جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چگونه انتخاب صحیح شارژر لپ تاپ می‌تواند عمر لپ تاپ شما را افزایش دهد؟

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
چگونه انتخاب صحیح شارژر لپ تاپ می‌تواند عمر لپ تاپ شما را افزایش دهد؟

در عصر دیجیتال امروزی، لپ تاپ‌ها و وسایل الکترونیکی، همراه جدانشدنی افراد محسوب می‌شوند. هیچ فردی دوست ندارد تا لپ تاپ گران‌قیمتش بدون دلیل شارژ خالی کند و یا در طول زمان آسیب دیده و از بین برود. این امکان وجود دارد که طول عمر لپ تاپ پس از مدتی به دلایل گوناگون کاهش پیدا کند؛ اما با استفاده از ترفندهای ساده از جمله انتخاب صحیح شارژر، می‌توان تا حد زیادی از بروز این اتفاق جلوگیری کرد و حتی عمر لپ تاپ را افزایش داد. تا زمانی که می‌توانید با انتخاب صحیح شارژر لپ تاپ طول عمر وسیله الکترونیکی خود را افزایش دهید، چرا با چالش‌هایی از جمله خرابی باتری خود را درگیر گنید؟ در این مطلب، قصد داریم تا نحوه انتخاب صحیح شارژر لپ تاپ را برای افزایش طول عمر این وسیله باارزش بررسی کنیم. برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های اضافه، در ادامه همراه ما باشید.

ترفندهایی برای انتخاب صحیح شارژر لپ تاپ جهت افزایش طول عمر لپ تاپ

شارژر تمامی لپ تپ‌ها از شارژر لپ تاپ ایسر گرفته تا شارژر لپ تاپ لنوو برای سیستم‌های مختلف ارائه می‌شوند؛ اما کدام یک از این شارژرها برای سیستم شما مناسب هستند؟ استفاده از یک شارژر لپ تاپ نامناسب تنها به باتری آسیب نمی‌رساند؛ بلکه می‌تواند آرام آرام سایر اجزای لپ تاپ را نیز تحت تاثیر قرار دهد. خوشبختانه در این میان ترفندهایی وجود دارد که به انتخاب صحیح شارژر لپ تاپ جهت افزایش طول عمر لپ تاپ کمک می‌کنند. با رعایت این موارد، می‌توانید به‌طور قابل توجهی عملکرد و عمر لوازم الکترونیکی خود را بهبود بخشیده و افزایش داده و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. در ادامه بهترین ترفندها برای افزایش طول عمر لپ تاپ با انتخاب شارژر مناسب را بررسی می‌کنیم.

شارژر اصل و اورجینال تهیه کنید

هنگام انتخاب شارژر لپ تپ‌ها از جمله شارژر لپ تاپ ایسر، باید به اورجینال یا کپی بودن آن توجه زیادی نمایید. شارژرهای اورجینال و اصل قیمت بالاتری دارند و به همان مقدار نیز دارای کیفیت بهتری برای افزایش طول عمر باتری هستند. شاید در ابتدا برای تشخیص شارژر اصل با مشکل مواجه شوید؛ اما باتوجه به مواردی از جمله کیفیت بدنه شارژر، بدنه آن، رنگ چاپ و لبه‌های پرس شده، می‌توانید به راحتی اصل بودن این منبع تغذیه را تشخیص دهید. لبه‌های پرس شده شارژرهای لنوو که اورجینال هستند، بسیار صاف و یکدست به نظر می‌رسند و به دلیل تفاوت در ظرافت طراحی، با یک نگاه می‌توانید کپی را از اصل تشخیص دهید. همچنین با خرید از فروشگاه‌های معتبر، این اطمینان حاصل می‌شود که شارژر اصلی تهیه کرده‌اید و به این ترتیب طول عمر لپ تاپ خود را افزایش می‌دهید. با این حال نباید از یاد برد که بسیاری از شارژرهای کپی نیز با وجود اورجینال نبودن، کیفیت قابل قبولی دارند.

مطابق مدل لپ تاپ خود شارژ انتخاب نمایید

یکی از مهم‌ترین ترفندها برای انتخاب صحیح شارژر لپ تاپ جهت افزایش طول عمر لپ تاپ توجه به سازگاری برند این منابع تغذیه با برد لپ تاپ‌تان است. در مواردی این شارژرها اندازه پورت ورودی مختلفی دارند  و اگر اندازه و شکل شارژر خریداری شده با ورودی شارژر لپ تاپ مطابقت نداشته باشد، بدون استفاده باقی می‌ماند. پیش از خرید شارژر، برند و مدل لپ تاپ خود را بررسی کرده و شارژر را متناسب با این برند و مدل خریداری نمایید. بهترین شارژر، شارژری است که متناسب با ویژگی‌های لپ تاپ‌تان ساخته شده و استفاده از سایر لپ تاپ‌ها با قدرت کمتر یا بیشتر، می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری در طول زمان برای سیستم باارزشی که دارید، به جای بگذارد.

ولتاژ خروجی و آمپر را بررسی کنید

ولتاژ، انرژی الکتریکی را به لپ تاپ‌تان منتقل می‌کند و اگر این ولتاژ اندازه مناسبی نداشته باشد، نمی‌تواند در زمان مناسب و به اندازه کافی ولتاژ مورد نیاز را تامین نماید. اگر ولتاژ بیش از مقدار مورد نیاز لپ تاپ یا کمتر از آن باشد، آسیب فراوانی برای سیستم‌تان به همراه می‌آورد. اهمیت بررسی ولتاژ خروجی و آمپر حتی از اورجیتال یا کپی بودن شارژر نیز مهم‌تر است. برای اطلاع از مقدار ولتاژ مناسب، می‌توانید سیستم خود را با اعداد نوشته شده روی شارژر قبلی خود به دست بیاورید. همچنین، در صورتی که به شارژر قبلی خود دسترسی نداشته باشید، می‌توانید مدل لپ تاپ خود را جستجو کرده و ولتاژ و آمپر متناسب با لپ تاپ خود را به دست بیاورید. برای اطمینان بیشتر از انتخاب خود، از فروشگاه‌های معتبر شارژر مناسب با لپ تاپ خود را تهیه نمایید.

به شکل و اندازه‌های آداپتور توجه نمایید

یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل برای انتخاب صحیح شارژر لپ تاپ جهت افزایش طول عمر لپ تاپ، توجه به اندازه‌های آداپتور و شکل آن است. بسیاری از افراد آداپتوری با اندازه بسیار بزرگی را به گمان کیفیت بهتر خریداری می‌کنند؛ در حالی که باید گفت بزرگ یا کوچک بودن آداپتور هیچ ارتباطی با کیفیت شارژر لپ تاپ ندارد. باید با در نظر گرفتن مدل و اندازه لپ تاپ خود و توع آداپتوری که به‌صورت منحصربه‌فرد برای سیستم‌تان در نظر گرفته شده، آداپتور شارژ متناسبی تهیه نمایید. علاوه بر آداپتور، توجه به کابل برق نیز اهمیتی انکار نشدنی دارد و برای برخی از سیستم‌ها، تهیه یک کابل برق در کنار آداپتور ضروری است. اگر کابل برقی که خریداری می‌کنید، کیفیت استاندارد و قابل قبولی نداشته باشد، منجر به خرابی آداپتور نیز می‌شود و در نهایت، از طول عمر لپ تاپ کاسته و سیستم را از بین می‌برد.

به نوع پورت لپ تاپ خود توجه کنید

شارژر‌های مختلف از جمله شارژر لپ تاپ ایسر و شارژرلپ تاپ لنوو با پورت‌های مختلفی تولید می‌شوند؛ به همین دلیل باید با بررسی دقیق پورت‌ها، شارژر مناسبی برای سیستم خود تهیه کنید. همچنین توصیه می‌شود تا توجه زیادی به شکل و ابعاد کانکتور شارژر نیز داشته باشید. عدم توجه به این قبلی مسائل، باعث می‌شود تا کانتور شارژر و پورت اشتباهی تهیه کنید که با لپ تاپ شما سازگاری نداشته باشد و در طولانی مدت منجر به پرداخت هزینه‌های اضافی برای خرید شارژر شود.

پیامد استفاده از شارژر لپ تاپ نامناسب

بدترین پیامدی که می‌توان برای انتخاب نامناسب شارژر لپ تاپ در طولانی مدت بیان کرد، کاهش عمر لپ تاپ و از بین رفتن آن است. در صورتی که موفق به انتخاب صحیح شارژر لپ تاپ جهت افزایش طول عمر لپ تاپ نشوید، امکان بروز موارد زیر امکان پذیر است:

- بالا بودن ولتاژ لپ تاپ در صورت انتخاب شارژر نامناسب، منجر به داغ کردن بیش از حد دستگاه و در نهایت کاهش عمر لپ تاپ می‌شود.

- اگر جریان آداپتور کمتر از ورودی دستگاه باشد، آداپتور بیش از اندازه کافی گرم می‌شود و امکان خرابی افزایش می‌یابد.

- عدم دریافت انرژی کافی، باعث می‌شود تا انرژی به راحتی از سوکت تا مادربرد رایانه لپ تاپ به گردش در نیاید و با ایجاد گرمای زیاد، به اجزای سیستم آسیب غیرقابل جبرانی وارد شود.

شارژری که مناسب لپ تاپ شماست!

شارژی مناسب لپ تاپ شما است که با کانتور، ولتاژ و آمپر سیستم‌تان مطابقت داشته باشد. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و به علت قیمت قابل توجهی که لپ تاپ‌ها دارند، توصیه می‌شود تا با رعایت برخی موارد از جمله انتخاب صحیح شارژر لپ تاپ، طول عمر سیستم خود را افزایش دهید. در صورتی که قصد خرید انواع شارژرها از جمله شارژر لپ تاپ لنوو را داشته باشید، باید ابتدا از اطلاعات سیستم خود اطمینان حاصل کنید. شارژری که بیشترین مطابقت را با ویژگی‌های لپ تاپ‌تان داشته باشد، انتخابی بهینه است. در این گزارش، اطلاعات لازم درباره انتخاب صحیح شارژر لپ تاپ و افزایش طول عمر این سیستم‌ها را بررسی کردیم. باتوجه به تنوع شارژر‌ها، می‌توانید شارژ مناسبی برای لپ تاپ خود بیابید.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید