جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آیا میتوان نوع غذا را در سفر هوایی انتخاب کرد؟

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
آیا میتوان نوع غذا را در سفر هوایی انتخاب کرد؟

بسیاری از افراد به دنبال خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت با چارتر هستند اما کمتر کسی به فکر وعده غذایی در طول سفر هستند. سفر با هواپیما مزایای بسیاری دارد اما زمان طولانی انتظار برای انجام کارهای چک این و سوار شدن به هواپیما باعث احساس ضعف و گرسنگی می شود، اغلب افراد حتی فرصت نمی کنند پیش از سوارشدن به هواپیما، در رستوران ها و کافی شاپ فرودگاه غذا بخوردند و تا رسیدن به مقصد تنها غذای و نوشیدنی هواپیما در دسترس است، اما آیا می توان نوع غذایمان را خودمان انتخاب کنیم؟ با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بخوانیم.

طبخ غذای ایرلاین ها

شاید کمتر برایتان پیش آمده باشد پیش از پرواز درباره منوی غذای هواپیما کنجکاوی کنید یا بخاطر محدودیت غذایی و رژیم در طول پرواز گرسنه بمانید! اما می دانستید پیش از پرواز می توانید نوع غذای خود را انتخاب کنید؟ هرچند کیفیت غذا ارتباط مستقیم با نوع بلیط و کلاس پروازی دارد. بهتر است قبل از هر چیز درباره غذای هواپیما صحبت کنیم.

ایرلاین ها و شرکت های هواپیمایی هر کدام کترینگ مخصوص دارند و کیفیت غذای آن ها با یکدیگر متفاوت است. از آنجایی که بخاطر مسائل امنیتی تنها فرهای حرارتی در هواپیما تعبیه شده، آماده سازی غذاها در کترینگ ها انجام می شود برای مثال 30 درصد مراحل آماده سازی گوشت و 60 درصد پخت مرغ در زمین انجام گرفته و باقی آن در هواپیما انجام می شود.

از غذای شاهانه فرست کلاس تا غذاهای ساده اکونومی

نوع کلاس پروازی در کیفیت و نوع سرو غذا در هواپیما بسیار تاثیرگذار است، فرقی نمی کند در مسیرهای داخلی پرواز کنید با به مقصد خارجی بروید. در کلاس پروازی اکونومی سیستمی و چارتر غذاهای بسته بندی شده و یکبار مصرف سرو می شود اما برای مسافران فرست کلاس و بیزینس کلاس غذای مسافر در یک سینی همراه با دورچین، دسر و نوشیدنی های مختلف سرو می شود.

کیفت و طعم غذاهای فرست کلاس مانند رستوران های 5 ستاره است، غذای کلاس پروازی بیزینس کمی متفاوت است یا گاهی تنها تفاوت آن میزان تنوع دورچین غذا و نوشیدنی است.

در واقع در زمان پرواز با فرست کلاس، میز رنگارنگی با دقت و سلیقه برای شما چیده می شود اما در کلاس پروازی معمولی و اکونومی گزینه زیادی برای انتخاب از منو ندارید!

- غذا را در سفر هوایی

- قوانین سرو غذا و نوشیدنی

غذای ایرلاین ها و سرو نوشیدنی در هواپیما تابع قوانین مبدا است و شرکت های هواپیمایی کشورهای اسلامی تنها غذاهای حلال و نوشیدنی های غیرالکلی سرو می شود، همچنین ایرلاین هایی که از مبدا یا به مقصد کشورهای اسلامی پرواز دارند، چند وعده غذای حلال دارند و نوشیدنی های بدون الکل هم سرو می کنند.

در برخی موارد اگر مسافری نوشیدنی الکلی بخواهد، در صورت امکان می تواند از مهماندار بخواهد تا نوشیدنی برایشان سرو شود، البته ایرلاین های کشورهای اسلامی حتی در صورت درخواست مستقیم نوشیدنی و غذاهای حرام برای مسافر سرو نمی شود.

غذایتان را پیش از پرواز سفارش دهید

در برخی موارد همزمان با خرید بلیط هواپیما، شما می توانید از میان گزینه های موجود غذای خود را انتخاب کنید. اگر به مواد غذایی خاصی حساسیت دارید یا بخاطر بیماری و رژیم غذایی در انتخاب غذا محدودیت دارید؛ تنها کافی است یک روز قبل از پرواز ایرلاین خود را مطلع کنید تا غذایی مناسب برای شما سرو شود.

اگر با کودک سفر می کنید، می توانید با انتخاب غذای کودک، فرزند خود را در طول سفر سوپرایز کنید چراکه همگام سرو غذا، غذایی با تزیینات کودکانه برای او سرو می شود.

ساندویچ خودتان را آماده کنید

برخی افراد ترجیح می دهند غذای خود را داخل هواپیما ببرند و در زمان گرسنگی ساندویچ دست ساز خود را میل کنند، اما یادتان باشد باید قوانین مربوط به موادغذایی در هواپیما را رعایت کنید. برای مثال شما می توانید ساندویچ و دمنوش های کیسه ای همراه داشته باشید اما بردن میوه های هسته دار ممکن است برایتان دردسرساز شود چون در لیست موارد ممنوع بسیاری از کشورها قرار دارد. پیش از آماده سازی خوراکی های خود بهتر است لیست موارد ممنوع کشور مقصد را مطالعه کنید تا به مشکل نخورید.

غذاهای هواپیما چه زمانی سرو می شود؟

اگر با دقت به بلیط خود نگاهی بیاندازید، وعده های غذایی هواپیما در آن آمده است، پذیرایی در هواپیما به زمان پرواز و مدت زمان سفر بستگی دارد اما بطور کلی در هواپیما وعده های غذایی اصلی صبحانه، ناهار، شام و دو میان وعده صبح و عصر برای مسافران تدارک دیده شده است.

غذا را در سفر هوایی

در هواپیماهایی که تجهیزات کامل دارند در هنگام صبحانه قهوه یا چای داغ سرو می شود اما در صورت نبود این امکانات، از مسافران با نوشیدنی های سرد و انواع آبمیوه پذیرایی می شود.

مواردی که درباره غذای هواپیما نمی دانید

اگر پرواز شما بیش از چندساعت تاخیر داشته باشد، تمام غذاهای هواپیما دور ریخته می شود و غذای خلبان با مسافران متفاوت است، همچنین غذای کمک خلبان و خلبان فرق دارد تا درصورت بروز مشکل از مسمومیت جلوگیری شود.

سرو غذا در هواپیما از سال 1919 آغاز شده و اولین بار هواپیمایی هندلی پیج در مسیر لندن به سمت پاریس با یک ساندویچ و کمی میوه از مسافران پذیرایی کرد.

سخن پایانی

حال درباره سرو غذا در هواپیما و روش انتخاب غذا در ایرلاین ها بیشتر می دانید، یادتان باشد اگر کیفیت وعده غذایی در طول پرواز برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است، بهتر است قید خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت را بزنید و به دنبال پرواز چارتر نباشید، چون کمتر پیش می آید بتوانید بلیط فرست کلاس را ارزان قیمت تهیه کنید.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید