جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

خواص روغن آرگان

author منتشر کننده
نظرات (2) 5 0
خواص روغن آرگان

آیا تا به حال نام روغن آرگان را شنیده اید؟ چند سالی می شود که نام این روغن را بر روی شامپو ها و یا دیگر محصولات بهداشتی می بینیم. این روغن یک روغن گیاهی است که از هسته درختی به اسم آرگان به دست می آید. خواستگاه اصلی و زیست بوم این روغن مربوط به مراکش است. اما این روز ها در بسیاری از نقاط دنیا به وفور پیدا می‌ شود. باید بدانید که روغن اصلی دارای رنگ زرد طلایی است. در صورتی خیلی کم‌ رنگ باشد، به احتمال زیاد با روغن‌ های دیگر ترکیب شده است. بافت آن نیز باید صاف و نرم باشد.

محصولاتی از روغن آرگان حاصل می شود؟

روغن آرگان به شکل های متنوعی در مواد مختلفی دیده می شود و به فروش می رسد. در حال حاضر که بیشتر در کرم های آرایشی، صابون ها و شامپوها، روغن های بدن، سرم ها یا گاها در برخی مواد غذایی به عنوان عصاره می بینیم اما شما حتی می توانید این روغن را به صورت مستقیم به موضعی که نیاز دارید بهبود یابد استعمال کنید و از آن لذت ببرید.

خواص روغن آرگان

خواص روغن آرگان

از خواص این روغن برای مو و پوست چه اطلاعاتی دارید؟ در اطرافمان افراد بسیار زیادی را می بینیم که همیشه در حال فکر کردن به داشتن مو و پوست سالم، با طراوت و جذاب هستند و برای داشتن آن به دنبال خرید انواع و اقسام محصولات آرایشی و بهداشتی هستند. این افراد برای خرید این لوازم آرایشی، هزینه‌های بسیاری هم صرف خواهند کرد اما ممکن است نتیجه مورد نظر خود را نگیرند. اما اگر با خواص روغن آرگان برای پوست و مو آشنا شوند، مشتری پر و پا قرصش خواهند شد. اگر شما هم می‌خواهید بدانید این موارد چه چیزهایی هستند تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

فهرست خواصی که روغن آرگان برای مو و پوست دارد

این روغن یکی از با ارزش ترین روغن های دنیا است. جالب است بدانید این روغن به دلیل فواید بسیاری که دارد به طلای مایع مشهور است. درخت این روغن در اصل مربوط به مراکش است و هر درخت حدود سی سال زمان می برد که میوه دهد. زنان مراکشی از سال ها پیش، از روغن میوه این درخت، برای جوان سازی پوست خود بهره می بردند. روغن آرگان حاوی مقادیر زیادی ویتامین E، ویتامین A، اسید های چرب ضروری و آنتی اکسیدان است. دو نوع اسید چرب به نام های اسید اولئیک و اسید لینولئیک در این روغن وجود دارد. لینوانیک اسید، التهاب و آکنه را کم می کند و سطح رطوبت پوست را بالا می ‌برد. اسید اولئیک هم موجب افزایش نفوذ پذیری پوست شما خواهد و به دیگر مواد تشکیل دهنده اجازه نفوذ آسان تر می ‌دهد. نکته خوبی که در مورد آرگان وجود دارد این است که باعث مسدود شدن منافذ صورت نخواهد شد. از آن جایی که ویتامین E موجود در آن به تولید و بازیابی سلول های پوست و موی شما کمک می ‌کند در نهایت استفاده از این روغن سبب جوانی و شادابی پوست و موی شما خواهد شد.

درخشان و شاداب کردن پوست به کمک روغن آرگان

آنتی اکسیدان ‌ها ترکیباتی اند که حضور آن‌ ها در بدن بسیار تاثیرگذار بوده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می ‌کنند. از خوبی های روغن آرگان این است که سرشار از آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب ضروری بوده و به همین دلیل پوست را ترمیم و پاکسازی می‌ کند. پس اگر می‌خواهید پوستی شاداب و درخشان داشته باشید، شب ها قبل از اینکه به رختخواب بروید، مقدار کمی آرگان را روی پوست خود بزنید و به آرامی آن را ماساژ دهید تا پوستتان لطیف و زیبا شود.

خواص روغن آرگان و به تاخیر انداختن پیری زودرس

طی سال های اخیر با افزایش آلودگی ‌ها سلامتی انسان بیشتر در معرض خطر قرار گرفته است. بالا رفتن میزان آلودگی هوا و اشعه‌ های مضر نور آفتاب، آسیب ‌های فراوانی را به پوست صورت و بدن انسان وارد می سازد. به خاطر این آسیب ‌های وارد شده به پوست، رادیکال های آزاد روی پوست جمع شده و سطح مرطوب آن را نابود می کنند. بدیهی است که وقتی سطح مرطوب پوست از بین برود، پوست دچار خشکی بیش از حد خواهد شد. از پیامدهای خشکی، پیری زودرس پوست است پس شما باید تا جایی که می‌توانید پوست خود را مرطوب نگه دارید تا به پیری زودرس دچار نشود. آرگان به خوبی می ‌تواند این کار را برایتان انجام دهد چون ویتامین E موجود در آن صدمات رادیکال های آزاد را خنثی خواهد کرد. علاوه بر این، ساپونین موجود در این روغن، رطوبت پوست را افزایش می دهد و موجب کشسانی و سفتی پوست می ‌شود.

روغن آرگان یک ماده مغذی برای پوست صورت

پوست صورت در زیبایی ما تاثیر بسیار زیادی دارد و به همین دلیل رسیدگی به آن از اهمیت بالایی برخوردار است. مخصوصا پوست های حساس به طور مداوم بایستی از انواع آلودگی پاک شده و مرطوب گردند. آرگان بهترین گزینه برای مرطوب کردن و رساندن مواد مغذی به پوست است. پس نیاز است همیشه قبل از خواب و پس از انجام مراحل روتین پوستی، مقداری از این روغن را روی پوست خود بمالید و آن را به آرامی ماساژ دهید تا پوستتان تغذیه شود. شما می توانید، از پاک کننده هایی که این روغن را دارند در حمام نیز استفاده کنید.

روغن آرگان به عنوان نرم کننده و براق کننده لب

اینکه شما لب‌ هایی براق و با لطافت داشته باشید به شما کمک می کند که جوان به نظر برسید. اگر می‌خواهید لب هایی براق و زیبا داشته باشید فقط کافی است 3 تا 4 قطره از این روغن را به شکر قهوه ای و وانیل اضافه کنید. پس از آن این ترکیب را به لب ‌ها مالیده و آرام ماساژ دهید. با استفاده از این مخلوط اسکراب، سلول های مرده پوست لبانتان نابود می شود و لب ها صاف و درخشان خواهند شد.

درمان آکنه از دیگر خواص روغن آرگان برای پوست

به دلیل اینکه این روغن آنتی اکسیدان و ویتامین E دارد بنابراین یک ماده بسیار خوب برای از بین بردن التهاب محسوب می شود. ضد التهاب بودن این روغن می‌ تواند به رفع التهابات ناشی از آکنه هم کمک کند. یعنی اگر از آن دسته از افرادی هستید که به آکنه دچارید و از آن رنج می‌برید، می توانند برای مقابله و پیشگیری از آکنه از آرگان استفاده کنید. از دیگر مزایای عالی استفاده از این روغن می‌توان گفت در صورتی که مداوم مصرف شود، به تدریج جای جوش ها را هم از بین خواهد برد.

ترمیم ترک های پوستی با کمک روغن آرگان

کمک به بهبود ترک‌ های پوستی از خواص مهم این روغن است. اگر ترک های ایجاد شده روی پوست بدنتان را دوست ندارید می توانید مقداری آرگان را روی پوست خود بمالید و خیلی آرام آن را ماساژ دهید. با این روش از شر ترک های پوستی و جای زخم های خود خلاص خواهید شد. ماده ی به خصوصی در این روغن وجود دارد که به کمک این ماده، جای زخم را ترمیم و از ایجاد عفونت پیشگیری خواهد کرد.

درخشان کردن ناخن های شما با استفاده از روغن آرگان

داشتن ناخن های صاف و درخشان یکی از فاکتور ها و ملاک های زیبایی است و غالب خانم ‌ها به ویژه دختران جوان به دنبال راهی برای هر چه زیباتر کردن دستان خود هستند. ناخن های براق و صورتی علاوه بر زیبایی، نشان دهنده سلامت شما نیز هستند. اگر شما هم می‌خواهید ناخن های صاف و درخشان داشته باشید از آرگان که غنی شده با ویتامین E باشد استفاده کنید. فقط کافیست هر روز ناخن هایتان را با روغن ماساژ دهید. این کار، باعث می‌شود ساختار ناخن هایتان تقویت و درخشان و زیبا شود.

یک کرم طبیعی برای اصلاح صورت با استفاده از روغن آرگان

در صورتی که در هنگام اصلاح کردن صورتتان از کرم های اصلاح استفاده می‌ کنید و هر بار برای خرید این کرم‌ ها هزینه زیادی پرداخت کرده اید باید بگوییم دست نگه دارید تا یک پیشنهاد خوب برایتان داشته باشیم و آن هم استفاده از این روغن به جای کرم اصلاح است. آرگان می تواند حتی دو برابر کرم های اصلاح کارایی داشته باشد. فقط لازم است چند قطره از روغن را روی پوست تمیز خود بمالید و اصلاح کنید. حتی می توانید به جای افتر شیو (کرم بعد از اصلاح) هم از این روغن استفاده کنید.

نابودی و از بین رفتن مشکلات و اختلالات موهای شما با کمک روغن آرگان

همانطور که می دانید موها به مراقبت زیادی نیاز دارند چون در طول عمر انسان با خطرات زیادی مواجه می شوند مثل قرار گرفتن در معرض حرارت، مواد شیمیایی، انواع رنگ مو و … به همین خاطر، موها به مراقبت زیادی نیاز دارند تا بتوانند سالم و زیبا بمانند. روغن آرگان به موارد زیادی از قبیل حذف موخوره، افزایش رشد و ضخامت تارهای مو، حالت دهندگی به موهای وز، درخشان کردن، ترمیم، از بین بردن شوره، ملایم کردن موها و دیگر موارد این چنینی کمک بزرگی می کند.

خواص روغن آرگان

تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی

حال سوالی پیش می آید و آن این است که، چگونه روغن آرگان اصل را تشخیص دهیم:

- اول از همه به محتویات روغن توجه کنید، روغنی که خلوص داشته باشد مواد افزودنی و رایحه یا مواد نگهدارنده ندارد.

- بسته بندی این روغن شیشه ای و تیره اگر باشد به معنای خالص بودن آن است زیرا در صورتی که در زیر نور آفتاب قرار بگیرد تمامی خواص آن نابود خواهد شد.

- از آنجایی که تولید و عرضه این روغن آن هم به طور خالص کار سختی است. پس باید قیمت بالایی داشته باشد و نباید گول قیمت ‌های کم افراد سود جو را خورد.

- روغنی که اصل باشد شفاف، روان، غیر چرب و کمی غلیظ است.

استارت آپ فروش روغن آرگان و درآمد زایی با آن

با در نظر گرفتن ارزش تجاری و همچنین خواص فوق العاده ای که روغن آرگان دارد شما می تواند به راه اندازی بیزینس فروش این روغن توجه کنید و برای آن اقداماتی انجام دهید. تهیه و فراهم سازی این روغن به دو شکل آزاد و فروش به کارخانجات جهت استفاده در محصولات بهداشتی هر دو سود های زیادی را برای شما به دنبال خواهد داشت. به طور کلی محصولاتی که جنبه های زیبایی دارند فروش خوبی هم خواهند داشت و دلیل آن این است که همه ی ما همیشه به دنبال کمال و زیبا بودن هستیم پس اگر در این زمینه علاقه هم دارید بدون شک موفق خواهید شد فقط کافی است اطلاعات خود را بالا ببرید و بعد دست به اقدام بزنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (2)

  1. روغن آرگان خواص خیلی فوق العاده ای برای پوست و مو داره و واقعا فوق العاده است! خیلی روی زیبایی و سلامتی مو تاثیر داره کافیه چند قطره به موها زده بشه!

  1. من خودم چون نمیتونم از اصل بودن صد در صدی مطمئن بشم تا حالا استفاده نکردم. اما به محض اینکه مطمئن شدم اصل هست حتما برای تقویت پوست و مو خریداری می کنم

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید