جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بررسی ویژگی ها و مزایای گیم پس ایکس باکس ULTIMATE

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
بررسی ویژگی ها و مزایای گیم پس ایکس باکس ULTIMATE

گیم پس ایکس باکس اشتراک بازی ماهانه است که به شما اجازه دانلود 400 بازی رایگان ایکس باکس را می‌دهد. در این مقاله، علاوه بر معرفی XBOX Game Pass تفاوت آن را با نسخه آلتیمیت هم توضیح خواهیم داد.

تعریف سرویس گیم پس از زبان مایکروسافت

ایکس‌باکس گیم‌پس یک سرویس اشتراک بازی ویدیویی می باشد که دارندگان این اشتراک می‌توانند بیش از 400 بازی رایگان را روی کنسول‌های Xbox One، Series X و S Series دانلود نمایند. ضمنا گیمرها با داشتن این سرویس می‌توانند بازی‌های مورد نظرشان را با ۲۰% تخفیف خریداری کنند.

انواع گیم پس

اشتراک گیم پس XBOX انواع مختلفی دارد که هم برای کنسول و هم برای کامپیوتر مناسب می باشد. ویژگی‌های هر کدام از این سرویس‌ها را در ادامه توضیح خواهیم داد.

کنسول

مایکروسافت سال 2017 برای اولین بار Game Pass for Console را معرفی کرد. این اشتراک ویژگی های خاصی دارد:

۱- دسترسی رایگان به چهارصد بازی باکیفیت

2- امکان دانلود بازی‌های جدید در هر ماه

3- دسترسی رایگان به بازی‌های انحصاری Xbox در روز عرضه‌شان

4- تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه

PC

این اشتراک دقیقا هم دقیقا مانند گیم‌پس کنسول است. تنها تفاوت گیم پس پی سی این است که روی کامپیوتر شخصی با Windows 10 قابل نصب می‌باشد.

آلتیمیت یا Ultimate

جدیدترین سرویس مایکروسافت آلتیمیت نام دارد. شما با خرید Game Pass Ultimate علاوه بر امکانات گیم پس‌های معمولی، اشتراک EA Play و Live Gold را نیز رایگان دریافت می‌کنید. ضمنا می‌توانید این اکانت را روی موبایل اندرویدی خود نیز نصب کنید تا از iCloud هم استفاده کنید. ایکس‌کلاد یا Xbox Cloud Gaming هم به شما اجازه می‌دهد تا بازی‌های کنسول همچون Forza 4 را از طریق اینترنت، روی گوشی‌تان نصب و بازی کنید.

https://accsell.ir/

تاریخچه Game Pass برای ایکس باکس

سرویس Xbox Game Pass برای اولین بار در سال 1396 در دسترس ایرانی ها قرار گرفت. البته کسانی که آن زمان اشتراک لایو گلد داشتند، می توانستند از این قابلیت استفاده کنند.

سپس در سال 1398، مایکروسافت Game Pass for PC را برای ویندوز 10 نیز معرفی کرد و یک سال بعد هم قابلیت استفاده از آن را روی موبایل‌های اندرویدی فعال کرد.

طبق آخرین آمار به دست آمده، ایکس باکس گیم پس در سال 1400 بیش از ۱۸ میلیون کاربر از سراسر جهان دارد.

تعریف گیم پس آلتیمیت

این سرویس ترکیبی از گیم پس کنسول و پی‌سی در کنار امکانات Live Gold و EA Play امی باشد و شما با خرید Ultimate، علاوه بر دسترسی به بازی‌های رایگان، نیازی به خرید لایو گلد برای بازیهای آنلاین ندارید و آرشیو محصولات شرکت Electronic Arts نیز برایتان رایگان می‌شود.

همزمان با عرضه ایکس باکس سری ایکس و اس، مایکروسافت گیم پس آلتیمیت را نیز آپدیت کرد و کاربران توانستند به خدمات شرکت Electronic Arts در طرح EA Play دسترسی پیدا کنند.

مقایسه Game Pass Ultimate با گیم پس معمولی

گیم پس معمولی یا همان Game Pass for Console است که در سال 2017 معرفی شد. اما Ultimate نسخه‌ای کامل‌تر از این سرویس می باشد که امکانات بیشتری هم دارد.

مهم‌ترین ویژگی هر دو محصول، دانلود رایگان بازیها می باشد. گیم پس معمولی و آلتیمیت از این نظر تفاوتی با هم ندارند.

اشتراک‌ معمولی دارای Live Gold نمی باشد و کسانی که Game Pass معمولی خریداری می کنند، برای بازی‌های آنلاین باید ماهانه مبلغی را هم صرف خرید لایو گلد کنند.

کاربران آلتیمیت می‌توانند اکانت خود را روی کنسول Xbox و هم روی PC و همچنین موبایل فعال کنند اما گیم پس معمولی فقط روی ایکس باکس قابل استفاده می باشد.

گیم پس التیمیت از اشتراک‌های معمولی گران‌تر است و شامل Live Gold و EA Play هم می باشد از لحاظ قیمتی، نیز مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

اگر اهل بازی‌های آنلاین نیستید، Game Pass عادی برای شما کافی است، اما اگر هدف‌تان از خرید این اشتراک‌ها تجربۀ مولتی‌پلیر باشد، خرید Ultimate گزینه بسیار بهتری می باشد.

مقایسه لیست بازی‌ ها

فهرست بازی‌های Game Pass و آلتیمیت تا حدود زیادی مشابه هستند. اما از آن‌جایی که اشتراک‌های معمولی EA Play ندارند، بازی‌هایشان کمتر از آلتیمیت است. مشترکان Xbox Game Pass Ultimate فهرست بازی‌های PC و ای‌اِی را نیز می توانند روی اکانت خود مشاهده کنند و انتخاب‌هایشان بیشتر می باشد.

روش‌های خرید گیم پس معمولی و Ultimate در ایران

در ایران برای خرید اکانت‌های گیم پس سه روش وجود دارد:

1- خرید با گیفت کارت

2- خرید یک دلاری

3- خرید مستقیم

خرید با گیفت کارت

دو نوع گیفت کارت در بازار وجود دارد. اگر شما گیفت کارت مخصوص گیم پس را خریداری نمایید، باید یک کد ۲۵ رقمی دریافت کنید که بعد از وارد کردن این کد در بخش Use a Code در استور، اشتراک شما فعال می‌گردد.

اما اگر گیفت‌های دلاری تهیه کرده باشید، اول باید Microsoft Balance خود را شارژ نمایید و سپس خودتان اشتراک مورد نظرتان را بخرید. کد Redeem را مثل روش قبلی وارد اکانت‌تان کنید و سپس با پولی که وارد حساب‌تان می‌شود، گیم پس خریداری کنید.

خرید یک دلاری

در این روش بعضی از فروشندگان، با استفاده از تخفیف‌های مایکروسافت، اشتراک‌ها را با قیمت کمتری تهیه می کنند و در اختیار کاربران قرار می‌دهند. قیمت این اکانت‌ها بسیار کمتر از اکانت‌های گیفت‌کارتی می باشد و کاملا قانونی هستند و هیچ مشکلی برای کنسول یا PC شما به‌وجود نمی‌آورند.

از نظر امکانات هم تفاوتی با با گیم‌پس‌های گیفت‌کارتی ندارند و همه ویژگی‌هایشان یکسان می باشد.

خرید مستقیم

اگر جزو گیمرهایی هستیدکه به Credit Card یا حساب‌های دلاری دسترسی دارید، می‌توانید گیم پس را مستقیما تهیه نمایید. یعنی وارد Store شوید و بعد از انتخاب نوع اشتراک‌تان، با وارد کردن شماره کارت و رمز خود، خریدتان را تکمیل نمایید.

آموزش استفاده از گیم پس بعد از خرید

آموزش استفاده از گیم پس بعد از خرید

اگر از روش گیفت کارت استفاده کرده‌اید، آموزش استفاده‌ از آن به شکل زیر خواهد بود:

- کد ۲۵ رقمی (Redeem Code) را دریافت کنید.

- سپس وارد Store در کنسول ایکس باکس‌تان شوید.

- کد مورد نظر را در قسمت Use a Code وارد نمایید.

- سپس وارد قسمت Setting شوید و روی گزینه Payment & Billing کلیک کنید.

- شارژ حساب‌تان را نیز بررسی کنید.

- اگر گیفت‌کارت را درست وارد کرده باشید، در این قسمت نمایش داده خواهد شد.

- دوباره به Store بروید و گیم پس مورد نظرتان را خریداری کنید.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید