جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تسخیر توییتر توسط دیوانه‌ها و ترول‌ها/ هشدار بنیان‌گذار ویکی‌پدیا

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
تسخیر توییتر توسط دیوانه‌ها و ترول‌ها/ هشدار بنیان‌گذار ویکی‌پدیا

دیجیاتو نوشت: «جیمی ویلز»، بنیان‌گذار ویکی‌پدیا (Wikipedia) از خرید ایکس (توییتر سابق) توسط «ایلان ماسک» به‌شدت انتقاد کرد و گفت این شبکه اجتماعی از زمانی که توسط ثروتمندترین فرد جهان خریداری شده، در حال ازدست‌دادن کاربران خود است و با خطر تسخیرشدن توسط ترول‌ها و دیوانه‌ها روبه‌رو است. در این صحبت‌ها، دو چهره برجسته صنعت فناوری به جنگ لفظی خود که از سال قبل در جریان است، ادامه داده‌اند.

ویلز اخیراً در پاسخ به این سؤال که خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر توسط ماسک چه معنایی برای چشم‌انداز این شبکه اجتماعی دارد به CNBC در کنفرانس فناوری Web Summit پاسخ داد:

«این یک مشکل بزرگ است. فکر می‌کنم بسیاری از مردم در حال ترک توییتر هستند. افراد متفکر و جدی زیادی از آن خارج می‌شوند. حدس می‌زنم ایکس اکنون به‌عنوان نوعی میدان عمومی پیش‌فرض عمل می‌کند، و اگر این فضا توسط ترول‌ها و دیوانه‌ها تسخیر شود، برای هیچ یک از ما خوب نیست.»

براساس داده‌های شرکت تحلیلی Similarweb، ظاهراً گفته‌های بنیان‌گذار ویکی‌پدیا چندان اشتباه نیست و میزان تعامل شبکه اجتماعی ایکس نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

تنش‌های لفظی بین ایلان ماسک و بنیانگذار ویکی‌پدیا

جدال بین این دو از سال گذشته آغاز شد، زمانی که ماسک ویکی‌پدیا را به «داشتن تعصب چپ‌گرای قابل‌ملاحظه» متهم کرد. رئیس ایکس این اظهارنظر را در پاسخ به توییت یک یوتوبر با نام «یان مایلز چئونگ» درباره بررسی ویکی‌پدیا برای حذف صفحه Twitter Files ارائه کرده بود.

ویکی‌پدیا که برای به‌روز نگه‌داشتن محتوای خود به جامعه‌ای از داوطلبان متکی است، در نهایت این صفحه را حذف نکرد.

همچنین ویلز در حالی اظهارات خود را بیان کرده است که ایلان ماسک اوایل این ماه نام ویکی‌پدیا را مورد تمسخر قرار داده بود. ویلز در جواب به ماسک گفت: «او با من جنگ لفظی داشته است و من فقط او را نادیده می‌گیرم. چیزی که او از آن به‌عنوان سانسور یاد می‌کند، ما از آن به‌عنوان قضاوت متفکرانه تحریریه یاد می‌کنیم که موضوع بسیار متفاوتی است.»

بنیان‌گذار ویکی‌پدیا همچنین اوایل امسال پلتفرمی با نام Trust Cafe را راه‌اندازی کرده است که می‌تواند با ایکس رقابت کند. به گفته ویلز محتواهای این پلتفرم براساس قابلیت اعتماد منتشر خواهند شد و نه محبوبیت. همچنین Trust Cafe از تبلیغات پشتیبانی نمی‌کند و دارای سیستم اشتراک داوطلبانه است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید