جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

10 رمزارز اصلی به غیر از بیت کوین

author منتشر کننده
نظرات (1) 1 0
10 رمزارز اصلی به غیر از بیت کوین

هیچ چیز نمی تواند بهتر از سرمایه گذاری در کف قیمت باشد. اگر بتوانید سوددهی یک ارز را تشخیص دهید، می توانید مادام العمر سرمایه دار شوید. مدتهاست که سرمایه گذاران به دنبال سهام بعدی مایکروسافت (MSFT) یا آمازون (AMZN) هستند، اما ممکن است وقت خوبی برای سرمایه گذاری نباشد. پس بیت کوین بخرید. ارز رمزپایه پیشرو، میلیونرها و حتی میلیاردرها (فکر کنید وینکلوی) از سرمایه گذاران اولیه و باهوش این رمزارز هستند، حتی با وجود نوسانات آن. اکنون رمزارز یکی از سودده ترین موارد برای سرمایه گذاری است و سرمایه گذاران می خواهند بدانند که آینده ارزرمزها چگونه خواهد بود.

رمزارز اتریوم (ETH)

اتریوم: حتی اگر اتریوم به خوبی شناخته شده باشد، با توجه به نقش آن در بازار، بسیار مورد توجه است. اتر، ارز رمزنگاری شده است که شبکه اتریوم را تأمین می کند، دومین رمزارز بزرگ است که براساس محدودیت بازار ساخته شده است. ارزش آن در طی شش ماه اول یا حدود 2021 حدود 170٪ افزایش یافت و نقش آن را به عنوان یک ارز قابل سرمایه گذاری با رشد بالا و یکی از محبوب ترین رمزارزهای اصلی تقویت کرد.

اتریوم شبکه مورد نظر برای پروژه هایی بوده است که شامل برخی از بزرگترین روندهای رمزنگاری، از عرضه اولیه کوین (ICO) گرفته تا بازارهای DeFi و NFT است. در حالی که ICO ها آمده و رفته اند، اتریوم امتحان زمان را پشت سر گذاشته است. اتریوم به یک فوق رایانه معروف شده است که به ظهور قراردادهای هوشمند مشهور است، این قراردادهای دیجیتالی قراردادهای عادی هستند که با استفاده از کد به صورت غیر قابل اعتماد بر روی بلاک چین تسویه حساب می شوند، به این معنی که نیازی به ارائه دهنده شخص ثالث نیست. از قراردادهای هوشمند در بازارهایی مانند DeFi استفاده می شود، جایی که کد در بلاکچین ذخیره می شود و در صورت تحقق شرایط از پیش تعیین شده، اجرا می شوند.

بیشتر بخوانید: بلاک چین فناوری پرکاربرد در بیت کوین

از ماه مه 2021، ارزش کل 77.3 میلیارد دلار در اتریوم قفل شده بود که نشان دهنده مقدار دلاری است که در قراردادهای هوشمند در DeFi در بلاک چین اتریوم تضمین شده است. DeFi منجر به ظهور ابزارهای رمزنگاری پیچیده تری شده است و به فعالان بازار این فرصت را می دهد تا از طریق فعالیت های مختلف از جمله ذخیره سازی و تولید محصول، بازده خود را تقویت کنند که همه اینها یک تغییر برای سرمایه گذاران بوده است. توسعه دهندگان اتریوم همچنین در حال ساخت ETH 2.0 هستند ، مرحله اول آن در دسامبر سال 2020 راه اندازی شد ، که مقیاس پذیری شبکه را تقویت می کند و منجر به معاملات سریعتر و ارزان تر در بلاکچین می شود. پیش بینی می شود این امر باعث افزایش نقش شبکه در صنعت در بین فعالان بازارهای فردی و نهادی شود، که به نفع ارز رمزنگاری شده شبکه است.

رمزارز اتریوم (ETH)

رمزارز دوج کوین (DOG)

دوج کوین ممکن است به عنوان یک شوخی در سال 2013 شروع شده باشد، اما سرمایه گذاران این رمز ارز شادی آخرین خنده ها را تجربه کردند. بیشتر به لطف حمایت های کارآفرین میلیاردر الون ماسک، دوج به یکی از محبوب ترین رمزارزهای پایه ای تبدیل شده است که در صحنه حضور داشته است. رئیس تسلا در حال همکاری با توسعه دهندگان دوج کوین، برای پایدارتر کردن آن است و دوج را به یکی از رمزارزهای اصلی در سال 2021 تبدیل کرده است. وقتی در نظر بگیرید که بازده دوج در پنج ماه اول سال 2021 تقریباً از دارایی دیگر فراتر رفته است، واضح است که یکی از رمزارزهای پایه برای سرمایه گذاری است. در حقیقت، تاکنون دوج بهترین رمزارز برای خرید در سال 2021 بوده است که تا 21 مه بیش از 6500 درصد بازده داشته است که بیش از بازده BTC و Ether است.اکنون که دوج کوین، که طلسم آن نژاد سگ Shiba Inu ژاپنی است ، وارد عرصه ی رقابت رمزارزها شده است، موارد استفاده از آن نیز در حال افزایش است و به اهمیت آن دامن می زند.

رمزارز دوج کوین (DOG)

رمزارز کاسپر (CSPR)

کاسپر خود را "بلاکچین ضد آینده" و "بلاکچین برای سازندگان" می نامد. این پروژه توسط ماتی گرینسپن، تحلیلگر رمزارزها آغاز شد و به عنوان یک بلاکچین کم مصرف مورد استفاده قرار گرفت. CSPR ، ارز دیجیتالی که شبکه را تأمین می کند، لیست ما را به عنوان یکی از 10 ارز رمزپایه مهم دیگر غیر از بیت کوین تکمیل می کند. آزمایشگاههای کاسپر مدل سبز خود  توانایی سازمانها از نظر تمرکززدایی و پایداری افزایش می دهد. این پروژه از الگوریتم جمع سهام (PoS) استفاده می کند و به "مشخصات Casper CBC" متکی است. و خود را به عنوان گزینه ای سبزتر با "اثر کربن پایین" نسبت به شبکه های بیت کوین و اتریوم معرفی می کند. در حقیقت ، تیم کاسپر اظهار داشت که در مقایسه با سایر بلاکچین ها، به ویژه اتریوم و بیت کوین، 136000٪ کارآیی انرژی بیشتری دارد و در سال انرژی بسیار کمتری نسبت به شبکه های هم رده خود مصرف می کند. کسپر در مارس 2021 فروش عمومی خود را آغاز کرد و در روزهای ابتدایی پروژه پیشرفت قابل توجه داشته است. کاسپر از پشتیبانی از شرکتهای سرمایه گذاری رمزارزها مانند Evangelion Capital ، برخوردار است که گفته بود "سرمایه قابل توجهی" در پروژه کاسپر سرمایه گذاری کرده است. کاسپر مطمئناً یکی از ارزهای رمزپایه برای نگه داشتن است.

رمزارز کاسپر (CSPR)

رمزارز کوین وب انرژی (EWT)

کوین وب انرژی نیز به دلیل مشارکت در بخش برق جهانی، در سطل سرمایه گذاری انرژی سبز قرار می گیرد. وب انرژی پشت سیستم عامل غیرمتمرکز انرژی وب (EW-DOS) است که برای سرعت بخشیدن به انتقال انرژی کم کربن از طریق فناوری دیجیتال منبع باز طراحی شده است. این پروژه توسط Energy Web Token (EWT) طراحی شده است، که دارای موارد مختلفی از جمله: پاداش دادن به اعتبارسنجان با کارمزد معاملات و جوایز قابل پرداخت برای سرویس های میان افزار EW-DOS طراحی شده است. (با توجه به پروژه "مدیریت کلیدی، نام خدمات ، پیام رسانی و فضای ذخیره سازی، برنامه ها را ساده و تقویت می کند.) وب انرژی در میان اعضای خود و شرکت های شریک پروژه مانند Shell ، Engie ، Elia Group و PTT Group شهرت دارد و به احتمال زیاد نقشی در آینده ارزهای رمزپایه خواهد داشت.

این پروژه در گزارش NEF بلومبرگ با عنوان "فرصت های بلاکچین در برق هنوز هم زیاد است" گنجانده شده است که تعیین می کند کل بازار آدرس پذیر برای بلاکچین در بخش برق می تواند به طور بالقوه از 100 میلیارد دلار در کمتر از یک دهه گذشته باشد برنامه های مربوط به "گواهینامه های انرژی تجدیدپذیر، توافقنامه خرید برق، امنیت سایبری ، هوش مصنوعی و انرژی غیرفعال" به رشد بازار دامن می زنند، در نتیجه این امر، استارتاپ توکن وب انرژی ارژش زیادی دارد. رمزارز وب انرژی نیز آینده تماشایی دارد.

رمزارز پولکادات (DOT)

پولکادات پروتکلی است که از قابلیت همکاری شبکه های بلاکچین در فضای رو به رشد DeFi پشتیبانی می کند. شبکه چند زنجیره ای مشترک با رمز DOT تأمین می شود، که به بازار 10 رمز ارز برتر رسیده است و موارد استفاده سه گانه آن شامل:

پولکادات به لطف بنیانگذار پروژه ، گاوین وود ، که چین را بخشی از اقامت دوگانه خود می داند ، به وضعیت فرقه مانند در چین دست یافته است. اکوسیستم پولکادات در چین شامل توسعه دهندگان، سرمایه گذاران و تأثیرگذاران است که از فناوری غیرمتمرکز پروژه و همچنین پتانسیل سرمایه گذاری آن پشتیبانی می کنند. پولکادات بیش از 40٪ جهش در تعداد توسعه دهندگان مبتنی بر پروتکل در دوره 12 ماهه منتهی به مه 2020 را تجربه کرد در حالی که شبکه های بیت کوین و اتریوم هر دو دچار افت شدند. در همین حال، رمزارز پولکادات را به عنوان یک پروژه در حال پیشرفت برای قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکزدر نظر گرفته اند.  پولکادات بر اساس محبوبیت و نقش خود در فضای DeFi یکی از محبوب ترین ارزهای رمزپایه است و همچنین به نظر می رسد که در آینده بازار ارزهای رمزپایه جایگاه خود را تضمین کرده است.

رمزارز پولکادات (DOT)

رمزارز زی کش (ZEC)

زی کش یک کوین محرمانه است، نوع دیگری از رمزارزها است که "بر اساس کد اصلی بیت کوین ساخته شده است". با این حال، یک تفاوت اساسی این است که زی کش توسط دانشمندانی مانند میت و جان هاپکینگز ایجاد شده است ، zk-SNARK ها نوعی رمزنگار هستند، که از حریم خصوصی کاربر محافظت می کنند. جذابیت زی کش این است که می تواند معاملات محافظت شده را از طریق رمزگذاری در بلاکچین فراهم کند و همچنین معاملات را طبق "قوانین اجماع" از طریق اثبات zk-SNARK تأیید کند. با توجه به اینکه تراکنش های بلاکچین، معمولا عمومی هستند، توانایی زی کش در محافظت از اطلاعات کاربر، این امر را برای یک جامعه طرفداراین رمزارز مهم می کند که ناشناس بودن آنها را تضمین کند. به همین دلیل زی کش نیز یکی از محبوب ترین ارزهای رمزپایه است.

رمزارز زی کش (ZEC)

رمزارز اَوه (AAVE)

اُوه یک پروتکل منبع باز و غیر حمایتی DeFi است که اَوه رمز ارز بومی آن است. کاربران توانایی ایجاد سود سپرده و قرض دارایی از طریق قراردادهای هوشمند را دارند، همه اینها بدون نیاز به بانک اانجام می شوند. اَوه که در شبکه اتریوم ساخته شده است، از ارزهای رمزپایه و پولی ثابت برای قرض گرفتن و وام مانند اتریوم (ETH)، توکن (BAT) و (MANA) و انواع مختلف رمز ارزها پشتیبانی می کند. اَوه برای اکوسیستم رمزارزها مهم است زیرا یکی از پروتکل های DeFi است و زمینه را برای دسترسی بانک های غیربانکی یا زیر بانک فراهم می کند تا به ابزارهای مالی دسترسی پیدا کنند که در غیر این صورت از دسترس آنها خارج است. اَوه مطمئناً در آینده رمزارزهانقشی خواهد داشت.

رمزارز اَوه (AAVE)

رمزارز سولانا (SOL)

سولانا یک بلاک چین پرسرعت است که ارز رمزنگاری شده بومی آن SOL است. تکنسین های سولانا، که از غول های فناوری مانند اینتل، گوگل و توییتر استقبال می کنند، به نوآوری مشهور هستند در حالی که بنیاد سولانا توانسته است میلیون ها دلار در دور بودجه جذب کند و همچنین از پروژه های اکوسیستم SOL پشتیبانی کند. منحصر به فرد بودن آن در توانایی مقیاس گذاری توان معاملات با کارایی بیشتر نسبت به بلاکچین های پیشرو بیت کوین و اتریوم است. سولانا می تواند بیش از 50،000 معامله را در هر ثانیه انجام دهد و می تواند بدون نیاز به دفع خطرهای امنیتی به کار خود ادامه دهد. این باعث می شود سولانا به یکی از ارزهای رمزپایه برای سرمایه گذاری مطمئن تبدیل شود.

رمزارز تتر (USDT)

تتر اولین و محبوب ترین بیت کوین پایدار است و احتمالاً در آینده رمزارزها نقشی دارد. با توجه به اینکه به دلار آمریکا متصل است، تتر جایگزینی مناسب برای ارز امری ایجاد می کند و به معامله گران توانایی جابجایی وجوه بین صرافی ها یا افراد می دهد. این ویژگی همچنین تتر را به گزینه محبوب سرمایه گذاران نهادی تبدیل می کند. در حالی که تتر یک کوین پایدار بحث برانگیز است که ذخایر دلار آمریکا را زیر سوال برده است، به طور گسترده در دسترس سرمایه گذاران بزرگ در سیستم عامل های تجاری مانند Coinbase Pro است و بنابراین به زودی قدرت خود را به عنوان یکی از برترین ارزهای رمزپایه از دست نخواهد داد.

رمزارز تتر (USDT)

رمزارز کوین بایننس (BNB)

کوین بایننس نمونه خوبی از رمز ارزهااست که با افزایش تعداد موارد استفاده از کوین، ارزش آن افزایش می یابد. کوین بایننس که خود را در 10 رمزارز برتر جای داده است و اغلب در میان 5 نقطه برتر قرار می گیرد، رمزارزپایه بومی بایننس است، که بزرگترین صرافی رمزارز در جهان براساس حجم معاملات است. بایننس نه تنها یک بورس نقطه ای را اداره می کند بلکه همچنین یک بورس غیرمتمرکز (DEX) و همچنین سیستم عامل Binance Chain و Binance Smart Chain را اجرا می کند که همه آنها برای پرداخت هزینه های معاملات و معاملات به بایننس کوین متکی هستند. دارندگان توکن همچنین می توانند با استفاده از بایننس کوین در فروش توکن در بایننس لانچ پد شرکت کنند. علاوه بر این، رمزارز بایننس کوین می‌تواند به عنوان روش پرداخت برای بازرگانان خاص و هنگام مسافرت مورد استفاده قرار گیرد. همه این موارد استفاده تقاضای بیشتری برای بایننس کوین ایجاد می کند و آن را به یکی از محبوب ترین رمزارزهای اصلی تا به امروز تبدیل کرده است.

واضح است که انواع متفاوتی از رمزارزها وجود دارد که همگی به منحصر به فرد بودن اکوسیستم کسترده رمزنگاری کمک می کنند. با این که رمزارزها تا حدودی وجود خارجی ندارند، بدون شک می توان هر یک از این کوین ها را در لیست 10 رمزارز برتر قرار داد. فقط به یاد داشته باشید که تحقیقات خود را انجام دهید ، زیرا رمزارزها می توانند سرمایه گذاری های خطرناکی باشند.

رمزارز کوین بایننس (BNB)

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. کلا مطالب مربوط به ارز دیجیتال طوری هستن که هرچی آن ها را بخوانیم باز هم نیاز به یادگیری هست چراکه آینده ی روشنی برای این ارزها اغلب مختلف مد نظر گرفت

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید