جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

استارت آپ رزین چگونه است؟

author منتشر کننده
نظرات (1) 4 0
استارت آپ رزین چگونه است؟

رزین چیست؟

رزین یک ماده ایست طبیعی و یا مصنوعی که دارای چسبندگی بوده و بدلیل ایجاد شرایطی خاص محکم و سخت می گردد. رزینی که طبیعی باشد از گیاه بدست می آید. این ترکیبات رزینی عموما در الکل حل می شود اما در آب نه. رزین به شکل های مختلفی طبقه بندی شده است که بستگی به ترکیب شیمیایی و موارد مصرفی آن دارد. ناگفته نماند این ماده کاربرد های فراوانی در هنر، تولید پلیمر و ... دارا می باشد. آشنا ترین نمونه ی رزین ها شیره درخت کاج است که بوی بسیار تلخ و تیزی دارد. رزین کاج جهت درزگیری قایق ها یا مومیایی کردن جسد ها، ظروف غذا و غیره استفاده می شود. همچنین در تولید لاک های زیبا، جوهر، عطر، جواهر و بسیاری از اشیاء دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. گیاهان دیگری نیز وجود دارند که رزین تولید می کنند و این مواد بالغ بر هزار سال است که در دست انسان هاست و بشرآن ها را مورد استفاده خود قرار داده است. گیاهانی هستند که ماده ای شبیه به نام صمغ تراوش می کنند که آن ماده با آب واکنش نمی دهد و همچنین نرم و انعطاف پذیرتر از رزین است.

رزین های گیاهی دارای رنگ های مختلفی اند از بی رنگ گرفته تا قهوه ای پر رنگ و میزان سختی و استقامت آن متفاوت است. برخی به شدت فرار اند چون ترکیبات ناپایدار دارند. اگر گیاهان رزین دار به اشتباه تشخیص داده شوند گاهی ممکن است حوادث ناگوار ایجاد شود، زیرا برخی از آنها دارای هپتان اند که هپتان هیدروکربنی قابل اشتعال و انفجار است. کهربا که ماده ای بسیار مشهور و زینتی است در اثر محکم شدن رزین گیاهی بدست می آید و غالبا به رنگ طلایی تیره پیدا می شود که رنگ متعارف رزین‌ های گیاهی است. کهربا در رنگ های خاص دیگری مثل آبی نیز دیده شده است. با گسترده شدن دانش و تکنولوژی، انسان ها پی بردند که این ماده می تواند به پلیمر تبدیل شود و بعد از مدت زمانی کوتاه رزین‌ های مصنوعی کشف شد. در بیشتر مواقع پلیمرها با رزین ‌های مصنوعی ساخته می شوند که بسیار ارزان و تصفیه آنها راحت است. شکل های رزین‌ های مصنوعی پایدار، قابل پیش بینی و یکنواخت است زیرا تحت شرایط کنترل شده تولید می شوند و تولیدات ناخالص در آن امکان ندارد که به وجود بیاید. این ماده می تواند در ساخت پلاستیک جات، رنگ و خیلی از موارد مشابه جایگزین رزین طبیعی شود.

استارت آپ رزین چگونه است؟

استارت آپ رزین

این روزها به خاطر تنوع طلب بودن انسان ها، ایجاد یک کسب و کاری که هنری باشد جز پولساز ترین هنر ها محسوب می شود. حال در این مقاله می خواهیم از یک استارت آپ پول ساز به نام رزین صحبت کنیم.

همان گونه که در جریانید امروزه استفاده کردن از لوازم لوکس و لاکچری رزین مخصوصا میان خانوم ها بسیار پر طرفدار است و به همین دلیل محصولات رزینی با قیمت بسیار بالایی به فروش می روند. در صورتی که شما این هنر را یاد بگیرید و بتوانید لوازم مصرفی شیک و زیبایی تولید کنید، می توانید خریداران زیادی را مجذوب هنرتان کنید و به راحتی یک استارت آپ برای خودتان راه بیندازید.

شما به جهت استارت زدن کار نیاز به به وسایل پر هزینه ندارید و حتما واجب نیست که یک مکان بزرگ را برای شروع کار خود انتخاب کنید و اجاره بهای بالایی هر ماهه پرداخت کنید. شما حتی می توانید با یک سری لوازم اولیه در اتاق خانه ی خودتان شروع به تولید محصولات رزینی کنید و درآمد کسب کنید.

تولیدات حاصل از رزین بسیار متنوع اند و فقط اختصاص به یک نوع محصول ندارند و شما می توانید با توجه به خلاقیتی که دارید به وسیله ی رزین محصولات گوناگون و خاص بسازید و بصورت خلاقانه در این حرفه فعالیت خود را آغاز کنید.

شغل خانگی پر درآمد کار با رزین

از مدت ها پیش مشاغل خانگی طرفداران زیادی پیدا کرده و روز به روز در حال پیشرفته شدن است زیرا بسیار راحت تر از کار کردن در محیط بیرون علی الخصوص در این روزهای کرونایی است که سلامت انسان نیز در خطر است.

تحقیقات نشان داده است که کسب ‌وکارهای خانگی از ایمن ترین و بهترین مسیر ها جهت کسب درآمد است و گسترده شدن آن به حل مسائل اقتصادی، کاستن موضوع فقر و بیکاری منجر می‌شود. یکی از این شغل های خانگی که می توانید در مورد آن تفکر کنید و بسیار پردرآمد  است کار با رزین می باشد. اگر به دنبال این هنر پر سود بروید به شما کمک می کند که کسب درآمد کنید و از هنر خود لذت ببرید.

کسب درآمد از رزین به چه شکل است؟

حتما تا به حال در اطراف انبار کارگاه ها یا حتی حیاط خانه خودتان، تکه هایی از چوب را دیده اید که کنار گذاشته شده اند. و یا شاید دیده باشید که نجاران، چوب های بلا استفاده را دور می ریزند. از این پس ، این چوب ها بردارید و به چشم مواد اولیۀ برای استارت کارتان به آنها نگاه کنید. این چوب ها حکم مواد اولیه ای با قیمت پایین دارند که به راحتی در دسترس شماست و شما اصلا به آن توجهی نمی کردید! این تکه چوب ها می توانند مبدل شوند به آثار هنری خاص؛ یعنی می توانند میز، صندلی، در و غیر شوند؛ اما چگونه؟! با کمک رزین. رزین می تواند تکه تکه های چوب را کنار هم جمع کند و ترکیبی زیبا بیافریند، آن هم با هر رنگی که شما می پسندید.

کسب درآمد از رزین به چه شکل است؟

ترکیب رزین با چوب

از کارهای جدیدی که می توان با رزین انجام داد، کار با رزین اپوکسی است، با کمک چوب و رزین می توان به ساخت میز و اجسام دکوراتیو پرداخت. این ماده عجیب و عالی و حیرت انگیز، به غیر از کاربرد های زیادی که در زندگی و صنعت دارد، یک تحول عظیم در محصولاتی که برای ساخت آنها از رزین اپوکسی استفاده می شود، بوجود آورده اند.

این محصولات چنان زیبایی ای به خانه ها هدیه کرده اند که غیر قابل انکار است. همه ی بازار صنایعی که به ساخت لوازم دکوراتیو سرگرم اند، پس از به بازار آمدن محصولات ساخته شده با رزین اپوکسی تحت الشعاع قرار گرفتند.

این محصولات آنقدر در بین مردم جذاب است که امروزه درون هر خانه ای یک قطعه از این وسایل ساخته شده با رزین اپوکسی می بینیم. از بین همه ی محصولات رزینی، میز رزینی به دلیل زیبایی چشم نوازی که دارد، از باقی وسایل بین مردم جای خود را بازکرده است. میز رزینی میزی است که با شما صحبت می کند و زیبایی است که اصلا به هیچ وجه تکراری نخواهد شد.

هزینه راه اندازی کارگاه رزین

افراد بسیاری هستند که با توجه به توانایی خود در این حرفه و دارا بودن شرایط اقتصادی مناسب دست به باز گشایی کارگاه رزین می زنند که به تناسب خانگی بودنش سود و درآمد زیادی دارد، اگر علاقه دارید که کارگاه رزین راه بیندازید بهتر است که بدانید مهم ترین هزینه ساخت یک کارگاه رزین اجاره مکان می باشد و بقیه ی هزینه ها مثل خرید لوازم کار با رزین در رتبه بندی های بعد قرار می گیرند که پیشنهاد ما این است قبل از افتتاح یک کارگاه رزین حتما با افرادی که  در این زمینه ماهرند مشورت کنید و از آن ها کمک بخواهید. اگر فردی مبتدی و تازه کارید توصیه ما اینست که کارتان را از یکی از اتاق های منزل خود شروع کنید و پس از مدتی به فکر گسترش آن و احداث یک کارگاره رزین باشید. حالا می خواهیم بدانیم که کدام اتاق از منزل شما برای ساخت کارگاه رزین بهترین گزینه است؟

اتاقی که رفت و آمد بسیار کمتر از سایر اتاق های شما را داشته باشد 2- ترجیحا یک پنجره کوچک به بیرون داشته باشد 3- کف اتاق بایستی که مسطح و تراز با سطح زمین باشد 4- آفتاب‌ رو نباشد و یا به عبارت دیگر نور کمی از محیط بگیرد 5- زیر زمین نباشد زیرا نباید نمناک و خنک باشد و در عین حال نباید آفتاب زیادی را دریافت کند 6- پشت بام نباشد ولی اگر اتاق دربسته باشد اشکالی ندارد 7- بر روی پنجره های اتاق حتما پرده نصب کنید و نگذارید که نور مستقیم بر روی میز کارتان بتابد 8- اصلا و به هیچ وجه میز کارتان در جلوی در ورودی نباشد. 9- هنگام کار کردن از لامپ های بدون UV ترجیحاً از نوع  LED استفاده کنید 10- اگر در اتاق دریچه کولر آبی دارید آن را ببندید و همچنین روی آن را نیز بپوشانید. 11- به جهت خشک کردن رزین هایتان از پنکه استفاده نکنید.

انواع محصولات رزینی

محصولات زیادی می توان از رزین ها ساخت که در اینجا به شرح مختصری از آن ها می پردازیم: میز های رزینی، تابلو های رزینی، انواع زیور آلات رزینی، زیر لیوانی و زیراستکانی، ظروف سرو غذا و پذیرایی رزینی، جاشمعی و قاب عکس و قاب آینه رزینی، ساعت دیواری رزینی و محصولات متنوع دیگر. شما این امکان را داید که از تکه های چوب و رزین برای ساخت انواع میز و تابلو و ساعت دیواری و زیر لیوانی و ظروف روستیک استفاده کنید و با قیمت مناسب و سود بالا آن ها را به فروش برسانید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. خیلی خوب و کاربردی بود. ممنون از شما

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید