جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آموزش تولید محتوا متنی + اصول سئو و تکنیک ها

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
آموزش تولید محتوا متنی + اصول سئو و تکنیک ها

تولید محتوای متنی یکی از روش های بسیار جذاب ارائه مطالب است که امروزه بیش از گذشته مورد توجه کسب و کارها قرار گرفته است. در واقع وبسایتی می تواند خود را در رده بندی ابتدایی گوگل قرار دهد که از تولید محتوا متنی مناسبی برخوردار بوده که دارای اصول سئو و رعایت تکنیک های آن است. به همین خاطر ما در این مطلب تصمیم گرفتیم تا نگاهی به آموزش تولید محتوا متنی بی اندازیم و در کنار آن به تاثیر رعایت اصول سئو و تکنیک های آن در محتوا نیز بپردازیم. همراه ما باشید.

آشنایی با انواع مدل های محتوای متنی

در اولین قدم برای آموزش تولید محتوا متنی، شما بایستی با انواع محتوای متنی آشنا شوید. هر وبسایت با توجه به عملکرد خود، یک محتوای خاص متنی را ارائه می دهد. از سویی دیگر، برخی محتواها جنبه تبلیغاتی داشته و بایستی به نحوی ارائه شوند که تاثیرات لازم بر روی ذهن مخاطب را داشته باشند. به طور کلی، محتواهای متنی به شکل دسته بندی زیر ارائه می شوند:

- مقالات

- رپورتاژ

- محصول نویسی

- پست وبلاگ

- ابر محتواها

ایده یابی برای تولید محتوای متنی

آموزش تولید محتوا متنی + اصول سئو و تکنیک ها

حال که با تعریف تولید محتوا آشنا شدیم و دانستیم که انواع آن کدام است، به سراغ قدم بعدی در آموزش تولید محتوا متنی یعنی ایده یابی می رویم. هر بخش از محتوای شما نیازمند یک ایده متفاوت است. به عنوان مثال، باید بدانید که چگونه عنوان محتوا را طراحی کنید، مقدمه آن را بنویسید، تعادل در بدنه محتوا داشته باشید و به درستی آن را به پایان برسانید.

ایده یابی برای تولید محتوای متنی آنقدرها هم که فکر می کنید کار سختی نیست! تنها بایستی به درستی از موضوع محتوا درک کامل داشته و بر اساس منابعی که در اختیار خود قرار دارید، نگارش آن را آغاز کنید. به عنوان مثال، اگر قرار است برای تاثیر ورزش هوازی بر کاهش وزن یک تولید محتوای متنی داشته باشید، بهتر است عنوانی را برای آن طراحی کنید که برای دسته اشخاصی که به دنبال کاهش وزن هستند، جذاب باشد. پس از آن باید مطلب را به گونه ای ارائه دهید که شبیه به سایر مطالب در وبسایت های دیگر نباشد. می توانید از منابع انگلیسی یا سایر زبان های دیگر نیز در این بین استفاده کنید.
نحوه نگارش بدنه محتوا

حال می رسیم به مهم ترین بخش آموزشمان، یعنی نحوه نگارش بدنه محتوا. از آنجایی که این بخش بسیار وسیع بوده و آموزش های بسیاری را با خود به همراه دارد، در صورتی که از این مطلب اطلاعات کاملی را دریافت نکردید، می توانید از کُدُسئو codoseo.net کمک گرفته و با مطالعه آموزش ها و نکات کلیدی آن، به خوبی در حوزه تولید محتوای متنی فعالیت داشته باشید.
مقدمه

در پروژه تولید محتوا، شما اولین چیزی که قرار است نگارش کنید، بخش مقدمه است. مقدمه یک خلاصه کوتاه از چیزی است که شما قرار است در محتوا ارائه دهید. این بخش از محتوا باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشد؛ زیرا اگر مقدمه برای کاربر جذاب به نظر نرسد، قطعا او علاقه ای به خواندن بخش های مختلف محتوا نداشته و از سایت خارج می شود. پس مقدمه را با دقت کافی و کامل نگارش کنید.

بدنه متن

تمام چیزی که قرار است به مخاطب ارائه شود، در بخش بدنه متن قرار می گیرد. حتی همین حالا هم شما در حال مطالعه بدنه مطلب هستید! در این بدنه، می توانید از تگ های h2 الی h6 استفاده کنید، بولت پوینت ها را برای جذاب تر شدن مطلب به کار ببرید، اعداد را چاشنی کار خود کنید تا ترکیب محتوا جذاب شود و از همه مهم تر، از تصاویر استفاده کنید تا محتوا خسته کننده به نظر نرسد. این که شما کجا از چه چیزی در محتوای خود استفاده کنید، کاملا به سلیقه شما ارتباط دارد، اما توصیه می کنیم همه چیز را منطقی پیش ببرید تا محتوا علاوه بر پیام صحیح، زیبایی بصری را نیز به همراه داشته باشد.

نتیجه / سخن پایانی / کلام آخر ...

انتهای محتوای شما بخشی است که شما بایستی یک نتیجه گیری کامل از محتوایی که نگارش کرده اید را ارائه دهید. در این بخش شما نباید بگویید که در محتوا چه چیزی قرار دادید، بلکه بایستی بگویید که مخاطب در صورتی که به اطلاعات شما در محتوا عمل کند، چه چیزی نصیبش می شود. سعی کنید بخش نتیجه گیری را مانند مقدمه به شکل خلاصه ارائه دهید. معمولی برخی از افراد ابتدا بخش نتیجه گیری مطلب را مطالعه می کنند تا به این نتیجه برسند که آیا محتوایی که در این مطلب ارائه شده است، مناسب آن ها است یا خیر. پس سعی کنید این بخش را نیز مانند مقدمه به جذاب ترین حالت ممکن ارائه دهید.

رعایت چگالی کلمه کلیدی، مهم ترین بخش در آموزش تولید محتوا متنی

یکی از مهم ترین مواردی که بایستی در رابطه با محتوای متنی مد نظر خود قرار دهید، رعایت چگالی کلمه کلیدی است. برخی از افراد فکر می کنند هرچه در محتوای خود کلمه کلیدی را تکرار کنند، محتوا نتیجه بهتری در گوگل به همراه خواهد داشت.
به هنگام فراگیری آموزش تولید محتوا متنی این موضوع را مد نظر خود قرار دهید که شما برای گوگل محتوا نمی نویسید! شما برای مخاطب محتوا را ارائه می دهید و مخاطب احساس خوشایندی پیدا نمی کند، زمانی که در یک محتوا بالغ بر 20 دفعه یک کلمه را مطالعه کند!

پس به درستی از کلمه کلیدی در محتوای خود استفاده کنید و چگالی آن را رعایت کنید. بهترین چگالی کلمه کلیدی در محتوا، نیم یا یک درصد تعداد کلمات محتوا است. به عنوان مثال، اگر محتوای شما 1000 کلمه است، می توانید بین 5 ال 10 بار کلمه کلیدی خود را تکرار کنید. 

استفاده از کلمات فرعی، راهی ساده برای جلوگیری از تکرار کلمه کلیدی

نکته بعدی که در آموزش تولید محتوا متنی بایستی به آن توجه داشته باشید، استفاده از کلمات فرعی هستند. کلمات فرعی همان مواردی هستند که افراد در گوگل جستجو می کنند و به نوعی هم خانواده و تکمیل کننده کلمه کلیدی هستند.

مثلا، اگر کلمه کلیدی ما محتوای متنی باشد، آموزش محتوای متنی به عنوان کلمه فرعی آن معرفی می شود. استفاده از کلمات فرعی در محتوا الزامی نیست، اما می تواند به رنک محتوا و همچنین مطالعه راحت آن کمک بسزایی کند.

آموزش تولید محتوا متنی + اصول سئو و تکنیک ها

اصول سئو در تولید محتوای متنی

شما به عنوان یک نویسنده محتوا، بایستی با سئو و اصول آن آشنا بوده و از تکنیک های آن در محتوای خود استفاده کنید. در صورتی محتوای شما می تواند جایگاه خوبی را در گوگل از آن خود کند که اصول سئو در آن رعایت شده باشد.

بنابراین توصیه می کنیم حتما در کنار فراگیری آموزش محتوای متنی، سئو را هم بررسی کرده و به هنگام نگارش محتوا، از اصول آن برای بهینه سازی محتوای خود کمک بگیرید. می توانید از ویدیوهای آموزشی یا نکاتی که در سایت کُدُسئو موجود است، استفاده کنید.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید