جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گوشی هانر Magic V، رقیب جدیدی برای Z Fold سامسونگ

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
گوشی هانر Magic V، رقیب جدیدی برای Z Fold سامسونگ

از زمانی که اولین تلفن همراه گلکسی Z Fold منتشر شد - چهار سال پیش - سامسونگ در غرب تقریباً با هیچ رقیبی روبرو نشده بود.

هواوی چندین تلفن همراه با فرمت «تاشو» عرضه کرده است که هیچ کس آنها را خریداری نمی کند! زیرا آن ها گوگل را پشتیبانی نمی کنند. بعدها اپو، ویوو و شیائومی مدل های خود را در چین ترویج دادند اما باز هم نهایتاً موفق نشدند؛ و افراد متشخصی شامل برادر پابلو اسکوبار نیز تلاش کرده اند تا با ارائه یک سری پیشنهادهای کوچک (و بعضاً چیت یا تقلب) بازار را گسترش دهند.

اما بالاخره تغییرات از راه رسید. شرکت هانر (Honor) به طور رسمی فولدیبل خود به نام Magic Vs را با قیمتی که برای کاهش قیمت رقیب بزرگش یعنی سامسونگ طراحی شده است به بازارهای سراسری (به جز آمریکای شمالی) می آورد.

این دستگاه با یک محوری که به طور کامل صاف می شود، دوربین سه گانه قدرتمند در پشت و بدنه بسیار نازک، قطعاً سخت افزاری را در خود دارد که می تواند سامسونگ را به چالش بکشاند. با این حال، وجود نواقصی در تجربه نرم افزاری و وجود چند ویژگی لوکس در مجیک وی، باعث می شود Z Fold 4 برای بیشتر مردم خرید بهتری باشد. اما چه بهتر که از الان بین شرکت هانر و سامسونگ رقابتی رخ داده تا ما شاهد پیشرفت بهتر این گوشی ها باشیم.

طراحی و ساخت گوشی هانر Magic V

جالب‌ترین انتخابی که Honor در طراحی Magic V انجام داد، ساخت آن به عنوان یک تلفن همراه در درجه اول و یک تلفن تاشو در درجه دوم بود.

به این معنا که طراحی شده تا در حالت بسته به بهترین شکل ممکن کار کند و شما چیزی نزدیک به یک تلفن همراه اصیل و سنتی داشته باشید. به همین منظور، Magic V بسیار نازک است و ضخامت آن تنها 12.9 میلی متر است، که تنها کمی سنگین‌تر از موبایل‌هایی مانند Samsung Galaxy S23 Ultra است. البته اشتباه نکنید، هنوز از هر تلفن ساده‌ی صفحه‌ی معمولی بزرگتر است، اما این قدر زیاد نیست که اذیت کننده باشد.

آنر همچنین اطمینان حاصل کرده که هرگاه تلفن بسته شود، به صورت صاف و بدون داشتن حالت بریدگی بسته شود. آخرین تلفن های قابل انعطاف سامسونگ هنوز به شکل میله ای بسته می شوند و بین دو نیمه صفحه نمایش یک فاصله کوچک وجود دارد.

در مقابل، Magic Vs در حالت بسته شدن، محکم و ایمن به نظر می رسد. البته بیش از حد محکم ساخته شده و با یک دست امکان باز کردن آن وجود ندارد و حتی گاهی اوقات با هر دو دست برای باز کردن تلفن باید با آن مبارزه کنید.

البته استحکام آن باعث بهبود بافت سه‌بعدی (هپتیک) شده است که دارای لرزشی با احساسی آرامش بخش هستند و این، یکی از دلایلی است که گوشی در دستان شما یک احساس پریمیومی القا می کند.

هانر افتخار می کند که در ارتقای چنین گوشی هوشمندی خیلی راحت کار خود را پیش برده است. به گفته یکی از سازندگان میجک وی، این گوشی تنها با چهار قطعه گسترده ساخته شده است و قیمتی که باید برای آن پرداخت کرد مناسب به نظر می رسد. این گوشی را نمی توان به خوبی Z Fold 4  در حالت ایستا قرار داد و هنگامی که سعی می کنید آن را در حالت ایستا قرار دهید، صفحه نمایش به آرامی می لغزد و کمی شما را آزرده خاطر می کند. همچنین وجود ماژول دوربین ضخیم در حالت ایستای موبایل تاثیرگذار بوده است. یک مستطیل خمیده رو به روی بدنه آبی یا سیاه تلفن قرار دارد. اما به اندازه ای از تلفن خارج شده که وقتی روی میز گذاشته شود، شاهد یک تلفن بسیار شلوغ خواهید بود.

در این طراحی یک نقطه ضعف نهایی وجود دارد: اگرچه سامسونگ توانسته است فولدرهای جدید خود را ضدآب کند، اما در مورد مدل Magic V هیچ رتبه IP اعلام نشده است و هانر اطلاعات کمی را در این زمینه اعلام کرده است که شما نمی توانید با اطمینان این گوشی را در معرض آب قرار دهید. در طول تست، گوشی توناسته در بابر باران مقاومت نشان دهد ، اما در برابر آب عمیق، خیر.

البته همیشه به خاطر داشته باشید، برای دستگاه های قابل انعطاف، پایداری IP بسیار سخت به نظر می رسد و پیش بینی می شد که این مشل را دارا باشند. حتی دستگاه های سامسونگ هم مشکلات روزمره خود را دارند. پیشنهاد می شود در صورتی یکی از این دستگاه ها را خریداری کنید که به تحمل خرابی آن را داشته باشید و بهتر است ابتدا اطمینان حاصل کنید که گوشی شما تحت گارانتی مادام العمر یا چند ساله باشد. یکی از مزایای سامسونگ این است که تعداد زیادی مراکز تعمیراتی را در اختیار دارد که در صورت نیاز می توانید به آنها اتکا کنید.

نمایشگرها و بلندگوها در گوشی هانر Magic V

- نمایشگر بیرونی AMOLED با فرکانس رفرش 120 هرتز و اندازه بزرگ عالی.

- نمایشگر داخلی با اندازه مربعی و فرکانس رفرش 90 هرتز.

- بلندگوها قابل قبول هستند، اما صدای کمی دارند.

همانطور که قبلا گفتم، هانر تصمیم به بهینه‌سازی کارایی Magic V کمر بسته است. از نکات جالب توجه این است که شرکت هانر در واقع نمایشگر بهتری را در بیرون گوشی نصب کرده است تا داخل آن!

نمایشگر خارجی اینجا دارای یک پنل AMOLED با فرکانس رفرش 120 هرتز و اندازه 6.45 اینچ با وضوح 1080 × 2560 است. این نمایشگر با فرکانس رفرش بیشتر و وضوح بیشتری نسبت به صفحه داخلی دارد و با مشخصاتی که عملا با بیشتر نمایشگرهای گوشی‌های پرچمدار هم‌رده است، روشنایی بیشتری دارد، به استثنای فناوری LTPO برای نرخ رفرش پویا که فاقد آن است

من خودم متوجه شدم که از این نمایشگر بیرونی بیشتر از نمایشگر داخلی تلفن همراه استفاده می کنم، به نظر می رسد همانطور که قرار است - و هیچ وقت به عنوان یک توافق از تلفن های دیگری که بررسی کرده ام، احساس نشده است. این یک شکل خوب، اندازه راحت و بسیار جذاب به نظر می رسد.

با این حال، نمایشگر داخلی کمی محدودتر است. بزرگترین تفاوت آن کاهش نرخ تازه سازی به 90 هرتز است، اما همچنین کمی تاریک تر و کمتر جذاب از نمایشگر دیگر است. بدون شک این یک نمایشگر بد نیست، اما شما تفاوت آن را متوجه خواهید شد

همانطور که در هر تلفن قابل تاشویی دیگری وجود دارد، یک چین در وسط آن وجود دارد. در نگاه مستقیم سخت است به آن پی برد، اما به راحتی از زاویه مشاهده می‌شود و به اندازه کافی عمیق است که با لمس آن آگاه شوید. اگر می‌خواهید مقایسه مستقیمی داشته باشید، می‌توانم بگویم که چین در اینجا مانند چینی که در تلفن Fold سامسونگ وجود دارد، است و قابلیت مشاهده بیشتری نسبت به چینی که در تلفن چینی Oppo Find N2 که تنها برای چین عرضه می‌شود، دارد.

سخنرانان یکی از ناامیدی‌های کم‌رنگ تلفن هستند. معمولاً من به ندرت به بلندگوی تلفن اهمیت می‌دهم، اما آن‌ها به طور کلی کم‌صدا و بیشتر تن‌درینی هستند نسبت به چیزی که از یک تلفن به این اندازه بزرگ انتظار داشتم. همچنین Honor هر دو بلندگو را در نصف جلویی تلفن قرار داده است، به این معنی که آن‌ها هنگام باز شدن تلفن در همان طرف قرار می‌گیرند و تأثیر استریو را نابود می‌کنند.

گوشی هانر Magic V، رقیب جدیدی برای Z Fold سامسونگ

مشخصات و عملکرد گوشی هانر Magic V

- چیپ Snapdragon 8+ نسل 1 سطح نخست

- 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی

Honor در بخش، قدرتبه خوبی توانسته روی Magic Vs کار کند.این گوشی  با چیپ Snapdragon 8+ نسل 1 تجهیز شده است. (البته نه آخرین چیپ کوالکام) اما هنوز هم برای پاسخگویی به سخت‌ترین نیازهای شما در یک تلفن همراه، جدید و قدرتمند  به نظر می رسد.

Honor همچنین برای راه‌اندازی جهانی، تصمیم گرفته است تا کار را ساده نگه دارد و فقط یک نسخه با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس عموم قرار دهد. این مقدار بیشتر از آنچه که سامسونگ به طور پیش‌فرض ارائه می‌دهد می باشد. این مورد دقیقا همان چیزی است که Honor به تنهایی در حوزه ی قیمت مطلوب تر به نظر می‌رسد.

با نگاهی به برنامه‌های بنچمارکینگ، Magic Vs در پشتیبانی از برخی از آخرین پرچم‌داران عقب می‌افتد، اما در عملکرد سیستم با Z Fold 4 تقریباً همخوانی دارد. توجه داشته باشید که وقتی به عملکرد گرافیکی می‌پردازیم، تفاوتی بین دو صفحه نمایش تلفن وجود دارد. در حالی که صفحه خارجی دارای چگالی پیکسل بیشتری است، صفحه داخلی بزرگتر و دارای پیکسل‌های بیشتری است. این بدان معناست که نرخ فریم در تست‌های گرافیکی GFXBench کمتر می‌شود و همچنین بازی‌ها اندکی کندتر اجرا خواهند شد. در جای دیگر، توانایی های شبکه ای گوشی شامل 5G، Wi-Fi 6، Bluetooth 5.2 و NFC هستند که همه این ها به شیوه ای معمول استفاده می شوند.

در مورد ویژگی بیومتریک، همانگونه که برای تلفن های قابل انعطاف یک ویژگی معمول به شمار می رود، اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش وجود ندارد، بلکه یک اسکنر اثر انگشت در دکمه روشن و خاموش دستگاه قرار گرفته است. همچنین قابلیت قفل از طریق تشخی چهره نیز وجود دارد.

دوربین و ویدیو گوشی هانر Magic V

- دوربین سه‌گانه عالی

- تنظیمات چندکاره

- دو دوربین سلفی همانند هم

بیشتر گوشی‌های قابل انعطاف به گونه ای، به دوربین ها صدمه می‌زنند. این مورد در گوشی هانر Magic V هم درست واقع شده است. شاید جالب به نظر برسد ولی بهترین دوربین Honor در پرچمدار Magic 5 Pro استفاده می شده که اکنون در Magic Vs، نیز استفاده شده است.

ابتدا با دوربین های پشتی شروع می کنیم، جایی که سه دوربین در ماژول قرار گرفته است: دوربین اصلی با رزولوشن 54 مگاپیکسل و دیافراگم f/1.9، دوربین اولتراواید با رزولوشن 50 مگاپیکسل و یک دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابر و رزولوشن 8 مگاپیکسل.

همانطور که از یک گوشی در این قیمت انتظار دارید، دوربین اصلی نیز به شما این احساس را می دهد که خیلی خوب عمل می کند. تصاویر واضح و با جزئیات خوبی در نور پایین و با رنج دینامیک مناسبی ثبت می شوند. رنگ‌ها به طور مشخص به سمت رنگ‌های روشن، قوی و بیش ‌اشباع حرکت می‌کنند، اما به ندرت پیش می آید که غیرطبیعی به نظر برسند.

عملکرد دوربین اصلی در شرایط کم نور و شب، با بهترین‌های بازار هم‌رده نیست، اما همچنان قادر به گرفتن عکس‌های با جزئیات پیکسلی خوب در شب است. البته برخی اوقات با مشکل مواجه می شود، زمانی که با نورهای روشن در قاب تاریک برخورد کند این رویداد را خواهید دید. طبیعتاً ضعف عکاسی در شب، یک مشکل به شمار می رود که حتی آیفون 14 پرو مکس نیز با آن دست و پنجه نرم می کند. لذا می توان Magic Vs را در زمره ی دوربین در خانواده خوبی قرار دارد.

دوربین 50 مگاپیکسلی اولتراواید آنچنان تحسین برانگیز نیست. علی رغم رزولوشن حسگر مشابه، هنگامی که دوربین ها به لنز اولتراواید تغییر داده می شود، جزئیات ضعیف تری در تصویربرداری مشاهده می‌شود، که تست های ما نشان داده است که این ضعف در نور کم تشدید شده است. داینامیک رنج هم در دید در شب دچار مشکل شده و رنگ‌ها در اغلب موارد تاریک‌تر و بلورتر از دوربین اصلی به نظر می‌رسند.

البته نمی توان دوربین این گوشی را تا حد زیادی در موضع ضعف قرار داد چرا که برای عکس‌های گروهی یا چشم‌اندازهای پانوراما، هنوز یک گزینه خوب باقی مانده است، اما از آنجایی که تعداد پیکسل‌های کمی در دوربین اولتراواید به کار رفته است، به اشتباه فکر می کنید که از لنز اصلی فاصله دارد.

باتری و شارژ گوشی هانر Magic V

- باتری بزرگی که تمام روز کاربرد دارد

- شارژ سریع سیمی

- بدون شارژ بی‌سیم

به لطف ساخت یک تلفن تاشوی نازک‌تر از سامسونگ، Honor به نحوی موفق شده است باتری بزرگتری را در هانر Magic V قرار دهد. ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت در اینجا از بهترین ظرفیت‌هایی است که در هر تلفن پرچمداری خواهید یافت. به خصوص برای گوشی هایی که با دو نمایشگر طراحی شده اند.

گوشی از شاریع سریع 66 وات از طریق USB-C بهره می برد اما بی سیم نیست. قدرت 66 واتی گوشی می تواند فقط در ۱۵ دقیقه ۴۰٪ و در نیم ساعت ۷۷٪ باتری را شارژ کند که به اندازه کافی برای هر کاربری سریع به نظر می رسد. تنها نقطه ضعف واقعی در بخش باتری این است که پشتیبانی از شارژ بی‌سیم وجود ندارد، که البته این ضعف با سرعت بیشتر شارژ سیمی جبران شده است.

گوشی هانر Magic V، رقیب جدیدی برای Z Fold سامسونگ

بیشتر بخوانید: هزینه مواد اولیه آیفون ۱۴ پرومکس ۴۵۴ دلار تخمین زده شد

نرم افزار و به روزرسانی ها در گوشی هانر Magic V

گوشی هانر Magic V با اندروید 13 و MagicOS 7.1 ارائه می شود. سه به‌روزرسانی سیستم عامل و پنج سال پچ امنیتی نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است. نرم‌افزارهای موجود در هانر یکی از دلایل انتخاب این گوشی برای شما نسبت به گوشی سامسونگ است.

قیمت و زمان عرضه گوشی هانر Magic V

اگرچه Honor تایید کرده است که Magic Vs در اروپا و سایر نقاط جهان به بازار عرضه خواهد شد، با این حال هنوز از زمان واقعی  عرضه ی آن آگاه نیستیم. قیمتی که برای این گوشی در نظر گرفته شده است در اروپا، هزینه آن 1،599 یورو برای یک مدل با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی است. چیزی حدود 200 یورو ارزانتر از Galaxy Z Fold 4 با قیمت کامل و شامل دو برابر حافظه داخلی پیش فرض در گوشی!

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید