جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آشنایی با سنسور pt100

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
آشنایی با سنسور pt100

آشنایی با سنسور pt100 با یک تعریف ساده و جزئی از مفهوم ابتدایی فیزیک صورت می‌گیرد. با افزایش حرارت اجسام، مقاومت آن‌ها نیز افزایش پیدا خواهند کرد، این سنسور های حرارتی می‌توانند تغییر حرارت وارد شده را به طور دقیق اندازه گیری کنند، انواعی از این سنسور های حرارتی بسته به فشار و تغییر حرارت در صنعت به کار می‌رود.

برای آشنایی با سنسور pt100 باید در ابتدا یک اشاره کوچک به مبحث فیزیک کنیم، اگر یادتان باشد در فیزیک موضوعی در ارتباط با تاثیر دما بر روی مقاومت اجسام داشتیم و تاثیر به طور مستقیم بود.

با گرم کردن اجسام مقاومت جسم تغییر خواهد کرد، چنانچه دمای جسم بالاتر رود، مقاومت جسم نیز افزایش می‌یابد و اگر حال دما را کاهش دهیم، مقاومت نیز کاهش می‌یابد.

آشنایی با سنسور pt100

صنعت امروز با آشنایی با سنسور pt100 توانسته است از این وسیله بسیار کمک بگیرد و با تغییر مقاومت میزان دمای حرارتی اجسام مختلف را بسنجد و از این نظر بسیار پر اهمیت است.

pt100 وسیله ای است که هنگام تغییر دما می‌تواند میزان مقاومت اجسام را تعیین یا بعبارتی بسنجد. این سنسور ها بسیار حساس هستند و به طوری طراحی شده اند که تفاوت و تغییر مقاومت را نشان خواهد داد. در جهتی دیگر می توانیم بگوییم که این وسیله با تغییر مقاومت، دما را مشخص می‌کند.

انواع سنسور های pt100

و اما در ارتباط با انواع سنسورهای حرارتی باید ذکر شود که نوع این سنسور ها به فلز های تشکیل دهنده آن‌ها بستگی دارد، حال فلزهای که می‌توانند در سنسور های pt100 به کار روند شامل پلاتین، مس و یا حتی نیکل می‌شود. در کنار معرفی نوع فلز های سازنده باید ذکر شود که این فلز ها باید یکسری ویژگی های مشخص داشته باشند از جمله پر اهمیت ترین ویژگی های فلزهای تشکیل دهنده سنسورهای pt100 می‌توانیم به نقطه ذوب بالای آن‌ها اشاره کنیم، باید نقطه ذوب بالایی داشته باشند تا به هنگام عملکرد سنسور خللی در این فرایند پیش نیاید.

فلزات به کار گرفته در ساختار سنسورهای pt100 دارای درجه بندی هستند و نمی‌توان آن‌ها را در یک رنج طبقه بندی کرد از همه بهتر فلز پلاتین است برای مثال فلز مس به خوبی فلز پلاتین کاربرد ندارد و در درجه اول از فلز پلاتین استفاده خواهد شد.

سنسور های حرارتی یک خانواده بزرگ هستند و سنسور pt100 تنها یکی از اعضا این خانواده بزرگ، می‌باشد. سنسور های حرارتی pt100 یکی از مهم ترین انواع سنسور هایی به کار گرفته شده در صنعت است و همواره طرفداران زیادی دارد. باید بدانید که سنسور pt100 را به تنهایی و بدون وجود غلاف استفاده نمی کنند و بلکه آن را همواره در جدار یا به همراه یک عایق و غلاف مخصوص استفاده خواهند کرد. سنسورpt100 در بازار با نام های شیشه ای، سرامیکی و فیلمانی موجود است که کاربرد آن ها مسلما تفاوت هایی دارد.

سنسور pt100

سنسور pt100

در نظر داشته باشید که این وسایل در محل هایی که تغییر مقاومت و تغییر حرارات مشاهده می‌شود استفاده خواهد شد بنابراین بسته به فشار و تغییر حرارات، استفاده از هر کدام شرایط مطلوبی را پذیرا می باشد.

بنابراین برای استفاده از سنسور های حرارتی مناسب باید به میزان شوک حرارتی میزان تغییر دما و همچنین به میزان تغییر مقاومت توجه لازم را باید اعمال کنیم که تا که در هنگام تهیه سنسور های حرارتی به اشتباه دچار نشویم.

اگر قصد خرید سنسور های pt100 را دارید میتوانید با مراجعه به سایت فروشگاه کوپل به شکل آنلاین این سنسور های حرارتی را خریداری کنید. یا صرفا قیمت این سنسور ها را مشاهده کنید:

https://coopl.ir/product-category/rtdpt100/pt100/

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید