جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آشنایی با اجزای تشکیل دهنده فن کویل

author منتشر کننده
نظرات (1) 2 0
آشنایی با اجزای تشکیل دهنده فن کویل

بدون شک همه شما نیز به خوبی می‌دانید که هر تجهیزاتی دارای انواع مختلفی می‌باشد که فن کویل هم دارای اجزای مختلفی است. این دستگاه به انواع متعددی تقسیم می‌شود ولی هر یک از آن ها دارای اجزای مختلفی نیز هستند. برای اینکه شما به خوبی با اجزای فن کویل آشنایی داشته باشید و بهتر بتوانید این دستگاه را شناسایی کنید در ادامه اجزای آن را که در هر نوع آن به کار می‌رود معرفی می کنیم تا اطلاعات شما در مورد این دستگاه بیشتر شود.

اجزای فن کویل

همانطوری که بیان نمودیم فن کویل با اینکه دارای انواع متعددی می باشد هر یک از انواع آن دارای برخی از اجزای بسیار مهم می‌باشد که آن ها عبارت هستند از:

1. کویل

کویل از جمله مهمترین و اصلی ترین قطعات فن کویل به شمار می‌رود که درون آن از لوله های مسی تشکیل شده است که این لوله های مسی هم با فین های آلومینیومی به خوبی پاشنده شد اند. این لوله های مسی جایگاهشان در دو یا سه ردیف است و همچنین آن ها برای اینکه کارکرد مناسبی داشته باشند باید به کلکتور ورودی و خروجی اصلی متصل گردند. یکی از این لوله ها وظیفه اصلی که بر عهده دارد این است که در زمستان آب گرم را از خود عبور دهد و لوله دیگر هم باید آب سرد را از درون خود عبور دهد تا در تابستان هوا را خنک سازد. لوله سومی که در کویل قرار دارد وظیفه اصلی اش این است که آب را به سمت موتورخانه مرکزی بازگرداند. یکی از ویژگی هایی که در این قطعه از فن کویل وجود دارد و باید از آن اطلاع داشته باشید، احتمال نشتی و یا گرفتگی آن ها می‌باشد، برای اینکه آن ها نشتی یا گرفتگی نداشته باشند باید به وسیله نیروی ماهری به خوبی جوشکاری شوند

2. فندک

یکی از اجزای دیگری که در فن کویل مورد استفاده قرار می‌گیرد فندک می‌باشد. فندک خود به تنهایی شامل موتور، سینی درین، هوزینگ و تخلیه آب می‌باشد. سینی که روی این فندک قرار می‌گیرد موجب می‌شود که استفاده از این دستگاه بسیار آسان شود و اگر دستگاه به تعمیر نیاز داشته باشد آن را به راحتی تعمیر کنند.

فن کویل

3. الکتروموتور

همانطوری که بیان نمودیم موتور در قسمت فندک فن کویل قرار می‌گیرد و نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد. الکتروموتور با توجه به اینکه در چه نوع دستگاهی قرار بگیرد دارای اندازه های متنوعی می باشد و همچنین شکل آن هم بسیار متنوع است. برخی از موتورهای آن به صورت تک شفت، برخی دو شفت و شفت کوتاه هستند. برندهایی که این قطعه را تولید می کنند متنوع می‌باشند و شرکت های سازنده سعی می‌کنند بهترین کیفیت را در این قسمت به کار ببرند، چرا که الکتروموتور نقش بسیار مهمی در عملکرد دستگاه دارد.

4. بلوور

نام دیگر بلوور که در فن کویل به کار می‌رود فن می‌باشد که شما با آن بدون شک آشنایی دارید. یکی از مهمترین قطعاتی که موجب می‌شود بلوور حرکت کند الکتروموتور می‌باشد. این قطعه بسته به اینکه مدل فن کویل چه می‌باشد گردش از راست و یا گردش از چپ دارند، که البته باید بدانید گردش آن ها و اینکه از کدام ناحیه بچرخند اهمیت زیادی ندارد و الکتروموتور این وظیفه را مشخص می‌کند تا دستگاه عملکرد مناسبی داشته باشد. بلوور از دو جنس تولید می‌شود که یکی از آن ها آلومینیومی و دیگری پلاستیکی می‌باشد که هر یک از آن ها هم در دستگاه های متنوع با یکدیگر تفاوت دارند. به آن قسمتی که بلوور را در درون آن قرار می‌دهد هوزین نیز می‌گویند که آن هم از جنس آلومینیومی و یا پلاستیکی می‌باشد و وظیفه اصلی که به عهده دارد هدایت کردن هوا به درون دستگاه می‌باشد.

فن کویل

5. سینی درین

سینی درین در فن کویل وظیفه مهمی که بر عهده دارد تخلیه کردن آب می‌باشد. در واقع باید بدانید آبی که از رطوبت هوا تشکیل شده است روی این سینی ریخته می‌شود و این سینی هم به وسیله لوله تخلیه ای که به آن متصل است آب درون آن را به بیرون هدایت می‌کند تا به راحتی تخلیه شود.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید