جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آیفون 12 با دوربین های 4 گانه و پشتیبانی از اینترنت 5G معرفی خواهند شد - گوشی چهار دوربینه اپل

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
آیفون 12 با دوربین های 4 گانه و پشتیبانی از اینترنت 5G معرفی خواهند شد - گوشی چهار دوربینه اپل

چند ماهی از معرفی گوشی آیفون 11 پرو و پرو مکس نمی‌گذرد که پرچمدار این گوشی ها جدیدترین جزییات تغییریافته نسخه 12 آیفون را بررسی کرده اند. جزییات تغییر یافته آیفون 12 اواخر آبان امسال توسط کمپانی 2020 اپل منتشر شد. مطابق خبرگزاری ها، گوشی آیفون 12 از رم 6 و دوربین 4 گانه پشتیبانی خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد ارائه گوشی های آیفون 12 با رایامگ همراه باشید.

گوشی آیفون 12

افزایش 50 درصدی حافظه رم گوشی آیفون 12

گوشی آیفون 12 در سال آینده 50 درصد به حافظه رم خود اضافه خواهد کرد، درحالیکه سال قبل شاهد رم 4 گیگابایتی در آیفون 11 بودیم. هم اکنون خانواده های آیفون پرو و پرومکس 12 را هم باید با 2 گیگ حافظه بیشتر مد نظر بگیریم. گوشی های آیفون 12 سال جدید با حافظه رم 6 گیگابایتی ارائه می‌شوند که سرعت پیمایشی نوار ابزارها و لمس بر روی انگشت شما را بیشتر می‌کند. گوشی آیفون 12 معمولی هم جانشین آیفون 11 پرومکس خواهد شد و در حافظه 4 گیگابایتی ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:‌ همه چیز در مورد CPU

تغییر دیگر گوشی آیفون 12، اضافه شدن سنسور چهارم

اضافه شدن سنسور چهارم به جمعیت دوربین های گوشی آیفون 12 خوشحال کننده ترین خبر برای کاربرانی است که علاقه مند به این نوع پلتفرم دارند. سنسور چهارم اضافه شده به پلتفرم های IOS طبق گفته پرچمدار آیفون از نوع سه بعدی و از نوع ToF خواهد بود. سنسورهای 3D موجب بهبود کیفیت عکس های پرتره ای خواهند شد که جذابیت خاصی را به کاربران در هنگام ژست گرفتن در محیط منتقل می کنند. طریقه کارکرد این سنسورها از طریق ساطع کردن اشعه مادون قرمز به اجسام صورت می‌گیرد و پس از بازخورد آن و محاسبه رفت و برگشتی دقیق ترین اطلاعات را از از موقعیت اجسام به دوربین منتقل می‌کنند. بقیناً در کنار سنسور سه بعدی آیفون، سنسورهای Face ID نیز تغییراتی را تجربه خواهند کرد. گفته شده که در نسخه جدید ارائه شده، سیستم VCSEL جایگزین سیستم قبلی True Depth خواهد شد. سیستم VCSEL اجازه می‌دهد تا کاربران تا فاصله 90 سانتی متری هم بتوانند گوشی خود را باز کنند.

گوشی آیفون 12

تکنولوژی 5G، آخرین تغییر مشخص شده گوشی آیفون 12

آخرین تغییری که از جانب پرچمدار گوشی آیفون 12 قلمداد شد، پشتیبانی از اینترنت 5G و یا همان اینترنت نسل پنجم است. برخلاف اینکه هنوز تعیین نشده که آیا اپل می‌تواند گوشی های با فرکانس زیر 6 گیگاهرتز ارائه دهد یا خیر، مشخص شده که اپل سعی دارد مودم کوالکام X55 نسل پنجم را وارد آیفون کند. لذا از سال دیگر اینترنت های نسل پنجم را در گوشی آیفون 12 به چشم خواهیم دید. البته این امکان هم وجود دارد که اینترنت های نسل پنجم در گوشی های آیفون 12 و در خانواده پرو مکس و پرو ارائه خواهد و عرضه آن در گوشی های آیفون پرو نسبت به 12 معمولی محتمل تر است. لذا همین تکنولوژی اینترنت نسل پنجم موجب می‌شود کاربران به سمت خانواده پرو، خیز بردارند.

گوشی آیفون 12

بیشتر بخوانید: فناوری اینترنت 5G، جدیدترین تکنولوژی شبکه ای جهان

عرضه آیفون SE2 به همراه ارائه گوشی آیفون 12

علی رغم اینکه چند سال از عرضه آیفون SE می‌گذرد اپل سعی دارد در کنار گوشی آیفون 12، نسخه جدید SE را هم عرضه کند که با شماره 2 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. آیفون SE که در سال 2016 معرفی شده بود به خاطر قالب کوچکش (به اندازه آیفون 5) با ویژگی های آیفون 6 اس تبدیل به بهترین پرچمداران آیفون شد. هم اکنون اپل تصمیم گرفته نسخه دوم SE را هم روانه بازار کند. اگر چه قالب SE2 کوچک خواهد بود ولی طراحی آن به نظر می‌رسد مشابه آیفون 8 باشد. لذا انتظار بهره گیری از تاچ آیدی را در این نسخه خواهیم داشت. امیدواریم اپل در نسخه SE2، حداقل جک هدفون را نگه دارد و قالب آن را با رزولوشن 750×1334 در نمایشگر 4.7 اینچی طراحی کند. از نکات جالب توجه ماجرا، بهره گیری آیفون SE2 از تراشه A13 بایونیک می‌باشد که در هر سه مدل گوشی آیفون 11 به کار رفته است. حافظه رم این مدل از گوشی 3 و یا 4 گیگابایت خواهد بود. دوربین آیفون SE2 نیز به مانند گوشی آیفون 8، 12 مگاپیکسل خواهد بود. احتمال می‌رود گوشی آیفون SE2 در مدل های 16 گیگابایتی 400 دلار ارزش داشته باشد و در حافظه های 64 گیگابایتی در حدود 500 دلار به فروش برسد. گوشی آیفون SE2 به گفته ناشران اینترنتی و سایت های بلومبرگ تا چند ماه دیگر وارد بازار می‌شوند و با عرضه آیفون 12 چهار دوربینه یکی دوماهی فاصله خواهند داشت.

گوشی آیفون 12

گوشی آیفون 12، حکایتی از تغییرات بزرگ در طراحی

گوشی آیفون 11 پرو هنوز از راه نرسیده که افشاگران خبر از رندر جدید گوشی آیفون 12 می‌دهند. شاید بهترین تغییری که در چند سال اخیر در گوشی های آیفون می‌بینیم کاهش حاشیه های گوشی است. لذا انتظاری که از رندرها می رود این است که اپل مجددا سعی در طراحی آیفونی در قد و قامت گوشی آیفون 5 کند. کاهش حاشیه ها یکی از برنامه بلند مدت آیفون بود که ما را در انتظار ناچ آیفون 12 قرار خواهد داد. البته اپل سعی دارد آیفون 12 را در مدل نامگذاری جدیدی ارائه دهد که نمایشگر آن در نرخ رفرش 120 هرتزی باشد. همچنین آیفون SE2 ممکن است با نام آیفون 9 نام گذاری شود.

بیشتر بخوانید: عرضه گوشی آیفون 11 پرو و پرو مکس با دوربین‌های سه گانه

جبران باگ های آیفون 11، با آپدیت IOS در گوشی آیفون 12

اپل سعی دارد گوشی آیفون 12 را به همراه خصوصیات خوبش بدون باگ در اختیار کاربران قرار دهد. یقیناً اپل هرگز نمی‌خواهد خاطره تلخ مشکلات IOS 13 را تکرار کند؛ لذا در پس جبران آن برخواهد آمد. اگرچه در ورژن جدید IOS و در نسخه 13.2.3 آیفون توانسته باگ های اسپات لایت را رفع کند ولی نمی توان آن را نقطه عطفی دانست. نقطه عطف ارائه نسخه های IOS زمانی است که آیفون بتواند آن را بدون باگ و فایل عرضه کند. اپل در جریان تغییرات حاصله نسخه چهاردهم، باگ های نسخه قبلی را از میان خواهد برد. برای این کار اپل سعی دارد از ترفند ارائه آزمایشی نسخه های ناقص و پر از ایراد فرآیند خود را شروع کند. این کار از طریق تسترهای داخلی گوشی انجام می‌پذیرد و آیفون نسخه ای آزمایشی و ناقص را از IOS14 ارائه می دهد. سپس اپل پی خواهد برد که قابلیت های گوشی چه زمانی از کار افتاده اند و چگونه کدهای مرتبط با نسخه گوشی تبدیل به باگی چندش آور شده اند. مطمئن باشید با عرضه آیفون 12، اپل شکستگی های نرم افزاری نسخه قبلی را به سرعت رفع خواهد کرد.

گوشی آیفون 12

اگر قرار باشد آخرین نتیجه گیری ها از نسخه 2020 آیفون ها انجام بپذیرد، می‌توان به نتایج زیر رسید:

- حذف یا کاهش بریدگی نمایشگر (ناچ)

- پشتیبانی تمامی نسخه های گوشی های آیفون 12 از صفحه نمایش های OLED

- بهره گیری حداقلی آیفون 12 از بایونیک A13 و احتمالی A14

- اختیار جانشینی برای آیفون SE به نام SE21 (آیفون 9)

- پشتیبانی تمامی نسخه های گوشی های آیفون 12 از لمس سه بعدی و اسکنر اثر انگشت

- بهره گیری از فناوری 5G (که امروزه اکثر گوشی های هوشمند سعی در تجهیز کردن پلتفرم های خود نسبت به این تکنولوژی دارند)

- زمان معرفی آیفون 12 اوایل سپتامبر پیش بینی شده است و قیمت آن 1099 دلار تخمین زده شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید