جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

انسان‌هایی که در سیاره سرخ دیده شدند/ عکس

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
انسان‌هایی که در سیاره سرخ دیده شدند/ عکس

قرن هاست که انسان‌ها روی سطح مریخ چیزهای عجیبی می‌بینند. شاید به این دلیل باشد که به غیر از زمین، مریخ نزدیک‌ترین چیز به یک سیاره قابل سکونت در منظومه شمسی است، یا شاید به اندازه کافی نزدیک است که بتوان به خوبی به آن نگاه کرد.

انسان‌هایی که در سیاره سرخ دیده شدند/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در سال ۲۰۰۷، مریخ‌نورد Spirit منظره‌ای را در سیاره سرخ به ثبت رساند: چیزی که به نظر می‌رسید انسانی زانو زده است. Spirit نمایی پانوراما از فلاتی را که در حوضه داخلی رشته کوه کلمبیا هیلز در داخل دهانه گوسف قرار دارد، ثبت کرد. البته، «انسان» در تصویر صرفاً یک سنگ است که به دلیل پاریدولیا در مغز ما به شکل انسانی دیده می‌شود.

انسان‌هایی که در سیاره سرخ دیده شدند/ عکس

همه چیز از سال ۱۹۷۶ شروع شد، زمانی که ناسا تصویری از یک کوه جالب در مریخ را منتشر کرد که توسط فضاپیمای وایکینگ ۱ گرفته شده بود. این سازند به نظر می‌رسد که دارای چشم و بینی است. با گذشت بیش از ۳۰ سال، «چهره روی مریخ» هنوز الهام‌بخش تئوری‌های توطئه است و بسیاری از مردم بر این باورند که این یک سازه مصنوعی است که توسط تمدن باستانی مریخ ساخته شده است. از منظر یک شئ پرنده، سایه‌های روی کوه واقعاً آن را شبیه یک چهره می‌کند. با این حال، از زوایای دیگر، که در عکس‌های گرفته شده توسط مدارگرد مریخ اکسپرس و سایر فضاپیماها از این مکان، کوه به وضوح اصلاً شبیه یک چهره نیست

انسان‌هایی که در سیاره سرخ دیده شدند/ عکس

چهره مریخ در سال ۱۹۷۶ فقط شروع کار بود. با راه اندازی Google Mars در سال ۲۰۰۹، یک برنامه که از تصاویر ماهواره‌ای گردآوری شده از این سیاره ایجاد شد، کاربران می‌توانستند در اطراف سطح سیاره سرخ انواع توده‌ها و برجستگی‌های جالب را پیدا کنند. یکی از این دست‌آوردها، که توسط مردی ایتالیایی به نام ماتئو ایانئو کشف شد، به طرز وحشتناکی شبیه مهاتما گاندی بود.

تصاویر با وضوح بالاتر نشان می‌دهند که این چهره یک کوه یا تپه نیست، بلکه یک گودال است، که در واقع کمی شبیه به سر انسان است، هر چند چیزی که در تصویر Google Mars شبیه یک چشم و ابرو به نظر می‌رسد، کمتر دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید