جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تاریخچه آدیداس

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
تاریخچه آدیداس

آیا می دانید که برند آدیداس adidas برای کدام کشور است؟

آدولف داسلر بنیانگذار برند آدیداس adidas است که برای رسیدن به اهداف خود در این زمینه بسیار تلاش کرد. داسلردر ابتدا کار خود را از اتاق لباسشویی مادرش آغاز کرده بود و تا مسیر رسیدن به هدفش یاد آور این مسئله بود که راه خود را از کجا شروع کرده است. همچنین وی در سال 1924 اولین محصول از برند خود را به ورزشکاران ارائه کرد. و در قبال این کار مدال طلای لینا دارک را در سال 1928 در آمستردام و جسی اوونز را در سال1936 در برلین توسط رونمایی از کفش آدیداسش دریافت کرد. که این کفش برند آدیداس سه خط بود.

همچنین سرانجام برند آدیداس Adidas در آگوست 1949 در حضور 47 کارمند در شهر هرتزگن در ایالت آلمان بنیان گذاری شد.که این برند آلمانی همان روز کفشی به نام آدیداس را روانه بازار کرد که موجب شهرت زودهنگام او در این زمینه شد.وقتی فرانتس بکنبایر برای اولین بار در سال 1967 از کفش آدیداس خود استفاده کرد تجارت جدیدی را برای این شرکت به راه انداخت. اول از همه جلب اعتماد ورزشکاران درجه یک در سال های دراز جزء هدف های بلند مدت آدیداس شد. آدی داسلر با تولید محصولاتش در مرحله اول توجه به بهبود وضعیت ورزشکان و رفع نیاز های آن ها کرد و در این مسیر همین امر موجب اعتماد همگان به برند آدیداس شد.

تاریخچه آدیداس

آدیداس adidas اصلی

در سال 1970 در مسابقات فوتبال برند آدیداس یکی از برند های شناخته شده صنعت کالای ورزش بود. و در همین مسابقه که جام جهانی فیفا هم بود از توپ رسمی تل استار نیز رونمایی شد که از قضا این توپ به منظور دید بهتر از تلوزیون به رنگ سفید و تکه های از رنگ مشکی شده بود که نشانگر برند و لوگو آدیداس بود و همین رویداد کافی بود تا آغازی جدید در شرکت آدیداس رخ دهد.

اصلا لوگوی آدیداس adidas به چه معناس؟

در زمان مسابقات المپیک در سال ۱۹۷۲ که در مونیخ افتتاح شد، تمام دنیا در آلمان حضور داشتند و دقیقا در زمان همین رویداد، آدیداس لوگوی جدید «Trefoil» را ارایه داد یعنی بودن برای ماندن. تری فویل نماد عملکرد مارک آدیداس بود. مجموعه آدیداس اصل از سبک زندگی روزمره می آید و ممکن است بارها تغییر کند ولی همیشه Trefoil باقی خواهد ماند. پوشاک و کفش های تولیدی  مارک آدیداس با لوگوی این شرکت که مشخصه آن سه خط موازی است، نشان داده می شود که لوگوی رسمی شرکت آدیداس است..

بنیانگذارآدیداس adidas چه کسی بوده است ؟

درسال ۱۹۷۸ آدی داسلر درسن ۷۸ سالگی درگذشت. او مردی بود که به تنهایی، صنعت ورزش را با معیارهایی که کیلومترها با واقعیت فاصله داشت به اوج شکوفایی رساند.

پسر آدی داسلر، هورِست با حمایت مادرش کِیتی دوره جدیدی را برای کمپانی آدیداس آغاز کردند. او بازاریابی ورزشی مدرن را پایه گذاری کرد و همچنان با قدرت تمام به رشد و شکوفایی شرکت کمک کرد و همچنان راه پدر را ادامه داد.

کنسرت های هیپ هاپ برای تبلیغات آدیداس adidas

در سال 1986 ایالت متحده آهنگی را دروصف آدیداس منتشر کرد که نشان دهنده شور و اشتیاق افراد زحمتکش و سختکوش محله های فقیر نشین در تعلق خاطر به کفش های سه خط آدیداس بود. که یکی از کارمندان آدیداس با حضور 40 هزار نفر کنسرت را برگزار کرد که همین امر کافی بود تا آدیداس وارد دنیای عاشقانه برای هواداران خود شود.

تاریخچه آدیداس

کفش طلایی آدیداس adidas

در سال ۱۹۹۳ رابرت لوییس دریفوس مدیر اجرایی جدید همراه با شریکش کریستین تورِس شرکت غول پیکر آدیداس را که به خواب رفته بود و در آستانه ورشکستگی بود به صورت ناباورانه ای نجات داد.ایده او جهت دادن به آدیداس بود نه بازسازی آن.او این برند جهانی را از یک شرکت فقط فروشنده به یک شرکت بازاریابی تبدیل کرد و آن را دوباره در مسیر رشد قرار داد.
درسال ۱۹۹۸ سهام مارک آدیداس به DAX واگذار شد که شامل ۳۰ شرکت بزرگ تجاری در آلمان بود و کارخانه آدیداس به خارج از زاواراچ که قبلا یک پایگاه نظامی سابق ایالات متحده بود، انتقال یافت. آن جا «جهان ورزش» بود، مکانی که با تکنولوژی روز توسعه داده شد تا کارکنان آدیداس در مسیر رو به رشد، آن را اداره کنند.

درسال ۲۰۰۰ نیز با آغاز قرن جدید آدیداس اولین شرکتی بود که سبک جدیدی از زندگی را معرفی کرد. این کمپانی با تمرکز بر روی ورزش های خیابانی مشارکت نوآورانه ای را آغاز نمود. که در یکی از مبارزات بازاریابی ، سال ۲۰۰۴ مارک آدیداس اجازه داد تا بزرگترین ورزشکارانش از جمله دیوید بگهام، هائل جبرلزسی، محمد و لیلا علی با ترس و شکست مواجه شوند تا ثابت کند هیچ چیزی غیرممکن نیست.

کفش آدیادس adidas یک

در سال ۲۰۰۵ آدیداس برای اولین بار کفشی با عنوان «adidas1» یا آدیداس 1 را روانه بازار کرد که اولین کفش ورزشی دارای  میکروپروسسور بود. این میکروپروسسور با توانایی محاسبه بیش از ۵ میلیون فرمول ریاضی در ثانیه، اولین کفشی بود که به راحتی می‌توانست شرایط استفاده کننده را در نظر بگیرد و فرم کفش را براساس نیازهای او تغییر دهد. این میکروپروسسور با یک باتری کوچک تغذیه می‌شد که به طور تقریبی تا ۱۰۰ ساعت دویدن عمر کند و به راحتی قابل تعویض باشد و اما برند آدیداس (adidas) نام خود را به دیواره های خیابان ها و میدان های ورزشی کشید. مهارت این برند معتبر در این است که پوشاک و کفش را برای هر ورزش، هر مُد و سبک و سلیقه هر ورزشکار به صورت تخصصی ارائه می دهد. درسال ۲۰۱۳ نوآوری انتهاناپذیر آدیداس دوباره عرصه دیگری را به جهانیان معرفی کرد. کفش انرژی «energy» شبیه هیچ تجربه ای در گذشته نبود و طرفداران آدیداس را متحیر کرد.

استراتژی های برند آدیداس adidas

درسال ۲۰۱۵ آدیداس adidas تجارت استراتژیک خود را در سه مرحله برنامه ریزی کرد:

1. سرعت: آدیداس اولین شرکت ورزشی شد که سرعت در رفع نیازهای مصرف کنندگان و تصمیم گیری های داخلی از اهداف خود قرار داد.

2. شهرها: ۶ شهر کلیدی سهم بازار و روند آدیداس را به عهده دارند... نیویورک، لس آنجلس، شانگهای، توکیو، لندن و پاریس.

3. منبع باز: آدیداس اولین شرکت ورزشی است که ورزشکاران، مصرف کنندگان و شرکای خود را به عنوان بخشی از مارک ها معرفی می کند.

دنیای پیش روی مارک آدیداس adidas اصل

و اما در سال ۲۰۱۶ هاینر پس از ۱۵ سال مدیریت شرکت مارک آدیداس اصل را به کاسپر روستِد واگذار کرد. مدیری با دیدگاه و استراتژی دیجیتالی که همچنان این شرکت را در رده اولین های جهان، پایدار نگه داشته است.

شرکت آدیداس در زمینه طراحی، تولید و توزیع انواع لباس، کفش، پاافزار و کفش ورزشی، تجهیزات ورزشی، ساعت، عینک آفتابی، محصولات مراقبت‌های شخصی و لوازم لوکس فعالیت می‌کند. برند آدیداس بزرگترین تولیدکننده لوازم ورزشی در اروپا و دومین شرکت بزرگ تولیدی لوازم ورزشی در دنیا به‌ شمار می‌رود.

سیر تکاملی لوگو آدیداس Adidas

شاید فکر کنید این آدیداس نبود که تصویر نام تجاری سه خط افسانه ای را پیدا کرد، کاشف آن ظاهرا این ایده را از یک برند با نام کارهو اسپورت، با بهای مقداری از پول و بطری های الکل خرید.که در دهه 70 میلاد شرکت آلمانی اولین لوگو شبدر افسانه ای خودش که به صورت سه تا خط راه راه کشیده شده بود ساخت.شبدر در آن زمان قاره ها را نشان می داد ، در حالی که خطوط نشانگر فقط تنوع بودند. با این لوگو بسیاری از افراد مشهور با افتخار شروع به خودنمایی با محصولات این برند کردند.

در سال 1990 آدیداس قصد داشت تمرکز بیشتری بر روی محصولات ورزشی  و از این قبیل محصولات داشته باشد بنابراین تصمیم به طراحی آرم جدیدی کردند. سه خط آدیداس به نام عملکرد به گونه ای قرار گرفت که تصویری از یک کوه ایجاد کند، این کوه نمادی از موانعی که ورزشکاران در طول حرفه خود با آن روبرو هستند میباشد.

در سال 1997 لوگو جدید آدیداس جایگزین لوگو اصلی شد،با این حال از سال 2005 به بعد آدیداس را با آرم تشکیل شده از سه خط مشهور میشناسیم که در تمام محصولات ورزشی این شرکت لوگو آن در محصولات درج میشود.

کفش دو Adidas

آدیداس در حال حاضر در حال طراحی و تولید کفش‌های مخصوص دویدن متنوعی است adiStar Salvation 3، adiStar Ride 3(که جایگزین adiStar Cushion 6 شده است)، the Supernova Sequence 4 (که جایگزین Supernova Control 10 شده است)، Supernova Glide 3 و ... . در همین حال آدیداس کفش‌های ورزشی گران قیمت خود را با استفاده از چرم کانگرو تولید می‌کند. این کفش‌ها بیشتر به صورت سفارش مشتری عرضه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید