جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بهترین اپلیکیشن های برنامه ریزی روزانه

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
بهترین اپلیکیشن های برنامه ریزی روزانه

اگر به داشتن یک برنامه ریز روزانه فکر کرده اید؛ ممکن است در ابتدا دنبال مزایای آن بگردید و به این فکر کنید که این کار چه ارزشی خواهد داشت؟ اگر عادت دارید هر کاری را که باید در ذهن خود انجام دهید به خاطر بسپارید یا از تقویم تلفن خود به عنوان برنامه ریز روزانه خود استفاده کنید، ممکن است متوجه نشوید که استفاده از برنامه ریز روزانه کاغذی فیزیکی مزایایی دارد. ما در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت اما جلوتر به معرفی اپلیکیشن های مناسب برای برنامه ریزی روزانه خواهیم رسید. این اپلیکیشن ها برای کسانی که دسترسی به کاغذ ندارند یا علاقه ای به این کار ندارند طراحی شده است تا بتواند دسترسی سریع تر در هر جایی که هستید به برنامه روزانه خود داشته باشید!

مزایای برنامه ریزی روزانه

یک برنامه زمانبندی موثر داشته باشید

برنامه ریزی موثر یک مهارت مدیریت زمان حیاتی است. نتایج شما زمانی بهترین است که پروژه های خود را اولویت بندی کرده و قبل از کار روی آن ها پیاده کنید. برنامه ریزی وظایف کاری و قرارهای خود با استفاده از یک برنامه ریز روزانه تضمین می کند که به خوبی آماده هستید.

کار خود را سازنده تر کنید

بهره وری مستقیماً بر زندگی شخصی و حرفه ای شما تأثیر می گذارد. اگر بهره‌وری بالایی دارید، می‌توانید در وظایف و پروژه‌های خود موفق بمانید. بهره وری بالا در خانه تضمین می کند که کارهای خانه شما را تحت فشار قرار نمی دهد. شما می توانید با سازماندهی موثر امورات شغلی و خانه با یک برنامه ریز روزانه، بهتر عمل کنید.

سطح استرس سالم را حفظ کنید

همه ما گاهی اوقات احساس استرس می کنیم. یک برنامه فشرده که شما را از نظر جسمی و روحی خسته می کند یکی از شایع ترین دلایل استرس است. شما می توانید کارهای ضروری را در برنامه ریز روزانه خود بدون نگرانی در مورد عدم رعایت ضرب الاجل های خود برنامه ریزی کنید.

به سلامت خود اهمیت دهید.

با استفاده از برنامه ریز روزانه خود، خواب، رژیم غذایی و ورزش خود را برنامه ریزی کنید. گذراندن وقت در خارج از منزل به شما مقدار زیادی ویتامین D و هوای تازه می دهد. می توانید از برخی از صفحات آن برای ژورنال روزانه استفاده کنید که می تواند کاتارتیک باشد. (این مورد برای کسانی که علاقه به استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه دارند؛ ممکن نیست)

بهترین اپلیکیشن های برنامه ریزی روزانه

خلاق باشید

تنظیم یک برنامه برای مهم ترین فعالیت ها در خانه و محل کار به شما امکان می دهد برای کارهای خلاقانه مانند شروع به یک سرگرمی جدید یا یادگیری یک مهارت جدید وقت بگذارید. برنامه ریزان روزانه می توانند مکانی برای بیان خلاقیت شما با افزودن تصاویر، آثار هنری و برچسب ها باشند.

سوابق کاری خود را دقیق نگه دارید

بسیاری از افراد سازنده یادداشت ها، قرارها و وظایف را در برنامه ریزان روزانه خود پیگیری می کنند. به عنوان مثال، برنامه ریز روزانه شما می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید آخرین بار چه زمانی یکی از اهداف مهم خود را بررسی کرده اید. همچنین می‌توانید آخرین زمانی را که با یکی از اعضای خانواده یا دوستان نزدیک خود گذرانده‌اید، ردیابی کنید.

آیا برنامه ریز روزانه کاربردی است؟

می توانید مهارت های مدیریت زمان خود را با استفاده از یک برنامه ریز روزانه برای سازماندهی زندگی خود بهبود بخشید. هنگامی که نحوه استفاده از آن را فهمیدید، استفاده از برنامه ریز تفاوت قابل توجهی در زندگی شما ایجاد می کند.

چرا از یک پلنر برای سازماندهی استفاده کنیم؟

یک پلنر به شما کمک می کند تا سازماندهی شده بمانید زیرا به خاطر سپردن چیزهایی که نوشته می شوند آسان تر است. بر اساس یک مطالعه، افرادی که چیزی را یادداشت کرده و به سؤالات پاسخ می‌دهند، بر اساس افزایش جریان خون در نواحی قشری یا زیر قشری، فعالیت عصبی بالاتری در نواحی خاص داشتند.

آیا استفاده از پلنر می تواند انگیزه را افزایش دهد؟

بله. یک پلنر روزانه مسئولیت پذیری شما را افزایش می دهد، انگیزه را افزایش می دهد و از به تعویق انداختن کار جلوگیری می کند. در نتیجه قادر خواهید بود به طور موثرتری کار کنید و ذهن روشن تری داشته باشید.

چگونه یک پلنر به بهره وری کمک می کند؟

استفاده از پلنر روزانه به شما امکان می دهد رویدادها، قرارها، وظایف و مشاغل خود را برنامه ریزی کنید تا چیزی را فراموش نکنید. همچنین اگر تاریخ و مهلت مشخصی برای همه چیز تعیین کنید، می توانید زمان بیشتری را با خانواده خود بگذرانید.

اینها تنها بخشی از مزایای استفاده از پلنر روزانه است. همچنین شما می‌توانید به هفته‌های قبل برگردید و پیشرفت خود را ببینید، که به شما انگیزه می‌دهد تا روی اهدافتان کار کنید. در ادامه این مطلب می خواهیم بهترین اپلیکیشن های پلنر روزانه را به شما معرفی کنیم تا در عصر دیجیتال و تکنولوژی بتوانید از تمامی ظرفیت و بازده خود برای پیشرفت در زندگی شخصی و کاری خود استفاده کنید.

بهترین اپلیکیشن های پلنر روزانه

اپلیکیشن Click Up

اپلیکیشن ClickUp یک برنامه برنامه ریزی با رتبه بالا و یکی از بهترین برنامه‌ریزان آنلاین است که توسط تیم‌های سازنده در هر اندازه برای مدیریت لیست کارهای خود استفاده می‌شود.

فرقی نمی‌کند مدیری یک مدرسه باشید یا دانش آموزی باشید که برای ثبت تکالیف به آن نیاز دارد یا مادری که می خواهد کارهای منزل مدیریت کند؛ به هر حال ClickUp می‌تواند بهترین برنامه برنامه‌ریز هفتگی شما باشد.

اپلیکیشن ClickUp بیش از 15 روش برای مشاهده حجم کاری و برنامه روزانه شما دارد؛ از جمله نمایش تقویم ClickUp، که در آن می توانید تقویم خود را بر اساس روز، هفته یا ماه مشاهده کنید تا پروژه ها را در سطح بالایی مدیریت کنید یا در جزئیات کار فرو بروید و فیلتر کنید تا فقط کارهایی را که می‌خواهید ببینید و تقویم خود را با هرکسی به اشتراک بگذارید.

- ویژگی بارز این اپلیکیشن این است که می‌توانید یادداشت‌های جلسه یا لیست وظایف را ایجاد کنید و با استفاده از ClickUp Docs با تیم خود همکاری کنید. همچنین شما می‌توانید با ClickUp Mind Maps یک پلان فضای مجازی برای کارهای آینده ایجاد کنید.

- شما می توانید برای صرفه جویی در زمان، الگوهای چک لیست و الگوهای زمان بندی را برای کارهای تکراری ایجاد کنید.

- موارد تو در تو را به عنوان زیرکار اضافه کنید و آنها را به دیگران اختصاص دهید.

- با سایر برنامه های کاری مانند Google Calendar، Microsoft Outlook، Time Doctor و غیره یکپارچه شوید.

- وقتی به اینترنت دسترسی ندارید در حالت آفلاین کار کنید

- از طریق موبایل iOS یا Android، iPad، دسکتاپ یا از طریق برنامه وب آن به ClickUp دسترسی پیدا کنید.

بهترین اپلیکیشن های برنامه ریزی روزانه

اپلیکیشن Any.do

Any.do دارای یک رابط کاربری آسان است که به شما امکان می دهد برنامه روزانه خود را در حال حرکت ایجاد کنید. می‌توانید یادداشت‌ها و پیوست‌هایی را به فهرست و حتی اولویت‌های کد رنگ اضافه کنید. با این حال، به خوبی با سایر برنامه های کاری ادغام نمی شود و فقط ویژگی های محدودی را در نسخه رایگان خود ارائه می دهد.

آیا ویژگی‌های «خوبی» وجود دارد که این برنامه ارائه می‌کند؟ خواهیم دید!

ویژگی های کلیدی Any.do:

- یادآوری‌های location-based و تکرار شونده را دریافت کنید

- برای اشتراک‌گذاری فهرست خود، یک family calendar تنظیم کنید

- کارهای روزانه را یکی یکی با moment feature ببینید

- داده ها را به راحتی در همه دستگاه های خود همگام کنید

اپلیکیشن Trello

Trello یک برنامه ریز روزانه شخصی عالی است که با بردهای kanban و اتوماسیون برای مدیریت کار ارائه می شود. این اپلیکیشن به شما امکان می دهد با تیم ها همکاری کنید و وظایف مشترک را مدیریت کنید. با این حال، اگر چندین لیست دارید، جستجو برای یک کار خاص در Trello ممکن است دشوار باشد.

سوال اینجاست که برنامه ریز شخصی با عملکرد جستجوی ضعیف؟ بهتر است نگاهی به ویژگی های کلیدی ترلو بیندازیم:

ویژگی های کلیدی Trello

- می توانید تاریخ‌های سررسید و مهلت‌های کاری را مشخص کنید

- گروه‌بندی و تعیین وظایف زیر تابلوها، کارت‌ها و فهرست‌ها

- با برنامه هایی مانند Google Drive، Slack و Dropbox یکپارچه می شود

اپلیکیشن Things 3

Things 3 یک برنامه برنامه ریز مناسب برای دستگاه های iOS است. این پلنر به شما امکان می دهد یادداشت اضافه کنید، لیست ایجاد کنید، برنامه سفر ایجاد کنید، رویدادهای تقویم را مشاهده کنید و حتی اعلان هایی را در Apple Watch خود دریافت کنید. اما نکته منفی Things 3 این است که نسخه رایگان ندارد.

به‌علاوه، کاربران برنامه‌های اندروید بهتر است «بهترین برنامه برنامه‌ریز روزانه Android» را در گوگل جستجو کنند (یا سایر برنامه‌هایی را که در اینجا توضیح دادیم کاوش کنند) زیرا Things 3 هیچ برنامه‌ای برای سیستم عامل شما ندارد.

ویژگی های کلیدی این اپلیکیشن:

- لیست کارهای تعاملی ایجاد کنید

- موارد را به یک لیست بکشید و رها کنید

- با سرفصل های چک لیست دید بهتری داشته باشید

- یک کار مهم را در چند لیست جستجو کنید

اپلیکیشن Todoist

با اپلیکیشن Todoist، می‌توانید فهرست کارهایی را ایجاد کنید، آن‌ها را با همکاران به اشتراک بگذارید، و از بین نماهای مختلف کار انتخاب کنید. این ویژگی به تیم شما امکان می‌دهد فایل‌ها، ایمیل‌ها و تقویم‌های خود را برای همکاری بهتر همگام‌سازی کنند. همچنین می توانید با برنامه هایی مانند Dropbox و Google Calendar یکپارچه شوید. با این حال، نسخه رایگان گزینه های همکاری و فیلتر محدودی دارد و ایجاد وظایف فرعی می تواند دشوار باشد.

بهترین اپلیکیشن های برنامه ریزی روزانه

ویژگی های کلیدی Todoist

- مشاهده سابقه فعالیت نامحدود

- ضرب الاجل ها و یادآوری های مکرر را تعیین کنید

- وظایف را با کدگذاری رنگ و برچسب ها اولویت بندی کنید

- پیشرفت کار را با گزارش ها تجزیه و تحلیل کنید

اپلیکیشن Google Calendar

اپلیکیشن Google Calendar یک برنامه تقویم اصلی است که توسط افراد و تیم ها استفاده می شود. می‌توانید بین نماهای فهرستی مختلف جابه‌جا شوید و رویدادهای شخصی را از Gmail همگام‌سازی کنید. حتی بهتر از آن، می توانید از یک برنامه به چندین تقویم دسترسی داشته باشید. با این حال، اگر چندین رویداد در یک روز داشته باشید، درک برنامه روزانه شما از نظر بصری دشوار است. شما در مشاهده در قالب فهرست زمانی که باید در آن پیمایش کنید گیر کرده اید، هیچ راهی برای دریافت یک نمای کلی سریع از همه رویدادهای خود وجود ندارد.

ویژگی های کلیدی تقویم گوگل

- بین نماهای روزانه، هفتگی و ماهانه جابه‌جا شوید

- جستجوی وظایف

- یادآوری‌ها و تاریخ‌های سررسید را برای انجام کارها تنظیم کنید

- همه دستگاه های خود را متصل و همگام کنید

اپلیکیشن Microsoft

اپلیکیشن Microsoft Outlook خود را به یک برنامه زمان بندی همه کاره تغییر داده است. می توانید آن را با یک برنامه برنامه ریز روزمره مانند ClickUp و voila ادغام کنید! با این حال، Outlook به خوبی با سایر صندوق‌های پستی و پلنرها ادغام نمی‌شود.

تا زمانی که این مشکل را برطرف نکند، آیا Outlook می تواند دیدگاه شما را در مورد آن تغییر دهد؟ بهتر است بدانید که با این اپلیکیشن می توانید وظایف و رویدادها را برنامه ریزی کنید و با گروه های Microsoft 365 همکاری کنید. فیلتر کردن و گروه بندی وظایف برای مدیریت کار نیز امکان پذیر است و شما می توانید به هر ابزار MS Office دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن Habitica

اپلیکیشن Habitica یک برنامه پلنر است که می تواند به شما در ایجاد عادت های کاری مورد استفاده توسط افراد موفق کمک کند. این اپلیکیشن به شما امکان می دهد آواتارهای سرگرم کننده ای ایجاد کنید که با تکمیل کار قوی تر می شوند. همچنین جوایزی دریافت می‌کنید که به شما امکان می‌دهد ارتقای آواتار جالبی بخرید.

ویژگی های کلیدی Habitica

- جوایز درون بازی برای تکمیل کار

- دسترسی به جامعه رسانه های اجتماعی

- ویژگی برنامه ریزی عادت ها

- آواتار با بهبود عادت ارتقا می یابد

اپلیکیشن TickTick

توصیه ما به دانشجویان استفاده از اپلیکیشن TickTick است که به شما امکان می دهد وظایف، یادآوری ها و ایجاد یک لیست قابل اشتراک گذاری را برنامه ریزی کنید. با تقویم ساده آن، مرور سریعی از تمام وظایف خود دریافت می کنید.

ویژگی های کلیدی TickTick

- ورودی صوتی برای افزودن کارها

- ویژگی پومودورو

- نماهای مختلف تقویم برای دیدن کارهای هفتگی یا روزانه

- تنظیمات یادآوری ساده

اپلیکیشن nTask

اپلیکیشن nTask یک برنامه مدیریت کار محبوب است. شما می توانید از این پلنر برای ایجاد وظایف مشترک و تعیین ضرب الاجل استفاده کنید. همچنین دارای یک ردیاب زمان برای ردیابی تمام وظایف و جلسات آنلاین شما از یک پلت فرم است. با این حال، شما نمی توانید اسناد و عکس ها را به لیست های خود پیوست کنید!

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید