جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

استارتاپ را بیشتر بشناسیم

author منتشر کننده
نظرات (4) 16 0
استارتاپ را بیشتر بشناسیم

استارتاپ در دنیای جدید معنا پیدا می­‌کند. در جایی که دنیا پر از تکنولوژی جدید است و هر فرد و هر شغل پتانسیل بالایی برای پیشرفت کردن و رسیدن به اوج قله‌­ی موفقیت را دارند، کارآفرینان به جامعه معرفی می­‌شوند و با اعتماد کردن به آن‌ها مسیر کوتاه­تر و پرثمرتری را برای موفقیت بدست می­‌آوریم. استارتاپ ها معمولا در زمینه‌­ی شغل­­‌های نوپا و تازه ظهور فعالیت می‌­کنند. استارتاپ‌­ها زمینه‌­یاب استعدادهای گروه یا یک نفر است که در حوزه خاصی فعالیت می­‌کنند. انواع استارتاپ­‌ها ما را برای هر زمینه و شغلی که بخواهیم راهنمایی می‌­کنند.

استارتاپ

تعریف استارتاپ

شرکت نوپا یا استارتاپ با جذب کردن افراد برای حمایت مالی در همه­‌ی زمینه­‌های تجاری سعی می­‌کند تا سرمای‌ه­گذاری درست شغلی انجام دهد. سرمایه گذاری برای استارتاپ­‌ها با وجود ریسک پذیری بالا اما در برخی مواقع بسیار سودآور است و افراد زیادی بودند و هستند که از این طریق سرمایه­‌های زیادی را به دست آوردند. استارتاپ در زمان‌ه­ای که تکنولوژی تمام دنیا را فرا گرفته است یک شاخه‌­ای از علم و صنعت محسوب می‌­شود که برای رسیدن به دنیایی خالی از فقر تلاش می‌کند. در این میان باید بسیار مراقب سودجویان باشید.

استارتاپ های موفق دنیا

روزانه شرکت­‌های مختلف کارآفرینی برای استارتاپ شدن به روز می­‌شوند. در این میان تعدادی از آن‌ها موفق می‌­شوند و تعدادی از آن‌ها شکست می‌­خورند. نائوتو یکی از استارتاپ­‌ها در زمینه هوش مصنوعی است که با جذب سرمایه این هوش را برای وسایل نقلیه به کار گرفت. رفلکتیو از دیگر استارتاپ­‌های موفق دنیا است که نرم­افزاری خلاقانه در زمینه ثبت بازخورد رفتار کارکنان و کارمندان شرکت‌ها است. ربات‌­های پیتزا پز از دیگر استارتاپ­‌های بسیار موفق دنیا است که بسیار هوشمندانه و خلاقانه است.

چگونه در زمینه استارتاپ موفق شویم

قدرت و خلاقیت دو عامل موفقیت در مباحث مربوط به استارتاپ است. معمولا شرکت­‌هایی که در زمینه استارتاپ موفق هستند چند ویژگی را همراه با هم دارند. خلاقیت، نوآوری، بداعت و ایده نو از دلایل موفقیت شرکت‌­های نوپا هستند. هر ساله با توجه به اقتضائات متفاوتی که در دنیا و در کشورهای مختلفی برای مردم در طیف­‌های مختلفی شکل می­‌گیرد، استارتاپ­‌های موفق ایده‌­های خودشان را با توجه به نوع نیاز بشر وارد بازار می­‌کنند و شرکتی موفق می­‌شود که نیاز مردم را همیشه در صدر جدول خواسته‌­های شرکتش قرار دهد.

رابطه استارتاپ و ایده نو

استارتاپ ایده­­ای خلاقانه در زمینه نیاز مردم در ظاهری زیبا به جهان ارائه می­‌دهد. در طول زمان افراد زیادی بودند که دارای ایده‌­های مختلف برای راه­اندازی استارتاپ بودند اما شاید بیش از نصف آن‌ها هیچ­گاه موفق نشدند. برای موفق نشدن افراد در زمینه استارتاپ دلایل مختلفی وجود دارد، شاید ایده غیرخلاقانه داشتن و نداشتن بداعت برای راه­اندازی استارتاپ یکی از دلایل عدم موفقیت افراد است. ایده نو و خلاقانه که نیاز جامعه باشد بسیار با اهمیت است.

استارتاپ های ایرانی

استارتاپ­ های موفق ایرانی در دنیا زبانزد خاص و عام هست. ایرانیان در زمینه استارتاپ بسیار موفق‌­اند و یکی از دلایل این موضوع محدودیت‌­هایی است که در ایران موجب خلاقیت و پیشرفت شده است. امروزه اپلیکیشن­‌های خلاقانه در زمینه سفارش غذا یکی از استارتاپ‌­های موفق در دنیا است. انواع اپلیکیشن­‌ها مثل دیجی­‌کالا، اسنپ، تپ­سی، آپارات، اسنپ فود، بامیلو، دیوار و از این دسته خلاقیت‌­ها در اپلیکیشن‌­ها موجب می‌­شود تا در زمینه استارتاپ موفقیت به دست بیاید.

زمینه موفقیت در دنیای استارتاپ

 استارتاپ اجتماعی معمولا شرکت­‌های نوپایی هستند که در زمینه شغل یابی اجتماعی فعالیت می­‌کنند. این استارتاپ­‌ها با رشد دادن افراد در زمینه‌­های مختلف شغلی شرکت­‌هایی را بعنوان زمینه یاب ظهور استعداد تشکیل می­‌دهند. شرکت­‌های موفق علاوه بر ایده نو نیازمند افرادی با استعداد و خلاق است. استارتاپ­‌ها باید اعتماد افراد را برای سرمایه­‌گذاری فکری و مالی به دست بیاورد.

استارتاپ روشی برای کسب درآمد

اگر در شرکت قابل اعتمادی سرمایه گذاری کنید می‌­توانید به سرمایه خوبی برسید اما در بسیار از مواقع این سرمایه گذاری نیاز به ریسک پذیری بالایی دارد. استارتاپ روشی متفاوت را برای کسب در آمد در اختیار کسانی قرار می­‌دهد که از روش‌­های عادی کسب درآمد خسته شده‌­اند. در میان شرکت‌­های نوپایی که به تازگی وارد عرصه تجارت شده‌­اند امکان موفقیت در هر کدام متفاوت است. برای مثال اپلیکیشن اسنپ که مسافربری آنلاین را پیشنهاد داد در اوایل راه مورد اعتماد درصد زیادی از جامعه نبود اما با درست پیش رفتن در مسیر به یک اپلیکیشن مطمئن تبدیل شد و توانست پیروانی را پیدا کند که بتوانند اپلیکیشن­‌های شبیه را تولید کنند. در همین شرکت تعداد بسیار زیادی استخدام هستند و سرمایه کسب می‌­کنند.

استارتاپ

دلایل موفق نبودن برخی افراد برای ورود به استارتاپ

حتی در میان استارتاپ­ های جهانی نیز همیشه دلایلی بوده تا آن شرکت به موفقیت نرسد. در سال‌های اخیر شرکت­‌هایی تحت عنوان شرکت هرمی شکل گرفت که در موارد زیادی با شکست روبرو بودند. افراد زیادی برای این شرکت‌­ها سرمایه گذاری کردند اما شکست خوردند و سرمایه‌­هایشان را از دست دادند. ساز و کار این شرکت‌­ها بصورتی است که بسیاری از افرادی که برای شرکت کار می­‌کنند هیچ­گاه کارفرمایشان را نمی‌­بینند و فقط با زیرشاخه‌­های دیگر در ارتباطند. در این کارهای غیرحضوری امکان کلاهبرداری بسیار بیشتر است. اعتماد کردن بی جا به بسیاری از شرکت­‌های بی نام و نشان باعث شد تا افراد سرمایه‌­هایشان را از دست داده و تا مدت‌­ها نتوانند به استارتاپ­‌ها اعتماد کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (4)

  1. خود همین رایامگ خودمون مگه داریم بهتر از این استارتاپ واقعا مطالبش عالیه

  1. محتوایی بسیار عالی ♥

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید