جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تاریخچه برند پوما

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
تاریخچه برند پوما

پوما شرکتی است که در سال 1948 توسط رودلف داسلر بنیانگذاری شد. همان شرکت امروزه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کفش  لباس و تجهیزات ورزشی می باشد و یکی از ابر قدرت ترین کمپانی های برند شناخته می شود و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات ورزشی می باشد. با ما همراه باشید تا با تاریخچه این برند بیشتر آشنا شویم.

تاریخچه برند پوما

معرفی پوما

تاریخچه پوما به برادران داسلر برمی گردد. برادران داسلر در ابتدا روی تولید کفش تمرکز کرده بودند. سرانجام این برادران پش از اتمام جنگ جهانی و اختلاف شدید مجبور به جدایی از هم شدند. که نام اولیه پوما در بدو تولید کارخانه رودا نام داشت. اما این در حالی بود که آدیداس Adidas همچنان به فعالیت خود ادامه می داد ولی پوما یک برند نوپا بود. اما توانست اولین مشتریان خود را از طریق کیفیت و عملکرد به خود جذب کند.

همچنین در سال 1950 فوتبالی با نام ATOM  تشکیل داده شد که تمامی این بازیکنان این کفش را به پا داشتند و بعد از این بازی این کفش به صورت عمده ای روانه بازار شد. که بیشتر از حد انتظار فروش موفق داشت.

اولین دستاورد های دهه پنجاه

اولین افتخار برای کفش های رانینگ در سال 1954 برای برند پوما رقم خورد. رکورد بازی دو توسط هاینز فورترر با استفاده از کفش پوما شکسته شد. از آن پس برند پوما در بازی فوتبال و بازی دو حرف اول را می زد. پوما توانست با شکستن رکورد های مختلف در فوتبال و دو و همکاری با ورزشکاران مطرح و فروش و معرفی مدل های جدید در طی سال های مختلف رشد چشمگیری در این زمینه داشته باشد و موفق شد نام برند پوما را پابرجا نگه دارد. دهه 60 برای پوما برگی نو برای این محصول را رقم زد. که در این سال موفق به دریافت سه مدال طلا در المپیک 64 شد و با شکست دیگر برند ها قهرمان شد و این فناوری همچنان ادامه داشت.

سال 1970 و کفش مناسب پادشاه

در این سال فوتبالیست ها سومین جام جهانی خود را توسط این برند کفش ثبت کردند .که در حالی که فوتبالیست ها قهرمانی خود را ثبت می کردند کفش پوما را در پای خود داشتند. در همان زمان پوما کینگ Puma king  محصول جدیدی بود که با تغییر روش در کفی کفش باعث شده بود که کفش نرم تر سبک تر و راحتتر طراحی شود.

برگ جدید سرنوشت برند پوما در دهه 70 رخ داد که این برند به بازی بسکتبال و ورزشکاران آن نیز نفوذ کرد. برند پوما با نفوذ بین ورزشکاران و افراد مطرح توانست هر روزه برند خود را گسترش دهد. می توان گفت که از شروع به کار پوما در رشته تنیس تقریبا 5 سال می گذرد. در سال 1977 گیلرمو ویلاس با پوشش کفش و لباس پوما و همینطور راکت پوما قهرمان مسابقات آمریکا فرانسه و استرالیا شد که موفق به همکاری با مری پیترز، رندی ویلیامز، کلاوس ولفرمن شد.

تاریخچه برند پوما

محصول torero در سال 1980

پوما دهه 80 را با انقلاب در صنعت کفش آغاز کرد. محصولی به نام torero روانه بازار کرد که این محصول دارای یک کفی بسیار انعطاف پذیر و مجهز به فناوری دوفلکس douflex بود. دوفلکس با استفاده از دو ساختار نی مانند که از کفی تا پاشنه کفش کشیده شده است باعث حمایت بیشتر پا و جلوگیری از پیج خوردن و آسیب به آن می شود. با این اساس دهه 80 یکی از پر رونق ترین دهه ها برای رشته تنیس شد. که بوریس بکر در حالی که قهرمانی ویبملدون را دست دارد در دستی دیگر راکت تنیس پوما را با خود به همراه دارد و کفش پومای که بوریس بکر بر پای خود دارد مانع از چرخش مچ پای این ورزشکار می شود. پوما درخشش خود را با بوریس بکر و مارتینا ناوراتیلوا ادامه داد و باعث درخشش فوتبال در مارادونا نیز شد. در سال های پایانی دهه هشتاد برند پوما به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد. حال دیگر سهام این شرکت در بازار های مالی قابل معامله است. که آرمین داسلر پسر رودلف داسلر مدیرعامل کنونی پوما از سال های پایانی دهه 80 به عنوان برترین سالهای طلایی این برند یاد می کند.

سال 1990 و کاپیتان تیم ملی آلمان

در سال 92 کاپیتان تیم ملی آلمان بهترین فوتبالیست کل جهان این برند شناخته شده را به پا داشت. لوتار ماتئوس یکی در آن سال بسیار معروف شد در حالی که کفش پوما کینگ را در بازی های تیم ملی آلمان به پا داشت.

فناوری جدید پوما برای این برند پوما دیسک است که جای بند ساختار دیسک مانند در آن طراحی شده است دیسک پس از چرخاندن کفش را در پای ورزشکار محکم می کند. پوما دیسک اولین کفش بدون بند این برند است.

اما دهه 90 از نظر دیگر هم برای این برند مهم بود که برای اولین بار با طراحان مطرحی همچون جیل ساندر همکاری داشت و مورد استقبال بسیاری از ورزشکاران و طرفداران قرار گرفت و توانست دو کفش king و easy rider را ارائه بازار کند و خیلی سریع این دو مدل از برند پوما جای خود را در دنیای مد باز کرد.

پوما در قرن جدید

پوما تقریبا بعد از سال 2000 همکاری خود را با ویلیلمز در تاریخ آغاز کرد . ویلیامز یکی از بهترین تنیسور های بخش زنان در جهان است. که در سال 2002 اولین گرنداسلم خود را دریافت کرد این در حالی بود که پوما کت سوییت را به عنوان شماره یک تنیس زنان در تن داشت. همچنین در همان سال نیز تیم ملی کامرون با لباس پوما برنده جام ملت های آفریقا شد. موفقیت پوما با قهرمانی ایتالیا در جام جهانی 2006 و رونمایی قایق بادبانی خود و قهرمانیش در مسابقات آزاد ولوو در سال 2008 و برنده شدن اوسین بولت mostro در رشته دو میدانی المپیک پکن و پشتیبانی از 7 تیم حاضر در جام جهانی 2010 آفریقا ادامه می یابد.

پوما با تولید لباس هایی ضد آتش برای خلبانان و همکاری با تیم فراری اسکودریا پر افتخار ترین تیم تاریخ اتوموبیلرانی توان و انعطاف فوق العاده خود در مقابله با انواع چالش های موجود در دنیای واقعی را به رخ رقیبان میکشد. در سال 2006 از بین 32 تیم حاضر در جام جهانی 12 تیم را پوما پشتیبانی میکند. حامی نیمی از تیم های ملی قاره آفریقا میشود.

بزرگترین حامی رشته فوتبال اما در رشته های دیگر مانند گلف، اتوموبیل رانی تنیس و دومیدانی و چند رشته دیگر نیز اکنون پرچمدار است. فروش پوما در سال 2017 به بیش از 4 میلیارد یورو میرسد. بیش از 3000 نفر کارمند دارد و در 80 کشور جهان به فروش محصولات خود میپردازد.

ورزشکاران و پوما

ورزشکاران پررنگ ترین نقش را در تاریخچه پوما داشته اند. همانگونه که در بالا مطالعه کردید تاریخ کمپانی های ورزشی با ورزشکاران مختلف گره خورده است .پله، مارادونا، بوریس بکر، لوتار ماتئوس و … اسطوره های دنیای ورزش به شمار می آیند. پوما در سال های اخیر نیز بیشتر از گذشته به حمایت از ورزشکاران در رشته های مختلف پرداخته است.

تاریخچه برند پوما

تکنولوژی های پوما

معرفی پوما بدون شناخت تکنولوژی های پوما امکان پذیر نیست. تحقیق و توسعه به کمپانیهایی مانند پوما این امکان را میدهد که بتوانند با بهبود هر روزه محصولات خود توان رقابت و فروش بیشتر محصولات خود را داشته باشند. فروشگاه کیش اوتلت با معرفی این تکنولوژی ها به هموطنان سعی در آسان نمودن انتخاب بهترین محصولات برای شما دارد.

محصولات مختلف پوما

- کفش مردانه پوما

- کفش زنانه پوما

- لباس مردانه پوما

- لباس زنانه پوما

- لوازم جانبی پوما

- کوله پشتی و کیف پوما

از اینکه مارا تا انتهای این مقاله یاری نمودید بسیار متشکریم و امیدواریم که لذت کافی را از این مقاله برده باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید