جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

اهمیت استفاده از مواد شوینده درجه یک در شستشوی فرش

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
اهمیت استفاده از مواد شوینده درجه یک در شستشوی فرش

از زمان‌های قدیم شستن فرش در حیاط خانه‌ها و خشک کردن آن با سختی صورت می‌گرفت. معمولا شستشوی فرش با دست و بدون در نظر گرفتن کیفیت مواد شوینده انجام می‌شد. با پیشرفت تکنولوژی به مرور زمان تولید انواع مواد شوینده فرش رایج شد.  به نظر می‌رسد سپردن شستن فرش‌ها به قالیشویی راهکاری بسیار مطمئن و مقرون به صرفه می‌باشد. زیرا هر چقدر شما در انتخاب مواد شوینده جهت شستن فرش؛ دقت کنید باز ممکن است برخی مواد شوینده‌ها سبب صدمه به رنگ و بافت فرش‌های شما شوند. امروزه فرش‌ها به دو نوع دستباف و ماشینی تقسیم می‌شوند. برای شستن هر دو مدل فرش؛ مواد شوینده مخصوص به خود لازم می‌باشد.

فرش دستباف و مواد شوینده مناسب جهت شستن

فرش دستباف دارای ارزش بالایی می‌باشد. بنابراین برای شستن این نوع فرش نمی‌توان هر مواد شوینده‌ای را به کار برد. معمولا برای ثابت ماندن رنگ این فرش‌های گران قیمت در کارخانه‌های قالیشویی‌ها از مواد تثبیت کننده رنگ استفاده می‌کنند.
برای از بین بردن لکه‌ها و تمیز شدن فرش‌های دستباف هیدروسولفیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل این‌که بافت فرش‌های دستباف به وسیله کرک؛ ابریشم طبیعی و .... صورت می‌گیرد؛ استفاده از مواد شوینده فرش درجه یک از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد.

بنابراین بهتر است برای شستن فرش‌های دستباف خود؛ آن‌ها را به قالیشویی مشهد تحویل دهید. زیرا شستن این نوع فرش کاملا تخصصی می‌باشد. شستن فرش‌ها در خانه و کوچکترین اشتباه در استفاده از مواد شوینده‌های نامناسب؛ سبب خراب شدن رنگ و تار و پور فرش دستباف می‌شود. در این قالیشویی جهت آبکشی کامل فرش‌های دستباف از مواد قلیایی ضعیف و مواد خنثی استفاده می‌کنند.

فرش ماشینی و مواد شوینده مناسب جهت شستن

فرش‌های ماشینی در مدل‌های مختلفی همچون فرش ماشینی نخی، فانتزی؛ پلاستیک و .... تولید می‌شوند. مواد شوینده‌هایی که برای شستن این نوع فرش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند با توجه به تار و پود قالی ماشینی متفاوت می‌باشند. هر چند که تنوع در تولید شامپو فرش بسیار زیاد است؛ اما نمی‌توان گفت که تمام این محصولات جهت شستن فرش ماشینی مناسب هستند.
 قالیشویی مشهد به عنوان یک قالیشویی معتبر و حرفه‌ای شناخته شده است. روش شستن فرش ماشینی در این قالیشویی به وسیله شامپو فرش مناسب در چند مرحله صورت می‌گیرد. همچنین خشک کردن فرش‌ها نیز به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

خشک کردن قالی

مواردی که باعث از بین رفتن رنگ فرش‌ها می‌شود

•  استفاده از مواد سفید کننده

• استفاده از مواد قلیایی

• استفاده از مواد شوینده اسیدی

• مصرف و استفاده مستقیم مواد شیمیایی بر روی فرش و .... از جمله مواردی هستند که سبب از بین رفتن رنگ و زیبایی فرش‌ها می‌شود.

بهترین مواد شوینده فرش جهت قالیشویی

قالیشویی مشهد استفاده از بهترین و مناسب‌ترین مواد شوینده فرش را در دستور کار خود قرار داده است. استفاده از این مواد شوینده‌ها بر اساس عوامل مختلفی همچون نوع فرش؛ رنگ فرش؛ بافت فرش؛ میزان لکه‌ها و کثیفی فرش و .... صورت می‌گیرد. معمولا بهترین مواد شوینده از قدرت پاک کنندگی بالایی برخوردار می‌باشد. به طوری‌که سالم ماندن فرش‌ها نیز تضمین می‌شود. این قالیشویی جهت از بین بردن و پاک کردن لکه‌های فرش به هیچ عنوان از مواد قلیایی با غلظت بالا استفاده نمی‌کند. جهت تمیز شدن و سفید شدن ریشه‌های فرش از سدیم کلر استفاده می‌شود. این مواد تنها برای ریشه‌های فرش کارایی دارد.

مواد شوینده فرش

ویژگی‌ مواد شوینده فرش

• انحلال مواد شوینده در آب بالا باشد.

• مواد شوینده دارای ترکیباتی باشد که بتوان در روش مکانیزه و غیر مکانیزه از آن استفاده کرد.

• سازگاری بالایی با دستگاه‌های قالیشویی داشته باشد.

• بسته بندی این محصول به شیوه‌ای باشد که به راحتی در دسترس قرار گیرد.

• هنگام استفاده در مدت زمان کمی بر روی فرش خشک شود. 

• از قیمت مناسبی برخوردار باشد و خرید آن مقرون به صرفه باشد.

مبل شویی مشهد

امروزه تنوع در تولید مبل بسیار زیاد است. پارچه‌هایی که برای تولید مبل مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ دارای رنگ؛ طرح و جنس‌های متفاوتی هستند. بنابراین شستن هر مبل با توجه به  عوامل مختلفی صورت می‌گیرد. شستن مبل‌های خارجی و ایرانی؛ استیل؛ راحتی و .... با استفاده از شامپو و مواد شوینده درجه یک و دستگاه رادکتور صورت می‌گیرد.
مبل شویی مشهد نیز مانند قالیشویی مشهد مشتریان زیادی را به خود اختصاص داده است. این قالیشویی با برخورداری از افراد متخصص و ماهر توانسته است با استفاده از بهترین و مرغوب‌ترین مواد شوینده فرش و مبل اقدام به شستن مبل‌ کند.

شستشوی قالی

شوینده فرش درجه یک و مزایای استفاده از آن

فرش‌ها نیز همانند دیگر وسایل خانه نیاز به شستشو دارند. یکی از بزرگترین دغدغه افراد در شستن فرش؛ ثابت ماندن رنگ فرش و  ظاهر آن است. آن‌چه بیش از همه در تمیز شدن فرش‌ها موثر است:

• به کاربردن مواد شوینده فرش مرغوب و با کیفیت می‌باشد.

• مواد شوینده با کیفیت سبب پاک کردن آلودگی‌ از روی فرش می‌گردد. این امر سبب طول عمر و ماندگاری فرش‌ها می‌شود.

• مواد شوینده مناسب سبب از بین رفتن لکه‌های رنگی روی فرش می‌شود و در نابود کردن چربی‌های روی فرش نقش موثری دارد. 

پودر قالیشویی

یکی از موادی که برای شستن فرش مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ پودر قالیشویی می‌باشد. این پودرها ازآنزیم‌های قوی برخوردار می‌باشند. به طوری‌که لکه‌های چربی و ... را به آسانی از بین می‌برند. از این پودر جهت شستن فرش‌های ماشینی استفاده می‌شود. پودر قالیشویی فاقد شرایط لازم جهت شستشوی فرش‌های دستباف می‌باشند. به همین دلیل برای شستن این نوع فرش هرگز پودر قالیشویی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
 

پودر قالیشویی و  شرایط استفاده از آن

این پودر باید دارای شرایطی باشد که بتوان آن را مورد استفاده قرار داد. از جمله این شرایط :

•قابلیت پاک کردن لکه‌های مختلفی همچون لکه تخم مرغ؛ نوشیدنی؛ شمع؛ مایعات شیرین؛ بستنی؛ لکه کاکائو و .... را داشته باشد.

• در صورتی که این پودر مانع از خراب شدن رنگ فرش شود و همچنین از ترکیب رنگ‌ها در یکدیگر جلوگیری کند؛ می‎توان از آن استفاده کرد.

• خاصیت قلیایی پودر قالیشویی باعث از بین رفتن الیاف فرش و بافت فرش می‌گردد. بنابراین این پودر باید فاقد این خاصیت باشد تا بتوان آن را مورد استفاده قرار داد.

 

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید