جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری، کدام را بخریم؟

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری، کدام را بخریم؟

اگر قصد خرید پرینتر داشته باشید، احتمالا انتخاب میان پرینترهای جوهرافشان و لیزری، یکی از چالش های پیش روی شما خواهد بود. پرینترهای جوهرافشان و لیزری، تفاوت های نسبتا قابل توجهی دارند و که با پرداختن و آشنایی بیشتر با آن، بهتر می‌توانید برای خرید یک پرینتر کارآمد که متناسب با نیاز شما باشد، تصمیم گیری کنید.

در این مطلب قصد داریم نگاهی به تفاوت چاپگر جوهرافشان و لیزری بیندازیم. اگر شما نیز مایل هستید که در اینباره اطلاعات مناسبی به دست بیاورید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مقایسه پرنترهای جوهرافشان و لیزری

همان طور که می‌توان از نام این گروه از پرینترها حدس زد، چاپگرهای جوهرافشان برای پرینت از جوهر استفاده می کنند و همین موضوع تا حدودی این پرینترها را در موضع ضعف قرار می‌دهد. زیرا جوهر معمولا سریع تمام می شود یا اگر مدت زمانی پیوسته از آن استفاده نشود، احتمال خشک شدن دارد. در فرایند چاپ درر پرینترهای جوهرافشان، جوهر بسته به محتوایی که زیر پرینت قرار دارد، روی کاغذ پاشیده می‌شود.

در پرینترهای لیزری، به جای جوهر از پودر تونر استفاده شده که در فرایند چاپ، روی کاغذ ذوب می‌شوند تا محتوای مورد نظر بر کاغذ قرار بگیرد. طول عمر کارتریج تونر پرینترهای لیزری به مراتب بیشتر از پرینترهای جوهرافشان است.

حال که با نوع فناوری چاپ پرینترهای جوهرافشان و لیزری آشنا شدیم، بیایید ببینیم که تقاوت پرینترهای جوهرافشان با لیزری در چه مواردی دیگری خلاصه می‌شود.

تفاوت در پرینت رنگی

یکی از مهم‌ترین موارد در مقایسه پرینترهای جوهرافشان و لیزری رنگی، کیفیت خروجی چاپ در پرینت رنگی است. به طور کلی کیفیت پرینت در چاپگرهای جوهرافشان، عموما بالاتر است. این موضوع زمانی که قصد خرید پرینتر رنگی داشته باشید، بیشتر مشخص خواهد شد. اگر چه در میان پرینترهای لیزری نیز، انواع رنگی به وفور یافت می‌شوند، اما هنوز کیفیت چاپ در پرینترهای جوهرافشان رنگی بالاتر است. 

تفاوت چاپگر جوهرافشان و لیزری در کیفیت خروجی چاپ

کیفیت چاپ پرینترهای جوهرافشان، معمولا بهتر از چیزی است که در پرینترهای لیزری داریم. این موضوع در اکثر مواقع خود را در زمان چاپ تصاویر نشان می‌دهد و اگر هدف چاپ بیشتر نوشته و متن باشد، تمایز زیادی را مشاهده نخواهید کرد.

البته این یک مقایسه قطعی نیست؛ شما ممکن است در میان مدل‌های گران قیمت پرینترهای لیزری از برندهای مشهور، محصولاتی را بیابید که کیفیت چاپ آن‌ها، از پرینترهای معمولی جوهرافشان به مراتب بهتر باشد.

مقایسه پرنترهای جوهرافشان و لیزری در سرعت پرینت

سرعت چاپ در پرینترهای لیزری، به مراتب بالاتر از پرینترهای جوهرافشان است. از این رو اگر دقت کرده باشید معمولا شرکت‌ها و موسساتی که نیاز به چاپ زیاد و در حجم بالا دارند، از پرینتر لیزری استفاده می کنند. در حالی که این تفاوت پرینترهای جوهرافشان با لیزری، حاکی از آن است که برای خرید یک پرینتر خانگی و استفاده محدود، انواع جوهرافشان مناسب‌تر باشند. با این حساب اگر نیاز به چاپگری دارید که بتوانید با آن حجم زیادی ورقه را پشت سر هم پرینت کرده و فاکتور سرعت برای شما اهمیت دارد، حتما سراغ پرینترهای لیزری بروید.

مقایسه پرینتر جوهر افشان و لیزری

تفاوت پرینترهای جوهرافشان با لیزری در حجم چاپ

به طور کلی هر پرینتری که خریداری می‌کنید، یک توان و ظرفیت چاپی دارد. در صورتی که بخواهید حجم بیشتری چاپ از پرینتر خارج کنید، قطعا دستگاه دچار استهلاک زودرس شده و نیاز به تعمیر (اکثرا گران قیمت)، پیدا خواهد کرد. از این روی باید این موضوع حجم و ظرفیت چاپ را نیز موقع خرید پرینتر در نظر داشته باشید. همین حجم چاپ، یک تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری است که باید حتما موقع خرید در نظر داشته باشید.

پرینترهای جوهرافشان، حجم و ظرفیت چاپ کمتری در مقایسه با پرینترهای لیزری دارند. از این روی در صورتی که انتظار حجم بالای چاپ را در ماه یا هفته داشته باشید و قرار باشد از پرینتر به صورت حرفه‌ای استفاده کنید، باید حتما به سراغ خرید یک پرینتر لیزری بروید. پرینترهای جوهرافشان، برای کارکرد معمولی یا کم مناسب هستند و در حجم چاپ بالا به جز هزینه پی در پی که باید برای خرید کارتریج جوهر بپردازید، استهلاک خود چاپگر نیز اهمیت پیدا می‌کند.

تفاوت در قیمت خرید اولیه و هزینه‌های نگهداری

پرینتر جوهرافشان یا لیزری

به طور کلی رده قیمتی پرینترهای جوهرافشان در مقایسه با پرینترهای لیزری، پایین‌تر است و اگر شما به دنبال خرید یک چاپگر ارزان قیمت باشید، بهتر است که جستجوی خود را در میان پرینترهای جوهرافشان انجام دهید. اما در این میان باید نکته مهم دیگری را نیز در نظر داشته باشید. با توجه به این که کارتریج‌های پرینترهای جوهرافشان، زود به زود تمام شده یا حتی همان طور که گفتیم خشک می‌شوند، مرتب نیاز به خرید کارتریج جدید پیدا می‌کنید. در حالی که در خصوص پرینترهای لیزری، طول عمر کارکرد بسیار بالاتر است و کمتر با این هزینه‌های نگهداری و تعویض کارتریج روبرو خواهید بود.

جمع بندی

در بالا به تفاوت پرینترهای جوهرافشان و لیزری پرداختیم و دیدیم که هر یک از این دو نوع پرینتر چه مزایا و معایبی دارند. با این حساب در نهایت نمی‌توان گفت که به طور قطعی کدام یک از این دو نوع پرینتر، نسبت به دیگری برتری حتمی دارند. در واقع شما باید با در نظر گرفتن نیاز خود و انتظاراتی که از یک پرینتر دارید، بهترین محصول در این گروه کالایی را انتخاب و خریداری کنید. شما اگر قصد خرید پرینتر داشته باشید، کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ پرینتر جوهرافشان یا لیزری؟ تفاوت چاپگر سوزنی و لیزری چیست؟ حتما نظرات و تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید