جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آزمایش نسخه تحت وب xCloud ماکروسافت

author منتشر کننده
بدون نظر 8 0
آزمایش نسخه تحت وب xCloud ماکروسافت

در ابتدا می خواهیم بدانیم مایکروسافت xCloud چیست؟

مایکروسافت به طرفداران Xbox One و کامپیوتر متعهد است و به آن‌ها کمک می‌کند تا از طریق راه‌ های متفاوتی بتوانند بازی ‌های مورد علاقه خود را بازی کنند. پروژه xCloud مایکروسافت به کاربران اجازه می‌دهد که از بازی ‌ها نهایت لذت را ببرند؛ چه در کنسول بازی کنند یا در تلفن همراه یا در کامپیوتر شخصی خود. پروژه ایکس کلود راه ‌های مختلفی برای بازی به وسیله دیسک ‌های فیزیکی، دانلود دیجیتالی، بازی‌ های رایگان ایکس باکس و ایکس باکس پس والت را ارائه می‌دهد. سرویس ایکس کلاد می‌تواند تجربه گیمینگ را به طور کامل برای شما به طور خوشایندی تغییر دهد. مایکروسافت xCloud یک سرویس استریم بازی‌ های ویدیویی است که به گیمرها اجازه می‌دهد تا بازی ‌های کنسول یا کامپیوتر را از طریق اتصال اینترنت با هر دستگاهی (برای مثال یک گوشی هوشمند اندروید) استریم کنند. شما در حقیقت بازی ‌ها را از طریق ایکس کلود دانلود نمی‌کنید. ایکس کلاد بیشتر شبیه به سرویس گوگل Stadia است. در عوض این بازی ‌ها از طریق سرویس ‌های مایکروسافت استریم می‌شوند.

این کار با استفاده از معماری Azure Cloud که در بازی ‌هایی مثل Crackdown 3 و Titanfall اجرا شده است، انجام می‌شود. در کل جهان 54 نقطه Azure وجود دارد که سبب می‌شود همه مردم دنیا، بدون توجه به محل آن‌ ها از این خدمات پایدار استفاده کنند. مایکروسافت xCloud به عنوان یک جایگزین برای بازی ‌های قدیمی مبتنی بر دیسک و گیمینگ دیجیتال طراحی نشده است؛ بلکه مایکروسافت امیدوار دارد بتواند کیفیت بازی ‌های کنسول را برای افرادی که فاقد سخت افزار مورد نیاز هستند یا فقط در گوشی تلفن همراه  بازی می‌کنند، ارائه دهد. در واقع، گیمرها می‌توانند از بازی ‌های ایکس باکس یا کامپیوتر بدون خرید تجهیزات مورد نیاز، استفاده کنند و از بازی ‌ها نهایت لذت را ببرند. هنوز اطلاعاتی از محدوده کیفیت پروژه ایکس کلاد به طور رسمی و دقیق در دسترس نیست. مایکروسافت اعلام کرده است که این شرکت همچنان بازی ‌های کنسول را با ارزش می‌داند؛ چون کنسول اجازه بازی در کیفیت 4K را به گیمرها می‌دهد. حال آن که مایکروسافت xCloud روی بازی ‌های موبایل تمرکز می‌کند؛ جایی که رزولوشن به اندازه استریم کردن روی چیزی مثل Stadia مهم نیست.

برای بهینه سازی تجربه گیمینگ برای گیمرهای موبایل، مایکروسافت چندین گزینه کنترل را پیشنهاد می کند. این موارد شامل استفاده از کنترل کننده Xbox One با بلوتوث است (همه کنترل کننده‌ های Xbox One دارای این ویژگی نو هستند) و همچنین پشتیبانی لمسی نیز ارائه خواهد شد. به جای استفاده از یک طرح کنترل یک اندازه برای همه صفحات لمسی، بازی‌ ها تنظیمات مختص به خود را دارند تا بهترین عملکرد را برای گیمرها داشته باشند.

آزمایش نسخه تحت وب xCloud ماکروسافت

مایکروسافت xCloud چگونه کار می کند؟

ایکس کلاد از سخت افزار مراکز داده Azure برای ارائه تجربیات بازی از راه دور بهره می برد. بر همین اساس بازی ‌ها بلافاصله در دستگاه شما پخش می‌شوند. در صورتی که فیلمی که مایکروسافت پخش کرده دقیق باشد، هر سرور تیغه ‌ای داخلی، دارای چهار سیستم Xbox One S است. همان سیستم ذخیره ابری که در حال حاضر برای ساخت Xbox Play Anywhere به کار گرفته شده است، در پروژه مایکروسافت xCloud نیز استفاده خواهد شد. این به معنای آن است که اگر مجبور باشید که بازی خود را رها کنید، از همان جایی که رها کردید می‌توانید مجددا آن را از سر بگیرید.

قیمت سرویس های xCloud

پروژه مایکروسافت xCloud به عنوان بخشی از اشتراک Game Pass Ultimate در دسترس خواهد بود که قیمت آن 15 دلار در ماه است. این پروژه تنها به این حالت قابل دسترسی است و به نظر نمی ‌رسد که مایکروسافت در آینده آماده باشد که این پروژه ایکس کلود را به صورت مستقل راه اندازی کند. اگر قصد داشته باشید که یک کنترل کننده بلوتوث هم برای خود تهیه کنید، هزینه‌ های اضافی را باید بپردازید. گرچه کنترل کننده ‌های بلوتوث جدید Xbox کاملاً خوب عمل می‌کنند که حتی ممکن است نیاز به خرید کنترل کننده نداشته باشید.

نسخه های بتا ایکس کلود

در حالی که همه ی پروژه ایکس کلاد از نظر تکنیکی در مرحله بتا است، مایکروسافت پیش نمایش بتا را به عنوان قسمتی از سرویس ارائه می‌دهد. اولین نسخه پروژه xCloud بتا برای اندروید در سپتامبر 2020 رسما منتشر شد. این نسخه قبل از راه اندازی این سرویس در Game Pass Ultimate منتشر شد. آزمایش کنندگان بتا توانستند پیشرفت بازی را در پروفایل‌ های Xbox خود ذخیره کنند تا بتوانند بعد از پایان بتا آن را ادامه دهند.

مایکروسافت به دلیل مقابله با سیاست‌ های اپل در مورد اپ استور، قادر به ارائه نسخه بتا برای iOS نبود. مایکروسافت با استفاده از یک مرورگر وب تلفن همراه، از درد سر های اپ استور جلوگیری و صرف نظر کرد و نسخه بتا iOS را منتشر ساخت. این شرکت در ابتدای سال 2021 از طریق یک پست در وبلاگ خود اعلام کرد که پشتیبانی iOS و PC از نسخه بتا در بهار 2021 انجام خواهد شد. تا به امروز تاریخ انتشار دقیق برای iOS مشخص نشده همچنین هنوز مطمئن نیستیم که این نسخه همانند نسخه اندروید یک پیش نمایش قبل از عرضه رسمی است یا این که قابلیت ‌های این سرویس برای iOS بدون نسخه بتا به xCloud اضافه خواهند شد.

خیلی از افراد معتقدند که بازی ‌های مبتنی بر سرویس‌ ابری، آینده ‌ی صنعت گیم را شکل خواهند داد؛ اما اپل به سرویس ‌های استریم بازی اجازه نمی‌دهد برنامه ‌های خود را در اپ استور به‌ طور مستقیم منتشر کنند؛ چرا که آن ‌ها باید هر بازی را به‌ شکل تکی و بعد از دریافت تأییدیه‌ ی اپل منتشر کنند. تا به امروز، تعدادی از شرکت ‌های ارائه‌ دهنده سرویس ‌بازی ابری به ‌جای رفتن به آن مسیر، ترجیح داده ‌اند سرویس ‌های خود را برای آیفون و آیپد، بر اساس نرم‌افزار مبتنی بر وب گسترش دهند؛ این سرویس‌ها از طریق وب‌ اپ (PWA) در مرورگر سافاری در دسترس قرار می‌گیرند و مخاطبان و طرفداران می‌توانند در صفحه ‌ی اصلی خود آن را ذخیره کنند.

آزمایش نسخه تحت وب xCloud ماکروسافت

احتمال دارد سرویس xCloud به اپلیکیشن Xbox ویندوز 10 اضافه ‌شود

چند وقت پیش، انویدیا برای اولین ‌بار نسخه ‌ای از سرویس بازی ابری GeForce Now را مبنی بر مرورگر سافاری ارائه کرد و باقی سرویس ‌های استریم بازی نظیر گوگل استدیا، Playstation Now  و سرویس جدید آمازون لونا، برنامه ‌هایی برای دسترسی کاربران iOS از طریق مرورگر سافاری ارائه داده‌اند و مایکروسافت هم در همین روزها به جمع آن‌ ها خواهد پیوست؛ به این دلیل که گفته می ‌شود ردموندی‌ ها آزمایش ایکس‌کلاد تحت وب را در مرورگر سافاری آغاز کرده‌اند. اولین ‌بار در ماه اکتبر 2020 گفته شد که مایکروسافت به خاطر دستورالعمل‌ های سخت‌گیرانه ‌ی اپ استور تصمیم دارد سرویس استریم بازی ابری خود را در iOS راه ‌اندازی نکند. آوردن بازی ‌های ابری به آیفون و آیپد از طریق مرورگر وب به مایکروسافت امکان می‌دهد به‌ طور کلی دستورالعمل ‌های اپ استور را دنبال کند در ‌حالی که محدودیت ‌های تأیید بازی در اپ استور را دور بزند. ورج عکس های جدیدی را از نسخه ‌ی تحت وب منتشر کرده است که از قرار معلوم تنها تجربه xCloud را از طریق مرورگر روی دسکتاپ نشان می‌دهد؛ اما احتمالاً تجربه ایکس‌کلاد در iOS و iPadOS مشابه باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید