جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

راهنمای بهبود رتبه آلکسا شما

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
راهنمای بهبود رتبه آلکسا شما

مردم زیادی از ما می‌پرسند: رتبه آلکسا خودمان را چگونه بهتر کنیم؟ ما از اهمیت این رتبه برای شما و کار شما آگاهیم. به عنوان یک شاخص عمومی، تبلیغ کنندگان، سرمایه گذارها و شرکا به رتبه آلکسا شما مراجعه و از آن استفاده می‌کنند و بدین طریق ارزش کسب و کار شما افزایش می‌یابد. به همین دلیل بهبود رتبه، میتواند سود خالص شما را بالا ببرد.

برای آن‌هایی که در آلکسا تازه واردند یا آشنایی با رتبه آلکسا ندارند – تنها شاخصی است که به طور کلی عمکرد یک وبسایت (وبسایت شما یا رقیبتان) را در مقایسه با سایر وبسایت‌ها نشان می‌دهد. اگر شما توجهی به این رتبه ندارید احتمالا شما هیج کاری جهت دیده شدن وافزایش ارزش کسب و کار خود انجام ندادید. به طور کلی، رتبه آلکسا شما بیانگر اعتبار سایت شما در اینترنت می‌باشد.

اما قبل از اینکه چگونگی بهبود رتبه آلکسا را توضیح دهیم بهتر است یک مرحله عقب برویم. چرا که پس از مشخص شدن چگونگی اصلاح رتبه آلکسا شما می‌توانید آن‌را بهتر کنید، بیایید شروع کنیم.

رتبه الکسا چیست؟

رتبه تقریبی آلکسا نشان‌دهنده محبوبیت سایت شما نسبت به دیگر سایت‌ها می‌باشد. رتبه آلکسا به این سوالات پاسخ می‌دهد: در مقایسه با دیگر سایت‌ها، سایت من چگونه کار می‌کند؟ با توجه به اینکه این رتبه به صورت نسبی سنجیده می‌شود بنابراین رتبه سایت شما تنها به ترافیک سایتتان وابسته نیست و با تغییر ترافیک دیگر سایت‌ها این رتبه تغییر می‌کند.

الکسا اطلاعات خود را چگونه به دست می‌آورد؟

بخش ترافیک داده آلکسا شامل میلیون‌ها کاربر از سراسر جهان است. بر اساس اطلاعات این جامعه آماری، آلکسا کل بازدیدکنان تمامی سایت‌های اینترنتی را تخمین می‌زند. در نظر گرفتن ترافیک ربات‌ها یا ترافیک تقلبی بازدید کنندگان وب‌سایت‌ها در این محاسبه سخت است ولی کارشناسان داده ما در کسب و کار خود به قدری حرفه ای هستند که چنین ترافیک‌های جعلی را تشخیص داده و از محاسبات حذف می‌کنند، بنابراین شما می‌توانید بهترین تصمیم‌گیری را برای کسب و کار خود داشته باشید.

رتبه الکسا چگونه محاسبه می‌شود؟

هر روز آلکسا میانگین بازدیدکنندگان وبسایت‌ها و صفحات اینترنتی را به صورت روزانه محاسبه و بر آمار سه ماه گذشته اضافه می‌کند. سایتی که بالاترین آمار بازدید کننده از وب‌سایت و صفحات آن‌را داشته باشد در رتبه اول قرار می‌گیرد. سایتی که کمترین تعداد بازدید کننده را داشته باشد رتبه ای در حدود 30 میلیون خواهد داشت. اگر هیچ کدام از کاربران بخش ترافیک داده ما در سه ماه گذشته از سایتی بازدید نداشته باشد آن سایت در این رتبه بندی قرار نمی‌گیرد.

تعداد بازدید کنندگان یک سایت چگونه در رتبه آن تاثیر می‌گذارد؟

اگر تغییرات تعداد بازدیدکنندگان یک سایت در مقابل رتبه آن‌را رسم شود، نموداری شبیه نمودارزیر به دست می‌آید:

در رتبه اول این نمودار Google.com قرار دارد، که تعداد بسیار زیادی بازدید کننده داشته و در رتیه یک قرار می‌گیرد. سایت‌هایی که در نقاط بالایی نمودار (با شیب تند) قرار دارند مثل Google.com مقدار بسیار بالایی از ترافیک را در مقابل سایت‌هایی که در قسمت‌های دم نمودار (یا شیب کند) قرار دارند به خود اختصاص می‌دهد. نکته مهم این نمودار این است که به دلیل پراکندگی نمودار تغییر کم تعداد بازدیدکنندگان سایتی که در رتبه های دم نمودار قرار گرفته می‌تواند رتبه آن‌را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهد.

اگر چه با نزدیک شدن به نقاط بالایی و پرشیب سایت تغییر زیادی در تعداد بازدیدکنندگان لازم است تا رتبه سایت تغییر محسوسی کند. بطوریکه در ترافیک دو سایت رتبه 10 در مقایسه با سایت 200 اختلاف خیلی زیادی وجود دارد.

افزایش دقت در محاسبه رتبه الکسا

برای افزایش دقت در رتبه آلکسا، شما می‌توانید صحت و سقم اطلاعات سایت خود را مشخص کنید. سایت‌هایی که این اطلاعات را مشخص می‌کنند رتبه دقیق خود را نه از اطلاعات کاربران بخش ترافیک داده بلکه بر اساس این اطلاعات دقیق دریافت می‌کنند. تصدیق اطلاعات سایت خود یک رتبه دقیق از سایت شما را نشان می‌دهد نه رتبه ای بهتر. چندین مزیت در سنجش سایت‌های تصدیق شده وجود دارد که رتبه دقیق آلکسا تنها یکی از آن‌ها می‌باشد.

خوب، چگونه یک رتبه الکسا بهتر به دست آوریم؟

چند تکنیک زیر به شما کمک می‌کند که رتبه آلکسا خود را بهبود دهید:

تولید محتوای جذاب و جدید، پیوسته به روز باشید

که نشان‌دهنده ارزش مخاطبانتان برای شماست. محتوای خارج از این چهارچوب نمی‌تواند مخاطب همیشگی و وفادار برای شما به وجود آورد. وقتی خوانندگان وب‌سایت شما منابع ارزشمند و مفیدی را به دست آورند آن‌ها مجذوب محتوای بعدی خواهند شد و آن‌را در شبکه های خود به اشتراک خواهند گذاشت (ایجاد لینک)، که بازدیدکنندگان جدیدی را به سایت شما خواهد آورد که می‌توانند به مشتریان شما تبدیل شوند. محتوای با کیفیت توسط موتورهای جستجوگری مانند Google نیز نمایش داده می‌شوند و مراحل رسیدن به رتبه‌های بهتر را سرعت می‌بخشد.

سایت‌های مرتبط زیادی را در سایت خود لینک یا پیوند دهید

که به عنوان پیوندهای ورودی (Inbound links) شناخته می‌شود، این تاکتیک به موتورهای جستجوگر کمک می‌کند وب‌سایت شما را بهتر پیدا کنند، همچنین اعتبار و کیفیت سایت شما را بالا می‌برد. به بیان دیگر پیوند خوردن سایت شما با وب‌سایت‌های توانا و با کیفیت سایت شما را نیز توانمند خواهد ساخت. این کار باید با تولید محتوای با کیفیت حمایت شود چرا که بازدیدکنندگان اگر به سایت شما مراجعه نکنند در آن نخواهند ماند.

لینک‌های داخلی (Internal links)، پیوندهایی هستند که بازدید کننده را از یک پست یا صفحه شما به پست یا صفحه دیگری هدایت می‌کند. مزیت این کار راهنمایی و بازدید مراجعه کننده از سایت شما می‌باشد (همان وبسایت گردی)، بازدید کننده را با محتوای مرتبط و متناسب در سایت خود نگه‌دارید. این لینک‌ها همچنین با لینک سایت‌ها که به صورت زیر لینک (sub-links) در پایین صفحه اصلی شما توسط موتور جستجوگیر نشان داده می‌شود در اشتراک خواهند بود. اما دوباره، محتوای درجه یکی تولید کنید که توسط لینک های داخلی مورد استفاده قرار گیرد، محتوا و مطالبی که مناسب و لایق بازدید کننده شما باشد.

در کل هر دو لینک داخلی و ورودی به موتورهای جستجوگر کمک می‌کنند که محتوای سایت شما و ارزش آن‌ها را بدانند. پیوند دادن و لینک کردن تا زمانی یکی از استراتژی های مهم شماست که به اندازه از آن استفاده شود. لینک کردن بیش از حد اعتبار سایت شما را کم می‌کند و ممکن است موتورهای جستجوگر نسبت به سایت شما بی اعتنا باشند.

کلید واژگانی را بیابید که در وب‌سایت های رقیب شما ترافیک ایجاد کند

سایت خود را از وجود این واژگان بهینه کنید، یا امتیاز تبلیغ کنندگانی که به ازای کلیک خوردن آگهی خود پول پرداخت می‌کنند. مختصر جستجو در این خصوص به شما نشان می‌دهد که مخاطبانتان دنبال چه هستند و چگونه این کار را انجام می‌دهند. جستجوی کلید واژگان به شما زبان مشتریانتان را یاد می‌دهد تا با آن‌ها در مورد نیازها و خواسته هایشان حرف بزنید. کارشناسان کسب و کار در سایت‌ها، تصاویری را با شما به اشتراک می‌گذارند که براساس استراتژی قرار گرفتن پنج انگشت در صفحه کلید بهترین مکان کلید واژگان را در سایت شما مشخص می‌کند.

از کسب و کار رقیبتان اطلاع داشته باشید و طرز کار آن‌را یاد بگیرید

چندین دلیل بر اینکه چرا آنالیز استراتزی رقیبتان مهم است وجود دارد ولی به طور خلاصه این بررسی موجب خواهد شد شما در محتوای وبسایت خودتان ریزبین و دقیق باشید. بنابراین این تاکتیک دید روشنی از شاخص‌های مهم و استراتژی‌های کاربردی (برای شما و رقیبانتان) ارائه خواهد کرد، همچنین به شما اجازه خواهد داد عکس العمل‌های صنایع را شناسایی و پیش بینی کنید. نگرش و برداشت‌های مختلف، آگاهی شما را از استراتژی کلیتان آگاه می‌کند و کمک می‌کند تصمیمات آینده داری در مورد کسب و کار خودتان اتخاذ کنید که تاثیر مثبتی در جایگاه تجارت شما خواهد گذاشت.

روش‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر (SEO) را در وبسیات خود دنبال کنید

SEO  استراتژی بسیار مهمی است که سایت شما را در کانون توجهات قرار می‌دهد ولی SEO تنها راجع به بهبود جایگاه و دیده شدن سایت شما نیست. بلکه ایجاد صفحاتی بهتر برای مشتریانی است که از این صفحات استفاده می‌کنند و برند شما را به اشتراک می‌گذارند. نداشتن بازدید کننده خوب امید شما را برای نگه‌داشتن و تبدیل آن‌ها به مشتری کم می‌کند.

منابع بی شماری در مورد SEO وجود دارد، اما آلکسا منابعی از بازاریابی را به شما پیشنهاد می‌کند که شامل جستجوی کلیدواژگان، آنالیز رقیبان و ابزار آنالیز به عنوان بخشی از برنامه پیشرفته ما باشند. شما آموزش‌هایی در خصوص چگونگی افزایش رتبه در موتورهای جستجوگر، قابل استفاده بودن سایتتان، کارآیی صفحات، لینک‌های برگشتی و ... خواهید دید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید