جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

دستیار هوشمند نظارت تصویری ساخته شد

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
دستیار هوشمند نظارت تصویری ساخته شد

یک شرکت دانش بنیان با به کارگیری هوش مصنوعی توانسته محصول دانش بنیان «دستیار هوشمند نظارت تصویری» را با قابلیت مانیتورینگ طراحی و راه اندازی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، احمدرضا هروی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در خصوص این محصول دانش گفت: دستیار هوشمند نظارت تصویری با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های حوزه هوش مصنوعی، وظیفه مانیتورینگ ۲۴ ساعته را انجام می دهد. این سامانه می‌تواند با اتصال به دوربین‌های نظارتی مجموعه‌ها بسیاری از نظارت‌های امنیتی و ایمنی را به صورت هوشمند رصد کرده و در لحظه در بانک اطلاعاتی ذخیره کند.

وی خاطرنشان کرد: تشخیص هوشمند عبور انسان در شرایط نوری و فواصل مختلف، شناسایی و رهگیری هوشمند چهره افراد موجود در بانک داده، شناسایی هوشمند پلاک خودرو با دقت بالا در شرایط نوری و زوایای مختلف از جمله ویژگی‌های دستیار هوشمند است. شناسایی هوشمند افراد در دنباله‌های ویدیویی در هنگام حرکت، شناسایی هوشمند وضعیت سلامتی و تجهیزات حفاظتی افراد و اعلام خطر در صورت بروز مشکل از ویژگی‌های این محصول دانش بنیان است.در حوزه ایمنی و HSE، این دستگاه می تواند به شناسایی رویدادهای خطرناک در محیط کار، شناسایی وضعیت کارکرد در محیط کار، شناسایی ادوات حفاظت شخصی و شناسایی افتادن فرد با توجه به فناوری هوش مصنوعی بپردازد.

هروی با اشاره به اینکه از این محصول دانش بنیان در نیروگاه گل گهر سیرجان و بسیاری از کارخانه ها و دفاتر بخش خصوصی استفاده شده است گفت: هوش مصنوعی امروزه به سرعت در حال توسعه در زمینه‌های مختلف زندگی بشر است و ما در تیم پارستک به دنبال این هستیم که جدیدترین تکنولوژی‌های هوش مصنوعی دنیا را برای رفع نیازهای زندگی روزمره کاربردی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰ نفر در این شرکت مشغول فعالیت هستند که اکثرا در زمینه هوش مصنوعی کار می کنند. در یک سال گذشته برای اشتغالزایی و طراحی و تولید این محصول دانش بنیان از حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی در قالب تسهیلات برای نمونه سازی بهره مند شده ایم.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید