جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

استارتاپ واژه‌ای که در مورد آن زیاد می‌شنویم

author منتشر کننده
نظرات (2) 22 0
استارتاپ واژه‌ای که در مورد آن زیاد می‌شنویم

امروزه واژه‌ی استارتاپ را زیاد می‌شنویم و مطالبی زیادی در فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی در مورد آن نوشته و خوانده می‌شود. استارتاپ به تازگی وارد دایره لغات و فرهنگ تجاری جامعه ی ایران شده است. مشاغل بسیاری وجود دارند که می توان فعالیت استارتاپی را به آن نسبت داد. در واقع به هر شرکت نوپا و کسب و کاری خارج از هیته ی اختیارات دولتی و اداری به فعالیت‌های اقتصادی می‌پردازد را می‌توان جزء مشاغل استارتاپ نسبت داد. با پیشرفت تکنولوژی و بوجودآمدن عصر اینترنت بستر مناسبی برای این نوع مشاغل و معرفی بهتر آن به جامعه و مردم ایجاد شده است.

استارتاپ

به چه نوع کسب و کاری استارتاپ گفته می‌شود؟

بحث راه اندازی کسب و کار شخصی و یک شغل استارتاپی به قدری جذاب و همه گیر شده است که غالبا علاقمندند هم اکنون از کار فعلی خود استعفاء بدهند و کسب و کار خود را آغاز کنند. اما آیا به عواقب آن فکر کرده اید و در این زمینه اطلاعات کافی دارید؟ در واقع استارتاپ را می‌توان ایده های نوع و جدیدی دانست که پیش از آن هیچ نمونه‌ی مشابهی وجود نداشته. حتی می‌توان ایده های جوانانی که به فکر یک راه حل جدید و خلاقانه برای کسب درآمد هستند نیز به نوعی استارتاپ نامید. معنای دیگر آن را می‌توان کارآفرینی نامید که منجر به تاسیس شرکت‌های نوپا و تازه تاسیس شود.

استارتاپ یا شرکت‌های نوپا

استارتاپ ها را می‌توان به هر ایده و راه حل خلاقانه‌ای نسبت داد اما هر شرکت نوپا و تازه تاسیسی را نمی‌توان یک کار استارتاپ دانست. شاید شما یک دفتر کوچک تبلیغاتی داشته باشید اما کاری و خدماتی که ارائه می‌دهید کاملا تکراری و روتین باشد. اما یک خانم خانه دار که در منزل محصول جدیدی را روانه ی بازار می کند را می‌توان یک استارتاپ از نوع خانگی دانست.

استارتاپ و ایده های خلاقانه

طبق تعریفی که بسیاری از کارآفرینان و صاحبان مشاغل بزرگ از استارتاپ دارند، پاسخ خلاقانه برای حل یک مسئله را می‌توان نوعی استارتاپ دانست. اما هر ایده ی خلاقانه‌ای را نمی‌توان به طور صد در صد اطمینان داشت که منجر به یک کسب و کار خلاقانه و جدید در بازار شود. شاید بتوان گفت استارتاپ یک سازمان فکری می‌باشد که برای خلق یک کسب و کار تکرار پذیر و مقیاس پذیر ایجاد شده است.

استارتاپ های ایرانی

مشاغل استارتاپ اولین بار در ایالات متحده آمریکا کلید خورد و در کشور‌های پیشرفته و صنعتی رونق گرفت. به لطف همایش‌های مختلف و متعددی که به طور سالانه در نقاط مختلف ایران برگزار می‌شود، این سبک کاری نیز کم کم راه خود را میان فعالان عرصه ی اقتصاد بازکرده است. مشاغل زیادی به عنوان استارتاپ در ایران مشغول فعالیت هستند و در این برهه‌ی زمانی به یک برند اینترنتی تبدیل شده اند. اکثر این مشاغل خدمات عادی را به شکل نوین به جامعه و افراد ارائه می‌دهند. از جمله گروه‌های استارتاپ ایرانی که می‌توان به آن اشاره کرد: خرده فروشی مانند دیجی کالا، اشتراک ویدیو و محتوای تصویری مانند آپارات، حمل و نقل درون شهری مانند تپ سی، خدمات مالی مانند زرین پال و بسیاری مشاغل دیگر در حوزه های مختلف.

رمز موفقیت استارتاپ ها چیست؟

رمز موفقیت در کسب و کار اینترنتی را به طور کلی می‌توان شیوه ی صحیح بازاریابی اینترنتی دانست. البته بازاریابی تنها بخشی از کار شماست و به طور تخصصی هر کسب و کاری کاملا متفاوت از دیگری می‌باشد. استفاده از روش آزمون و خطا می‌تواند پاسخده باشد اما استفاده از تجربیات مشاغل مشابه کسب و کار شما، می‌تواند سرعت رشد استارتاپی که راه اندازی کرده اید را سرعت ببخشد. اما بهترین روش را می‌توان تعامل با مشتری دانست. مسلما بازار هدف شما مخاطبان خاصی دارد که با استفاده از نظر سنجی و انتقاد پذیری از جانب مشتری می‌توانید نقاط ضعف خود را شناسایی و مرتفع کنید.

موفق ترین استارتاپ های جهان

استارتاپ های موفق بسیاری در جهان مشغول فعالیت هستند که به اختصار به معرفی یکی از آن‌ها خواهیم پرداخت. ایربی ان بی که مدیر عامل این شرکت برایان چکسی می‌باشد. این استارتاپ کرایه خانه در سال 2016 بحران و چالش‌های زیادی را پشت سرگذاشت ولی همچنان ارزش سهام خودر ا در بازار آمریکا حفظ کرده است. همچنین با جذب سرمایه‌ی یک میلیاردی در سال 2017 ارزش خود را به 31 میلیارد دلار رساند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (2)

  1. مطالب بیان شده کافی و مناسب بود.آشنایی نسبی با استارت آپ پیدا کردم.ممنونم

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید