جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

انواع افزونه های ورد پرس

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
انواع افزونه های ورد پرس

ورد پرس دنیایی است که به واسطه تحولات عمیق در دنیای وب، با استفاده از سادگی و همراه با اقتصاد مردم، یعنی رایگان بودن، طراحان غنی و ضعیف را برای ساخت صفحات سایت های خود، امیدوار نمود. ورد پرس با انواع افزونه های خود باعث شد تا افراد بتوانند به راحتی به طراحی سایت های مورد علاقه خود اقدام نمایند. شاید بتوان گفت که از جمله افزونه های مورد علاقه طراحان، افزونه های المنتور و ویژوال کامپیوزر بوده است. با بومی سازی و افزودن المان های فارسی، این محبوبیت دوچندان شد. افزونه ها بخش های برنامه نویسی شده ای هستند که با استفاده از آن ها می‌توان تغییرات مورد نظر را در سایت ایجاد نمود. افزونه های المنتور فارسی و ویژوال کامپوزر فارسی بر علاقه طراحان اضافه نمود. بسیاری از سایت های جهان با استفاده از افزونه های وردپرس اقدام به طراحی سایت های خود نموده اند. شاید گزاف نباشد که اعلام شود قریب به 30 درصد سایت های جهان با استفاده از افزونه های ورد پرس طراحی و رشد نموده اند. به زبانی باید گفت که ورد پرس پلتفرمی است که به دلیل باز بودن، هر فرد می‌تواند جهت ایجاد سایت مورد علاقه خودش از این قالب محتوایی و شکلی، به سلیقه خود استفاده نماید. همچنین تنوع و خلاقیت به کار رفته در ایجاد این پلتفرم، این امکان را ایجاد نموده تا انواع سایت را بتوان با این قالب طراحی نمود.

انواع افزونه های ورد پرس

افزونه ای محبوب با قابلیت های بالا در ورد پرس، افزونه ویژوال کامپوزر است که کار اصلی آن، ایجاد صفحات جذاب در ورد پرس است. برخلاف نام ویژوال کامپوزر که مشابهتی با زبان برنامه نویسی انواع ویژوال مانند ویژوال بیسک و ویژوال شارپ دارد، می‌توانید بدون کدنویسی به طراحی صفحه مورد نظر خود بپردازید. شاید بتوان گفت که این افزونه رقیبی برای افزونه المنتور است. این یک ویژگی بسیار مطلوب است زیرا میزان نصب افزونه المنتور در وردپرس بسیار بالا می‌باشد. نکته مهم در استفاده از افزونه ویژوال کامپوزر آن است که آیتم های جدید و محصولات متعدد و به صورت پیوسته به آن اضافه می‌شوند و با به روز رسانی می‌توانید به حجم دسترسی های بیشتر امکانات افزونه دست بیابید. از جمله مزایای بسته افزونه ویژوال کامپوزر می‌توان به نصب نامحدود، بهره مندی از ورد پرس فارسی و پشتیبانی رایگان در دوره های اول، توسط سایت مرجع است.

افزونه المنتور

افزونه المنتور هم یک افزونه با قابلیت های بالا جهت طراحی و ایجاد صفحه است که شاید بتوان گفت، بهترین افزونه صفحه ساز نیز می‌باشد. ویرایشگر ساده آن و نحوه استفاده ساده جهت طراحی صفحه که عموما با کشیدن و رها کردن اتفاق می‌افتد، باعث شده است تا افراد مبتدی نیز با بهره مندی از امکانات افزونه المنتور لذت ببرند و لحظات شیرینی را سپری نمایند. امکان تغییر سایز صفحه، ذخیره صفحه وردپرسی و انتقال به صفحات مشابه دیگر و متن باز بودن از دیگر ویژگی های این افزونه می‌باشد که علاقه مندان زیادی را به خود جلب نموده است. علاوه بر این که با محتوای سئوی مناسب می‌توانید رتبه خود را در جستجوی اینترنتی بالا ببرید، با استفاده از افزونه المنتور می توانید این موضوع را با طراحی بهتر صفحات سایت خود دوچندان تقویت نمایید. افزونه المنتور این امکان را فراهم ساخته تا بتوان با سرعت بالا اطلاعات مورد نظر را بارگذاری نمود. همچنین هر قسمت از صفحه مورد نظر را ویرایش کرد و در انواع وسایل ارتباطی به نمایش گذاشت. از جمله موارد دیگری که محبوبیت ایجاد نمود، پشتیبانی از زبانهای متعدد بوده است. افزونه المنتور فارسی از جمله همین موارد به شمار می‌رود. اما در کنار این همه خوبی باید گفت که افزونه المنتور البته نسخه المنتور پرو رایگان نیست و در برخی موارد اجازه تغییر استایل های مورد نظر طراح را نمی‌دهد که این بخش از معایب استفاده از افزونه المنتور است.

انواع افزونه های ورد پرس

افزونه کامپوزر و المنتور

تقریبا هر دو عملکرد مشابهی دارند و جهت ایجاد صفحه و ارائه تنظیمات شکلی و ظاهری کارایی دارند اما باید اشاره نمود که تنوع بیشتری در افزونه المنتور وجود دارد و لذا سهم بیشتری از مخاطبان را به خود مشتاق کرده است. یکی از این موارد در تنظیمات و تصحیح های پیش نمایش زنده است که افزونه المنتور به راحتی این اقدام را انجام می‌دهد اما افزونه کامپوزر نیازمند به کارگیری امکانات جانبی دیگر جهت اجرا می‌باشد. همچنین تنظیمات استایل المنتور به نسبت کامپوزر بسیار زیباتر و پیشرفته تر است. تمام این موارد نشان از آن دارد که با المنتور به سادگی می‌توانید هر نوع تغییر مد نظر جهت طراحی صفحه مورد نظرتان را اعمال نمایید که این کار با افزونه کامپوزر به همین سادگی امکان ندارد.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید