جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

عرضه گوشی آیفون 11 پرو و پرو مکس با دوربین‌های سه گانه

author منتشر کننده
نظرات (8) 25 0
عرضه گوشی آیفون 11 پرو و پرو مکس با دوربین‌های سه گانه

سرانجام در 19 شهریور اپل رسما پرچمدار نسل جدید آیفون یعنی گوشی آیفون 11 پرو را معرفی کرد. همچنین هندست آیفون 11 پرو مکس 6.5 اینچی هم توسط این شرکت عرضه شد. گوشی آیفون 11 که مدل جایگزین XR در میان گوشی های اپل به شمار می‌رود طبق گفته های شرکت اپل بالاخره در شهریور و در کنفرانس اختصاصی در اپل پارک رونمایی شد تا با طراحی زیبا و دوربین‌های سه گانه، جلوی رقیبان اصلی خود قد علم کند.

آیفون 11 پرو

نمایشگر گوشی آیفون 11 پرو

گوشی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس از صفحه نمایش، ظاهری کاملا شبیه به نسخه‌های قبلی خود آیفون XS و آیفون XS مکس بهره می‌برند، با این تفاوت که اپل این بار از پنل اولد جدید در این نسخه استفاده کرده است. ارتقای پنل اولد کیفیت کاربری زیباتری را برای کاربر فراهم می‌کند تا بتواند با تاچ راحت تر و قابل کنترل تری استفاده کنند. میزان روشنایی نمایشگرهای آیفون 11 پرو از 1200 نیت هم فراتر رفته است و کنتراست رنگی آن تا 2 میلیون هرتز پشتیبانی می‌شود. همچنین گفته شده که صفحه نمایش گوشی‌های آیفون پرو 11 نسبت به نسخه‌های قبلی خود 15 درصد بهینه تر مصرف می‌شوند. همانطور که گفته شد نمایشگر گوشی‌های آیفون 11 پرو از پنل OLED بهره گرفته و در قسمت بالای گوشی شاهد یک شیار برای دوربین های Face ID هستیم. نمایشگر هر دو نسخه عرضه شده سوپر رتینا XDR نام گرفته شده است. قبل از این، کمپانی اپل از برند Pro Display XDR یاد کرده بود و گفته بود که نمایشگر آیفون 11 پرو برگرفته از همین برند خواهد بود. نمایشگر گوشی آیفون 11 پرو 5.8 و آیفون 11 پرو مکس 6.5 اینچ طراحی شده است.

آیفون 11 پرو

ساختار نرم افزاری و بدنه گوشی آیفون 11 پرو

شیشه به کار گرفته شده در نمایشگر گوشی آیفون 11 پرو مستحکم ترین شیشه مورد استفاده در یک اسمارت فون به شمار می‌رود، لذا به همین خاطر است که شیشه ضد خش در بالای گوشی تعبیه شده تا از خطرات احتمالی افتادن و شکستن گوشی جلوگیری کند. چندی پیش با عرضه این گوشی اظهار شد که اپل آن را برای بهبود رابط کاربری و پیشرفته ترین نرم افزارهای روی کار آمده طراحی کرده است. لذا پس از آپدیت، شما به جدیدترین نرم افزارهای ارائه شده دسترسی خواهید داشت. آپدیت سیستم عامل گوشی‌های آیفون 11 پرو IOS 13 خواهد بود. رنگ آمیزی پشت این گوشی در طرح‌های طلایی، نقره ای، خاکستری و سبز ارائه شده است. رنگ آمیزی مات در پشت پنل های گوشی‌های آیفون برای چندمین بار است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رنگ آمیزی موجب لاکچری بودن گوشی‌های آیفون خواهد شد. شرکت اپل به مانند سال‌های قبل از فریم آلومینیومی سری 7000 برای ساخت و طراحی بدنه گوشی‌های خود استفاده کرده است و به لطف استاندارد IP 67 در مقابل آب و گرد و خاک مقاوم است. در حقیقت شرکت اپل مقدار IP این گوشی را به 67 رسانده تا با این کار مقاومت بیشتری در برابر آب داشته باشد. همچنین حذف نوشته iPhone در پشت گوشی‌های آیفون 11 پرو از نکات مثبت ماجراست. در حواشی بدنه این گوشی هم به مانند نسخه های قبلی جایگاه دو سیم کارت مشاهده می‌شود.

آیفون 11 پرو

دوربین‌های گوشی آیفون 11 پرو چگونه به کار گرفته شده اند؟

در پشت گوشی آیفون پرو 11 یک ماژول بزرگ تعبیه شده است که تقریبا بخش بزرگی از پشت گوشی را به خود اختصاص داده است. در این ماژول سه دوربین با کیفیت بالا قرار دارد. در این سری علاوه بر دوربین واید و دوربین تله فوتو که در نسل‌های قبل هم شاهد آن بوده ایم، یک دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی بازاویه دید 120 درجه قرار دارد. این بار هم دوربین تله فوتو مبتنی بر دیافراگم F/2.0 پایه ریزی شده است که قادر است تا حدود 40 درصد نور بیشتری را به دوربین‌های جدید آیفون پرو 11 اضافه کند. همچنین دوربین جلویی مدل پرو مکس هم به مانند پرو دارای قابلیت ضبط فیلم با کیفیت اولترا اچ دی است.

آیفون 11 پرو

اما بیاییم بهتر از این ها دوربین ها را بشناسیم

از پیشرفت‌های به خصوص آیفون در سال 2019، تولید دوربین‌های سه گانه با چینش های جدید و کیفیت بالاست. دوربین بالایی آیفون که بر مبنای لنز واید تعبیه شده است دارای 12 مگاپیکسل و قطر 1.8 دیافراگم تهیه شده است. این دوربین دارای شش لنز المنت به هم چسبیده است. همچنین این دوربین قادر است تا فیلم‌ها را تا کیفیت اولترا پشتیبانی کند. فوکوس پیکسلی دوربین فوتو 100 درصد تخمین زده شده و قادر است تا 60 فریم بر ثانیه صحنه‌های شورانگیزی را برای شما به صورت آهسته در بیاورد.

دوربین پایینی آیفون 11 پرو که مبتنی بر تله فوتو است 12 مگاپیکسل را پشتیبانی می‌کند و میزان دیافراگم آن با قطر 2.0 مجهز شده است. دوربین‌های تله فوتو نیز به مانند دوربین واید از شش لنز به هم چسبیده بهره می‌برند. و قابلیت لرزش گیر اپتیکال را به همراه صحنه ی آهسته تا 60 فریم خواهند داشت. فوکوس پیکسلی آن تا 100 درصد تخمین زده نشده است ولی قادر است به خوبی در کنار دوربین واید ایفای نقش کند.

اما از همه مهم‌تر دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی آیفون پرو 11 است که در تابستان امسال برای اولین بار درگوشی‌های آیفون شاهد آن هستیم. این دوربین قادر است با 5 لنز به هم چسبیده، به اندازه قطر F/2.4 دستگاه را پشتیبانی کند. همچنین قابلیت های خاصی در فیلدهای این دوربین گنجانده شده است.

سیستم های دوربین سه گانه به شما اجازه می‌دهند تا با زوم اپتیکال 2.4 ایکس تصاویر و فیلم‌های شما را ضبط و ثبت کند. علاوه بر این قابلیت‌ها یک اینترفیس جدید هم برای دوربین آیفون 11 پرو اضافه شده است که به شما اجازه می‌دهد بیرون فریم را هم ببینید. فناوری Multiscale Tone Mapping که چندی پیش پس از عرضه موبایل‌های آیفون پرو 11 شاهد آن بودید به دوربین‌ها اجازه می‌دهند تا مطابق با شرایط مکانی و محیطی به تصویرپردازی و فیلمبرداری بپردازند. به عنوان مثال در این نوع دوربین‌ها، هایلایت طبیعت، نور خورشید، حیوانات و حتی دید در شب قرار داده شده است. بی شک از مهم‌ترین قابلیت‌های اضافه شده به دوربین‌های آیفون حالت نایت مود (عکساسی در شب) است که نسبت به قبل به شدت کیفیت فیلمبرداری در شب را بالا برده است. اکنون پس از پلتفرم‌های پیکسل گوگل و گوشی‌های نوت 10 و S10، آیفون هم به جمع خانواده دوربین‌های با قابلیت نایت مود پیوسته است. در واقع در قسمت دوربین موبایل، نایت مود با استفاده از روش Adaptive Bracketing کیفیت فیلم‌ها و تصاویر ضیط شده در شب را بهتر خواهد کرد. همچنین در بخش دوربین موبایل شاهد فیلمبرداری اسلوموشن با سرعت 60 فریم، تایم لَپس، زاویه دید 120 درجه و حتی پانوراما هستیم.

علی رغم دوربین‌های پشتی، دوربین‌های پنل جلویی هم مجهز به لنزهای 12 مگاپیکسلی اولترا واید هستند که قادرند تا 60 فریم صحنه‌های فیلمبرداری را با بالاترین کیفیت به حالت اسلوموشن در بیاروند.

آیفون 11 پرو

پردازنده گوشی آیفون 11 پرو

سری جدید گوشی آیفون 11 پرو به مانند نسخه‌های استاندارد قبلی از تراشه A13 بایونیک اپل بهره می‌برند. شرکت اپل در کنفرانس عرضه گوشی‌های آیفون 11 پرو و پرو مکس اعلام کرد که در این گوشی‌ها، CPU و GPU هایی طراحی شده که بیشترین سرعت کنونی در میان تمامی اسمارت فون های عرضه شده تا کنون را داراست. همچنین گفته شده که چیپست آیفون 11 پرو از بهترین پلتفرم یادگیری ماشینی بهره مند است. چندی پیش بود که اپل یک استارت آپ فعال را به قیمت 200 میلیون دلار از یک کمپانی کوچک، در حوزه یادگیری ماشینی با نام Turi خریداری کرد. زمینه فعالیت استارت آپ Turi در حوزه یادگیری ماشینی، آنالیز و تشخیص تصاویر می‌باشد.

آیفون 11 پرو

باتری و قابلیت‌های جدید به کار گرفته شده در گوشی آیفون 11 پرو

دانستیم که پرچمداران جدید اپل حساب ویژه ای را بر روی دوربین‌های گوشی آیفون 11 پرو و پرو مکس باز کرده اند. اما نکات جالب آن قابلیت‌هایی که در این نسخه اضافه شده اند، (اگرچه بسیاری از قابلیت‌های آن تا کنون شرح داده نشده است). از دیر باز خانواده آیفون دارای باتری‌های ضعیف تری نسبت به رقبای خود بوده است ولی در این نسخه تمامی تلاش خود را به کار گرفته است تا این مشکل را بیش از پیش حل کند. ظاهرا در موبایل‌های آیفون 11 پرو شاهد باتری قدرتمندتری هستیم. باتری لیتومی یونی سری XR از بهترین باتری‌های عرضه شده در پلتفرم های آیفون بود که تا کنون تعبیه شده بود، در حالیکه امسال شرکت اپل با تعبیه باتری 3110 میلی آمپری سری جدید خود را عرضه کرده است. شارژ باتری این نسخه از پلتفرم‌های آیفون از نوع USB Power Delivery 3.0 است و به صورت بی سیم و معکوس انجام می‌گیرد و ضمن مصرف کمتر انرژی تا 15 درصد، یک ساعت بیشتر از نسخه قبلی خود XR دوام می‌آورد. شارژ معکوس، به این معناست که گوشی شما به عنوان یک پاور بانک قادر است تا گوشی‌های دیگر را نیز شارژ کند. از قابلیت‌های دیگر آن می‌توان به شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسورهای مجاور و قطب نما اشاره کرد.

آیفون 11 پرو

قیمت گذاری آیفون 11 پرو و پرو مکس به زودی، به ترتیب در قیمت‌های 999 دلار و 1099 دلار و با حافظه‌های 64، 256 و 512 گیگابایتی عرضه خواهد شد. البته مشتریان قادرند از بامداد روز جمعه 22 شهریور، شروع به پیش خرید گوشی‌های آیفون 11 پرو کنند. همچنین این گوشی در تاریخ 29 شهریور به طور رسمی در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (8)

  1. همیشه اپل داشتم الان از 6S به این مدل جا بجا کردم. در عملکرد خیلی تفاوتی نمی بینم ولی امکانات, سرعت دوربین و کیفیت ساخت بصورت مشهود بهتر شده.

  1. کیفیت دوربین و وضوح تصویر فوق العاده ای داره

  1. از نظر فني فرق زيادي با ساير مدل ها نداره و از iphone x به بعد حدودا از نظر فني يكسان هستند و با اين وجود خيلي گرونه

  1. از نظر باتری و دوام عالیه همچنین رنگ سبز این سری گوشی خیلی لاکچریه و قیمتشم بالا تر هستش پیشنهاد میشه رنگ سبز بردارین

  1. این گوشی هم از نظر مصرف انرژی هم از نظر سخت افزاری و چه از نظر نرم افزاری عالی و غیر قابل تصور برای افراد خریدار بوده واقعااز هر نظر با کیفیت

  1. کیفیت تصویر، وضوح صفحه نمایش و قدرت پردازش توی این سری واقعا بالا و هیجان انگیزه محشر به تمام معنا

  1. وجود سه دوربین علاوه بر کیفیت عکاسی، ظاهری کاملا متمایز و جذاب به این سری از اسمارت فون های اپل داده که باعث افزایش محبوبیت آن می شود.

  1. ایفون مثل همیشه بی رقیبه .

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید