جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

درآمد زایی با ساخت ربات پیتزا پز

author منتشر کننده
نظرات (1) 6 0
درآمد زایی با ساخت ربات پیتزا پز

ربات پیتزا پز

پیتزا خوراکی بسیار نام آشنا و مشهور که به صورت  نان گِردی آن را درآورده و در فر می پزند و معمولاً روی آن را با مقدار زیادی پنیر و سس گوجه ‌فرنگی پوشش می دهند و به علاوه مواد دلخواه دیگری را روی نان می افزایند. پنیری که استفاده می ‌شود معمولاً پنیر موزارلا یا پنیر پیتزا است. همچنین از مواد مختلفی (مانند ژامبون، قارچ، زیتون، پیاز، فلفل سبز، گوجه فرنگی و …) برای تهیه پیتزا استفاده می‌ گردد. به زبان انگلیسی به یک پیتزای کوچک پیزتا (Pizzetta) و همچنین به کسی که پیتزا می‌پزد، پیزائولو (Pizzaiolo) گفته می گویند.

این اطلاعات یک سری اطلاعت اولیه و ابتدایی بود که در مورد پیتزا در اختیار شما گذاشتیم حالا باید جالب باشد که یک ربات پیتزا بپزد! اما این یک موضوع طنز نیست و واقعیت دارد. در این روز ها که هر لحظه یک خبر جدید از تکنولوژی می شنویم موضوع دور از ذهنی نیست که یک ربات بتواند پیتزا بپزد و به راحتی بدون استفاده از نیروی انسانی بتوانیم لذت غذا خوردن را تجربه کنیم. طبق بررسی های صورت گرفته در چند کشور در حال حاضر از این ربات استفاده می کنند و این ربات مطابق برنامه ای که دارد از مراحل ابتدایی تا پخت و برش زدن را به تنهایی انجام می دهد! شگفت انگیز نیست؟

طبق تحقیقات اولین و ابتدایی ترین پیتزا فروشی که از ربات های پیتزا پزاستفاده کرده است در یکی از شهرهای پاریس، گزارش کرده اند که در آن جا دیده شده تمامی فعالیت‌ هایی که مربوط به پخت پیتزا می شود و حتی سفارش‌گیری تا برش زدن و گذاشتن پیتزا در جعبه را یک سری از ربات ها انجام می دهند.

درآمد زایی با ساخت ربات پیتزا پز

ربات پیتزا پز چگونه عمل می کند؟

این ربات که نام تجاری اش ABB است و وارد بازار جهانی شده، این ربات می‌ تواند سود بالایی تقریبا پنجاه میلیون دلار برای هر کمپانی مصرف کننده داشته باشد و هزینه ‌های جانبی را به میزان بسیار چشمگیری کاهش دهد. به همین دلیل یکی از شرکت ها به نام «پیتزاهات» تصمیم گرفت تا از این ربات استفاده کرده و سود خود را به میزان چشمگیری بالا ببرد. این کمپانی قصد دارد در ایالت‌ های مختلف امریکا از این ربات پیتزا پز استفاده کند و سپس در سایر شعب خود در اروپا و آسیا از آن بهره ‌مند شود. تعداد زیادی از این ربات اوایل سال 2018 میلادی به بازار جهانی عرضه شد و چند نمونه‌ ای که تولید شده است توانسته تا به امروز چیزی معادل 48 میلیون دلار در ظرفیت تولید و پخت پیتزا صرفه‌ جویی کند. به همین خاطر این نوع کارآیی ربات می تواند تحول بسیار مثبتی را در بازار ایجاد کند و دستاوردهای ارزنده ‌ای داشته باشد. در واقع میزان خطا در آماده ‌سازی و پخت انواع پیتزا در رستوران‌ها بالای پانزده درصد است که این خطاها می تواند در هدر رفت انرژی و هزینه بسیار تاثیر گذار باشد. حال این ربات پیتزا پز به ‌صورت کامل این معضل را برطرف کرده و تقریبا میزان خطا را به صفر رسانده است.

این ربات با کمک تجهیزاتی که قابلیت تنظیم و یادگیری عمیق دارند و با استفاده از یک دید رایانه ‌ای، توانایی این را دارد که به راحتی پیتزا‌های خوشمزه ای را درست کرده و تحویل مشتری دهد و از آن جایی که این ربات ساخت پیتزا نیازی به بازوی صنعتی بزرگ ندارد، کارکنان می‌توانند در کنار دستگاه و بدون هیچ گونه نگرانی در مورد ایمنی، کار کنند.

استارت آپ نوین و درآمد زایی با ساخت ربات پیتزا پز

همان طور که خودتان بهتر می دانید پیتزا از خوراکی های مشهور و محبوب در بین تمامی کشور های دنیاست و شاید اصلا کسی وجود نداشته باشد که از پیتزا خوشش نیاد. به همین دلیل ورود به این عرصه، یعنی ورود به عرصه ی پخت و فروش پیتزا می تواند به شما کمک کند تا درآمد خوبی داشته باشید. و حالا سوالاتی برای شما پیش می آید از قبیل اینکه چقدر سرمایه برای این کار لازم است و یا اینکه چقدر مهارت یا تجربه برای استارت زدن نیاز داریم و دیگر سوالات این چنینی. این استارت آپ به دلیل نوین بودن می تواند مسیر خوبی جهت رشد باشد و از طرفی شما یک بار سرمایه می کنید و برای مدت زمان طولانی بدون دادن هزینه به نیروی انسانی و سردرگمی در بین مشتری ها و شلوغی ها روی کاناپه منزلتان دراز می کشید و پول به حسابتان واریز می شود و اینگونه شما ثروتمند خواهید شد.

معایت فروش پیتزا با ربات پیتزا پز

شاید از خود بپرسید این روش چه معایبی می تواند داشته باشد؟ این موضوع که سر تا سر مزیت است، اما باید بگوییم هر چیزی حتی بهترین چیز ها هم یک سری مزیت و یک سری عیب و ایراد دارند که گاهی اوقات مزیت بر معیوب بودن می چربد و گاهی اوقات دیگر برعکس. در مورد ربات های پیتزا پز باید گفت از بسیاری از جنبه ها این ربات ها بسیار کمک اند و به خدمت انسان ها به کار گرفته می شوند و همچنین بسیاری از هزینه ها از قبیل کارگر، بیمه ی کارگران یا هزینه ی وسایل سرمایشی و گرمایشی که در صورت حضور نیروهای انسانی مورد نیاز است و یا چیز های دیگر را حذف کرده اند اما فراموش نکنید که آن ها وسیله اند، ربات هستند و امکان دارد صدمه ببینند و خراب شوند!

علاوه بر خراب شدن و ایجاد مشکل برای آن ها که ممکن است زمان زیادی هم ببرد تا تعمیر شوند، هزینه ی بالای خود این ربات هاست! طبیعتا شما نمی توانید با یک ربات به نتیجه ی دلخواه خود برسید و باید برای چندین ربات هزینه کنید که همانطور در بالا گفته احتمال خرابی هم وجود دارد.

درآمد زایی با ساخت ربات پیتزا پز

پیتزای ربات پز چه مزایایی دارد؟

بهداشت بالا با کمک ربات های پیتزا پز

گزارشات اخیر نشان داده است که به جهت کاهش خطرات شیوع کرونا در این دوران استفاده از ربات های پیتزا پز به میزان حیرت آوری بالا رفته است و رستوران های زیادی از ربات ها برای پخت و پز در آشپزخانه های خود کمک می گیرند و از طرفی با افزایش استقبال از ربات های پیتزاپز، قیمت این نوع ربات ها نیز رو به افزایش است.

بالا رفتن سرعت عمل و صرفه جویی در زمان با کمک ربات های پیتزا پز

یک گروه از ربات ها که به ربات های پیک نیک معروف هستند از ربات های کارامد پیتزا پز می باشند که می توانند تا سیصد پیتزای سفارشی 12 اینچی در یک ساعت را بپزند و این یک رکورد فوق العاده بی نظیر است. مدیر عامل شرکت این ربات ها گفته است: توسعه ربات های ما از این جهت حائز اهمیت است که نه تنها کیفیت بهداشت را بالا می برد، بلکه به طبخ تعداد بالاتری از پیتزاها کمک می کند و افزایش آمار های فروش را به دنبال دارد.

با وجود اینکه در حال حاضر اتوماسیون کامل آشپزخانه های رستورانی بسیار مرسوم است و مردم به همین شیوه عادت دارند، اما ربات ها نیز به مرور در حال تثبیت نقش خود به عنوان کارمند رستوران اند. ربات پیک نیک، که قبلاً با نام های Otto Robotics و Vivid Robotics  شناخته می شد، یکی از بزرگترین شرکت های نوپا در صنعت رباتیک است که در میان حاشیه های مختلف و کمبود نیروی کار راهی برای اتوماسیون آشپزخانه های رستوران پیدا می کنند. نکته جالب توجه اینجاست که بدانید این ربات با اتصال به اینترنت می تواند سفارش های ثبت شده را به سرعت اجرا کند.

به تازگی یکی از کارآفرینان فرانسوی، رباتی اختراع کرده است که می‌تواند در کمتر از پنج دقیقه یک پیتزا بپزد. این کمپانی فرانسوی قصد دارد با کمک یک ربات که به سه بازو مجهز است، به روش درست کردن پیتزا سرعت بدهد. آن ها امیدوار اند که این ربات پیتزا پز که در کمتر از پنج دقیقه قادر به درست کردن یک پیتزا است، به زودی کار خود را در یک رستوران خودکار آغاز کند. حرکات این ربات، طوری برنامه ‌ریزی شده است که با حرکات انسان مطابقت داشته باشند و هر سه بازو بتوانند به طور جدا گانه کار کنند تا ربات به طور همزمان، از عهده پخت چندین پیتزا برآید. این کمپانی معتقد است که پخت پیتزا به وسیله ی انسان، زمان زیادی نیاز دارد زیرا پیتزا به تقاضای مشتری و مقابل او درست می ‌شود و باید زمان مشخصی را طی کند اما از آنجا که این ربات، سه بازو دارد، قادر است چند کار را انجام دهد و به طور همزمان چند پیتزا درست کند.

ایده تولید و ایجاد کردن این ربات ها، زمانی شکل گرفت که دو نفر از مهندسان احساس کردند از خوردن غذاهایی با ‌کیفیت پایین در ساعت کاری خسته شده‌ اند. این ربات، اکنون در نمایشگاهی بیرون از شهر پاریس قرار دارد و افراد در جستجوی مکانی برای ارائه پیتزاهای آن هستند. ربات پیتزاپز، شبیه به یک دستگاه فروش خودکار، به مشتریان امکان سفارش و دریافت پیتزا را در هر زمانی که خودشان بخواهند می‌ دهد و مشتریان می ‌توانند با کمک از یک صفحه خودکار، پیتزای مورد نظر خود را سفارش دهند. لازم به ذکر است که در بعضی مراحل، درست کردن پیتزا فقط با حضور یک انسان امکان پذیر است. انسان می‌ تواند از آماده بودن یا نبودن خمیر مطمئن شود و می توان گفت فقط در تشخیص چنین مواردی، سریع‌ تر از ربات عمل می ‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. با سلام بله این جور ربات ها در آینده ای نه چندان دور زندگی انسان ها را تحت تاثیر خود قرار می دهند و باعث روش های مفیدی برای آسانی زندگی میشوند

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید