جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تکنیک خرید کارت گرافیک استوک

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
تکنیک خرید کارت گرافیک استوک

اگر چه پردازنده مرکزی (CPU) یکی از مهم‌ترین قسمت‌های کامپیوتر است، اما کارت گرافیک هم از اهمیت زیادی برخوردار است. وجود کارت گرافیک قدرتمند و باکیفیت تضمین می‌کند که بازی‌ها، نرم‌افزارها و کارهای گرافیکی با سرعت روان در حال اجرا هستند. اگر از عملکرد کارت گرافیک‌تان راضی نیستید، می‌توانید کارت‌های گرافیک را به صورت جداگانه خریداری و روی سیستم‌تان نصب کنید. کارت گرافیک استوک یکی از انتخاب‌های مقرون به صرفه و باکیفیت است که در اینجا قصد داریم به هر آنچه که در خصوص آن باید بدانید اشاره کنیم.

چرا کارت گرافیک استوک بخریم؟

کارت گرافیک استوک، عملکرد خوبی دارد و به خوبی از پس کارهای پردازشی و گرافیکی سیستم شما برمی‌آید. برخی از مزایای خرید کارت گرافیک استوک شامل این مواردند:

قیمت مناسب: اصلی‌ترین دلیل این که افراد به خرید گرافیک استوک روی می‌آورند، قیمت عالی این محصولات است. کارت گرافیک‌های استوک معمولا از مدل‌های مشابه خود که نو یا آکبند هستند، قیمتی ۴۰ الی ۵۰ درصد ارزان‌تر دارند اما از لحاظ کیفیتی و عملکردی تفاوت چندانی با کارت های آکبند ندارند.
تنوع بالا: هنگام خرید کارت گرافیک دست دوم، از کارت‌های گرافیک انویدیا گرفته تا AMD، با مدل‌های بسیار متنوعی روبرو می‌شوید. همین موضوع باعث می‌شود به راحتی بتوانید یک گزینه مناسب با بودجه و نیازتان را انتخاب کنید.

نکات مهم در هنگام خرید کارت گرافیک استوک

هنگامی که قصد خرید کارت گرافیک استوک را دارید باید این موارد را در نظر بگیرید:

بررسی فیزیکی

اگر کارت گرافیک دست دوم، آسیب دیده باشد یا برای اهداف ماینینگ استفاده شده باشد ارزش خرید ندارد. به همین خاطر باید هر نوع آسیب فیزیکی، لحیم کاری کارت گرافیک یا باز شدن پیچ‌ها را قبل از خرید بررسی کنید. یک عامل مهم دیگر در سلامت کارت گرافیک، صدای فن است. اگر فن صدای ناخوشایند و نویز تولید می‌کند، یعنی مدت زیادی عمر کرده و خرید آن اشتباه است.

نوع کاربری

قبل از خرید کارت گرافیک باید هدف‌تان را مشخص کرده باشید. برای مثال گیمرها به باکیفیت‌ترین کارت گرافیک نیاز دارند. به علاوه، گیمرها باید از این که گزینه مورد نظرشان حافظه گرافیکی بالایی دارد مطمئن شوند. هم شرکت انویدیا و هم AMD کارت‌های گرافیک پیشرفته‌ای را برای گیمرهای حرفه‌ای یا رندر تولید کرده‌اند. برای مثال کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 4090 با حافظه 24 گیگابایت و مدل Nvidia GeForce RTX 4070 Ti Super با حافظه ۱۶ گیگابایت انتخابی مناسب برای گیمینگ هستند.

افرادی که قصد خرید کارت گرافیک برای کاربردهای روزمره، وب‌گردی، کارهای ادیت و گیمینگ سبک را دارند، بهتر است سراغ مدل‌های میان رده بروند. برای مثال کارت گرافیک AMD Radeon RX 7600 و Nvidia GeForce RTX 4060 با حافظه ۸ گیگابایت بهترین گزینه‌ها هستند.

تست دمای کارت گرافیک استوک

یکی از عواملی که یک کارت گرافیک را به گزینه‌ای مناسب تبدیل می‌کند، پایداری آن است. برای انجام تست استرس روی کارت گرافیک می‌توانید از نرم افزارهایی همچون Heaven Benchmark یا Prime 95 استفاده کنید. این نرم‌افزارها کارت گرافیک را تحت فشار قرار می‌دهند تا ببینند که آیا دچار مشکلاتی مثل افزایش دما، کاهش عملکرد، تاخیر، فریز شدن صفحه یا خاموش شدن تصادفی سیستم می‌شود یا نه. کارت گرافیکی که دچار این مشکلات شود، یعنی ناپایدار است و نمی‌تواند انتخاب مناسبی باشد. نکته مهم برای تست دمای کارت گرافیک این است که از فن‌ها و تهویه مناسب استفاده کنید.

ابعاد و اندازه

کارت‌های گرافیک در ابعاد و طول‌های مختلفی عرضه می‌شوند و این نکته‌ای است که حتما هنگام خرید باید به آن توجه کنید. قبل از اقدام برای خرید، ببینید که آیا کیس شما به اندازه کافی بزرگ است که بتواند کارت گرافیک استوک مورد نظرتان را در خود جای دهد یا نه. علاوه بر این باید مطمئن شوید که موانعی مانند کابل کشی و سیستم خنک کننده مانع از قرارگیری درست کارت گرافیک نمی‌شوند.

بررسی رزولوشن مانیتور

بسیاری از کارت گرافیک‌های معمولی، برای گیمینگ با رزولوشن 1080p و سرعت بین 30 تا 60 فریم در ثانیه کافی هستند. اما اگر رزولوشن مانیتورتان 4K یا 1440p است (از جمله مانیتورهای اولترا واید) به یک کارت گرافیک رده بالا نیاز دارید.

در صورتی که گیمر حرفه‌ای هستید و به اجرای گیم‌ها با دقیق‌ترین جزئیات نیاز دارید، این مقدار دو برابر می‌شود و باید مانیتور 8K خریداری کنید. بعد از آن هم باید مطمئن شوید که کارت گرافیک استوکی که خریداری می‌کنید با این مانیتور هماهنگ است.

در نظر گرفتن نرخ تازه سازی گرافیک دست دوم

اگر مانیتور شما دارای نرخ تازه‌سازی ( رفرش ریت ) سه رقمی است، برای این که به پتانسیل کامل خود برسد و محتوا را روان و سریع اجرا کند، به یک کارت گرافیک و پردازنده قدرتمند نیاز دارید. از طرف دیگر، اگر مانیتور استوک شما معمولی است و نرخ تازه سازی آن 60 هرتز و رزولوشن آن 1080p است، خرید یک کارت گرافیک گران قیمت و قدرتمند صرفه اقتصادی ندارد. به این خاطر که این کارت گرافیک نمی‌تواند مانیتور را مجبور به اجرای بی نقص کند. در این شرایط یک کارت گرافیک استوک میان رده یا پایین رده هم می‌تواند کار شما را راه بیندازد.

اگر می‌خواهید ببینید مدلی که انتخاب کرده‌اید ارزش خرید دارد یا نه، به وبسایت سازنده اصلی (مثل AMD و Nvidia) بروید تا اطلاعات دقیقی در مورد محصول کسب کنید. همچنین به چندین وبسایت فروش کارت گرافیک سر بزنید تا ببینید که دامنه قیمتی مدل مد نظرتان چقدر است و کاربران چه نظراتی درباره این کارت گرافیک استوک دارند.

تکنیک خرید کارت گرافیک استوک

اهمیت خرید کارت گرافیک دست دوم از فروشگاه معتبر مانند جی استوک

برخی از کارت گرافیک‌های استوک برای اهدافی مثل استخراج یا ماینینگ استفاده شده‌اند و طول عمر مفیدشان تمام شده است. در این شرایط اگر چنین کارت گرافیک‌هایی را خریداری کنید، در حقیقت هزینه‌ای که صرف کرده‌اید را دور ریخته‌اید. به همین خاطر توصیه می‌کنیم از فروشگاه‌های آنلاین معتبر خریدتان را انجام دهید.

اگر به دنبال یک فروشگاه معتبر و قابل اعتماد هستید، جی استوک بهترین انتخاب برای شماست. با ارائه مجموعه‌ای گسترده از کارت‌های گرافیک استوک با گارانتی معتبر، ما به شما اطمینان می‌دهیم که تجربه‌ای بی‌نظیر از خرید خواهید داشت. مزیت خرید کارت گرافیک از جی استوک (jeystock.com) این است که مدل مورد نظرتان را با پایین‌ترین قیمت، کیفیت بالا و گارانتی خواهید خرید. در آخر، ما این اطمینان خاطر را به شما می‌دهیم که کارت گرافیک‌تان عمر طولانی، دوام بالا و بهترین عملکرد گرافیکی را خواهد داشت.

جی استوک بهترین انتخاب برای خرید کارت گرافیک استوک و پرینتر استوک است، زیرا با تضمین کیفیت و قیمت مناسب، تمامی نیازهای شما را در زمینه تجهیزات کامپیوتری فراهم می‌کند.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید