جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چگونه صفحه اینستاگرام خود را به یک فروشگاه تبدیل کنیم؟

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
چگونه صفحه اینستاگرام خود را به یک فروشگاه تبدیل کنیم؟

خریدها در اینستاگرام به افراد کمک می کنند تا خواسته های خود را به عمل تبدیل کنند و با کشف آن ها، اطلاعات بیشتری درباره محصولات این اپلیکیشن کسب کنند. زمانی که فروشگاهی در اینستاگرام راه اندازی می کنید، می توانید بدون خروج از اپلیکیشن، به مردم کمک کنید تا محصولات شما مانند نام محصول و قیمت کالا را مرور کنند و اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کنند.

به طور مثال، شما یک جواهر فروش لوکس هستید که تیشرت های ورزشی محبوبی را می فروشید؛ اگرچه اکثریت فروش این برند از طریق وب سایت او صورت می گیرد. شما و ادمین، حساب تجاری خودتان را در اینستاگرام مدیریت خواهید کرد و همواره عکس هایی از این محصولات منتشر خواهید کرد. قطعا شما می خواهید مشتریان جدیدی را در اینستاگرام جذب کنید و همچنین یک فروشگاه پر سود در اینستاگرام راه اندازی کنید. اما برای ساخت یک فرشگاه چه نکاتی لازم است؟ بازار اینستاگرام بر چه مبناهایی مستحکم شده است؟

بازار در اینستاگرام به چه معناست ؟

فروشگاه ها، به شما اجازه می دهند تا یک تجربه خرید همه جانبه را در اینستاگرام ایجاد کنید. مشتریان می توانند مستقیما از پروفایل، پست یا استوری به فروشگاه شما دسترسی داشته باشند. وقتی مردم به فروشگاه شما مراجعه می کنند، می توانند محصولات شما را بررسی کنند و برای خرید آن ها اقدام کنند. اگر یک کسب وکار قانونی در ایران دارید، می توانید Checkout را در اینستاگرام راه اندازی کنید تا افراد بتوانند بدون خروج از اپلیکیشن اینستاگرام مستقیما در فروشگاه شما اقدام به خرید کنند.

خود را برای راه اندازی یک فروشگاه اینستاگرام آماده کنید

برای راه اندازی یک فروشگاه در اینستاگرام و استفاده از ابزارهای تجاری فیسبوک برای کسب وکار خود، حساب کاربری فیسبوک و پیج یا حساب کاربری اینستاگرام شما باید مطابق با قوانین زیر عمل کنند:

مرحله ۱. سازگاری با سیاست های فیسبوک.

حساب کاربری و پیج فیسبوک شما باید با شرایط سرویس، شرایط تجاری و استانداردهای اجتماعی فیسبوک مطابقت داشته باشد. حساب کاربری حرفه ای اینستاگرام شما حتماً باید با شرایط استفاده و دستورالعمل های اجتماعی اینستاگرام مطابقت داشته باشد.

علاوه بر این، عدم پیروی از سیاست های فیسبوک، از جمله توافقنامه تجاری، سیاست های تجاری، سیاست های تبلیغاتی و صفحات، گروه ها و سیاست های رویدادها، ممکن است منجر به از دست رفتن دسترسی به سطوح تجاری فیسبوک یا ویژگی های تجاری شود و حتی منجر به بَن شدن حساب شما شود.

مرحله ۲. کسب وکار و دامنه خود را معرفی و تایید کنید.

صفحه فیسبوک یا حساب کاربری حرفه ای اینستاگرام شما باید حاوی فهرست محصولات موجود برای خرید مستقیم از وب سایت یا Checkout در فیسبوک یا اینستاگرام باشد. اگر شما، خریداران ابزارهای تجاری فیسبوک را به وب سایتی در هر بازار پشتیبانی شده هدایت می کنید، باید دامنه ی اصلی را که از طریق آن کارهای فروش را انجام می دهید در اختیار فیسبوک قرار دهید. صفحه فیسبوک یا اکانت حرفه ای اینستاگرام شما باید نشان دهنده فروشگاه یا وب سایت مرتبط با دامنه ارائه شده باشد. فیسبوک برای تایید مالکیت دامنه شما، ممکن است از شما بخواهد فرآیند تایید دامنه خود را تکمیل کنید. لذا معرفی کسب و کار خود به فیسبوک یک امر ضروری است.

مرحله ۳. در یک بازار پشتیبانی شده قرار بگیرید.

صفحه فیسبوک یا حساب کاربری حرفه ای اینستاگرام شما برای استفاده از ابزارهای تجاری فیسبوک باید در یک بازار پشتیبانی شده قرار داشته باشد. چت در فیسبوک در حال حاضر تنها در ایالات متحده پشتیبانی می شود و کشورهای دیگر، قفط چت در دایرکت اینستاگرام را مبنای کار قرار داده اند. فیسبوک در صورت اضافه شدن مکان های جدید، لیست بازارهای تحت پشتیبانی خود را بروزرسانی خواهد کرد.

مرحله ۴. نشان دادن نماد اعتماد.

حساب کاربری فیسبوک و پیج یا حساب حرفه ای اینستاگرام شما باید نماد اعتماد (از طریق یک حضور معتبر و تثبیت شده) را با خود یدک بکشد.

مرحله ۵. ارائه اطلاعات دقیق و دنبال کردن بهترین روش ها.

اطلاعات محصولات فهرست شده ازطریق ابزارهای تجاری فیسبوک نباید یک قیمت گذاری گیج کننده داشته باشد. اطلاعات باید کاملا فهرست شده و در دسترس باشند. سیاست های بازپرداخت و حتی پشتیبانی پس از فروش شما باید به وضوح نمایش داده شوند و به راحتی از وب سایت شما یا در فیسبوک یا اینستاگرام قابل مشاهده باشند.

چگونه صفحه اینستاگرام خود را به یک فروشگاه تبدیل کنیم؟

تبدیل و تغییر پروفایل شخصی خود به یک حساب تجاری اینستاگرام

زمانی که یک حساب کاربری تجاری در اینستاگرام دارید، می توانید اطلاعات مربوط به کسب وکار خود را مانند ساعت فروشگاه، آدرس بخش تجاری، شماره تلفن و لینک را به وب سایت خود اضافه نمایید.

برای تغییر پروفایل خود به یک حساب تجاری چه کارهایی باید انجام داد؟

- مرحله ۱. به تنظیمات حساب کاربری خود بروید.

- به پروفایل مراجعه کنید و روی سه خط موجود در گوشه بالا سمت راست (سمت چپ) ضربه بزنید.

- روی Settings تاچ کنید.

- روی Account تاچ کنید.
زمانی که شما یک صفحه فیسبوک را به حساب اینستاگرام خود متصل می کنید، به ابزارهای تجاری دسترسی خواهید داشت که به شما کمک می کنند تا دسترسی کسب وکار خود را در فیسبوک و اینستاگرام گسترش دهید.

- سپس جزئیاتی مانند دسته بندی کسب وکار و اطلاعات تماس خود را اضافه کنید.

- Done را بزنید.

مرحله ۲. تعویض به حساب تجاری.

- روی Switch to Professional Account ضربه بزنید.

- سپس روی Business تاچ کنید.

- جزئیاتی مانند دسته بندی کسب وکار و اطلاعات تماس خود را اضافه کنید.

- Done را بزنید.

مرحله ۳. اطلاعات کسب وکار خود را وارد نمایید.

- سپس جزئیاتی مانند دسته بندی کسب وکار و اطلاعات تماس خود را اضافه کنید.

- Done را بزنید.

فروشگاه اینستاگرام خود را راه اندازی کنید

اکنون نوبت به راه اندازه فروشگاه اینستاگرام رسیده است. شما به عنوان یک تاجر، مطابق با سیاست های فیسبوک تمامی شرایط تجارت در اینستاگرام را به دست آورده اید و اکنون وقت آن رسیده تا فروشگاه ورزشی خود را راه اندازی کنید.

- ابتدا از ادمین های تجاری اینستاگرام و یا یک پلتفرم پشتیبانی شده برای راه اندازی یک فروشگاه استفاده کنید.

- هنگام جست و جو و انتخاب ، جایی را برگزینید که مطمئن باشید مشتریان، می توانند خرید های اصلی خود را در آنجا تکمیل کنند.

- برای انتخاب کانال های فروش، حساب تجاری اینستاگرامی که می خواهید با فروشگاه خود در ارتباط باشد را انتخاب کنید.

نکته: اگر صفحه فیسبوک دارید، تیک کنار اکانت خود را فعال کنید تا اکانت شما هم در فیسبوک و هم در اینستاگرام برای خرید فعال باشد.

- برای اضافه کردن محصولات به فروشگاه خود، کاتالوگ (راهنمای و محصولات و نحوه خرید) محصولی که می خواهید در فروشگاه خود استفاده کنید را مرتب نمایید. اگر هیچ کاتالوگی ندارید، می توانید ابتدا یک کاتالوگ حساب شده را از محصولات خود و نحوه خریدشان در پیج تهیه کنید.

- سپس فروشگاه خود را بررسی کنید. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، آن را جهت بررسی توسط پشتیبان های نظارت اینستاگرام ارسال کنید. در صورت تایید فروشگاه، به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

نکته: زمانی که فروشگاه خود را راه اندازی می کنید، یک حساب Business Manager به صورت خودکار برای شما ایجاد خواهد شد. شما از این حساب برای راه اندازی فروشگاه خود در بخش Business Manager استفاده خواهید کرد. Business Manager، به شما اجازه می دهد تا حساب های کاربری و پیج های افرادی که آن ها شما را دنبال می کنندف به خوبی مدیریت کنید.

چگونه صفحه اینستاگرام خود را به یک فروشگاه تبدیل کنیم؟

بیشتر بخوانید: چگونه برای اینستاگرام یک حساب تجاری ایجاد کنیم؟

آغاز فرآیند فروشگاهی اینستاگرام

شما اکنون فروشگاه جدید اینستاگرام خود را در Business Manager راه اندازی کرده اید. برای شروع استفاده از خرید و فروش در اینستاگرام، ابتدا باید حساب خود را جهت بررسی، ارسال نمایید. به این ترتیب:

- اکانت خود را برای بررسی ارسال کنید: بررسی حساب ها معمولا چند روز طول می کشد.

- به پروفایل تجاری اینستاگرام خود بروید و روی سه خط بالا سمت راست (سمت چپ) ضربه بزنید.

- Settings را انتخاب کنید.

- برای خرید و فروش ثبت نام کنید.

- مراحل ارسال حساب کاربری خود را برای بررسی توسط تیم پشتیبانی و تایید توسط آن ها، دنبال کنید.

- در هر زمان برای بررسی وضعیت حساب کاربری خود به بخش خرید مراجعه کنید تا تاییدیه ی حساب کاربری خود را به چند روز دیرتر نیندازید.

نکته: ممکن است به برخی از کسب وکارها اطلاع داده شود که برای اثبات مالکیت دامنه وب سایت خود باید اطلاعات بیشتری را در اختیار تیم پشتیبانی قرار دهند. اگر این اعلان را دریافت کردید، مراحل تکمیل فرآیند تایید دامنه را دنبال کنید تا حساب تجاری شما مجددا برای تایید، ارسال شود.

- فروشگاه اینستاگرام را راه اندازی کنید

- پس از تایید حساب کاربری، می توانید ویژگی های خرید و فروش را استارت بزنید.

توجه: اگر بخش خرید و فروش را در تنظیمات خود مشاهده نمی کنید، احتمالا حساب شما هنوز در دست بررسی است و تایید نشده است.

- به پروفایل تجاری اینستاگرام خود رفته و روی سه خط بالا سمت راست (سمت چپ) ضربه بزنید.

- Settings را انتخاب کنید.

- سپس روی خرید ضربه بزنید

- کاتالوگ محصولی که می خواهید به حساب کاربری خود متصل کنید را انتخاب کنید.

- Done را انتخاب کنید.

مجدداً ممکن است به برخی از حساب های کاربری تجاری اطلاع داده شود که برای اثبات مالکیت دامنه وب سایت خود باید اطلاعات بیشتری را بدهند. لذا اگر باز هم این اعلان را دریافت کردید، مراحل تکمیل فرآیند تایید دامنه را دنبال کنید تا حساب خود را برای بررسی ارسال کنید.

محصولات اینستاگرام خود را اولویت بندی کنید

- از تصاویر واضح و ثابت برای فهرست (کاتالوگ) محصولات خود استفاده کنید

زمانی که تصاویر را در کاتالوگ خود آپلود می کنید، محصولات خود را همانطور که در وب سایت شما نشان داده می شوند، بارگذاری کنید. مطمئن شوید که محصولات شما در پس زمینه های متفاوت به وضوح و با کیفیت قابل مشاهده هستند. در حقیقت تلاش کنید یک محصول را با کم ترین درهم ریختگی و یا پیچیدگی در معرض عموم قرار دهید. تصاویر پیچیده و شلوغ، قطعاً خرید و فروش فروشگاه در شما را تحت الشعاع قرار می دهد. مثلا تیشرت های سفید را در پس زمینه های مشکی، بنفش را در پس زمینه های زرد و .... قرار دهید. ترکیب رنگ ها به شما کمک فراوانی در ساخت یک تصویر مناسب می کنند.

- نگاه و احساس ثابتی داشته باشید.

از یک الگوی ثابت در تمام تصاویر محصول خود استفاده کنید. اضافه کردن یک لوگو روی یک محصول، یک پس زمینه رنگی یا لوازم ساده برای ایجاد یک الگوی بی نظیر امری حیاتی در پیشبرد اهداف فروشگاه شماست. نحوه طراحی بنرها باید یک الگوی ثابت داشته باشند؛ نه اینکه هر عکسی تیشرتی با یک الگوی متفاوتی آپلود شود.

• استفاده از فرمت های مختلف

اگر احساس می کنید محصولات شما می تواند در قالب یک ویدئو و یا تصاویر متحرک، مشتیران بیشتری را مجذوب خود کند، به کاتالوگ خود ویدئو اضافه کنید. سعی کنید با یک محصول، مانند یک لباس پر زرق و برق، با تصاویر مدرن و افکت های گلیچ و حتی عکس های با جزئیات و زوایای مختلف آزمایش کنید. اپلیکیشن های CapCut، Inshot در اندروید و برنامه های premiere pro و After Effect نمونه های خوبی برای ساخت تصاویر متحرک و ویدئوهای شما هستند.

- زمینه را فراهم کنید

چندین تصویر اضافه کنید تا به مردم ایده واضح تری از ظاهر محصول خود بدهید. در نظر داشته باشید که زوایای مختلف محصول، انواع رنگ و اندازه مدل محصولات شما را بیشتر به دل مشتریان می اندازد. تمام گزینه های محصول خود را به نمایش بگذارید تا مشتریان شما بتوانند از میان مجموعه ای از رنگ ها، اندازه ها و محتویات مختلف انتخاب کنند.

قدم بعدی: محصولات اینستاگرام خود را برچسب گذاری (تگ) کنید

حالا که شما فروشگاه خود را راه اندازی کرده اید، می توانید محصولات خود را در پست های عکس و ویدیو برجسته کنید. شما قادرید از برچسب های محصول برای برجسته کردن آیتم های موجود در فید و استوری خود استفاده کند. مردم می توانند بدون خروج از اینستاگرام، اطلاعات مربوط به محصولات شما را مانند نام و قیمت کالا در تصاویر و ویدئوهای تگ شده مشاهده کنند.

نکات کلیدی نهایی در اینستاگرام

- زمانی که فروشگاهی در اینستاگرام راه اندازی می کنید، می توانید بدون خروج از اپلیکیشن، به مردم کمک کنید تا محصولات خود را مانند نام محصول و قیمت کالا مرور کنند و اطلاعات بیشتری پیرامون آن ها کسب کنند.

- برای استفاده از ابزارهای تجاری فیسبوک برای کسب وکار خود، حساب کاربری فیسبوک و پیج یا حساب تجاری اینستاگرام شما باید الزامات صلاحیت تجاری را رعایت کنند. هرگونه نقض قوانین، به عنوان تخلفات مجازی محسوب شده و با برخورد جدی پشتیبان های اینستاگرام مواجه خواهید شد.

- از Business Manager یا یک پلتفرم پشتیبانی شده برای راه اندازی فروشگاه خود استفاده کنید. ادمین های تجاری در فروشگاه ها پخته تر کار می کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید