جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

5 ترفند ساده جهت اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
5 ترفند ساده جهت اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی

می‌دانید که تلویزیون‌های جدید، قابلیت‌های مختلفی برای اتصال به انواع گوشی‌ها دارند. ممکن است فکر کنید اتصال موبایل به تلویزیون قدیمی، امکان پذیر نیست، اما خوب است بدانید برای اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی، بسته به نوع تلویزیون شما چند راه حل وجود دارد. اولین نکته این است که دقت کنید برای انجام این کار باید هر دو دستگاه با هم کاملا سازگار باشند. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا روش‌های مختلف اتصال گوشی به تلویزیون‌های قدیمی را با هم بررسی کنیم.

ترفند اتصال موبایل به تلویزیون قدیمی با شارژر

اتصال موبایل به تلویزیون قدیمی با شارژر راحت ترین گزینه است، اما تنها راه نیست. شما می‌توانید گوشی موبایل خود را با استفاده از کابل شارژر به تلویزیون وصل کنید، در این صورت تلویزیون، گوشی شما را به عنوان کارت حافظه یا فلش مموری می‌شناسد. تنها وسیله‌ای که برای این کار به آن نیاز دارید، کابل شارژر گوشی است. فقط یادتان باشد قبل از اتصال، به منوی تنظیمات گوشی‌تان رفته و از بخش Developer Option یا گزینه‌های توسعه دهنده، USB Debugging را فعال کنید. حالا کابل شارژر را به گوشی و پورت USB تلویزیون وصل کنید. بعد از آن گزینه File Transfer را در پاپ آپی که در گوشی‌تان باز شده انتخاب کنید. با این کار تلویزیون گوشی را به عنوان هارد دیسک شناسایی خواهد کرد و به راحتی می‌توانید از طریق تلویزیون به فیلم‌ها، تصاویر و آهنگ‌های خودتان دسترسی داشته باشید.
این ترفند برای کسانی مناسب است که می‌خواهند فقط به فایل‌های داخل گوشی دسترسی داشته باشند، اما اگر بخواهید گوشی را Mirror کنید و صفحه نمایش آن را داخل تلویزیون ببینید، این روش کاربرد ندارد و باید از روش‌های دیگری برای این کار استفاده کنید.

اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی با کابل HDMI

این ترفند مناسب گوشی‌هایی است که از تکنولوژی MHL پشتیبانی می‌کنند. برای اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی با این روش به یک کابل تبدیل HDMI به میکرو USB یا HDMI به تایپ C نیاز دارید. البته باید مطمئن شوید که تلویزیون شما نیز از تکنولوژي MHL پشتیبانی می‌کند. برای اطمینان مشخصات گوشی و تلویزیونتان را در سایت سازنده بررسی کنید.

مبدل‌های متنوعی برای انجام این کار در بازار وجود دارند که می‌توانند به راحتی گوشی شما را به تلویزیون قدیمی وصل کنند و تصویر گوشی را روی تلویزیون نمایش دهند، اما طرز کار آن‌ها با هم متفاوت است. برای اتصال، کابل مبدل را به پورت شارژ گوشی و پورت HDMI تلویزیون خودتان وصل کرده و تلویزیون را روی پورت HDMI مورد نظر تنظیم کنید تا صفحه نمایش موبایل شما روی تلویزیون نمایش داده شود.

اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی با Miracast

یکی دیگر از روش‌های اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی استفاده از میراکست است. میراکست یک تکنولوژی انتقال تصویر است که بر پایه وای فای فعالیت می‌کند و به عنوان یک جایگزین بیسیم برای کابل HDMIشناخته می‌شود. امروزه تمامی گوشی‌های اندرویدی با سیستم عامل بالاتر از ۴.۲ از این تکنولوژی بهره مند هستند و امکان اتصال آن‌ها به تمامی تلویزیون‌هایی که از وای فای پشتیبانی می‌کنند وجود دارد. این قابلیت به صورت پیشفرض در اکثر دستگاه‌ها غیرفعال بوده و یا ممکن است در تلویزیون‌های مختلف با اسم‌های مختلفی مثل  SCREEN SHARING، Cast Screen، Miracast Screen، Screen Mirroring، Wireless Display و Smart View معرفی شده باشد.
بعد از فعال کردن این گزینه در گوشی و تلویزیون، باید در گوشی خودتان به دنبال دستگاه‌های سازگار با این تکنولوژی بگردید. پس از اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی با استفاده از این روش، به راحتی می‌توانید صفحه نمایش خودتان را به تلویزیون منتقل کنید و از تماشای محتوای آن روی یک صفحه نمایش بزرگتر لذت ببرید.

اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی با کروم کست

اگر تلویزیون شما خیلی قدیمی است باید بدانید که دستگاه‌های قدیمی‌تر از میراکست پشتیبانی نمی‌کنند. چاره کار برای اتصال به گوشی، استفاده از دانگل HDMI کروم کست است. با اتصال به پورت HDMI تلویزیون شما، می‌تواند تصاویر لپ تاپ یا گوشی موبایل شما را به صورت زنده بر روی تلویزیون نمایش دهد. برای استفاده از این روش به یک شبکه وای فای یا مودم خانگی نیاز دارید و باید حتما نرم افزار گوگل هوم را نیز روی تلویزیونتان نصب کنید. با استفاده از کروم کست می‌توانید چند برنامه مختلف را به صورت همزمان روی گوشی خودتان اجرا کنید و انجام کارهای همزمان با استفاده از آن خیلی راحت‌تر خواهد بود.

این دانگل ظاهر بسیار ساده‌ای دارد و از طریق پورت HDMI به تلویزیون شما وصل می‌شود. همچنین برق مورد نیاز آن هم از طریق پورت Micro USB تامین می‌شود. اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی از طریق اپلیکیشن کروم هوم نیز خیلی راحت است و به هیچگونه دانش اضافی برای این کار نیاز نخواهید داشت.

اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی

اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی از طریق DLNA

DLNA یک تکنولوژی نسبتا قدیمی است که در سال ۲۰۰۳ توسط شرکت سونی معرفی شد و در اکثر تلویزیون‌های تولید شده توسط این برند پشتیبانی می‌شود. طرز کار آن نیز با دیگر روش‌های اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی که در این مقاله معرفی کردیم کمی متفاوت است. در این تکنولوژی یکی از دستگاه‌ها به عنوان سرور و دستگاه دیگر به عنوان کلاینت معرفی خواهد شد. سپس دستگاهی که به عنوان سرور معرفی شده است فایل‌های موردنظر را به اشتراک می‌گذارد و سایر دستگاه‌ها می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. البته این روش با محدودیت‌های خاص خودش هم روبرو است. برای مثال نمی‌توانید از آن برای انتقال صفحه نمایش استفاده کنید و فقط می‌توانید فایل‌های داخل گوشی را به اشتراک بگذارید.

استفاده از این روش خیلی راحت است و فقط کافیست که برنامه DLNA را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید و سپس با دنبال کردن دستورالعمل‌های مربوطه گوشی خودتان را به تلویزیون متصل کنید.

جمع بندی

با وجود اینکه در تلویزیون‌های امروزی روش‌های خیلی ساده‌تری برای اتصال گوشی به تلویزیون وجود دارد، تلویزیون‌های قدیمی این امکانات را ندارند. بهترین روش برای انجام این کار، استفاده از یکی از متدهایی است که در بخش‌های بالا معرفی کردیم. با استفاده از این روش ها اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی به راحتی قابل انجام است.

 

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید