جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

منظور از اسمارت فون چیست؟ - smartphone چیست؟

author منتشر کننده
نظرات (5) 23 0
منظور از اسمارت فون چیست؟ - smartphone چیست؟

اسمارت فون یا تلفن هوشمند، نسل جدید تلفن های همراه است که نسبت به نمونه های اولیه، امکانات بیشتر و پیشرفته تری دارد. از جمله سیستم عامل با قابلیت نصب برنامه، دسترسی به اینترنت، انجام محاسبات پیچیده ریاضی و ...

تاریخچه اسمارت فون

اولین اسمارت فون به معنای واقعی، تلفن همراه سیمون بود که توسط بل سالت و از روی نمونه قبلی شرکت آی بی ام ساخته و به بازار عرضه شد. سیمون به طور پیش فرض دارای برنامه هایی مانند ماشین حساب، دفترچه تلفن، نوت پد، تقویم جهانی و ... بود.

بعد از سیمون، چندین نمونه اسمارت فون با قابلیت های بیشتر معرفی شد; اما مهم‌ترین آن‌ها در سال 2000 و توسط شرکت اریکسون معرفی شد. اسمارت فون جدید علاوه بر صفحه نمایش لمسی، دارای یک قلم بود و همچنین به طور محدود امکان چندین جستجوی اینترنتی را برای کاربر فراهم می‌کرد.

اولین سیستم عاملی که در بین اسمارت فون‌ها فراگیر شد و به محبوبیت بالایی رسید، سیستم عامل "سیمبین" بود که توسط پیسیون معرفی شد و سپس با شرکت نوکیا به اوج رسید.

در سال 2007 بود که شرکت اپل، تلفن همراه آیفون را معرفی کرد. آیفون اولین اسمارت فونی بود که از رابط لمسی چندگانه بهره می‌برد. و در اوایل سال 2008 سیستم عامل متن باز اندروید توسط آقای اندی رابین ساخته و معرفی شد و اولین نسخه آن همراه با گوشی HTC دریم به بازار عرضه شد. در اوایل کار، سرعت پیشرفت اندروید و تلفن های همراه بر مبنای اندروید، بسیار آرام بود، اما در سال 2010 آنچنان محبوب شد که باعث سقوط شرکت بزرگی به نام نوکیا شد و سیمبین را از دور رقابت خارج کرد. حتی مایکروسافت با ویندوزفون هم نتوانست مقابل این سیستم عامل محبوب حرفی برای گفتن داشته باشد.

دنیای موبایل و تبلت و فناوری آنها

اسمارت فون های پرچم دار سامسونگ کدام اند

شرکت سامسونگ اسمارت فون های پرچمدار خود را با نام اختصاری S تولید و عرضه می‌کند. اولین پرچمدار سامسونگ با نام گلکسی اس در سال 2010 معرفی شد که به محبوبیت بالایی نیز دست یافت. گلکسی اس از صفحه نمایش 4 اینچی به همراه پردازنده یک گیگاهرتزی بهره می برد که همین ویژگی ها بر محبوبیت آن افزود.

یک سال بعد، سامسونگ از گلکسی اس 2 رونمایی کرد که در نمایشگاه MWC عنوان بهترین اسمارت فون را نصیب خود کرد. گلکسی S2 ظاهری شبیه به گلکسی اس داشت، اما سامسونگ برای اولین بار از چیپست اختصاصی خودش در آن استفاده کرده بود که نشان از ورود به تمام معنای سامسونگ به بازار داغ اسمارت فون ها داشت، معرفی شد. این نسخه در ایران هم به محبوبیت بالایی رسید و تقریبا تمامی طرفداران سامسونگ خواهان خرید آن بودند. موفقیت سامسونگ در گلکسی اس3 به حدی بود که در کمتر از دو هفته حدود 9 میلیون گوشی به فروش رسید.

برای اولین بار شاهد یک صفحه نمایش 5 اینچی در پرچمداران سامسونگ بودیم. گلکسی s4 با صفحه 5 اینچی، پردازنده 8 هسته ای و یک دوربین 13 مگاپیکسلی معرفی شد که در زمان خود انقلابی در اسمارت فون ها محسوب میشد.

یک سال بعد و در اوایل سال 2014، گلکسی s5 توسط سامسونگ معرفی شد. به جز چند تغییر کوچک، اس5 خیلی پیشرفته تر از اس4 نبود، اما به فروش خوبی دست یافت.

دومین قدم بزرگ سامسونگ در تلفن همراه را باید گوشی گلکسی اس6 دانست. S6 در سال 2015 معرفی شد و از  نظر سخت افزاری و نرم افزاری بسیار قوی بود. در همین زمان گوشی s6 Edge نیز معرفی شد که در طرفین نمایشگر خمیدگی داشت. پردازنده 8 هسته ای و دوربین فوق العاده 16 مگاپیکسلی از مهم‌ترین ویژگی های پرچمدار جدید سامسونگ بودند.

پرچمدار بعدی سامسونگ در سال 2017 معرفی شد. گلکسی اس7 و s7 edge نمونه های تکمیل شده نسل قبلی بودند که به خاطر کیفیت بالا و امکانات فراوان مورد توجه عموم مردم قرار گرفت.

اولین اسمارت فون سامسونگ با صفحه نمایشگر بدون حاشیه در گلکسی s8 رونمایی شد. گلکسی اس8 و اس8 پلاس نیز مانند نسل های قبلی موفق بودند و به فروش بالایی دست یافتند. حتی منتقدین که از طراحی های یک شکل سامسونگ گله داشتند، اس8 را یک گوشی زیبا و خلاقانه در طراحی نامیدند. و اما آخرین نسل از پرچم‌دارهای سامسونگ که امسال معرفی شد گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس بود. اسمارت فون اس9پلاس اولین پرچمدار سامسونگ بود که به دوربین دوگانه مجهز گشت. با معرفی اس9 و اس9 پلاس، مشخص شد سامسونگ مشتری خود را به خوبی می‌شناسد و می داند که چطور باید آن را راضی نگه دارد.

دنیای موبایل و تبلت و فناوری آنها

 

اگر به تاریخچه معرفی پرچمداران سامسونگ نگاهی بیاندازید متوجه می‌شوید که همه آن‌ها به موفقیت دست یافتند و حالا همه منتظریم تا یک بار دیگر و معرفی گلکسی s10 یکبار دیگر نوآوری سامسونگ در عرصه تلفن همراه را به نظاره بنشینیم. نظر شما چیست؟ به نظر شما سامسونگ باز هم می تواند موفقیت های گذشته را تکرار کند؟

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (5)

  1. عالییی بود ممنون از سایت خوبتون

  1. چه جالب! نمی دونستم اسمارت فون ها تاریخچه ای طولانی دارند.

  1. بسیاررعالی از مطالب خوبتون بسیار بهره می بریم موفق بلشید

  1. ممنون از تیم خوبتون و نویسنده ها که زحمت این متون رو میکشن و ما لذت میبریم

  1. سپاس به خوبي در اين باره توضيح و شرح داديد هم تاريخچه اش را شرح داديد و هم در اين مورد شرح داديد كه باعث مي شود به خوبي در مورد گوشي سامسونگ شناخت داش

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید