جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

حل مشکل صنایع فولاد و فلزات غیرآهنی با هوش مصنوعی

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
حل مشکل صنایع فولاد و فلزات غیرآهنی با هوش مصنوعی

یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری شیخ بهایی با تکیه بر توسعه فناوری در زمینه مهندسی مواد و متالورژی اقدام به بهینه‌سازی، طراحی و ارائه راه حل در صنایع فولاد و غیر فلزی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمود حسین‌آبادی عضو پارک علم و فناوری شیخ بهایی و مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری شیخ بهایی با اشاره به زمینه فعالیت این شرکت، گفت: تمرکز اصلی این شرکت بر توسعه فناوری در قالب بهینه‌سازی، طراحی و ارائه راه حل برای فرایندهای مرتبط با صنایع فولاد و فلزات غیر آهنی است.

وی ادامه داد: در واقع این توسعه بر اساس پاسخ‌گویی به نیاز صنعت از طریق روش‌های آزمایشگاهی، محاسباتی، یادگیری ماشین و هوش‌مصنوعی انجام می‌شود.

محمود حسین‌آبادی سامانه بهینه‌سازی فرآیند اسیدشویی را از فعالیت‌های شاخص این شرکت عنوان کرد و گفت: با دسترسی به اطلاعات فرایند نورد گرم، ضخامت و ریز ساختار پوسته اکسیدی تشکیلی بر سطح ورق فولادی قابل پیش‌بینی است.

عضو پارک علم و فناوری شیخ بهایی با بیان اینکه سرعت و زمان عبور ورق فولادی در حمام اسیدشویی بسیار اهمیت دارد، گفت: برای دستیابی به کیفیت بهینه سطح ورق فولادی باید مقادیر پارامترهای حمام‌ اسید شویی براساس ضخامت لایه اسیدی مشخص شود.

وی تصریح کرد: به عبارتی با تهیه نرم‌افزاری، امکان پیش‌بینی ضخامت و ساختار پوسته اکسیدی تشکیلی بر سطح ورق بدون نصب تجهیزات بازرسی ممکن می‌شود. نتایج حاصل از این نرم‌افزار مبنایی برای سامانه کنترل عملیات اسیدشویی می‌شود.

عضو پارک علم و فناوری شیخ بهایی، سامانه بازرسی هدفمند سطح ورق فولادی سردنوردیده را از دیگر خدمات این شرکت برشمرد و گفت: با آگاهی از وضعیت عیوب، مکانیزم و پارامترهای موثر بر تشکیل آنها کیفیت سطوح سنجیده و با تغییراتی متناسب با شرایط محصول، بهینه‌سازی انجام می‌شود.

حسین‌آبادی بیان داشت: همچنین برای کاهش تلفات آزمون و خطا در خط تولیدهای بزرگ، واحدهای پایلوت در مقیاس آزمایشگاهی، نیمه صنعتی و صنعتی برای صنایع فلزات غیر آهنی از طریق طراحی و پیاده سازی ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید