جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تازه های تلگرام، از نسخه پریمیوم تلگرام تا ثبت نام بدون سیم کارت

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
تازه های تلگرام، از نسخه پریمیوم تلگرام تا ثبت نام بدون سیم کارت

درحالیکه چهارمین سال از فیلترینگ برنامه محبوب تلگرام می گذرد، رقم عضویت کاربران جهان در این پلتفرم به عدد 700 میلیون کاربر رسیده است که تعداد 40 میلیون نفر از آن ها کاربران ایرانی هستند. تلگرام تنها اپلیکیشن پیام رسان موفقی است که نه تنها محدودیت های جهانی را کاهش می دهد بلکه با به روزرسانی های جدید خود قابلیت های جدیدی نیز به فناوری امروزه اضافه می کند. این بار نیز عرضه ی نسخه پریمیوم یکی از پر بجث ترین مطالب این روزهای تلگرام است که به آن خواهیم پرداخت.

اکانت پریمیوم تلگرام

پس از اضافه شدن 200 میلیون کاربر در پایان سال گذشته، تعداد کاربران تلگرام به 700 میلیون نفر رسید و تا نیمه امسال نیز 30 میلیون کاربر فعال دیگر اضافه شده اند. این آمار نشان می دهد که نه تنها تعداد کاربران فعال تلگرام عقب نشینی نکرده اند بلکه ذهنیت خود را به سمت این پلتفرم حرفه ای کشانده اند. از آنجایی که مقر اصلی تلرام در دبی است، چندی پیش پاول دورف در سخنرانی خود در دبی اعلام کرد که شرکت تحت مدیریت او برای ادامه دادن به سیاست های به روز اپلیکیشن خود نیاز قابل توجه ای به حمایت کاربرانش دارد تا پروژه ی جدیدی را استارت بزند. این پروژه که با هدف کسب تجارت برای تلگرام همراه خواهد بود، دست پخت یک اپلیکیشن حرفه ای رایگان چند ساله است. این بار پاول دورف جهت کسب درآمد سرویسی را برای کاربرانش تحت عنوان «پریمیوم» ارائه کرده است. کاربران پس از دریافت نسخه ی پریمیوم به قابلیت های خاصی دسترسی پیدا می کنند که این ویژگی ها در نسخه ی عادی آن وجود ندارد. دسترسی به این قابلیت ها با پرداخت ماهانه، میسّر خواهد بود. هم اکنون اکانت پریمیوم تلگرام با قیمت ماهانه 187 هزار تومان و سالانه 1 میلیون و 950 هزار تومان در ایران در دسترس کاربران است.

اکانت پریمیوم تلگرام چه قابلیت هایی دارد؟

پلن اشتراکی اپلیکیشن تلگرام فقط یک تجارت پر سود نیست، بلکه ارائه بهترین قابلیت ها برای کاربران است که قطعا بعدها پیشرفت بیشتری خواهد داشت. اکنون با قابلیت های اکانت پریمیوم تلگرام آشنا شویم.

- ارسال فایل های بیشتر از 4 گیگابایت. اکنون کاربران با خرید اشتراک طلایی، می توانند فایل هایی با حجم 4 گیگابایت را در تلگرام به اشتراک بگذارند. این اشتراک در صورتی رقم می خورد که پیش از این کاربران با محدودیت اشتراک 2 گیگابایتی مواجه بودند.

- عضویت در 1000 کانال. یکی دیگر از قابلیت های جدید اکانت پریمیوم تلگرام، این است که کاربران از این به بعد می توانند در 1000 کانال عضو شوند. در حالی که کاربران در نسخه‌ های پیشین تلگرام فقط می توانستند نهایتاً در 500 کانال عضو شوند.

- ایجاد ۲۰ فولدر چت. کاربران از این به بعد می توانند حداکثر ۲۰ فولدر چت را ایجاد کنند. که در هر یک از آنها ۲۰۰ چت قرار می گیرد.

- استفاده از ۴ حساب کاربری به طور همزمان.

- پین کردن 10 چت یا بیشتر

- ذخیره ۱۰ گروه استیکر یا ۴۰۰ گیف به بیشتر

- طولانی تر شدن متن بیوگرافی. همچنین کاربران می‌توانند بیوگرافی طولانی تری را بنویسند و حتی به آن لینک نیز اضافه کنند.

- رزرو کردن حداکثر ۲۰ لینک عمومی با t.me

- اضافه شدن تعداد کاراکتر ها و اموجی های بیشتر در کپشن محتواهای چند رسانه ای

تلگرام اولین اپلیکیشنی است که سرویس اشتراکی را در میان دیگر اپلیکیشن‌های محبوب در سراسر دنیا ارائه می کند. برنامه های محبوب دیگری همچون سیگنال، واتساپ ، مسنجر، فیسبوک و دیگر پیام رسان ها که از رقبای بزرگ اپلیکیشن تلگرام هستند، هنوز سرویس اشتراکی خاصی را ندارند و تمامی قابلیت های این پیام رسان ها به صورت رایگان و هرچند محدود عرضه می‌شود. البته جا دارد که بگوییم نسخه رایگان تلگرام نیز قابلیت های متنوعی را دارد و اینگونه نیست که فقط به اکانت پریمیوم تلگرام بسنده کنیم.
شرکتی که تحت مدیریت پاول دورف است در گزارشی گفت:

امروز روز بسیار مهمی در تاریخ برای اپلیکیشن تلگرام است ما نه تنها به دستاورد بزرگی رسیده‌ایم بلکه از این پس راه و روش جدیدی برای کسب درآمد پایدار به دست آورده‌ایم.

سال ۲۰۲۰ بود که پاول دورف اعلام کرد که تلگرام می تواند از طریق پروژه توکن که مبتنی بر بلاکچین است درآمد خوبی برای خود کسب کند اما از آنجایی که با اعتراضات بسیاری مواجه شد و و خیل عظیمی از مردم و کاربران این پروژه را کلاهبرداری دانستند، تگرام در همان سال پروژه را رها کرد و تمامی سرمایه های جمع شده در اکانت تلگرام را به سرمایه‌گذارانی که در این پروژه سرمایه گذاری کرده بودند، برگرداند. اکنون تلگرام با ارائه اکانت پریمیوم، کسب درآمد می کند و گویا چند سال دیگر قرار است قابلیت جدیدی در اکانت پرمیوم تلگرام فعال شود که کاربران بتوانند از طریق درگاه پرداخت موجود در اکانت خود نسبت به کالاها ،لوازم و فایلهای مورد نیاز خود جهت خرید اقدام کنند.

قیمت و روش خرید اشتراک نسخه تلگرام پریمیوم

تازه های تلگرام، از نسخه پریمیوم تلگرام تا ثبت نام بدون سیم کارت

گوگل پلی:

امکان پرداخت از طریق درون برنامه ای (با دلار آمریکا) که البته محدودیت بسیاری برای کاربران دارد. این روش برای کاربرانی که در خرید دلار ناتوان هستند، مشکل ساز است.

نسخه فروشگاهی تلگرام که کاربران در گوگل پلی آن را دانلود کرده اند، هنگام پرداخت ماهانه ی هزینه اشتراک، باید 1 دلار بیشتر از نسخه غیر فروشگاهی پرداخت کنند. به طور مثال اگر شما در گوگل پلی تلگرام را دانلود کرده اید و اکانت ساخته اید، جهت خرید هزینه اشتراک تلگرام پریمیوم، با شماره و حتی ریجن گوگل پلی امریکا، می‌ بایست ۵ دلار ماهانه پرداخت کنید. (یعنی 1 دلار بیشتر). در حالی که در نسخه های غیر فروشگاهی تلگرام که از طریق وب سایت یا ربات دانلود کرده اید، هزینه خرید اشتراک تلگرام پریمیوم ۴ دلار است. لذا منطقه، شماره و حتی فروشگاه دانلود تلگرام، بر روی قیمت آن تاثیر گذار خواهد بود. البته در حال حاضر به دلیل تحریم ها و همچنین فیلتر شدن اپلیکیشن گوگل پلی و غیره دردسر های زیادی برای کاربران ایرانی جهت خرید از طریق گیفت کارت یا کارت های اعتباری گوگل به وجود آمده که کاربران نمی توانند به راحتی از طریق پرداخت درون‌برنامه‌ای در گوگل پلی اکانت پریمیوم را خریداری کنند.

در خرید اکانت پرمیوم تلگرام نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که شماره های ایرانی امکان فعال سازی نسخه اکانت پرمیوم تلگرام را ندارند و شما برای خرید اکانت پرمیوم باید یک شماره غیر ایرانی داشته باشید البته می توانید روی حساب اصلی خود، شماره اصلیتان را که ایرانی است به یک شماره مجازی غیر ایرانی تغییر بدهید تا بتوانید از اکانت خودتان استفاده کنید و زمانی که خرید اشتراک انجام شد، پس از تبدیل اکانت عادی خود با شماره مجازی غیر ایرانی به پریمیوم ، مجدداً شماره تلفن اکانت پیشین خود را برگردانید.

تازه های تلگرام، از نسخه پریمیوم تلگرام تا ثبت نام بدون سیم کارت

بیشتر بخوانید:‌ آیا پیام رسان های داخلی می توانند جایگزین مناسبی برای پیام رسان های خارجی باشند؟

اکنون آموزش زیر را دنبال کنید:

- در ابتدا نسخه مستقل اپلیکیشن تلگرام را از سایت تلگرام دانلود کنید و سپس نصب نمایید.
- پس از نصب وارد اکانت خود شوید.

- اکنون وارد تنظیمات شده و روی شماره فعلی خود تاج کنید. سپس روی Change Number و سپس بر روی ضربه Change  بزنید.

- حالا شماره جدید خود را وارد کنید.

- منتظر بمانید تا کد تایید برای شما ارسال شود و شما آن را پس از دریافت کردن، وارد نمایید. حال، شماره شما تغییر کرده و می توانید اکانت خود را به پریمیوم ارتقا دهید.

- مجدداً به تنظیمات بروید و در قسمت پایین، گزینه تلگرام پریمیوم (که ستاره دار است) را انتخاب کرده و سپس بر روی Subscribe for $X.XX per month تاچ کنید.

- حالا میتوانید ربات خرید اشتراک خود را ببینید. وارد آن شوید و گزینه هایی برای شما پدید می آیند. اگر گزینه ها پس از وارد شدن به ربات برای شما مشاهده نشد، آیدی PremiumBot@ در قسمت چت ها را جستجو کنید تا ربات برای شما پیدا شود و سپس بتوانید وارد آن شوید.

- اکنون گزینه استارت را انتخاب کنید و سپس بر روی Pay $X.XX بزنید.

- سپس تیک مواد مورد پایین صفحه را بزنید و با قوانین سرویس ویژه موافقت کرده و مجدداً روی Pay $X.XX ضربه بزنید.

- اکنون نوبت این رسیده که مشخصات کارت اعتباری خود را وارد کنید پس از وارد کردن مشخصات، گزینه تیک بالای صفحه را بزنید تا نحوه پرداخت برای شما فعال شود.

- در صفحه بعد روی PAY  وسپس  Continue  ضربه بزنید. اکنون پیغامی برای شما روی صفحه ایجاد می‌شود که در آن اینگونه نوشته است و نشان دهنده ی موفقیت آمیز بودن خرید اکانت است:

You are all set

- در مرحله آخر که شما قصد دارید شماره اصلی خود را برگردانید می توانید وارد قسمت Change Number شوید و شماره خود را به شماره ایران تغییر دهید. حال به راحتی می توانید از امکانات جدید تلگرام پریمیوم استفاده کنید.

ثبت نام بدون نیاز به سیمکارت در تلگرام

در آخرین به روز رسانی اپلیکیشن تلگرام در کنار تغییرات کوچکی که در بخش تاپیک و صفحه تنظیمات ایجاد شده، شاهد یک به‌روز‌رسانی بسیار مثبتی از طرف تلگرام بودیم. تلگرام در آخرین آپدیت خود ایجاد حساب کاربری را بدون نیاز به سیم کارت میسر ساخته است. البته تهیه سیمکارت فرگمنت الزامی است. لذا کاربران هم اکنون بدون نیاز به سیم کارت می تواند یک اکانت برای خود ایجاد کنند. این اتفاق مثبت در حالی می افتد که تلگرام از همان ابتدا و همیشه برای ایجاد یک حساب کاربری به شماره تلفن نیاز داشت و بعدها به آن اکانت اضافه می کردید. اما اکنون بدون نیاز به سیم کارت، می توانید یک اکانت تلگرام برای خودتان بسازید و شماره خود را از افراد ناشناس پنهان کنید.

البته توجه داشته باشید که در هنگام ساخت اکانت تلگرام، از شما یک شماره خواسته خواهد شد، ولی باید شماره هایی که در فرگمنت ارائه می شوند باید مورد استفاده قرار داد. این شماره ها رایگان نیستند.

آخرین تغییرات مثبتی که تلگران ارائه کرده است:

- کابرران از این پس می توانند پیام های خود و طرف مقابل را به دون اینکه اثری از آن باقی بماند حذف کنند.

- تایمر حذف خودکار برای کابران فراهم شده تا طبق یک زمان بندی مشخص به حذف پیام های خود بپردازند.

- امکان دسته بندی تاپیک ها به ادمین گروه های بزرگ داده شد.

- از این پس گروه هایی که تاپیک دارند به صورت دو ستونه نمایش داده می شوند تا دسترسی به پیام های قبلی با سرعت بیشتری فراهم شود.

- به روز شدن سیستم پروکسی

- در جدیدترین به روزرسانی تلگرام، ادمین ها می توانند از قابلیت Aggressive Anti-Spam استفاده کنند. این قابلیت برای مقابله با اسپم هایی به کار می رود که از بات های مزاحم استفاده می کردند.

- اکنون تبدیل  و اششتراک اکانت به کد QR برای کاربران فعال شده است.

- اضافه شدن موتور جست و جوی ایموجی به IOS

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید