جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

انقلاب اینترنتی

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
انقلاب اینترنتی

با ورود اینترنت به دنیا، جهان دچار تغییر عظیمی شد. امروزه بسیاری از امور به شکل اینترنتی انجام می­‌شود. تا چند سال پیش تصور اینکه از یک فضای مجازی خرید کنیم غیر ممکن بود. اما امروزه حتی بانک ­ها نیز بصورت اینترنتی امور مردم را انجام می‌­دهند. فضاهای مجازی مثل اینستاگرام به یک مکانی برای تجارت تبدیل شده است. انقلاب اینترنتی برای بسیاری از مردم موقعیتی ویژه را شکل داد که در آن براحتی به خرید و فروش اجناس خود می­‌پردازند. در مقابل این افراد، بسیاری از افراد شغل خود را از دست دادند. این انقلاب اینترنتی نشان داد که به کسی رحم ندارد و همانطور که به بسیاری از مشاغل جاه و مقام داد، امکانات ویژه­ ی بسیاری از مشاغل دیگر را از بین برد.

اینترنت

برای تاسیس یک کار اینترنتی باید چه کرد؟

بواسطه‌ی اینترنت بسیاری از مشاغل تازه تاسیس ­اند. اگر می­‌خواهید یک کار اینترنتی راه بیندازید، باید توجه کنید که تکراری نباشید. برای مثال شما می‌­خواهید یک فروشگاه اینترنتی کیف و کفش راه بیندازید. این شغل را شاید هزاران نفر قبل از شما امتحان کرده­ اند، پس چه عاملی باعث موفقیت شما خواهد شد؟ پاسخ خلاقیت است. برای آنکه در راهی که هزاران نفر تجربه کرده‌­اند، موفق باشید، باید خلاقیت داشته باشید. خلاقیت می­‌توانید در نوع تبلیغاتی باشد که شما از طریق فضای مجازی ارائه می­‌کنید و یا در نوع بسته بندی کالای شما باشد. از اینکه چیزهای جدید را امتحان کنید، نترسید.

مشاغل اینترنتی

مشاغل اینترنتی معمولاً دو گونه است. در دسته اول مثلاً شما ارائه لوازم آرایش بصورت آنلاین دارید، یعنی مغازه ­ای ندارید و مشتریان فقط بصورت اینترنتی می­‌توانند با شما در ارتباط باشند.در دسته دوم شما لوازم آرایش را بصورت آنلاین ارائه می­‌دهید، اما علاوه بر این فروش حضوری نیز دارید. در واقع در این موقعیت فضای مجازی یک ویترین برای فروشنده است که بار تبلیغات را بر عهده دارد. مشاغل اینترنتی برای دیده شدن به تبلیغات در سطح گسترده دارند. اگر قدم اول دیده شدن در فضای مجازی را درست بردارید و راهتان را درست ادامه دهید، در آینده با موفقیت همراه خواهید شد.

دنیای اینترنتی چگونه شکل گرفت؟

شبکه‌ی گسترده‌ی اینترنت از سال 1960 شکل گرفت. اما اولین اپلیکیشن رسمی اینترنتی که این انقلاب همه گیر را درگیر خودش کرد، فیس بوک بود. فیس بوک در سال 2004 تاسیس شد. در ابتدا این برنامه بعنوان یک رسانه ­ی پیام رسان بود. اما خیلی زود فیس بوک به یک برنامه ­ی مشهور تبدیل شد که آوای شهرتش در تمام دنیا پیچید. در همان سال ها و موازی با فیس بوک، اپلیکیشن ­های دیگر مثل اینستاگرام، تلگرام، وایبر، واتس اپ و ... شهرت یافتند. امروزه اینستاگرام محبوب ترین اپلیکیشن میان مردم است که تمام افراد را درگیر خودش کرده است. فضای مجازی همانطوری که امکان پیشرفت به خیلی از افراد را داده است، بیشتر مردم را منزوی و منفعل کرده است. باید فرهنگ استفاده از اینترنت و فضای مجاز در تمام دنیا آموزش داده شود تا بدانیم چطور و چرا زمان ­مان را به آن اختصاص دهیم.

آموزش های اینترنتی

پس از فراگیر شدن دنیای اینترنتی آموزش­ های اینترنتی از طریق فضاهای مجازی مختلف به یک امر روتین تبدیل شد. آموزش اینترنتی حسن های زیادی داشت. برای مثال دیگر در این کلاس ­ها مسافت مطرح نبود، به همین دلیل در هر جای دنیا می­‌توانید در یک کلاس آنلاین شرکت کنید. در سال جدید بدلیل شیوع ویروس کرونا، آموزش ­ها در تمام مقاطع بصورت آنلاین اتفاق می­‌افتد. آموزش ­های اینترنتی در مقابل اینکه مزیت ­های زیادی دارند، ایراداتی نیز دارند. بسیاری از آموزش­ های عملی در کلاس ­های آنلاین بازخورد خوبی ندارند. ارتباط  مستقیم استاد و شاگرد تنها در کلاس­ های حضوری اتفاق می­افتد و در آموزش ­های مجازی چنین امکانی میسر نیست.

دنیای اینترنتی در مقایسه با گذشته چه فرقی کرده است؟

امروزه دنیای اینترنتی بر دنیای حقیقی غالب است. در گذشته اینترنت مصارف محدودتری داشت، اما امروز اینترنت به یک عنصر جدایی ناپذیر در زندگی تبدیل شده است. اینترنت در این زمانه  از وجه کاربری خودش کاسته و بیشتر وجه  سرگرم کننده پیدا کرده است. هر فرد بطور میانگین حداقل چند ساعت از وقت خودش را صرف گشتن در فضای اینترنتی می‌­کند. اگر صرف این ساعت به نیت آموزش یا بیزینس باشد، مفید است اما در غیر اینصورت اتلاف وقت است. در گذشته که دسترسی به اینترنت سخت تر بود، انسان ­ها استفاده ­های مفیدتری از آن می­کردند اما امروزه اینترنت یک عنصر قابل دسترس است که براحتی هر کودکی نیز امکان استفاده از آن را دارد.

فروشگاه های اینترنتی

در اوایل دوران اینترنتی اعتماد به فروشنده و پرداخت آنلاین برای خرید بسیار سخت بود. در این میان بسیاری از فروشنده­ های قلابی با کلاهبرداری از اعتماد مردم سو استفاده کردن و باعث بی اعتمادی به فروشگاه ­های اینترنتی شدند. پس از آن فروشنده ای واقعی برای جلب اعتماد مردم پس از گذراندن مراحلی برچسب اعتماد گرفتند. برای خرید اینترنتی با توجه به لوگوی اعتماد در صفحه ­ی فروشگاه، خریدار همراه با اعتماد بیشتری است. فروشگاه­ های اینترنتی موفق در واقع فروشگاه ­هایی هستند که با سال ها تجربه و پشتکار توانستند اعتماد مردم را بدست بیاورند. با جلب اعتماد و برخورد درست و تحویل به موقع اجناس، فروشگاه ­های اینترنتی تبدیل به برندهای موفقی در بیزینس شدند.

چگونه کار اینترنتی پر سود انجام دهیم؟

برای اینکه بتوانید در کار اینترنتی سود کنید باید خلاق باشید و ایده ­های جدید داشته باشید. استمرار داشتن و پا پس نکشیدن از کاری که شروع کردید از دیگر نیازهای موفقیت در یک کار است. در ابتدای شروع یک کار توقعاتتان را پایین بیاورید. نیازی نیست که در همان ابتدا سود بسیار زیادی بکنید. شما می‌­توانید با استقامت و سخت کوشی به مرور سود بیشتری کنید. استخدام کردن یک گروه پر انرژی و همدل برای پیش رفتن یک کار خیلی مهم است. برای جمع کردن یک گروه همدل وقت و انرژی کافی بگذارید. برای شناختن گروه ­های موفق اینترنتی وقت بگذارید و رمز موفقیت شان را پیدا کنید. برای شروع کردن یک کار اینترنتی باید تمام وقت و انرژی خودتان را صرف آن کار کنید، پس بهتر است که در این راه تمام علاقه ­تان را صرف کنید.

کار اینترنتی موفق تر است یا کار غیر اینترنتی؟

امروزه معیار موفقیت در یک کار، اینترنتی یا غیر اینترنتی بودن آن نیست. تداوم، خلاقیت و پشتکار موفقیت شما را تضمین می‌کند. کار اینترنتی مزایای زیادی دارد که این کار را نسبت به کار غیر اینترنتی با استقبال بیشتری همراه می‌­کند. برای مثال شخصی که فروشگاه اینترنتی لباس دارد، نیازی به کرایه مغازه ندارد و این هزینه را صرف تبلیغات می­‌کند. این یکی از مزایای یک کار اینترنتی است اما در مقابل پیگیری خرید های مشتری­ و ارسال به موقع برایشان یک معضل است که یک فروشنده غیر اینترنتی با آن روبرو نیست. کار اینترنتی و غیر اینترنتی هر دو دارای سختی­ ها و مزایایی هستند که تجربه و پشتکار در هر کدام منجر به پاسخ می­‌شود.

قدم به قدم برای یک شرکت اینترنتی

برای شروع یک کار اینترنتی باید با اطمینان کامل قدم بردارید. کار اینترنتی ممکن است بیش از نیمی از زمانتان را در روز از شما بگیرد. شما باید برای شکست و یا پیروزی در کار آمادگی داشته باشید. از شکست در انجام امور نترسید. برای تشکیل یک شرکت اینترنتی باید مدیر بسیار خوبی باشید و یا مدیر خیلی خوبی را استخدام کنید. پس از آن با وسواس خاصی باید افراد زیرگروه را انتخاب کنید و هر کس را وابسته به مهارتی که دارد، در سمت خاص خودش قرار دهید. یک شرکت اینترنتی نیاز به سرمایه اولیه، مدیریت قوی، پرسنل باهوش و با دقت، پشتکار زیاد و خلاقیت دارد. اگر تمام شرایط را دارید باید بدانید که شکست و پیروز هر دو در امتداد یکدیگر قرار دارند. خودتان را برای هر نوع اتفاقی آماده کنید و جسارت آغاز کردن را داشته باشید.

در ایام کرونا چگونه کار اینترنتی انجام دهیم؟

در این ایام که بیماری کرونا مهم ­ترین معضل در جهان شده است، درصد زیادی از مردم به کارهای اینترنتی روی آورده اند و افراد ترجیح می‌­دهند که نیازهایشان را از طریق فضای مجازی برطرف کنند. در این ایام حتی خرید میوه و مواد غذایی نیز از طریق اپلیکیشن ­های مختلف براحتی از طریق اینترنت انجام می­‌شود. برخورد درست با مشتری، ارسال سریع و به موقع اجناس و کیفیت خوب و مطمئن راه­ های آسانی برای جلب اعتماد مشتری است. کار اینترنتی باعث شده است که حتی در زمان­ هایی غیر معمول مثل شب و حتی در سفر بتوانیم به کارمان برسیم و هیچ موضوعی به کار ما ضربه ای وارد نکند.

مدیریت یک کار اینترنتی

یکی از مهم­ترین موضوعات برای شروع کردن یک کار اینترنتی مدیریت درست است. مدیریت درست شامل وقت شناسی، زمان بندی درست، دقت بالا، مهارت هدایت کردن گروه و هوش بالا است. یک مدیر خوب باید مدیریت بحران بلد باشد و در زمان شکست خودش را نبازد. مدیر در واقع سرگروه یک جمع است. اگر یک جمع یا گروه سرگروه خوبی داشته باشد، کارها را سر وقت و  بدرستی انجام می‌­دهد. اما اگر یک گروه سرگروه بی دقتی داشته باشد، انجام کارهای درست را به تعویق می­اندازد. مدیریت زمان یکی دیگر از اصول مهم در مبحث مدیریت است. یک مدیر باید زمان بندی درستی داشته باشد و بتواند هم زمان روی چند پروژه تمرکز کند و همه را به درستی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید