جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

با شیبا می‌ توانید از AMC خرید کنید

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
با شیبا می‌ توانید از AMC خرید کنید

یکی از کاربرد‌های ارز دیجیتال استفاده از آن به عنوان یک روش پرداخت است. احتمالا شنیده‌اید که هواداران برخی تیم‌های فوتبال، بلیت بازی‌ها را از طریق بیت کوین خریداری کرده‌اند. رمز ارز‌ها نه تنها در ورزش بلکه در بسیاری از عرصه‌ها ورود پیدا کرده‌اند که سینما یکی از آن عرصه‌ها است. AMC Theatres را غول سینمای آمریکا می‌دانند که فیلم‌های ایرانی هم در مجموعه سینما‌های زنجیره‌ای آن اکران می‌شود. این گروه سینمایی که اپلیکیشن رسمی خود برای خرید بلیت را دارد، خرید از طریق ارز‌های دیجیتال را امکان‌پذیر کرده است.

در ادامه خبر جدید مدیر عامل AMC در مورد پشتیبانی از شیبا را بررسی و این ارز دیجیتال را معرفی می‌کنیم.

معرفی کمپانی AMC

کمپانی AMC، بزرگترین سینمای زنجیره‌ای در جهان است که ۲۲۰۰ سالن سینمایی در اروپا و ۸۲۰۰ سالن سینمایی در ایالت متحده امریکا دارد. این مجموعه، تا کنون ارز‌های دیجیتال بیت کوین (Bitcoin)، لایت کوین (Litecoin)، بیت کوین کش (Bitcoin Cash) و دوج کوین (Dogecoin) را به عنوان روش پرداخت هزینه بلیت در اپلیکیشنAMC، به رسمیت شناخته است.

خرید بلیت AMC با شیبا

آدام آرون، مدیر عامل AMC به تازگی اعلام کرده است که اپلیکیشن رسمی این کمپانی (ACM Theatres) به کاربران اجازه می‌دهد با ارز دیجیتال شیبا (Shiba Inu) بلیت بخرند. شیبا اینو توانسته به عنوان یک میم کوین جایگاه دوج کوین را تصاحب کند؛ بنابراین به عنوان یک روش پرداخت آسان پس از این ارز دیجیتال در این اپلیکیشن معرفی شد. کاربران می‌توانند با خرید شیبا، بلیت فیلم‌ها و نمایش‌ها را تهیه کنند.

معرفی ارز دیجیتال شیبا اینو (Shiba Inu)

شیبا اینو با علامت اختصاری  SHIB یک ارز دیجیتال ۲۰-ERC است که در شبکه بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کند. این رمز ارز در اوت ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد که شباهت زیادی به دوج کوین دارد. چرا که شیبا نیز مانند این ارز یک میم کوین است و اسم و نماد آن نیز از یک نژاد سگ ژاپنی الهام گرفته شده است. به شیبا اینو Dogecoin Killer یعنی قاتل دوج کوین می‌گویند و یک رقیب جدی و سرسخت برای آن به حساب می‌آید.

ارز‌های دیجیتال را می‌توانید در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی خریداری کنید؛ در این مقاله  نحوه خرید ارز دیجیتال از بایننس را بخوانید.

ویژگی های مهم شیبا

شیبا اینو یک ارز دیجیتال با قیمت کم است که به دلیل سهولت در استفاده و راهکاری برای مقیاس‌پذیری بلاک چین مورد توجه قرار می‌گیرد. در ادامه ویژگی‌های مهم شیبا که در موفقیت آن نقش دارد را بررسی می‌کنیم.

جامعه محور بودن

یک ویژگی مهم شیبا جامعه محور بودن آن است؛ اعضای این اکوسیستم در همه رویداد‌های مربوط به شیبا حرف اول را می‌زنند. همین موضوع را می‌توان بزرگترین دلیل موفقیت شیبا دانست. کاربران شیبا، فقط افرادی نیستند که چشم انداز فنی و تخصصی به بازار رمز ارز دارند بلکه عموم مردم هستند که به ماهیت ارز‌های دیجیتال علاقه دارند. بنابراین شیبا به عنوان وسیله‌ای برای ذخیره ارزش و روش پرداخت برای عموم کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قیمت کم

شیبا حتی در زمان اوج قیمت خود نیز هیچ گاه به ارزش ۱ دلار نرسید و اکنون در زمان نگارش این مقاله (جولای ۲۰۲۲) قیمت آن حدود ۰۰۰۰۱۱. ۰دلار است. قیمت پایین این ارز باعث شده که کاربران بتوانند میلیارد‌ها از آن را خریداری و در کیف پول خود ذخیره کنند. از طرفی به دلیل قیمت کم و هجوم مردم برای خرید آن، ارزش شیبا افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد.

حمایت ایلان ماسک

ایلان ماسک یکی از افرادی است که با ارائه عملکرد خود نسبت به ارز‌های دیجیتالی مانند بیت کوین و دوج کوین، در معرفی آن‌ها، جهت دهی و تشویق مردم برای سرمایه‌گذاری این رمز ارز‌ها نقش داشته است. در ۱۴ مارس ۲۰۲۱، ماسک یک توییت منتشر کرد که با عبارت «I'm getting a shiba Inu» از خرید شیبا خبر داد. ماسک در این توییت از هشتگ resistanceisfutile به معنای «مقاومت بی‌فایده است» استفاده کرده بود. حتی مدتی بعد، یک سگ به نام floki از نژاد شیبا اینو خریداری و عکس آن را منتشر کرد.

ارتباط با خالق اتریوم

توسعه‌دهندگان شیبا هنگام راه‌اندازی این ارز دیجیتال در شبکه اتریوم، ۵۰ درصد توکن‌های SHIB را در اختیار خالق اتریوم یعنی ویتالیک بوترین قرار دارد. بوترین نیز ۴۰ درصد این توکن‌ها را در راه بهبود عملکرد شبکه سوزاند. این کار او به توسعه شیبا کمک زیادی کرد و توسعه‌دهندگان این شبکه، احترام زیادی برای بوترین قائل هستند. به طوری که جامعه شیبا، او را Woofmeister می‌نامند. میستر به کسی گفته می‌شود که در کاری متخصص و خبره است. این رابطه خوب بنیانگذاران شیبا و ویتالیک بوترین، به جلب اعتماد کاربران کمک کرده است.

کیف پول برای ذخیره شیبا

همانطور که گفتیم این ارز دیجیتال روی بلاک چین اتریوم توسعه یافته است و کیف پول‌هایی که از توکن‌های۲۰-ERC  پشتیبانی می‌کنند برای نگهداری شیبا مناسب هستند.

کیف پول ارز دیجیتال می‌تواند سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری( موبایلی، دسکتاپ، تحت وب) باشد. از جمله کیف پول‌های معتبر برای ذخیره شیبا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

- کیف پول موبایلی تراست والت (Trust wallet)

- کیف پول نرم‌افزاری متامسک (Metamask)

- کیف پول موبایل و دسکتاپ اتمیک (Atomic)

- کیف پول سخت‌افزاری لجر (Leger)

- کیف پول سخت‌افزاری ترزور (Trezor)

خرید شیبا اینو

شیبا را می‌توانید از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال خریداری کنید. به طور کلی کاربران ایرانی از دو روش می‌توانند اقدام به خرید این رمز ارز کنند:

خرید مستقیم شیبا از صرافی ایرانی و نگهداری در کیف پول امن

برای خرید شیبا از صرافی ایرانی به سهولت اقدام به ثبت نام کنید و وارد صفحه معاملاتی این رمز ارز شوید. در پلتفرم صرافی می‌توانید قیمت شیبا، حجم معاملات روزانه، نمودار قیمت و دیگر اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.

خرید تتر در صرافی ایرانی و تبدیل آن به شیبا در صرافی خارجی

علاوه بر آن می‌توانید در صرافی‌های خارجی نیز اقدام به خرید شیبا کنید؛ پیش از آن باید در صرافی داخلی با استفاده از تومان، تتر بخرید و تتر را از طریق کیف پول به صرافی خارجی منتقل کنید. سپس با آن شیبا بخرید.

نکته: پیش از اقدام به خرید از طریق این صرافی‌ها مطمئن شوید که می‌توانید با هویت ایرانی شیبا بخرید. بسیاری از صرافی‌های خارجی که به احراز هویت نیاز دارند حساب کاربر‌های ایران را بلوکه می‌کنند. بنابراین برای داشتن حساب کاربری باید از وی. پی. ان با IP ثابت خارجی استفاده کنید. در حال حاضر صرافی کوکوین بهترین صرافی برای کاربران ایرانی است که نیازی به احراز هویت ندارد. اگرچه احراز هویت برای تأمین امنیت حساب کاربران در صرافی ضروری است.

سخن پایانی

در این مقاله به اعلامیه جدید مدیر عامل گروه سینمایی AMC در رابطه با خرید بلیت با شیبا پرداختیم. کمپانی AMC یک گروه سینمایی زنجیره‌ای بزرگ در سراسر اروپا و امریکا است که کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن آن، بلیت فیلم‌ها را خریداری کنند. یکی از روش‌های پرداخت، از طریق ارز‌های دیجیتال است. طبق آخرین اخبار اپلیکیشن این مجموعه، از ارز دیجیتال شیبا پشتیبانی می‌کند. پیش از آن دوج کوین نیز جزو روش‌های پرداختی این اکوسیستم بود که شیبا با جلو زدن از آن توانست صاحبان کمپانی را متقاعد کند، کوین مناسبی برای پرداخت است. شیبا روی شبکه اتریوم ساخته شده و یک میم کوین معروف است که حتی ایلان ماسک نیز از آن حمایت کرده است. از ویژگی‌های مهم این ارز می‌توان به قیمت کم آن و جامعه محور بودن اشاره کرد.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید