جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

انواع پنل مانیتور

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
انواع پنل مانیتور

درک کامل فناوری های انواع مختلف مانیتور در بازار می تواند دشوار باشد. با راهنمای ما درباره ویژگی‌های متمایز مانیتورهای IPS و VA و نحوه قرارگیری این نوع در برابر نمایشگرهای TN - بیشتر بدانید.

فناوری IPS، VA و TN

امروزه محبوب ترین مانیتورهای موجود در بازار از نوع IPS یا VA هستند. انواع پانل TN (یا نماتیک پیچ خورده) نیز موجود است. این مانیتورها تاخیر ورودی کم و زمان پاسخگویی سریع‌تری دارند، بنابراین انتخاب خوبی برای گیمرها هستند.

اگرچه نمایشگرهای IPS، VA و TN همگی از فناوری LED شکلی از نمایشگر LCD یا کریستال مایع استفاده می کنند، کیفیت تصویر و زمان پاسخ می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، مانیتورهای TN به اندازه انواع IPS و VA رنگ را به خوبی بازتولید نمی کنند.

IPS در مقابل مانیتورهای VA

در ال‌جی، ما طیف وسیعی از پنل‌های IPS و VA را در دسترس داریم، بنابراین وقتی به دنبال یک نمایشگر جدید هستید، ارزش دارد که با تفاوت‌های این دو نوع آشنا شوید.

مانیتور IPS چیست؟

مانیتورهای IPS کیفیت تصویر درخشان و بازتولید رنگ را ارائه می دهند. مانیتورهای انتخابی IPS را در وب سایت ما پیدا خواهید کرد که از 98٪ sRGB پشتیبانی می کنند و با فناوری HDR10 ارائه می شوند تا نمایش رنگی دقیق و ثابتی ارائه دهند. از آنجایی که مانیتورهای IPS سطح بالایی از وضوح و عمق را ارائه می دهند، آنها یک انتخاب محبوب برای گیمرها، طراحان گرافیک و سازندگان محتوا هستند، اگرچه برای کار و سایر کارهای روزمره نیز ایده آل هستند.

علاوه بر این، متوجه خواهید شد که کیفیت تصویر در زوایای مختلف با مانیتور IPS به خطر نمی افتد، به این معنی که آنها برای مشاهده مشترک مناسب هستند. این همان چیزی است که آنها را از پنل های TN متمایز می کند، که ممکن است همان نوع انعطاف پذیری را ارائه ندهند. به طور کلی، کاربران برای دقت رنگ واقعی باید مستقیماً به مانیتورهای TN نگاه کنند.

انواع پنل مانیتور

مانیتور VA چیست؟

نمایشگرهای VA (که مخفف تراز عمودی است) از کریستال های تراز عمودی استفاده می کنند که دارای نور پس زمینه هستند. در حالی که فناوری IPS را در طیف وسیعی از نمایشگرها خواهید یافت، فناوری VA را فقط در نمایشگرها و تلویزیون ها خواهید یافت.

مانند پنل‌های IPS، مانیتورهای VA تصاویر واضحی را ارائه می‌کنند، اما در نمایش کنتراست‌ها بسیار خوب هستند – مسلماً بهترین‌ها. ما پنل های VA با نسبت کنتراست بالا 3000:1 و 2500:1 داریم که رنگ های تیره را به خوبی بازتولید می کنند. برخی از مانیتورهای VA ما همچنین دارای حالت استابلایزر سیاه هستند تا دید بهتری را هنگام مشاهده صحنه‌های تاریک در فیلم‌ها و بازی‌ها ارائه دهند.

وضوح  مانیتور

وضوح مانیتور تعیین می کند که چقدر می تواند تصاویر را به وضوح نمایش دهد. به طور کلی، هرچه وضوح تصویر بالاتر باشد، تصویر واضح تر خواهد بود.

در وب سایت ما مانیتورهایی با وضوح 1080p و همچنین مانیتورهای 4K UHD (فوق العاده بالا) با نمایشگرهای 2160p پیدا خواهید کرد. اگر کیفیت تصویر درجه یک برای شما مهم است، مدل 4K یا 5K به احتمال زیاد با نیازهای شما مطابقت خواهد داشت. این مانیتورها وضوح خیره کننده ای را ارائه می دهند و برای سازندگان محتوا یا گیمرها عالی هستند. با این حال، شایان ذکر است که نمایشگرهای 1080p ما همچنان دارای نمایشگرهای شفاف هستند. این مدل ها برای استفاده روزمره از جمله پخش جریانی مناسب خواهند بود.

نسبت کنتراست

در نمایشگرها، نسبت کنتراست تفاوت در روشنایی (یا شدت نور) بین خالص ترین سفید و سیاه ترین سیاه است. مانیتورهایی با نسبت کنتراست بالاتر تصاویر واضح تر و واضح تری ارائه می دهند. آن‌ها همچنین رنگ‌های سیاه عمیق‌تری را تولید می‌کنند، که اگر در حال تماشای فیلم‌ها یا بازی‌هایی هستید که صحنه‌های تاریک زیادی دارند - به خصوص اگر در یک اتاق تاریک هستید، مهم است.

نرخ‌های تازه‌سازی و زمان‌های پاسخ

در یک مانیتور، نرخ تازه سازی تعیین می کند که تصویر یک مانیتور با چه سرعتی تغییر می کند. نرخ تازه‌سازی سریع‌تر برابر با یک تصویر صاف‌تر است و تعداد تغییرات در ثانیه بر حسب هرتز (هرتز) اندازه‌گیری می‌شود. زمان پاسخگویی، زمانی است که برای تغییر رنگ یک پیکسل طول می‌کشد و معمولاً بر حسب میلی‌ثانیه اندازه‌گیری می‌شود. این مفاهیم به هم متصل هستند، زیرا اگر پیکسل‌ها پاسخگو نباشند، مانیتور نمی‌تواند تصویری را تازه‌سازی کند.

برخی از مانیتورهای بازی ما با زمان پاسخگویی IPS 1 میلی‌ثانیه عرضه می‌شوند و به نرخ تازه‌سازی 240 هرتز (0/C 260 هرتز) مجهز هستند، بنابراین می‌توانید از تجربه بازی یکپارچه با تاری حرکتی کمتر لذت ببرید.

ویژگی هایی که در مانیتورهای منتخب ال جی پیدا خواهید کرد

وقتی به مانیتورهای ما نگاه می کنید، متوجه خواهید شد که طیف انتخابی مانیتورهای ال جی ما با طیف وسیعی از فناوری های نوآورانه عرضه می شود. در زیر برخی از قابل توجه ترین ویژگی هایی که در مدل های منتخب خواهید یافت آورده شده است.

نمایشگر UltraFine™

شما مانیتورهای UltraFine™ را خواهید دید که دارای وضوح 4K بالا و طیف رنگی گسترده هستند و وضوح و بازتولید رنگ فوق العاده ای را ارائه می دهند. این مانیتورها همچنین دارای پایه‌ها و صفحه‌های قابل تنظیم هستند که بسته به نیاز و تنظیمات شما می‌توانند کج شوند، یا بالاتر یا پایین‌تر شوند. این امر آنها را برای حرفه ای هایی که نیاز به راه اندازی دفتر خانه با کارایی بالا دارند ایده آل می کند.

مانیتورهای UltraWide™

سری UltraWide™ دارای مانیتورهایی است که - همانطور که از نام پیداست - عریض تر از حد متوسط هستند. از 25 اینچ تا 49 اینچ چشمگیر این مدل ها صفحه نمایش زیادی را برای انجام چند کار ارائه می دهند.

مانیتورهای خمیده را نیز در این محدوده خواهید یافت. اگر به دنبال یک تجربه بازی همه جانبه هستید، ممکن است متوجه شوید که یک مانیتور منحنی بهترین عملکرد را دارد. علت را با راهنمای ما در اینجا پیدا کنید.

UltraGear™

مانیتورهای UltraGear™ ما با کیفیت تصویر باورنکردنی، زمان پاسخ Nano 1M و طراحی گیمر محور، بهترین تجربه بازی را ارائه می دهند.

نانو IPS با ATW، و همچنین OLED با ضد تابش و بازتاب کم، مانیتورهای UltraGear™ را به سطح بعدی کیفیت تصویر می‌رسانند و گیمرها را قادر می‌سازد از گیم‌پلی واقعی لذت ببرند.

این مانیتورها با زمان پاسخ 1 متری نانو و حداکثر نرخ تازه سازی 260 هرتز 0/c همگام می شوند و می توانند به گیمرها احساس کنند که در مرکز بازی هستند.

مدل‌های UltraGear™ نیز برای گیمرها طراحی شده‌اند. طراحی بهینه برای بازی، نه تنها چیزی که می‌توانید ببینید، بلکه نرم‌افزار داخلی، شما را به یک تجربه بازی همهجانبه در هر کجا که بخواهید هدایت می‌کند.

مانیتورهای ارگو

مانیتورهای Ergo ما به شما این امکان را می دهند که صفحه نمایش خود را در ارتفاعی تنظیم کنید که مناسب شما باشد. می توانید صفحه را بچرخانید، گسترش دهید یا جمع کنید، صفحه را بچرخانید و کج کنید. این انعطاف‌پذیری شما را قادر می‌سازد تا ایستگاه کاری خود را با نیازها و کار در دست سفارشی‌سازی و تطبیق دهید. ارگونومی این مانیتورها آنها را برای دفتر کار خانگی ایده آل می کند، زیرا برای ارائه راحتی پایدار طراحی شده اند که می تواند به افزایش بهره وری کمک کند.

در ال‌جی، مانیتورهایی با کارایی بالا را خواهید دید که کیفیت تصویر ممتازی را ارائه می‌دهند – چه از یک صفحه نمایش جداگانه برای کار یا بازی استفاده کنید. امروز طیف کامل را به صورت آنلاین کشف کنید.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید