جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

معرفی کانال های تبلیغاتی پر بازده در تلگرام

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
معرفی کانال های تبلیغاتی پر بازده در تلگرام

همانطور که میدانید تلگرام یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های امروزی است و به همین دلیل یافتن کانال های تبلیغاتی پر بازده میتواند برای انجام امور تبلیغاتی از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. اگر به گوگل پلی (Google Play) مراجعه کنید، احتمالاً این برنامه را در 10 برنامه برتر به همراه واتس‌اپ (WhatsApp)، اینستاگرام (Instagram)، فیسبوک (Facebook)، تیک تاک (TikTok)، زوم (Zoom) مشاهده می کنید. اما چرا تلگرام یک اپلیکیشن پرطرفدار است؟

چرا تلگرام محبوب است؟

تلگرام در سال 2013 راه اندازی شد و در حال حاضر تقریبا یک میلیارد بار توسط افراد مختلف دانلود شده است. این محبوبت به دلیل ویژگی های خاصی مانند امنیت، متن باز (open-source)، طراحی کاربر پسند، امکانات متنوع و کاربردی، به وجود آمده است. یکی از متمایزترین ویژگی ها، امکان «چت محرمانه» در تلگرام است. با پروتکل های ویژه رمزگذاری شده است و حریم خصوصی کاملاً امن را برای کاربران فراهم می کند. چت‌های مخفی از طریق نسخه وب یا دسکتاپ قابل دسترسی نیستند، پیام‌ها نمی‌توانند فوروارد یا ارسال شوند و در واقع می‌توانند پس از مدت زمان مشخصی خود به خود پاک شوند.

آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی - کلیک کنید

یکی دیگر از مشخصات جالب در مورد تلگرام، به عنوان یک پیام رسان، امکانات رایگان و ویژگی متن باز بودن آن است. تلگرام به دلیل استیکرهایش نیز بسیار معروف است و هر کاربری می تواند استیکرهای منتخب خود را شخصی سازی کند یا بسازد. اکثر برندهای بزرگ از این استیکرها استفاده می کنند و برچسب های اختصاصی ایجاد می کنند که می توانند وایرال (viral) شوند. مثالی دیگر برای بیان ویژگی های تلگرام این است که هر کسی می تواند یک ربات به صورت رایگان ایجاد کند. لازم به ذکر است که کانال ها و گروه های تلگرام به دلیل ظرفیت های نامحدود، می توانند کاربران زیادی را در سراسر جهان جذب کنند.

کانال های تبلیغاتی پر بازده

کانال های تبلیغاتی پر بازده در تلگرام

کانال های تبلیغاتی پر بازده، ابزاری گسترده برای پخش پیام های عمومی شما به مخاطبان هستند. این کانال ها فرصت ویژه ای را برای دسترسی مستقیم به افراد فراهم می کنند و با هر پست یک اعلان به گوشی های آنها ارسال می کنند. کانال های تلگرام می توانند تعداد نامحدودی کاربر داشته باشند و فقط ادمین ها حق ارسال پست دارند.

تلگرام با بیش از 500 میلیون کاربر فعال، یکی از مهم ترین پلتفرم ها برای دسترسی به مشتریان و همچنین مشتریان بالقوه است و با استفاده از کانال ها، گروه ها و حتی ربات های تلگرام این امکان در دسترس قرار می گیرد. برندهای معروف کانال های خود را به دلایل مختلفی ایجاد می کنند که سه مورد از آن در ادامه آمده است:

- اطلاع رسانی فوری

- نرخ دسترسی بالا - 10٪ تا 30٪

- قیمت مناسب برای تبلیغات

چگونه کسب و کار خود را در کانال های تلگرام تبلیغ کنیم؟

در حال حاضر کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی زیادی با موضوعات متنوع در این شبکه‌ی اجتماعی حضور دارند و این تنوع و گستردگی یعنی در معرض دید چندین میلیون مخاطب قرار می گیرید. تبلیغات در کانال های تبلیغاتی پر بازده تلگرام روشی مؤثر برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، معرفی خدمات، محصولات و برند، جذب مشتری و افزایش فروش است و با توجه به اینکه روشی آسان و نسبتاً کم هزینه نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی می‌باشد، مورد استقبال اغلب کسب و کارها قرار گرفته است. بنابراین حتی اگر در حال حاضر کانال تلگرام ندارید، می توانید کسب و کار خود را در کانال های تبلیغاتی پر بازده تبلیغ کنید. این مدل از تبلیغات، بخشی از استراتژی های بازاریابی برخی از برندهای معروف نیز است.

در اکثر کانال های تبلیغاتی پر بازده می توانید در ازای پرداخت مبلغی، پست خود را منتشر کنید. ادمین کانال ها معمولاً به ازای هر تعداد بازدید یا ساعت ماندگاری پست، هزینه ای دریافت می کنند. پست‌های دائمی ممکن است چندان مفید نباشند زیرا افراد پست‌های جدید را فقط در 24 ساعت اول پس از انتشار مشاهده می‌کنند. قیمت تبلیغات در کانال های تبلیغاتی پربازده متغیر است. تعرفه ها به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله: محتوا و موضوع کانال، موقعیت جغرافیایی، زمان انتشار پست، تعداد اعضای کانال، نرخ مشارکت و میزان بازدید پستها. هنگامی که قصد دارید از بین کانال های تبلیغاتی پربازده در تلگرام کانالی را برای تبلیغ کسب و کار خود انتخاب کنید باید به نکات زیر توجه کنید:

1- کانال تلگرام باید معمولا بیش از 10,000 (10k) عضو داشته باشد تا برخی نتایج را مشاهده کنید.

2- نرخ تعامل باید بیش از 10٪ باشد.

3- پست های دائمی چندان مفید نیستند.

4- موضوع کانال باید مرتبط با کسب و کار شما باشد. برای مثال تبلیغ لوازم آرایشی در کانال سرمایه گذاری بیت کوین بی فایده است. سعی کنید جامعه هدف و مخاطبین خود را بشناسید و تبلیغات را هدفمند شروع کنید.

5- به یاد داشته باشید، می‌توانید از مدیر یا ادمین کانال درخواست کنید تا خلاصه ای از آمار و فعالیت کانال خود را برای شما ارسال کند و اطلاعاتی را در رابطه با اینکه چگونه رشد می‌کند، چه کاربرانی دارد و میانگین نرخ تعامل چقدر است، را در اختیار شما قرار دهد. بهتر است بررسی کلی بر روی تعداد اعضای کانال (ممبر) و بازدید پست‌ها (ویو)، متناسب بودن بازدیدها و تعداد اعضا، تعداد پست‌های منتشر شده

 در روز و مدت زمان فعالیت کانال داشته باشید.

6- برای طراحی بنر تبلیغاتی از تصاویر جذاب و متناسب با کسب و کار خود استفاده کنید. همچنین کپشن یا توضیحات پست نیز باید جذاب باشد تا کاربر را ترغیب به انجام یک اقدام کند. به این نکته هم توجه داشته باشید که در کپشن، تمامی جزئیات ضروری از جمله لینک ورود به سایت یا هر مقصدی که مدنظر شماست و راه های ارتباطی بین مخاطبین و شما ذکر شده باشد.

برای آشنایی بیشتر و یادگیری مهارت های بازاریابی و تبلیغات، آموزش های فرادرس می توانند برای شما مفید باشند:

آموزش تبلیغ نویسی با کپی رایتینگ - کلیک کنید

چگونه کانال تلگرام را رایگان تبلیغ کنیم؟

اگر کانال تلگرامی دارید که می خواهید برای آن عضو جدید جذب کنید، در ادامه چند روش رایگان برای تبلیغ کانال های تلگرام ذکر شده است:

1- در رسانه های اجتماعی مختلف، پستی در این رابطه منتشر کنید.

2- در شبکه های اجتماعی خود لینک کانال تلگرام را به اشتراک بگذارید. شما هرگز نمی توانید تشخیص دهید که هر فرد چه شبکه ای را ترجیح می دهد. شاید برخی از کاربران فیس بوک یا اینستاگرام را به تلگرام ترجیح دهند.

3- در فهرست کاتالوگ ها و لیست کانال های تبلیغاتی پر بازده باشید. چندین کاتالوگ برای کانال های تلگرامی مانند Tgstat، Telegramchannels.me، Telegramcatalog.com وجود دارد. عضو شدن در هر یک از آنها رایگان و آسان است. اگر افراد به دنبال کانال های تلگرام با موضوع خاصی بگردند، ممکن است شما را در این فهرست ها پیدا کنند.

4- با سایر کانال ها، تبادل پست و تبلیغات داشته باشید. هنگامی که یک کانال تلگرام با حداقل 2,000 ممبر واقعی دارید، می توانید درخواست تبلیغ و تبادل متقابل با سایر کانال های کوچک یا متوسط را داشته باشید. اگر کانال هایی با مخاطبان مرتبط پیدا کنید، ممکن است تعداد زیادی کاربر جدید را به دست آورید.

5- لینک تلگرام را در وب سایت خود درج کنید. اگر وب سایت دارید، فراموش نکنید که کانال تلگرام خود را در صفحه اصلی ذکر کنید. به این ترتیب ممکن است، کاربران ارگانیک که مستقیم از گوگل وارد شده اند، به کانال شما بپیوندند.

6- یک مسابقه با اهدای جایزه برگزار کنید. اگر به اعضای کانال یک تخفیف مناسب یا هدیه ای رایگان بدهید، ممکن است در ازای آن لینک کانال شما را به اشتراک بگذارند.

7- محتوایی تولید کنید که وایرال شود. این روش آسان نیست، اما شاید مؤثرترین و با ارزش‌ترین روش باشد. اگر سعی کنید محتوای ویروسی (viral) و منحصر به فرد ایجاد کنید، پست های شما به طور مداوم و بدون هیچ هزینه ای به کانال های دیگر ارسال می شود.

کانال های تبلیغاتی پر بازده

تبلیغات در کانال های تلگرام با پرداخت هزینه

انتشار محتوا در ازای پرداخت هزینه

شما می توانید محتوایی را در کانال های تبلیغاتی پربازده و یا کانال های تلگرامی بزرگ و پرطرفدار خریداری کنید. به بیان دیگر محتوایی را در ازای پرداخت مبلغی در این کانال ها منتشر کنید. نتایج به دست آمده مانند هر تبلیغات دیگری، به محصول، پیشنهاد، کپی رایتینگ (تبلیغ نویسی) و کال تو اکشن (دعوت به اقدام) شما بستگی دارد.

تبلیغات هدفمند

می توانید کانال تلگرام خود را در فیسبوک تبلیغ کنید. ممکن است تبلیغ کانال تلگرام درآمریکا یا کشورهای اروپایی ریسک بالایی داشته باشد چرا که تعداد افراد کمتری از تلگرام استفاده می کنند. شما برای تبلیغات هزینه پرداخت کرده اید و اگر کاربران نتوانند به محتوای شما دسترسی پیدا کنند، این هزینه اتلاف می شود. اما اگر مخاطبان شما برای مثال در روسیه، هند، ازبکستان، ایران، کنیا و برخی کشورهای دیگر زندگی می کنند که تلگرام در آنها بسیار محبوب است، ممکن است اعضای جدیدی جذب کنید.

خرید ممبر تلگرام

یک راه ساده و نه چندان پرهزینه برای تبلیغ هر کانال تلگرام، خرید ممبر است. در این روش اکثر اعضا از طریق اپلیکیشن ها و ربات های غیر رسمی تلگرام به کانال ها ملحق می شوند. پس از آن، کاربران می توانند به کانال دسترسی پیدا کنند و تصمیم بگیرند که آیا علاقه مند به ماندن در آن هستند یا خیر.

روش‌های رایج تبلیغات در تلگرام

تبلیغات بازدیدی تلگرام

رایج‌ترین روش تبلیغات در تلگرام همین روش بازدیدی است. در این روش، به ازای تعداد بازدیدی که پست یا تبلیغات شما دارد،  باید هزینه پرداخت کنید. (هر هزار بازدید یک کا «K» خواهد بود.) پست های تبلیغاتی می‌توانند به صورت متن، بنر همراه با تصویر، ویدئو، گیف، عکس یا هر محتوای دیگری آماده شده و در کانال های انتخابی شما ارسال شوند. در این روش با توجه به بودجه تبلیغات خود می توانید بازدید درخواست کنید.

تبلیغات ساعتی تلگرام

کانال های تبلیغاتی پر بازده

این روش مانند روش بازدیدی است با این تفاوت که به جای پرداخت هزینه به ازای بازدید، باید بر اساس زمان و ساعاتی که محتوای شما نمایش دارد، هزینه پرداخت کنید. در تبلیغات ساعتی باید زمانی را انتخاب کنید که تبلیغ شما در معرض دید مخاطبین بیشتری قرار بگیرد. 24 ساعت ابتدایی بعد از درج پست، مهم است چرا که بعد از گذشت این زمان معمولا پست‌های قبلی کمتر دیده می شود.

تبلیغات کلیکی تلگرام

نوع دیگری از تبلیغات در کانال های تبلیغاتی پر بازده، روش کلیکی است به این صورت که به ازای تعداد کلیکی که روی تبلیغ شما (لینک موجود در پست) انجام می‌شود هزینه می‌پردازید. هدف کلی در این روش، هدایت کاربران به سمت اپلیکیشن یا سایت شما است. به این ترتیب معمولاً جذب و افزایش ممبر برای کانال رخ نمی دهد مگر اینکه لینک جوین یا آی دی کانال تلگرام لحاظ شده باشد.

کانال های تبلیغاتی پر بازده

مشکلی که شاید برای برخی تبلیغ دهندگان در این روش پیش آید، نحوه پیگیری آمار ورودی به سایت خود است تا تعداد کلیک‌های انجام شده را شمارش کند. یکی از ابزارهای کاربردی برای مشاهده داده‌ها و آمار سایت، گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) است که به شما در این زمینه کمک می‌کند. آموزش مربوط به چگونگی استفاده از گوگل آنالیتیکس در فرادرس منتشر شده است که از طریق لینک زیر در دسترس شماست:

آموزش گوگل آنالیتیکس - تحلیل آمار وب سایت با Google Analytics - کلیک کنید

تبلیغات گسترده تلگرام

این روش در واقع به نوعی همان تبلیغات بازدیدی است که در چندین گروه یا کانال‌های تبلیغاتی پر بازده انجام می‌شود. به این صورت که شما سفارش خود مبنی بر تعداد بازدید پست مورد نظر را فقط با یک مدیر یا ادمین تیم‌های تبلیغاتی در میان می گذارید و تبلیغ شما طبق پلن‌های ارائه شده، درج می‌شود و پس از آنکه مجموع بازدیدها به عدد توافق شده رسید، کلیه ناشران تبلیغ را حذف می‌کنند. در این روش، تبلیغات شما به طور موازی و همزمان در تعداد زیادی از کانال های تبلیغاتی پر بازده منتشر می شود و در بازه زمانی کوتاهی، اطلاع رسانی گسترده‌ای انجام می شود که سرعت بازدهی را افزایش خواهد داد.

نتیجه گیری

با توجه به روش های متنوعی که برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی و سطح وب وجود دارد، برای آشنایی بیشتر و شروع یادگیری، نیاز به منابع آموزشی جامعی است که مسیر یادگیری را هموار کند. آموزش‌های فرادرس در این زمینه می‌توانند برای شما مفید باشند:

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید