جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ایستگاه فضایی روسیه رونمایی شد

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
ایستگاه فضایی روسیه رونمایی شد

سازمان فضایی روسیه برای نخستین بار از ماکت ایستگاه فضایی خود رونمایی کرد. قرار است پس از اتمام فعالیت روسیه در ایستگاه فضایی بین المللی، روسیه این مقر را بسازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، به گفته راسکاموس (سازمان فضایی روسیه) این ایستگاه ROSS لقب گرفته است. آزمایشگاه مداری روسیه در ۲ مرحله به فضا ارسال می شود. در مرحله نخست ۴ ماژول به فضا می رود و عملیاتی می شود. این ماژول ها پس از تکمیل شدن برای اقامت ۴ فضانورد و تجهیزات علمی کافی خواهد بود.

همچنین طبق گزارش ها به نظر می رسد ایستگاه فضایی روسیه طوری طراحی می شود تا بهتر از ایستگاه فضایی بین الملللی زمین را رصد کند.

البته جزئیات بیشتری در این باره وجود ندارد. علاوه برآن راسکاموس تاریخ های دقیقی برای انجام ماموریت های فضایی مربوط به آنها تعیین نکرده اما رسانه های دولتی روسیه ادعا می کنند نخستین مرحله ایستگاه فضایی این کشور بین ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ میلادی به فضا پرتاب می شود.

مرحله دوم نیز بین ۲۰۳۰ تا ۲۰۳۵ میلادی به فضا پرتاب می شود. بنابراین بین خروج روسیه از ایستگاه فضایی بین المللی در ۲۰۲۴ میلادی و جایگزین کردن آن فاصله زیادی وجود دارد.

سازمان فضایی روسیه در جولای سال جاری میلادی در واکنش به تحریم ها و اقدامات کشورهای غربی علیه روسیه پس از حمله به اوکراین، اعلام کرد ایستگاه فضایی بین المللی را ترک می کند. اگر این اقدام انجام شود، همکاری ۲ دهه ای روسیه و آمریکا در این ایستگاه پایان می یابد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید