جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

پروفسور مونتانیه: ویروس کرونا جدید توسط دانشمندان چینی ساخته شده است!

author منتشر کننده
نظرات (1) 10 0
پروفسور مونتانیه: ویروس کرونا جدید توسط دانشمندان چینی ساخته شده است!

برخلاف روایتی که تاکنون مطرح شده، که ویروس کرونا جدید عامل کووید-19 (COVID 19) حاصل یک جهش ژنتیکی طبیعی بوده و اینکه از خفاش ها از طریق پانگولین ها به انسان منتقل می‌شود؛ دکتر لوک مونتانیه مردی که ویروس HIV را در سال 1983 کشف کرد نظریه دیگری را مطرح کرد. او با نظریه قبلی مخالف است و می‌گوید که ویروس کرونا جدید توسط انسان ساخته شده است.

پروفسور لوک مونتانیه، برنده جایزه نوبل پزشکی در سال 2008 به دليل "كشف" ويروس HIV به عنوان علت همه گیری بیماری ایدز، ادعا می‌کند که ویروس کرونا جدید (SARS-CoV-2) یک ویروس دستکاری شده است که به طور تصادفی در سه ماهه آخر سال 2019 از یک آزمایشگاه در ووهان چین رهاسازی شده است. گفته می‌شود محققان چینی برای ایجاد واکسن ایدز از ویروس های کرونا در کار خود استفاده می کرده اند. زیرا اعتقاد بر این است که قطعات RNA  ویروس HIV در ژنوم SARS-CoV-2 یافت شده است و یکی از این ویروس های کرونا به عنوان وکتور (حامل) HIV در جستجوی واکسن ایدز استفاده شده است.

ما قبلا می‌دانستیم که روایت چینی ها از چگونگی ظهور ویروس کرونا به طور فزاینده ای مورد حمله قرار می‌گیرد. اما الان با نظریه جدیدی مواجه هستیم که داستانی کاملاً متفاوت درباره همه گیری کووید-19، که در حال حاضر مسئول بیش از 110،000 مرگ در جهان است، روایت می‌کند. محققان هندی نیز قبلاً سعی كرده اند نتایج آنالیزهای خود را منتشر كنند كه نشان می‌داد ژنوم ویروس كرونا جدید حاوی توالی های ویروس HIV است، اما آن ها مجبور شدند یافته های خود را پس بگیرند زیرا فشار جوامع علمی و غیر علمی بر آن ها بسیار زیاد بود. به تفصیل در ذیل در این مورد بحث خواهیم کرد.

پروفسور مونتاگنیه - ویروس کرونا

بیشتر بخوانید: کووید-19 و خشونت علیه زنان: آنچه سیستم سلامت می‌تواند انجام دهد

برای قرار دادن توالی HIV در ژنوم ویروس کرونا به عنوان وکتور، نیاز به ابزارهای مولکولی است

در یک پرسش چالش برانگیز، دکتر ژان فرانسوا لیمون استنباط کرد که ویروس کرونا جدید تحت بررسی، ممکن است از یک بیماری آمده باشد که به ویروس HIV آلوده شده باشد. اما پروفسور لوک مونتانیه با دکتر ژان فرانسوا لیمون مخالفت کرد و گفت: خیر، برای قرار دادن توالی ژنوم HIV در ژنوم ویروس کرونا به عنوان وکتور، نیاز به ابزارهای مولکولی است و به شکلی که شما استنباط کرده اید، بروز ویروس کرونا جدید امکان پذیر نیست. از نظر من تنها توضیح قابل قبول می تواند یک رهاسازی تصادفی از آزمایشگاهی در ووهان چین باشد.

سرانجام حقیقت شیوع ویروس کرونا در جهان مشخص خواهد شد

در هر صورت، این نظریه که توسط پروفسور لوک مونتانیه دفاع می شود دارای یک دنباله مثبت است. به گفته وی عناصر تغییر یافته این ویروس با انتشار آن از بین می‌رود: "طبیعت هیچگونه ترکیبی مولکولی را نمی‌پذیرد، این تغییرات غیر طبیعی را از بین می برد و حتی اگر کاری انجام نشود اوضاع بهتر خواهد شد، اما متأسفانه پس از رخ دادن مرگ های بسیاری."

این نظریه برای تغذیه برخی مباحثات داغ کافی است! آنقدر که گفته های استاد مونتانیه نیز می‌تواند او را در رده "نظریه پردازان توطئه گر" قرار دهد: "توطئه در برابر اردوگاه مخالفان که حقیقت را پنهان می‌کنند"، او پاسخ می‌دهد، بدون اینکه بخواهد کسی را متهم کند این نظریه را ارائه داده است. اما امیدوار است که چینی ها اعتراف کنند زیرا معتقد است که در آزمایشگاه آن ها اتفاق افتاده است. وی برای جلب اعتراف از سوی چینی ها از نمونه کشور ایران استفاده کرد که پس از مسئولیت کامل در برخورد با تصادف هواپیمای اوکراین توانست احترام جامعه جهانی را به دست آورد. نهایتا پروفسور گفت:"حقیقت همیشه آشکار می شود، این مسئولیت بر عهده دولت چین است."

ویروس کرونا

بیشتر بخوانید: بروز آسیب قلبی در بیماران مبتلا به کووید-19 پزشکان را متحیر کرده است!

نقدی از مجله پزشکی Health Feedback بر نظریه پروفسور لوک مونتانیه در مورد بروز ویروس کرونا جدید

مدتی بعد از گسترش این نظریه پروفسور، در مجله پزشکی Health Feedback نقدی محکم بر این نظریه به شرح زیر ارائه شد:

اولا، آنالیز ژنومی ویروس کرونا جدید، که در جامعه پزشکی منتشر شده است، نشان داده است که ویروس محصول مهندسی زیستی نیست بلکه منشأ طبیعی دارد. به احتمال زیاد نظریه فعلی، بر اساس آنچه دانشمندان در مورد تکامل ویروس می‌دانند، این است که ویروس ابتدا در پانگولین ها یا خفاش ها (یا هر دو) پدید آمد و بعداً توانایی ایجاد عفونت در انسان را ایجاد کرد. این توانایی برای آلوده سازی سلول های انسانی توسط پروتئین به اصطلاح (S)، که در سطح غشای پوششی SARS-CoV-2 قرار دارد، انجام می‌شود. پس از شیوع SARS 2003-2005 ، محققان مجموعه ای از اسیدهای آمینه کلیدی موجود در پروتئین S را شناسایی کردند که به SARS-CoV-1 وابستگی فوق العاده ای برای گیرنده هدف ACE2 واقع در سطح سلول های انسانی می‌دهد. با کمال تعجب، پروتئین S فعلی SARS-CoV-2 حاوی این مجموعه بهینه از اسیدهای آمینه نیست، اما با این وجود قادر به اتصال ACE2 با یک قرابت بیشتر از SARS-CoV-1 است. این یافته نشان می‌دهد که SARS-CoV-2 به طور مستقل تکامل یافته و این ادعا که ساخته شده است را تضعیف می‌کند. در واقع ، بهترین استراتژی مهندسی استفاده از توالی اسید آمینه شناخته شده و کارآمد است که قبلاً در دستور SARS-CoV-1 شرح داده شده است تا بتواند یک طراحی مولکولی بهینه تر برای SARS-CoV-2 تولید کند. نویسندگان نتیجه گرفتند که "آنالیزهای ما به روشنی نشان می‌دهد که SARS-CoV-2 یک ویروس آزمایشگاهی یا دستکاری شده هدفمند نیست."

دوما، این ادعا که SARS-CoV-2 حاوی ژنوم HIV است، بر اساس نسخه ای از یک تحقیق پژوهشی است که در 2 فوریه 2020 در bioRxiv بارگذاری شده است. نسخه اولیه یک مطالعه در حال پیشرفت است که توسط دانشمندان دیگر مورد بررسی قرار نگرفته است. نویسندگان این نسخه با عنوان " قرار گیری های منحصر به فرد HIV-1 gp120 و Gag" در پروتئین S ویروس 2019-nCoV ادعا کرده اند است که "4 قرار گیری در بخش گلیکوپروتئین (S) که منحصر به فرد برای 2019-nCoV است رخ داده است و در ویروس های کرونا دیگر موجود نیست". این کار به سرعت مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفت و ذکر کردند: نویسندگان مناطق بسیار کوتاه پروتئین ها را در ویروس های کرونا مقایسه کردند و نتیجه گرفتند که بخش های کوچکی از پروتئین ها مشابه بخش های موجود در پروتئین HIV است. مقایسه بخش های بسیار کوتاه اغلب می تواند باعث ایجاد مثبت کاذب شود و نتیجه گیری با استفاده از بخش های پروتئینی کوچک دشوار است. "

محققان برای نشان دادن این مشکل دست اول به توییتر رفتند. ترور بدفورد عضو هیئت علمی در مرکز تحقیقات سرطان، که به بررسی تکامل ویروسی می‌پردازد، توالی ژن و پروتئین مورد استفاده نویسندگان را مجدداً مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و دریافت که قرارگیری های به اصطلاح "منحصر به فرد" در بسیاری از ارگانیسم های دیگر از جمله کریپتوسپوریدیوم و پلاسمودیوم مالاریا که به ترتیب باعث کریپتوسپوریدیوز و مالاریا می‌شوند نیز وجود دارد. استادیار دانشگاه استنفورد، سیلوانا كرمن، همچنین یافته های نویسندگان را بررسی كرد و به همان نتیجه رسید، و این شباهت را "مبهم" خواند.

به عبارت دیگر، این توالی ها قرار نمی‌گیرند، بلکه توالی های متداول در بسیاری از ارگانیسم های دیگر مانند باکتری ها و انگل ها هستند. بنابراین، وجود این توالی ها در SARS-CoV-2 شواهدی از ارتباط با HIV ارائه نمی‌دهد و همچنین دانشمندان به طور عمدی توالی HIV را در ژنوم SARS-CoV-2 وارد نکرده اند. به طور خلاصه، تجزیه و تحلیل ژنوم ویروس حاکی از آن است که این موضوع به اصطلاح "قرارگیری HIV" وجود ندارد و در آزمایشگاه مهندسی نشده است. شواهد نشان می‌دهد ویروس منشأ طبیعی دارد. تنها نکته دقیق در مورد این مقاله ها این است که برنده جایزه نوبل و ویروس شناس لوک مونتانیه در واقع این ادعاها را مطرح کرده است.

اگرچه وی دارای اعتبار علمی چشمگیری است، اما ادعاهای وی برخلاف شواهد معتبر علمی است. و علی رغم کسب جایزه نوبل فیزیولوژی یا پزشکی در سال 2008 به دلیل کشف مشترک پیوند بین HIV و ایدز، مونتانیه اکنون نظریه های بی اعتبار مانند شبه دانش هومیوپاتی را تبلیغ می‌کند و اینکه بیماری اوتیسم ناشی از باکتری هایی است که امواج الکترومغناطیسی منتشر می‌کنند. مقالاتی که ادعاهای مونتانیه را بدون ارزیابی دقیق از صحت آن ها تکرار می‌کنند، مشکل "اعتراض به اقتدار" را نشان می‌دهند، که در آن چیزی فرض می‌شود درست باشد تنها به علت آنکه گوینده آن متخصص معروفی است. بنابراین خوانندگان را به این باور می‌رسانند که این نظریه معتبر است. از نظر علمی اعتبار یک نظریه، وابسته به تأیید آن توسط سایر متخصصان در همان زمینه است؛ نه اینکه صرفاً این ادعاها را یک متخصص واحد بگوید.

منابع:

www.gilmorehealth.com

healthfeedback.org

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. در مورد منشا این ویروس مطالب خیلی زیادی وجود داره. که کاملا با هم متفاوت و ضد و نقیض هستند. ممنون بسیار مفید بود.

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید