جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بهترین و بدترین هدفون دنیا را بشناسید

author منتشر کننده
نظرات (9) 25 0
بهترین و بدترین هدفون دنیا را بشناسید

بهترین و بدترین­‌ها براساس هزینه‌­ای که برای یک هدفون می­‌پردازید، مشخص می‌­شود. برای مثال هدفون اورجینال بیتس بسیار گران قیمت است. برای کارهای تخصصی تر مثل ساخت موسیقی، صداگذاری افراد به هدفون بسیار قوی­‌تری نیاز دارند. سنهایزر یکی از بهترین هدفون­‌ها را ارائه می‌­دهد که جزو گران‌­ترین آن‌ها نیز هست. بدترین هدفون‌­ها هدفون­‌هایی هستند که صدا را با نویز انتقال بدهند و بعد از مدتی خراب می‌­شوند. هدفون­‌های تقلبی این ویژگی­‌ها را دارند. در هدفون­‌ها صدا نباید بیش از 85 دسی بل باشد. اگر هدفونی بیش از این میزان صدا شدت داشته باشد به گوش آسیب می‌­رساند.

نیاز دنیای امروز به هدفون

هدفون و هندزفری برای شنیدن بهتر و بیشتر صداهای اطراف لازم است. برای مباحث تخصصی تری مثل صداگذاری فیلم‌­ها نیاز است تا برای شنیدن ضعیف‌­ترین فرکانس‌­ها نیز از هدفون استفاده شود تا صدا را بصورت متمرکز گوش دهیم. هدفون برای تماشای فیلم در هر صورت، در هر مکان و هر شرایط لازم است. هم­چنین گوش دادن به موزیک در هر شرایطی توسط هدفون فراهم می‌­شود. گوش دادن به صداها از داخل هدفون بدلیل تمرکز بالایی که در سیم­‌های آن بصورت مستقیم به گوش می‌­رسد بسیار باکیفیت­‌تر است.

ده هدفون برتر دنیا

هدفون‌­های برتر دنیا معمولا بسیار گران قیمت و مناسب شغل‌­های حرف‌ه­ای مرتبط با صدا و موزیک است. هدفون‌­های سنهایزر، ایرپاد، جی وی سی، سونی، پونیر، ای کی جی، گرادو از هدفون­‌های بسیار عالی و بی‌­نظیری هستند که صدا را بدون نویز و بدون هبچگونه صدای اضافی با بهترین کیفیت انتقال می‌­دهند. هدفون بیتس در میان این هدفون‌­ها معروف‌تر است اما از نظر کیفی در مواقع زیادی بیتس توقعی که مشتریان دارند را برطرف نمی­‌کند و نسبت به هزین‌ه­ای که افراد می‌­پردازند بیتس انتظارشان را رفع نمی­‌کند.

معرفی هدفون Sennheiser RS 180

سنهایزر پس از آر اس 170، هدفون آر اس 180 را روانه بازار کرد که پس از چندی توسط شرکت سازنده متوقف شد. این هدفون جزو هدفون­‌های سبک وزن است که برای استفاده خانگی مناسب تر است. این هدفون ریموت کنترل دارد که توسط آن مجهز به کنترل ولوم و تغییر ترک موسیقی هستید. پشت این هدفون بسته و آکوستیک است و صدا اصلا به بیرون منتقل نمی‌­شود. این هدفون کل گوش را فرا می­‌گیرد. هدفون سنهایزر آر اس 180  مجهز به سیستم وایرلس و سرجک 3.5 میلی­متری است.

معرفی هدفون Audio Technica ATH-M50x

هدفون آدیو تکنیکا هدفونی بسیار با کیفیت است که صدا را در تمامی فرکانس­‌ها بدون نویز و کاملا واضح انتقال می­‌دهد. صدا با بیشترین ولوم به بیرون نشت پیدا نمی‌­کند  و می‌­توانید از ولوم زیاد آن لذت ببرید. مدل این هدفون­‌ها بصورت دایره­ای و جمع شونده هستند. گوشی‌­ها تمام گوش را فرا می‌­گیرند و در استفاده طولانی مدت فشاری به گوش نمی‌­آورند. پس از مصرف می‌­توانیم این هدفون را که به ابعاد کوچکی تبدیل می‌­شود را جمع کنیم. این هدفون­‌ها دارای درایو 45 میلی­متری و دو کابل در اندازه­‌های مختلف است. این هدفون فرکانس­‌های 15 هرتز تا 28 کیلو هرتزی را پوشش می‌­دهد.

معرفی هدفون Sony MDR-HW700

هدفون­‌های سونی معمولا هدفون­‌های خوب و باکیفیتی هستند که با آپدیت­‌هایی که هر ساله بر آن‌ها اعمال می­‌شود، مدل‌­های باکیفیت­‌تری را ارائه می‌­دهد. سونی ام دی آر دارای گوشی‌­های بزرگی است که کل گوش را فرا می­‌گیرد و فشاری به یک نقطه خاص از گوش نمی‌­آورد. این هدفون­‌ها گران قیمت هستند و بزرگی گوشی‌­هایشان باعث شده تا در هنگام تحرک نشود از آن‌ها استفاده کرد و تنها در مکان­‌های ثابت قابل استفاده باشند.

معرفی هدفون Shure SRH1540

این هدفون­‌ها برای مصارف خانگی و تخصصی مناسب است. این هدفون­‌ها پشت گوش بسته و آکوستیک اند، هم چنین پوشش دهی فرکانسی این هدفون‌­ها از 5 هرتز تا 25 کیلوهرتز است. حساسیت‌شان 99 دسی بل است و با وزن تقریبی 300 گرم جزو هدفون­‌های میان وزن به حساب می­‌آیند. سرجک آن‌ها 3.5 میلی متری است که قابلیت تبدیل به 6.3 میلی­متری را نیز دارد. صدای پخش شده از این هدفون‌­ها صدا را افکتیو انتقال می‌­دهند و از نظر پخش صدا فلت عمل نمی­‌کنند.

معرفی هدفون Klipsch R6i

این هدفون نسبت به قیمت­‌ها بسیار بالای هدفون­‌های حرف‌ه­ای قیمت ارزان­تری دارد اما کیفیت بدی ندارد. طراحی این هدفون­‌ها ساده و شیک است و قیمتی نزدیک به 100 دلار دارد. گوشی­‌های این هدفون­‌ها بیضی هستند و براحتی در گوش قرار می‌­گیرند. پشت این هدفون­‌ها صاف است و نسبت به قیمتش بسیار مناسب است. جنس سیم این هدفون با سیم­‌های دیگر فرق می­‌کند و به هیچ عنوان گره نمی­‌خورد.

معرفی هدفون Philips Fidelio M1BT

معمولا شرکت فیلیپس با شناخت سلیقه مشتریان، هدفون­‌هایی جذاب و باب میل آن‌ها را در اختیارشان قرار می­‌دهد. این نوع هدفون صدا را بصورت استریو پخش می‌­کنند. وایرلس است و از طریق بلوتوث به موبایل و دیگر دستگاه‌­ها اتصال می‌­یابد. در این نوع هدفون نویز و پخش بی کیفیت صدا جایی ندارد. قیمت تقریبی این هدفون بین 300 تا 350 دلار متغیر است. پوشش دهی فرکانسی این هدفون بین 15 تا 24000 هرتز است. چرم به کار برده در این هدفون باکیفیت و کناره صورت را اذیت نمی­‌کند.

معرفی هدفون SoundMagic P30

از این هدفون­‌ها بدلیل سبک وزن بودنشان و استفاده آسان‌شان معمولا در هنگام ورزش کردن استفاده می­‌شود. این هدفون‌­ها طراحی بسیار ساده و در عین حال شیک و زیبایی دارند. کمپانی ساوند مجیک تابحال چهار نوع هدفون را وارد بازار کرده است که هر کدام طرفداران خاص خودشان را دارند. صداهای منتقل شده توسط این هدفون افکتیو و گرم است. جزئیات به خوبی شنیده می­‌شود و نویزها منتقل نمی­‌شود. این هدفون­‌ها تقریبا گران هستند. به همین دلیل  برای استفاده روزانه و غیرتخصصی توصیه نمی‌­شوند.

معرفی هدفون AKG Y50

کمپانی ای کی جی که همیشه با قدرت خاصی در زمینه لوازم جانبی الکترونیکی فعالیت می‌­کرده در زمینه هدفون بسیار می­‌درخشد. هدفون­‌های ای کی جی سبک وزن و پوشش دهی خیلی خوب صوتی دارند. دسته‌­ی این هدفون­‌ها برای اندازه‌­های مختلف تغییر می­‌کند و کوچک یا بزرگ می‌­شود. این هدفون دارای نویز گیر و از فرکانس 16 هرتز تا 24 کیلو هرتز را پوشش می‌­دهد. حساسیت این هدفون 115 دسی بل است و پشت بسته‌­ی آن نمی­‌گذارد که کمترین صدایی به اطراف منتقل شود.

معرفی هدفون Beyerdynamic DTX 101 iE

این هدفون­‌ها با قابلیت کاهش نویز بالاترین کیفیت صدا را به گوش انتقال می­‌دهد. سبک وزن و شیک و ساده است و با جنس خاص سیمش امکان گره خوردن در آن وجود ندارد. صدایی که این هدفون‌­ها انتقال می‌­دهند با جزئیات کامل و شفافیت بالا است. این هدفون‌­ها دارای سرجک 3.5 میلی­متری است و قابلیت اتصال به تمام دستگاه­‌ها را دارد. رنج فرکانسی این هدفون­‌ها از 10 هرتز تا 23 کیلو هرتز است. هم­چنین حساسیت این هدفون 104 دسی بل است. قیمت این هندزفری نسبت به کیفیتش مناسب است.

ده هدفون ضعیف دنیا

هدفون‌­های ضعیف دنیا معمولا چند مشخصه کلی دارند که در آن‌ها می‌­توان به چند ویژگی مشترک اشاره کرد. این هدفون‌­ها فرکانس‌­های کمی را انتقال می­‌دهند. هدفون­های بد معمولا صدا را به بیرون نشت می­‌دهند و به پرده گوش آسیب وارد می­‌کند. گوشی هدفون­‌های بد استاندارد نیستند و یا بسیار کوچک­ند که گوش را پوشش نمی‌­دهد یا اینکه بسیار بزرگ­ند که تحرک را مانع می‌­شوند. معمولا هدفون­‌هایی که داخل گوش می‌­روند بیش از آن‌هایی که روی گوش گذاشته می­‌شوند، بر گوش تاثیر منفی می­‌گذارند. هدفون‌­های ضعیف شامل کپی و تقلبی هدفون‌­های گران قیمت اصل مثل بیتس، جی بی ال، ایرپاد، فیلیپس، ای کی جی، ساوند مجیک، سونی، سنهایزر و ... هستند.

معرفی هدفون SOUL SL300WB

این هدفون­‌ها ظاهر جذابی دارد اما با 300 گرم وزن جزو میان وزن­‌ها به حساب می‌­آید. این هدفون دارای نویزگیر است و صداها به بیرون از هدفون نشت پیدا نمی­‌کند. گوشی‌­های این هدفون بزرگ است و برای گوش دادن حین فعالیت مناسب نیست اما برای کار در استودیو­ها هدفون مناسبی است. داینامیک رنج فرکانسی ­اش بالا و کمترین جزئیات صدا با این هدفون قابل شنیدن است. طراحی و دیزاین این هدفون بسیار به روز و جدید است. پوشش چرمی این هدفون از دیگر جذابیت­‌های آن است.

معرفی هدفون Philips SHQ3000

مهم‌­ترین ویژگی این هدفون جذاب ضد آب و بدن آن است که کمک می‌­کند تا این هدفون­‌ها در هنگام عرق کردن  در حین ورزش کردن و استفاده زیر باران مناسب باشند. طراحی این هدفون ویژه و به حالت انعطاف پذیری سیم­‌های آن پشت گوش قرار می­‌گیرند. قلاب­‌هایی که این هدفون‌­ها دارند باعث می‌­شود که براحتی هدفون از داخل گوش شما بیرون نیاید. اندازه سیم هدفون قابل تنظیم و سیلیکونی است. در این هدفون­‌ها صدا از داخل گوش نشت نمی‌­کند و رنج فرکانسی این هدفون بالا است.

معرفی هدفون Apple Earpods

ایرپادها در مقابل آب مقاوم­ند. دارای کنترلر برای قطع تماس هستند. این ایرپادها مخصوص محصولات اپل هستند. داخل گوش قرار می‌­گیرند و از 5 هرتز تا 21 کیلو هرتز فرکانس را پوشش می­‌دهند. درحال حاضر اپل تنها چند مدل محدود از این هدفون­‌ها را در دسترس عموم قرار داده است. ایرپاد بعنوان اولین هندزفری­‌های وایرلس که داخل گوش فرو می‌­روند بسیار سبک اند و نسبت به هدفون­‌های بزرگ وایرلس بسیار کم حجم تر و سبک تر اند. این هدفون‌­ها دارای سنسوری هستند که می‌­تواند وضع هدفون را تشخیص دهد. این هدفون­‌ها باتری را تا 24 ساعت نگه می­‌دارند. کیفیت صدای انتقال یافته از این هدفون­‌ها بالا است اما بدلیل کوچک بودنشان باید خیلی مراقب آن‌ها باشیم.

معرفی هدفون AKG Q 701

این هدفون نسبت به قیمت بالایی که دارد امکانات ویژه­ای را در اختیار خریداران قرار می­‌دهد. صدایی که از این هدفون به گوش می­‌رسد بسیار شفاف و گرم است. صدای اضافه یا با نویز از این هدفون به گوش نمی­‌رسد. پدهای گوشی بزرگ این هدفون­‌ها بسیار راحت است و در هنگام قرار گیری روی گوش هیچ فاصله­‌ای قرار ندارد. در این هدفون صدا با بالاترین شفافیت و درخشش به گوش منتقل می­‌شود. طراحی این هدفون بسیار زیبا اما تا حدی به هدفون­‌های کی 601 یا کی 701 شباهت دارد.

معرفی هدفون Bose QC15

این هدفون به نوعی بهترین هدفون در برند خودش معرفی می‌­شود. طیف وسیعی از فرکانس‌­ها را پوشش می­‌دهد و درصد نشت صدا به خارج از گوش نزدیک به صفر است. صدا با شفافیت بسیار بالا، بدون نویز و هرگونه صدای اضافی­‌ای به گوش می­‌رسد. این هدفون سبک و نرم است و برای لذت بردن از تماشای فیلم و گوش دادن به موزیک این هدفون را امتحان کنید. دارای کیف حمل، ایرلاین آداپتور، دو کابل صوتی یکی با میکروفون و یکی با کنترل برای تماس از راه دور است. باتری­ای که روی آن قرار گرفته است شارژ را تا 35 ساعت حفظ می­‌کند.

معرفی هدفون Skullcandy Roc Nation Aviator

مواد بسیار با کیفیت مثل چرم مصنوعی که در طراحی آن به کار رفته است همراه با فوم استفاده از این هدفون­ را برای ساعات طولانی آسان می­‌کند. این هدفون بسیار سبک بوده و براحتی در ابعاد کوچکی بسته می­‌شود که برای حمل بسیار راحت است. صداهایی که این هدفون‌­ها ارائه می­‌دهند بم است و برای کسانی که صدای تیز می­‌خواهند شاید مناسب نباشد. اما با این وجود وضوح صدای این هدفون­‌ها بالا و سبک و استایل جالب توجهی را در میان هدفون‌­ها داراست.

معرفی هدفون Beats Studio

این هدفون­‌ها دارای خنثی کننده نویز، مکررا سر و صداهای خارجی را مسدود می­‌کنند و دارای سیستم کالیبراسیون هستند. هدفون­‌های بیتس در انواع رنگ­‌ها، ابعاد مختلف، مناسب برای تمام مکان­‌ها وشغل‌­ها می­‌باشد. این هدفون‌­ها قیمت تقریبا بالایی دارند. باتری یونی آن‌ها باعث شده با ده دقیقه شارژ تا سه ساعت مکررا بتوان از آن‌ها استفاده کرد. هدفون­‌های بیتس بدون سیم و با سیم در ابعاد و قیمت­‌های مختلف قابل خریداری هستند. این هدفون‌­ها ساخت کمپانی اپل هستند و همیشه از کیفیت بالایی برخورداند.

معرفی هدفون House of Marley Exodus

باتری این هدفون­‌ها تا 30  ساعت شارژ می‌­ماند. بدون سیم هستند و با بلوتوث اتصال می‌­یابند. پدهای گوشی این هدفون­‌ها بسیار راحت است. دارای طراحی انعطاف­پذیر، شارژ سریع و بی سیم و لوازم جانبی قابل توجهی است. لوازم جانبی این هدفون­‌ها شامل کیسه­‌های ضدآب نیز هست. در طراحی این هدفون­‌ها از فولاد ضد زنگ، آلومینیوم قابل بازیافت و چرم طبیعی استفاده شده است. این هدفون صدا را بصورت متمرکز از طریق گوشی­‌های پهنش مستقیما وارد گوش می­‌کند و نشتی صدا از خارج به داخل یا از داخل به خارج ندارد و انتخاب مناسبی  برای افرادی ست که به دنبال هدفون شیک و جذاب می­‌گردند.

معرفی هدفون Beyerdynamic DT770

این هدفون­‌ها با توجه به تمرکز صدای خالص در گوشی با کیفیت بسیار بالا، پدهای فوق‌­العاده نرم با اندازه مناسب و دایره­ای شکل‌شان مناسب استفاده در استودیو­ها هستند. این هدفون‌­ها بسیار با دوام و پرقدرت در آلمان ساخته شده‌­اند و در اختیار مردم قرار داده شده است. این هدفون­‌ها پشت بسته اند و اجازه نمی­‌دهند تا صدا از خارج به داخل نفوذ کند. هم­چنین نشت صدا به بیرون به هیچ وجه شنیده نمی­‌شود. این هدفون­‌ها دارای درایور بزرگ 45 میلی متری هستند و بازه فرکانسی زیادی را پوشش می‌­دهند.

معرفی هدفون Beats Solo

این محصولات در ابتدا توسط اپل تایید نشده بود اما بعدا با آزمایش‌­هایی که روی آن‌ها قرار گرفت مورد تایید شدند. طراحی این هدفون­‌ها بسیار جذاب هستند. روی دسته‌­ی این هدفون­‌ها هیچ اثری از هیچ کدام از اجزای داخلی این هدفون­‌ها وجود ندارد. فرم دسته‌­ی این هدفون­‌ها مطابق با سر هست و برای تماشای فیلم و موزیک گوش دادن هدفون­‌های بسیار راحتی هستند. فرم گوشی این هدفون­‌ها به حالتی است که صدا را مستقیما به سمت گوش هدایت می­‌دهد. این هدفون­‌ها براحتی خم می­‌شوند و قابل حمل هستند. رنج فرکانسی بالایی را پوشش می­‌دهند و بدون سیم و بصورت وایرلس می‌­تواند به دستگاه‌­های مختلفی متصل شود. سبک وزن بودن این هدفون‌­ها، انواع رنگ­‌های جذاب و تماشایی آن‌ها و کیفیت خوبشان باعث شده تا افراد زیادی طرفدار هدفون بیتس سولو باشند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (9)

  1. مطلب جامع و مفیدی در خصوص هدفون و هنزفری بود.بابت زحماتتون تشکر

  1. چقد جالب من تاحالا اینقد هدفون یکجا با اینهمه اطلاعات ندیده بودم!! منکه خیلی استفاده کردم واقعا قبل از خرید و استفاده هدفون همچین اطلاعاتی خیلی لازمه.

  1. بسبار عالی و مفید بود. میشه مطلبی هم جداگانه راجع به هندزفری ها خصوصا هندزفری های جدید اپل نوشت.

  1. هدفون ها با توجه به طراحی و ساختشون کارایی های زیادی دارند که بعضی از آنها دارای کیفیت و ماندگاری زیادی هستند؛ برای مثال هدفون سونی نمونه خوبی است.

  1. به نظر من مارک های معتبر هندزفری مانند سونی و اپل و ... خیلی با کیفیت هستند که هم دوام زیادی دارند و هم گوش را اذیت نمی کنه

  1. واقعا دیدن این همه هدفون با قابلیت های مختلف ، پیشرفت بشر رو نسبت به تکنولوژی و اهمیت دادن به اونو نشون میده

    1. بله حق با شماست. جهان در حال پیشرفت هست و الان از هر محصولی در هزار برند و انواع مختلفی ساخته شده

  1. کاش برای هندزفری ها مطلب جداگانه ای بنویسید. هندزفری اپل ایرپود استفاده کردم. طراحی متفاوت محل خروجی صداش کیفیتش رو عالی کرده. گوش درد هم نمی گیریم.

    1. در مطلب بعدی حتما از دیدگاه شما استفاده می کنیم

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید