جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ارتمیس ، الهه یونانی ، اولین زن را به کره ماه خواهد برد

author منتشر کننده
نظرات (6) 20 0
ارتمیس ، الهه یونانی ، اولین زن را به کره ماه خواهد برد

ناسا در ارزوی قرار دادن اولین زن بر روی کره ماه

سازمان فضایی ناسا در عملی مبتکرانه قصد دارد تا اولین زن را بر روی کره ماه قرار دهد. بعد از گذشت حدود 50 سال از ماموریت اپولو که در آن " نیل ارمسترانگ " و " باز الدرین " به عنوان اولین انسان هایی که بر روی کره ماه قدم گذاشتند، ناسا در نقشه ای بلند پروازانه قصد دارد که تا سال 2024 ، اولین زن را در ماموریتی به نام ارتمیس بر روی سطح ماه قرار دهد. مدیر سازمان فضایی ناسا یعنی اقای Jim Bridenstine در مصاحبه خود گفته : " به نظرم بسیار زیبا است که 50 سال بعد از ماموریت اپولو، برنامه ارتمیس مرد بعدی و اولین زن را به کره ماه حمل خواهد کرد. من یک دختر 11 ساله دارم و از او می خواهم که قادر باشد تا خودش را به عنوان زن بعدی که به کره ماه می‌رود ، تصور نماید " در ماه مارس ، ناسا معاون رئیس جمهور اقای Mike Pence را برای سرعت بخشیدن به شروع امورات وابسته به کره ماه و قرار دادن اولین زن بر روی کره ماه در ظرف 5 سال اینده، دعوت کرد .

چه زنی اولین گام را بر روی کره ماه خواهد گذاشت ؟

از زمان اعلام طرح ، Bridenstine سرسختانه خواستار این بوده که اولین انسان هایی که دوباره به ماه می‌روند ، باید یک مرد و یک زن باشند . در طول کنفرانس گردهمایی فضایی در Colorado Springs ، اقای Bridenstine اعلام کرد که اولین زنی که در طول 5 سال اینده به کره ماه می‌رود ، یک امریکایی خواهد بود .

ارتمیس ، الهه یونانی ، اولین زن را به کره ماه خواهد برد

چالشهای فرود اولین زن بر روی کره ماه

با تمامی این تفاسیر هنوز هم برنامه فضایی ارتمیس ناسا در مراحل اولیه اش قرار دارد. موشک ناسا برای اعزام فضانوردان به ماه که سیستم پرتاب فضایی یا به اختصار SLS نام دارد، هنوز تکمیل نشده و حداقل تا سال بعد تست نخواهد شد . SLS از سال 2011 تحت ازمایش بوده و اولین سری انها در اصل برای تست در سال 2017 برنامه ریزی شده بودند که این کار انجام نشد. با این حال ،‌بعد از اتمام ، SLS بزرگترین و قدرتمندترین موشکی خواهد بود که تا به حال ساخته شده است. به واسطه تاخیرات ایجاد شده ،‌Bridenstine اشاره کرده که ناسا ممکن است یک ماموریت بی سرنشین را با یک موشک تجاری در سال 2020 به کره ماه پرتاب کند که به این دلیل است که SLS هنوز هم در حال مبارزه برای رسیدن به برنامه خود است . از دیگر مشکلات قرار دادن اولین زن بر روی کره ماه، عدم تکمیل کپسول فضایی Orion ، که برای انتقال به ماه و به زمین استفاده می‌شود، به علاوه ، ناسا هنوز نیاز به توسعه تعداد زیادی سخت افزار جدید شامل ماشین های فرود بر ماه است. همچنین، آژانس فضایی هنوز نیازمند گرفتن تصویب کنگره برای بودجه برنامه است .

درنتیجه، هرچند که این ماموریت دارای اسمی زیبا و هدفی ارزشمند است، اما ناسا برای رسیدن به این هدف هنوز راه طولانی را در پیش دارد .

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (6)

  1. ممنون بابت مطالب جذابتون

  1. به نظر من در کل رفتن انسان به فضا چه مرد باشد، چه زن ایده جالب و دستاورد قابل تحسینی است و این نشان می دهد که بشر تا کجا پیشرفت کرده است.

  1. خیلی هیجان انگیز خواهد بود.

  1. بسیار شگفت انگیز و جالبه ممنون از مطالب جالبتون

  1. ماموریتِ جذابی خواهد بود زیرا باز هم زنان ثابت می کنند که در هیچ زمینه ای از مردان کمتر نیستند و با مردان برابرند.

    1. البته قبلا خانم ها توانایی هاشون رو ثابت کردن ، مثل خانم " والنتینا ترشکووا " و خانم " انوشه انصاری " و ....

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید