جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

راهنمای انجام پایان نامه ارشد یا دکتری برای دانشجویان

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
راهنمای انجام پایان نامه ارشد یا دکتری برای دانشجویان

یکی از مهم ترین مراحل برای تحصیل در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری، ارائه پایان نامه کارشناسی ارشد و تز دکتری می باشد. انجام پایان نامه ارشد و دکتری باید با روش های اصولی و بر اساس استانداردهای موجود انجام شود تا افراد بتوانند به راحتی و بدون مشکل، از پایان نامه و تز خودشان دفاع کنند.
در ادامه این مقاله قصد داریم یک راهنمای کلی در رابطه با نحوه انجام پایان نامه ارشد و رساله دکتری برای شما دانشجویان عزیز ارائه کنیم. بنابراین، در صورتی که نیاز به انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد دارید و نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

راهنمای انجام پایان نامه ارشد یا دکتری برای دانشجویان

پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری باید با روش های مناسب و اصولی انجام شود. زیرا به هر حال اساتید بر اساس استانداردهای موجود و فرمت دانشگاه اقدام به بررسی پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری می کنند. با توجه به کمبود زمان دانشجویان برای دفاع پایان نامه کارشناسی و دکتری، لازم است که دانشجویان تک تک مراحل انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری را به درستی انجام دهند تا دچار مشکل و ابهام نشوند.

مراحل انجام پایان نامه کارشناسی ارشد

مراحل انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری

راهنمای انجام پایان نامه ارشد و راهنمای انجام پایان نامه دکتری به شما کمک می کند تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن، مراحل انجام پایان نامه ارشد و دکتری را انجام دهید. در ادامه به تک تک این مراحل اشاره می کنیم و شما لازم است که مطابق با این مراحل، مراحل انجام پایان نامه را انجام دهید.

1) انتخاب موضوع

اولین مرحله برای انجام پایان نامه ارشد و دکتری، انتخاب موضوع است. لازم است که دانشجویان بر اساس نیازهای موجود کشور و دانشگاه، موضوع جذابی را انتخاب کنند. دقت داشته باشید که موضوع رساله و پایان نامه باید توسط استاد راهنما تایید شود. در غیر این صورت شما مجاز به شروع و انجام پایان نامه خودتان نخواهید بود.

2) مطالعه پیشینه موضوع

هر موضوعی که برای انجام پایان نامه و رساله دکتری انتخاب می کنید، دارای پیشینه خاصی می باشد. پیشینه موضوع می تواند محدود و یا گسترده باشد. اما به هر حال لازم است که شما پیشینه تحقیق را بررسی کنید.
مقالات مختلف که مرتبط با موضوع پایان نامه و رساله شما می باشند را مطالعه کنید. اهداف هر یک از مقالات را بررسی کنید و داده های نهایی آن ها را مطالعه نمایید. در بسیاری از مواقع می توانید با کمک مقالات قدیمی، تحقیق خود را اعتبارسنجی کنید.

3) انجام بررسی ها و تحقیق های مربوطه

حال که پیشینه موضوع خود را مطالعه کردید و بررسی های لازم را انجام دادید، نوبت به آن رسیده که به دنبال انجام پایان نامه خود باشید. برای انجام پایان نامه، لازم است که به موضوع و هدف خود توجه داشته باشید. حتما مطابق با نظر استاد راهنمای خود پیش بروید و مراحل انجام تحقیق را انجام دهید.
در نظر داشته باشید که انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری، باید بر اساس پروپوزال انجام شود. یعنی شما باید طبق پروپوزال و اهدافی که برای آن تعیین کردید، تحقیق مورد نظر خود را انجام دهید.
برخی از تحقیقات دارای شبیه سازی های کامپیوتری می باشند. اما برخی از تحقیقات به صورت آزمایشگاهی می باشند و لازم است که مدت زمان زیادی برای انجام آن ها سپری شود. برخی از مطالعات و موضوعات نیز به صورت آماری می باشند و نیاز به پر کردن نظرسنجی دارند.

4) تحلیل نتایج و بررسی کامل آن ها

فرقی نمی کند که برای انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری خود از چه روشی استفاده می کنید، لازم است که پس از انجام امور مربوط به تحقیق، اقدام به نتیجه گیری کنید. داده های خود را بررسی کنید. آن ها را در قالب جدول و نمودار در پایان نامه خود قرار دهید. سعی کنید که ارتباط منطقی و یا حتی غیر منطقی میان نتایج به دست آورید تا بتوانید این اطلاعات را در پایان نامه خود قرار دهید.
تحلیل نتایج و بررسی کامل آن ها، نشان دهنده میزان اعتبار پایان نامه خود شما خواهد بود. پس سعی کنید که مراحل تحلیل نتایج را به صورت اصولی انجام دهید تا در نهایت بتوانید پایان نامه پرباری داشته باشید.

5) نگارش پایان نامه با کمک فرمت دانشگاه

آخرین مرحله از انجام پایان نامه، نگارش پایان نامه با فرمت دانشگاه است. هر یک از دانشگاه های کشور دارای فرمت مشخصی برای انجام پایان نامه می باشند. به طور مثال، موضوع هر یک از فصل ها، فونت نوشتار و... در هر یک از فرمت های دانشگاهی با هم تفاوت دارند.

به همین خاطر، قبل از نگارش کامل پایان نامه، فرمت دانشگاه خود را دانلود کنید و آن را بررسی کنید. در نهایت می توانید بر اساس این فرمت، پایان نامه خود را با روش اصولی نگارش نمایید. در هنگام نگارش پایان نامه، برای رفع اشکالات نگارشی و املایی اقدام کنید.

راهنمای انجام پایان نامه ارشد

مشاوره پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری

انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری برای برخی از دانشجویان زمان بر می باشد. به خصوص اگر دانشجو اطلاعات کافی در رابطه با انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری نداشته باشد. به همین خاطر، کمک گرفتن از گروه های با تجربه، برای انجام پایان نامه های ارشد و دکتری به شدت توصیه می شود.
موسسه همراه شریف با ارائه خدمات در زمینه آموزش و مشاوره برای انجام پایان نامه ارشد، می تواند به دانشجویان کمک کند تا در سریع ترین زمان ممکن مراحل انجام پایان نامه خود را انجام دهند.

نتیجه گیری

به طور کلی، انجام پایان نامه ارشد باید بر اساس استانداردهای موجود انجام شود تا افراد بتوانند به راحتی و بدون مشکل، از پایان نامه خود دفاع کنند. سردرگمی دانشجویان برای انجام پایان نامه، باعث زمان بر شدن نگارش پایان نامه می شود. از این رو در این مقاله در رابطه با تک تک مراحل انجام پایان نامه دکتری و ارشد توضیح دادیم.
در صورتی که نمی دانید از کجا شروع کنید و پایان نامه خود را انجام دهید، بهتر است یک بار به دقت این مقاله را مطالعه کنید.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید