جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

تکه‌هایی از زمین در فضا پراکنده شده‌است؟

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
تکه‌هایی از زمین در فضا پراکنده شده‌است؟

دیجیاتو نوشت: پیش از این دانشمندان بر این باور بودند که بیشتر سیارک‌های نزدیک به زمین از آن سوی مدار مریخ آمده‌اند.

بیش از ۳۲۰۰۰ سیارک نزدیک به زمین در فضا در نزدیکی سیاره ما پرواز می‌کنند. درحالی‌که منشا این سیارک‌ها به‌طور کامل مشخص نیست، دانشمندان معتقدند که حداقل یکی از آنها ممکن است از ماه آمده‌ باشد.

اعتقاد بر این است که سیارک معروف به کامواولیوا قطعه‌ای از ماه است که میلیون‌ها سال پیش، پس از یک برخورد بزرگ از سطح ماه به بیرون پرتاب شد.

این احتمال که این سیارک ممکن است قطعه‌ای از ماه باشد اولین‌بار توسط تیمی از دانشگاه آریزونا مطرح شد. اکنون یک گروه تحقیقاتی جدید بینش بیشتری درمورد این احتمال ارائه کرده است. از جمله یک مسیر منحصر به‌فرد که می‌تواند این حادثه را ممکن کند.

پیش از این، دانشمندان بر این باور بودند که بیشتر سیارک‌های نزدیک به زمین از آن سوی مدار مریخ آمده‌اند. با این‌حال، این احتمال وجود دارد که کامواولیوا قطعه‌ای از ماه باشد. چالش در اثبات این است که قطعات ماه باید بتوانند از گرانش زمین فرار کنند، جایی که مطالعه جدید وارد عمل می‌شود.

تکه‌هایی از زمین در فضا پراکنده شده‌است؟

سیارک‌ها

بر اساس مطالعه جدید، قطعاتی از ماه می‌توانند از گرانش زمین خارج شوند، به شرطی که به اندازه کافی سریع به بیرون پرتاب شوند. ماه در چندین میلیون سال گذشته با شهاب‌سنگ‌های مختلف مواجه شده‌ است. یکی از این ضربه‌ها می‌توانست منجر به پرتاب قطعه‌ای از آن و در نهایت تبدیل به کامواولیوا شود.

با این‌حال، تمام دلیلی که محققان به کامواولیوا به‌عنوان قطعه احتمالی ماه نگاه کرده‌اند، به دلیل مدار منحصر به‌فرد آن است. درحالی‌که بیشتر سیارک‌های نزدیک به زمین دارای مدارهایی هستند که آنها را به زمین نزدیک می‌کند، کامواولیوا در بیشتر مواقع در حین گردش به دور خورشید به‌عنوان همراه زمین عمل می‌کند.

تحقیقات جدید برای انتشار در مجله Communications Earth & Environment پذیرفته‌ شده‌ است و به جزئیات چگونگی تبدیل کامواولیوا پس از جدایی از سطح ماه به سیارکی نزدیک به زمین می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید