جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

هزینه مواد اولیه آیفون ۱۴ پرومکس ۴۵۴ دلار تخمین زده شد

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
هزینه مواد اولیه آیفون ۱۴ پرومکس ۴۵۴ دلار تخمین زده شد

طبق تحلیلی از شرکت تحقیقات بازاری «کانتر پوینت ریسرچ» تخمین زده می شود هزینه ساخت آیفون ۱۴ پرو مکس ( گرانقیمت ترین سری جدید موبایل اپل)  از لحاظ مواد اولیه ۴۵۴ دلار است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایونینگ استاندارد، هرچند این رقم بسیار کمتر از قیمت پایه آیفون ۱۴ پرومکس به حساب می آید، باید عنوان کرد تحلیل مذکور فقط هزینه مواد خام را در نظر گرفته که به طور عمده خریده می شوند.

تحلیل هزینه ترکیب مواد که توسط این شرکت انجام شده هزینه های سرهم بندی قطعات، بسته بندی، توزیع و بازاریابی را شامل نمی شود. علاوه بر آن هزینه های عظیم بخش تحقیق و توسعه مرتبط با تولید موبایل های مدرن نیز محاسبه نشده است.

البته فقط شرکت اپل از میزان هزینه هایی که برای این موارد خرج می کند، اطلاع دارد اما می توان با کمک داده های شرکت این امر را نیز تخمین زد.

اپل در گزارش سه ماهه نخست ۲۰۲۳ میلادی خود اعلام کرد حاشیه سود ناخالص محصولاتش ۳۷ درصد بوده است. هرچند این رقم برای هر دستگاه ارائه نشده اما احتمالا آیفون ۱۴ پرومکس را نیز در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید: عدم ارتباط کودک نوپا با والدین می تواند نشانه اولیه اوتیسم باشد

هرچند ارقام به ارزیابی ارزش موبایل کمکی نمی کنند اما آنها نشان می دهند هزینه هر جهش فناوری در نسل های مختلف موبایل چقدر بوده است.

بسیاری از کاربران معتقدند تمایز میان آیفون ۱۴ پرومکس و نسخه پیشین آن چندان زیاد نیست.

موسسه کانتر پوینت ریسرچ معتقد است رقم ۴۵۴ دلار محاسبه شده نشان دهنده ۳.۴ درصد افزایش قیمت مواد اولیه آیفون ۱۴ پرومکس نسبت به آیفون ۱۳ پرومکس است. این در حالی است که آیفون ۱۴ پرومکس مجهز به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و نمایشگر همیشه روشن است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید