جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی تلویزیون هوشمند Xiaomi X Pro 55 اینچی: تلویزیونی شایسته نسبت به قیمت

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
بررسی تلویزیون هوشمند Xiaomi X Pro 55 اینچی: تلویزیونی شایسته نسبت به قیمت

شیائومی سهم چشمگیری در ارائه تلویزیون های هوشمند با کیفیت بالا برای مخاطبان گسترده در هند داشته است. این شرکت از طریق برندهای خود و ردمی، مدل‌های تلویزیونی متعددی را معرفی کرده است که دارای سخت‌افزار توانمند با قیمت‌های مناسب هستند و به طور موثر بازار تلویزیون هوشمند رقابتی را ایجاد می‌کنند. آخرین تلویزیونی که به باشگاه پیوست، سری تلویزیون هوشمند Xiaomi X Pro است. این یکی از سری X شیائومی است. Smart TV X Pro جدید در سایزهای 43، 50 و 55 اینچی عرضه می شود. این تلویزیون‌های هوشمند جدید دارای Dolby Vision IQ، بلندگوهای حداکثر 40 وات و طراحی بدون حاشیه هستند.

پایین آمدن

تقریباً هر برندی که امروزه با تلویزیون هوشمند عرضه می‌شود، باید کلمه «بدون حاشیه» را در مطالب بازاریابی خود ذکر کند و شیائومی یکی از آنهاست. بله، Smart TV X Pro با حاشیه‌های باریک در اطراف صفحه‌نمایش، به‌ویژه قسمت بالا و کناره‌ها عرضه می‌شود. با این حال، قاب پایینی آنقدر ضخیم است که برند شیائومی را در خود جای دهد. خود فریم فلزی است و می‌توانید حاشیه نقره‌ای نازکی را در اطراف صفحه‌نمایش ببینید تا ظاهری باکیفیت‌تر داشته باشد. پایه‌های فلزی پایه‌های فلزی در عین حال که پشتیبانی محکمی را ارائه می‌دهند، ظاهری ممتاز می‌دهند.

پشت تلویزیون تمیز به نظر می رسد. شیائومی از فیبر کربن در قوس پایین استفاده کرده است تا کمی شخصیت به آن ببخشد. تا جایی که به پورت ها مربوط می شود، شما 3 درگاه HDMI 2.1 و 2 پورت USB دریافت می کنید.

تلویزیون هوشمند 55 اینچی شیائومی دارای یک پنل LED است و از رزولوشن 4K Ultra HD (3,840 x 2,160) پشتیبانی می کند. این تلویزیون همچنین از HDR10+، 94 درصد طیف رنگی گسترده DCI-P3، MEMC (هموارسازی حرکت) و روشنایی تطبیقی و سایر موارد پشتیبانی می‌کند. ویژگی های برجسته تلویزیون Vivid Picture Engine 2، فناوری پردازش تصویر اختصاصی شیائومی است که رنگ ها، کنتراست، اشباع و روشنایی صفحه را بهبود می بخشد و Dolby Vision IQ که از هوش مصنوعی برای تنظیم روشنایی و کنتراست Dolby Vision استفاده می کند.

به بیان ساده، تلویزیون هوشمند شیائومی پرو 55 اینچی کیفیت تصویر جذابی را نسبت به قیمت خود ارائه می دهد. با این حال، باید تنظیمات Picture را تغییر دهید تا واقعاً بهترین نتیجه را از آن بگیرید. ترجیح شخصی من این است که به جای 100 پیش‌فرض، تنظیم نور پس‌زمینه را روی 0 نگه دارم. این تضمین می‌کند که قسمت‌های تاریک صحنه کاملاً تمیز به نظر نمی‌رسند، زیرا این یک پنل LED است و نه OLED .تنظیم کنتراست روی حدود 70 نقطه شیرینی برای من است. اگر رنگ‌های زنده را ترجیح می‌دهید، می‌توانید به حالت Vivid بروید و تنظیمات نور پس‌زمینه و کنتراست را همانطور که ذکر کردم حفظ کنید.

بررسی تلویزیون هوشمند Xiaomi X Pro 55 اینچی: تلویزیونی شایسته نسبت به قیمت

برخی از برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیونی، مانند The Mandalorian یا Spider-Man: No Way Home، به پشتیبانی Dolby Vision مجهز هستند. هنگام مشاهده این محتوا، تنظیمات تصویر تلویزیون به طور خودکار به Dolby Vision IQ تغییر می کند، که روشنایی تصویر را افزایش می دهد و سعی می کند رنگ های دقیق را ارائه دهد.

من همچنین برخی از برنامه‌های قدیمی مانند Bones و House MD را تماشا کردم، و تلویزیون شیائومی در ارتقای محتوای 1080p کار بسیار رضایت‌بخشی انجام داد تا اطمینان حاصل شود که تصویر واضح به نظر می‌رسد و مناطق تیره دانه‌دار یا پیکسلی به نظر نمی‌رسند.

کیفیت صدای Xiaomi Smart TV X Pro فوق العاده است. مدل های 50 و 55 اینچی دارای بلندگوهای 40 واتی هستند که در پشت تلویزیون قرار گرفته اند. بلندگوها صدایی غنی با وضوح خوب و سطح صدای گسترده ارائه می دهند. این تلویزیون همچنین هنگام تماشای محتوای Dolby Atmos و تنظیم صدای Dolby روی Movie، عمق و پاسخ باس قابل توجهی ارائه می دهد.

در زیر کاپوت یک پردازنده چهار هسته ای A55 به همراه 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته است. در حالی که مرور عمومی در رابط‌های Google TV و PatchWall روان است، من در هنگام جابجایی بین برنامه‌ها تاخیر گاه به گاه را پیدا کردم. این تلویزیون می‌توانست از یک گیگابایت حافظه اضافی برای کارآمدتر کردن آن استفاده کند، اما این یک مشکل نیست.

جدیدترین سری تلویزیون های هوشمند X Pro شیائومی بر روی پلت فرم تلویزیون گوگل اجرا می شود. این رابط کاربری نسبتاً جدید از Google به طور فزاینده ای در چندین تلویزیون هوشمند و دستگاه های پخش جریانی دیده می شود. در حالی که هنوز هم بسیار مبتنی بر Android است، Google TV کمی متفاوت از Android TV است زیرا اولی توصیه هایی را بر اساس سلیقه شما به شما نشان می دهد (با کمک هوش مصنوعی و یادگیری ماشین)، در حالی که دومی تمایل دارد توصیه هایی را بر اساس شما نشان دهد. اشتراک های پخش جریانی Google TV، در چنین سناریویی، کشف محتوای شخصی‌سازی‌شده‌تری دارد که با عادات تماشای شما هماهنگ است. رابط کاربری نیز به گونه ای طراحی شده است که محتوا را در کانون توجه قرار دهد. می‌بینید که بخش‌های انتخاب‌های برتر بر اساس آنچه که دوست دارید بیشتر ببینید، تغییر می‌کنند

البته، از آنجایی که این تلویزیون شیائومی است، سیستم عامل PatchWall خود این شرکت را نیز دارید. ایده پشت PatchWall همچنین این است که محتوا را بر اساس علایق شما به شما نشان دهد و آن را بر اساس زبان ها، ژانرها و هنرمندان طبقه بندی کند. با این اوصاف، نمی توانم بگویم که بخش "توصیه شده برای شما" را در PatchWall بسیار مرتبط یافتم.

در پایان

تلویزیون هوشمند Xiaomi X Pro 55 اینچی صفحه نمایش LED عالی 4K را ارائه می دهد که تماشای محتوای 4K یا Dolby Vision را لذت بخش می کند. آنچه که چشمگیرتر است خروجی صدای 40 واتی است که وضوح و عمق فوق العاده ای را ارائه می دهد و کل تجربه تماشا را فراگیرتر می کند. چند مشکل مانند تأخیرهای گاه به گاه هنگام جابه‌جایی بین برنامه‌ها و Dolby Vision IQ که با افزایش روشنایی بیش از حد، صحنه‌های تیره‌تر را پاک می‌کند.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید