جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آشنایی با تجهیزات پنوماتیک پنوگستر

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
آشنایی با تجهیزات پنوماتیک پنوگستر

جک پنوماتیک دارای قطعات مختلفی است. می توان به قطعه آماده سازی هوا، شیرهای کنترل، رگلاتور های کنترل و سیلندر های مخصوص، لوله و اتصالات اشاره کرد. جک‌های پنوماتیک جزء مهمترین وسیله های تحریکی در سیستم‌های پنوماتیک محسوب می شوند. ابعاد جک های پنوماتیک متفاوت است و باید با توجه به نیاز خود جک پنوماتیک را از سایز ۱۶ تا سایز ۲۰۰ تهیه کنید.

به طور کلی شماره پایه و طراحی سیلندر را نیز در نظر بگیرید و در هنگام سفارش به ویژگی های هر یک از این جک ها دقت کنید. به طور کلی برای سرعت جک و افزایش دبی سایز شلنگ ها در نظر گرفته می شود. شما می توانید با مراجعه به پنو گستر با مشاورین ما در این مجموعه تماس بگیرید و سوالات خود را در مورد انواع جک پنوماتیک مطرح کنید.

نکات مهم هنگام خرید جک پنوماتیک

نکاتی هستند که در هنگام خرید جک پنوماتیک باید به آنها دقت کنید. در هنگام خرید قطر پیستون و طول کورس را در نظر بگیرید؛ زیرا این دو مورد در کارایی جک پنوماتیک بسیار تاثیرگذار هستند. جک‌ها بر اساس کاربردی که دارند از ویژگی های مختلفی برخوردار هستند. این ویژگی های متمایز باعث شده اند تا جک ها با توانایی ها و قابلیت های گوناگون به بازار عرضه شوند. طول کورس پنوماتیک به دامنه حرکتی گفته می شود. به عبارتی نقطه شروع حرکت شفت تا نقطه‌ی پایان را طول کورس می نامند.

از واحد میلی متر برای آن استفاده می شود. طول کورس جک پنوماتیکی از ۱ میلیمتر تا ۲۰۰۰ میلی متر متغیر است. در هنگام انتخاب و خرید سیلندر پنوماتیک شاید کمی دچار مشکل شوید زیرا این سیلندرها هزاران مدل مختلف دارند و دارای طیف وسیعی از قطعات هستند. در نتیجه بهتر است قبل از خرید با مشخصات آنها، با محیط کاری و نیاز خود به خوبی آشنا باشید.

برای خرید انواع تجهیزات پنوماتیکی بهتر است به مراکز معتبر مراجعه کنید تا بتوانید بهترین محصولات را با بهترین برندها خریداری نمایید. همانطور که گفتیم جک پنوماتیک دارای انواع گوناگونی است. شما باید با توجه به نیاز خود ابعاد و سایز آن را انتخاب کنید. پنو گستر یکی از این مجموعه ها است که توانسته بهترین تجهیزات پنوماتیکی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. می توانید با مراجعه به این سایت انواع شیربرقی پنوماتیک، شیر دستی پنوماتیک و جک پنوماتیک را در سایز ها و ویژگی‌های مختلف مشاهده و با مشخصات آنها آشنا شوید.

این مجموعه شرایط خرید آنلاین و غیرحضوری را برای شما فراهم کرده است که به راحتی با مراجعه به سایت می توانید هر آنچه می‌خواهید را خریداری کنید. قبل از خرید می توانید با مشاورین در رابطه با تمامی تجهیزات پنوماتیک صحبت کنید و محصول مد نظر خود را سفارش دهید.

امروزه بهتر است برای خرید انواع سیلندر های پنوماتیکی که برای جابجایی و انتقال نیروی خطی استفاده می شوند به مراکز معتبر مراجعه کنید. پارامترهای مهمی هستند که در هنگام انتخاب جک پنوماتیک باید به آنها دقت کنید. از جمله این پارامترها می توان به طور کورس و قطر پیستون اشاره کرد. طول کورس با واحد میلی متر اندازه گیری می شود و به طور معمول از یک تا ۲۰۰۰ میلی متر متغیر می باشد. شما با توجه به نیاز و صنعت خود باید آنها را انتخاب کنید. جک های مورد استفاده در دستگاه‌ها و صنایع دارای طول کورس های استاندارد هستند که اگر نیاز باشد امکان تغییر در اندازه آن‌ها وجود دارد. هر چقدر که قطر پیستون بزرگتر باشد طول آن افزایش می‌یابد. در صورتی که کورس جک زیاد باشد برای جلوگیری از خطر خم شدن از قطر بالاتر و بزرگتر استفاده می شود. پنو گستر ارائه دهنده انواع جک پنوماتیک است که به عنوان مرکز خرید جک پنوماتیک می تواند شما را راهنمایی کند.

جک های پنوماتیکی در سایزها، ابعاد و کاربردهای گوناگونی به بازار عرضه شده‌اند. در انواع یک طرفه و دو طرف در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته‌اند. در جک یک طرفه، حرکت رفت و برگشت از یک طرف انجام می‌‌شود؛ بنابراین هوای فشرده از یک سمت وارد و از همان سمت خارج میشود. هوای داخل سیلندر نیز به کمک فنر بازگرداننده، تخلیه می شود و به حالت اولیه برمیگردد. طول کورس سیلندرها محدود است و تا ۱۰۰ میلی متر در نظر گرفته شده است. این جک‌ها از هوای فشرده استفاده می‌کنند و زمانی که فشار هوا قطع می شود جک به طور دقیق می‌ایستد. این توقف دقیق از جمله مزایای آن است. این سیلندر ها در صنعت فشرده سازی، پرس قطعات و جدا کردن قطعات استفاده کنید. جک های دوطرفه نیز بسیار پرکاربرد هستند. دو طرفه به این معناست که حرکت رفت و برگشت توسط هوای فشرده انجام می‌شود و فنر بازگرداننده در آنها تعبیه نشده است.

واحد مراقبت پنوماتیک

آشنایی با تجهیزات پنوماتیک پنوگستر

واحد مراقبت پنوماتیک یکی از اجزای بسیار مهم در سیستم های پنوماتیکی می باشد که وظیفه مهمی بر عهده دارد.، هوایی که توسط کمپرسور تولید می شود هنگام طی مسیر در لوله ها تا رسیدن به عملگرها و عمل کننده ها (شیرپنوماتیک ، سیلندرو…) معمولا دچار آلودگی هایی نظیر وجود ذرات گردو غبار و رطوبت می گردد. این آلودگی ها موجب خرابی و کاهش عمر مفید شیرآلات و دیگر اجزای سیستم پنومانیک خواهد شد. به منظور پاک سازی هوای تولید شده توسط کمپرسور، از واحد مراقبت پنوماتیک استفاده می شود.

واحد های مراقبت پنوماتیکی از سه جزء فیلتر ، روغن زن و رگولاتور تشکیل می شوند که در ادامه جهت آشنایی با نحوه عملکرد واحد مراقبت درمورد این سه قطعه  و نحوه عملکرد آنها توضیح خواهیم داد

REGULATOR رگلاتور

هوای خروجی از کمپرسور به دلیل تفاوت فشار هوا در مخزن کمپرسور در زمان های متفاوت دارای فشار ثابت نیست و در یک سیستم پنوماتیک نیاز به فشار ثابت که معمولا بین 1 تا 12 بار میباشد. وظیفه رگلاتور که یکی از اجزا واحد مراقبت پنوماتیک هست تنظیم فشار ثابت هست که توسط چرخاندن دسته تنظیم فشار رگلاتور انجام میشود و از روی گیج نصب شده روی آن فشار قابل رویت میباشد.

اتصالات پنوماتیک چیست؟

آشنایی با تجهیزات پنوماتیک پنوگستر

اتصالات پنوماتیک ارتباط اساسی بین لوله ها، شیلنگ ها و سایر اجزای یک سیستم پنوماتیک را فراهم می کنند. اتصالات هوا دارای مهر و موم های محکم تری هستند و نیاز به فشار کمتری نسبت به اتصالات هیدرولیک دارند و معمولاً در انواع مختلف اتصال دهنده ارائه می شوند. "پنوماتیک" به طور خاص به انتقال نیرو از طریق حرکت کنترل شده گازهای تحت فشار (از جمله هوا) اشاره می کند. در هر سیستم با نیروی پنوماتیک، گازهای تحت فشاری که مکانیزم های مورد نیاز را به حرکت در می آورند، معمولاً از طریق شبکه ای از لوله های سفت و سخت، شیلنگ های مقاوم، یا طول لوله های انعطاف پذیر به جایی که مورد نیاز است، تحویل داده می شوند.

اکثریت قریب به اتفاق این مجراها به یکدیگر - و همچنین به دستگاه های مختلف در حال تغذیه - توسط طیف گسترده ای از اتصالات پنوماتیک، کوپلینگ ها، شیرها و آداپتورها متصل می شوند. به عنوان یک توصیف کلی، اتصالات پنوماتیکی می تواند هر نوع اتصال دهنده ای باشد که برای اتصال اجزا یا دستگاه ها در یک سیستم هوای خشک مهر و موم شده و تحت فشار طراحی شده است.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید