جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آموزش صفر تا صد برنامه نویسی جاوا رایگان

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
آموزش صفر تا صد برنامه نویسی جاوا رایگان

بر اساس پژوهش‌های مجموعه فوربز، زبان برنامه نویسی جاوا در سال 2023 سومین زبان برنامه‌نویسی محبوب و پرتقاضای جهان بوده است. هر چند که جاوا (Java)، یکی از قدیمی‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی در جهان است و از سال 1995 تاکنون به زندگی خود ادامه می‌دهد؛ ولی محبوبیت و کارآمدی خود را حفظ کرده و روز به روز بر کارایی خود افزوده است. امروزه این زبان برای توسعه انواع و اقسام اپلیکیشن اندروید، نرم افزار سازمانی، تحلیل داده و صفحات وب به کار می‌رود؛ از این رو یکی از زبان‌های آینده‌دار محسوب می‌شود و بسیاری از افراد، دنبال یک دوره خوب و حرفه‌ای برای یادگیری و آموزش جاوا هستند.

در این مقاله تصمیم داریم چند مورد  از مهم‌ترین مزایا و فواید آموزش جاوا را بیان کنیم. همچنین در پایان مقاله، یک دوره آموزش رایگان زبان جاوا را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید این زبان را خیلی سریع و رایگان یاد بگیرید و به سرعت وارد بازار کار شوید. در صورتی که شما هم به کدنویسی علاقه‌مند هستید و دوست دارید یک زبان برنامه‌نویسی آینده‌دار، پرکاربرد و پرتقاضا یاد بگیرید، پیشنهاد می‌شود که تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

1. تقاضای روزافزون برای جذب کدنویس‌های حرفه‌ای جاوا؛ عامل اصلی اشتیاق به آموزش جاوا

زبان کدنویسی جاوا پس از پایتون و جاوا اسکریپت (Javascript)، سومین زبان برنامه‌نویسی محبوب و پرتقاضای جهان است و کاربردهای مختلفی در ساختن صفحات وب، طراحی اپلیکیشن و برنامه نویسی آندروید (Android) دارد.

آموزش صفر تا صد برنامه نویسی جاوا رایگان

کاربردهای فراوان جاوا Java باعث شده است که تعداد کدنویس‌هایی که با این زبان کدنویسی می‌کنند، روز به روز بیشتر شود. از طرفی تقاضای شرکت‌ها و پروژه‌ها برای استخدام این افراد، روزافزون است. در صورتی که به دنیای برنامه‌نویسی علاقه دارید، پیشنهاد می‌شود در یک دوره آموزش جاوا شرکت و تخصص لازم را کسب کنید تا بتوانید از این راه به درآمد برسید. همچنین امکان یادگیری این زبان از طریق خرید پکیج یا کتاب آموزش جاوا نیز برای علاقه‌مندان وجود دارد.

2. کارایی گسترده زبان برنامه‌نویسی جاوا؛ یکی از عوامل رونق و محبوبیت آن

در حال حاضر زبان برنامه‌نویسی جاوا در فضاهای مختلفی کاربرد دارد. یکی از کاربردهای اصلی جاوا، توسعه اپلیکیشن‌های اندروید است. بسیاری از کتابخانه‌های استاندارد جاوا مانند کتابخانه‌های ساختار داده، ریاضی، گرافیکی و شبکه در توسعه برنامه‌های اندروید مفید هستند.

توسعه‌دهندگان برنامه‌های اندروید برای برنامه‌نویسی و توسعه اپلیکیشن از محیط آندروید استودیو (Android Studio) استفاده می‌کنند. کسانی که برنامه‌نویسی جاوا بلد باشند می‌توانند کدهای مورد نظرشان را در این محیط بنویسند و اپلیکیشن خود را در این محیط توسعه دهند.

3. یادگیری و آموزش سریع و آسان جاوا برای همه افراد

بر اساس مطالعات و پژوهش‌ها، زبان جاوا در کنار زبان‌های برنامه‌نویسی پایتون و جاوااسکریپت، آسان‌ترین زبان‌های کدنویسی برای یادگیری هستند و اکثر افراد می‌توانند این زبان‌ها را به راحتی بیاموزند. همچنین یادگیری زبان جاوا، خیلی سریع انجام می‌شود و افراد پس از یادگیری حرفه‌ای این زبان می‌توانند وارد بازار کار شوند.

آموزش صفر تا صد برنامه نویسی جاوا رایگان

4. شی‌گرا بودن جاوا؛ یکی از مهم‌ترین مزایای این زبان برنامه‌نویسی

زبان جاوا، یک زبان برنامه‌نویسی شی‌گرا (Object-Oriented) است. هدف اصلی شی‌گرایی این است که موجودیت‌های دنیای واقعی را وارد دنیای برنامه‌نویسی کند. وقتی می‌گویند زبان جاوا، شی‌گراست؛ به این معناست که طراحی برنامه‌ها در آن با استفاده از کلاس‌ها و اشیا صورت می‌گیرد. شی‌گرایی علاوه بر کلاس و اشیاء، چهار اصل و خصیصه کلیدی «وراثت یا ارث ابری»، «تجرید یا انتزاع»، «چندشکلی یا چندریختی بودن» و «کپسوله‌سازی» را هم شامل می‌شود.

در شی‌گرایی، برنامه‌نویسان می‌توانند نوع داده، ساختار نوع داده و عملیاتی که روی ساختار داده انجام می‌شود را مشخص کنند. پرداختن بیشتر و دقیق‌تر به موضوع شی‌گرایی از حوصله این مقاله خارج است. برای درک بهتر این موضوع می‌توانید به وب‌سایت آموزشی مکتب‌خونه به آدرس maktabkhooneh.org مراجعه کنید و اطلاعات کامل‌تری در این زمینه به دست آورید. همچنین کتاب‌های مختلفی که در زمینه جاوا نوشته شده است که نویسندگان در این کتاب‌ها، به صورت کامل به مفهوم شی‌گرایی پرداخته‌اند.

5. مستقل بودن زبان برنامه‌نویسی جاوا از پلتفرم؛ یکی از مزایای این زبان برای یادگیری

زبان جاوا در دستگاه‌های مختلفی مثل موبایل و کامپیوتر کاربرد دارد. از طرفی این زبان در سیستم عامل‌ها و پلتفرم‌های مختلفی مثل لینوکس و ویندوز نیز به کار می‌آید. نکته جالب و جذاب در مورد زبان جاوا این است که می‌توان کدهای آن را در یک پلتفرم نوشت و در پلتفرم‌های دیگری اجرا کرد. به عنوان مثال می‌توانیم کدهای جاوا را در سیستم عامل ویندوز بنویسیم و کامپایل کنیم. سپس آن‌ها را به پلتفرم لینوکس ببریم و اجرا کنیم.

مستقل بودن جاوا از پلتفرم باعث می‌شود که افراد علاقه‌مند به یادگیری برنامه‌نویسی جاوا مجبور نشوند که برای هر پلتفرم خاص، دستورالعمل و کدهای مشخصی استفاده کنند. در واقع افراد پس از یادگیری جاوا می‌توانند کدهای آن را در پلتفرم‌های مختلف به صورت یکسان به کار ببرند و اجرا کنند.

6. امکان یادگیری راحت و سریع سایر زبان‌های برنامه‌نویسی پس از یادگیری جاوا Java

در صورتی که زبان کدنویسی جاوا را به خوبی یاد بگیرید، یادگیری سایر زبان‌های برنامه‌نویسی مثل پایتون، C و C# برای شما آسان‌تر می‌شود و می‌توانید این زبان‌ها را در بازه زمانی کمتری یاد بگیرید.

جاوا به برنامه‌نویسان یاد می‌دهد که تفکر تحلیلی خود را تقویت و با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی، ایده‌های موجود در ذهن خود را پیاده‌سازی کنند. همین مسئله باعث شده است که بسیاری از مدرسان برنامه‌نویسی به علاقه‌مندان پیشنهاد دهند که ابتدا جاوا را یاد بگیرند و سپس سراغ یادگیری سایر زبان‌ها بروند.

7. درآمد قابل قبول افراد پس از شرکت در دوره آموزش جاوا

برنامه‌نویس‌هایی که زبان جاوا را به خوبی یاد می‌گیرند و می‌توانند ایده‌های خود را با استفاده از جاوا پیاده‌سازی کنند، معمولاً درآمد خوبی دارند. برنامه‌نویس‌های جاوا در آمریکا به طور میانگین سالانه 93500 دلار درآمد دارند. در پاریس، حقوق سالانه برنامه‌نویسان جاوا به طور میانگین 52700 دلار اعلام می‌شود. برخی از منابع و افراد آگاه، میانگین درآمد یک برنامه‌نویس جاوا را سالانه 102000 دلار اعلام می‌کنند که واقعاً عالی و چشمگیر است.

وضعیت درآمدی برنامه‌نویسان جاوا در ایران، قابل قبول و رضایت‌بخش است. مطالعاتی که در بازار کار ایران صورت گرفته است نشان می‌دهد که درآمد برنامه‌نویسان جاوا در کشورمان، به میزان مهارت، تخصص و توانایی مذاکره افراد بستگی دارد. درآمد یک کدنویس جاوا از 15 میلیون تومان در ماه آغاز می‌شود و به بیش از 30 میلیون تومان هم می‌رسد.

آموزش جاوا به صورت رایگان، حرفه‌ای و صفر تا صد با پلتفرم آموزشی مکتب‌خونه

در این مقاله با چند مورد از مهم‌ترین فواید و مزایای یادگیری و آموزش جاوا آشنا شدیم. امیدواریم نکاتی که در این مقاله بیان کردیم در  هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب زبان کدنویسی جاوا برای یادگیری و فعالیت شغلی به شما کمک کند. در صورتی که قصد دارید این زبان را یاد بگیرید و از طریق آن به فعالیت و کسب درآمد بپردازید، ابتدا یک دوره آموزشی خوب جاوا انتخاب کنید تا بتوانید صفر تا صد این زبان را به صورت کامل بیاموزید.

مجموعه آموزشی مکتب‌خونه، دوره‌های آموزشی متنوعی در زمینه جاوا در اختیار علاقه‌مندان و متقاضیان قرار داده است. چند مورد از این دوره‌های آموزشی، کاملاً رایگان هستند و در آن‌ها صفر تا صد جاوا آموزش داده شده است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر یا شرکت در این دوره‌ها، کافی به صفحه برنامه نویسی جاوا مراجعه کنید.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید