جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

راهنمای کسب درآمد از آموزش آنلاین

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
راهنمای کسب درآمد از آموزش آنلاین

امروزه با وجود دسترسی به اینترنت در مکان های مختلف از آن برای انجام کارهای مختلفی مانند سرگرمی، یادگیری مهارت های جدید و... استفاده میشود. یکی از کاربردهایی که در چند سال گذشته مورد توجه استفاده کنندگان از اینترنت قرار گرفته است، استفاده از اینترنت برای ارائه آموزش و کسب درآمد از آموزش آنلاین است. در این روش مدرسین و اساتید در زمینه های مختلف با ارائه آموزش های خود در بسترهای آنلاین تدریس تلاش میکنند تا مباحث و مهارت های مختلف را به علاقمندان و مخاطبین آموزش دهند. از سوی دیگر با شیوع بیماری کرونا این سبک آموزشی با طرفداران بیشتری مواجه شده است.

کسب درآمد از آموزش آنلاین چگونه است

برای کسب درآمد از آموزش آنلاین روش های بسیاری وجود دارد،‌ نکته مهمی که باید در اینجا به آن اشاره کنیم این است که این روش کسب درآمد از اینترنت دارای محدودیتی از نظر درآمد نیست و میتوانید بدون محدودیت از آن کسب درآمد کنید. در حقیقت اگر شما مدرس هستید میزان درآمد شما بستگی به زمینه فعالیت شما و کیفیت آموزش شما دارد. درواقع اگر کیفیت آموزش و تدریس شما مناسب باشد طبیعتا افراد زیادی جذب خواهند شد و درآمد بالایی خواهید داشت و همچنین اگر نتوانید مطالبی که قصد تدریس آن را دارید به خوبی بیان کنید تا مخاطبین متوجه مطالب بیان شده شوند به احتمال زیاد با موفقیت چشمگیری مواجه نخواهید شد. در صورتی که به تازگی قصد کسب درآمد از آموزش آنلاین را دارید میتوانید با استفاده از آموزش روش ها و فنون تدریس که توسط فرادرس منتشر شده است توانایی خود را در تدریس و انتقال مطلب افزایش دهید.

آموزش روش ها و فنون تدریس — کلیک کنید 

بسیاری از افراد برای کسب درآمد از تدریس آنلاین نمیدانند که از کجا باید شروع کنند. برخی شروع به راه اندازی وبلاگ میکنند و آموزش های خود را در دسترس کاربران قرار میدهند. برخی نیز از طریق شبکه های مجازی مانند اینستاگرام و... سعی در معرفی آموزش های خود دارند که هیچکدام از این روش ها ایده آل و بدون مشکل نمیباشد و شما باید جداگانه وقت و هزینه صرف ایجاد بستری برای انتشار آموزش های خود کنید. اما در کنار این مشکلات آموزش مجازی مزیت هایی نیز دارد.

در آموزش مجازی شما نیاز به اجاره کلاس میز و صندلی و استخدام منشی و یا کارمند ندارید؛ همچنین دیگر نیاز نیست که هر روز برای برگزاری کلاس های خود مسافت طولانی را طی کنید و حذف این موارد میتواند تا حدود زیادی از هزینه ها بکاهد و از سوی دیگر انرژی شما در زمان تدریس نیز کاهش پیدا نخواهد کرد. همچنین شما در آموزش مجازی محدودیتی از نظر تعداد مخاطبیین خود نخواهید داشت و آموزش های شما میتواند در اختیار تعداد زیادی از مخاطبان قرار بگیرد. از سوی دیگر هر چقدر تعداد مخاطبینی که شما به آنها تدریس می کنید بیشتر باشد به معنی درآمد بیشتر است. در این مطلب ما قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که به شما کمک میکند تا به راحتی بتوانید به تدریس مطالب مورد نظرتان بپردازید.

کسب درآمد از آموزش آنلاین با فرادس

کسب درآمد از آموزش با سایت فرادرس

فرادرس بزرگترین دانشگاه آنلاین کشور است که بسیاری از آموزش های کاربردی و آموزش های مورد نیاز برای دانشجویان را ارائه میدهد و در حال حاضر تاکنون بیش از 19 هزار ساعت آموزش را در رشته ها و زمینه های مختلف در دسترس بیشتر از 1.3 میلیون دانشجو در سراسر ایران و کشور های خارج قرار داده است. آموزش های سایت فرادرس به صورت ویدئویی تهیه و ضبط می‌شوند و در اختیار کاربران قرار میگیرد. کسب درآمد از آموزش آنلاین فرادرس دارای مزیت های بسیاری است که در ادامه به چند مورد از جذابترین و مهمترین مزیت های همکاری با فرادرس به عنوان مدرس اشتاره میکنیم:

- ایجاد منبع درآمدی پایدار برای مدرسین با همکاری مشارکت در فروش

- همکاری بلند مدت و طولانی با فرادرس

- فراهم آوردن تجهیزات ضبط آموزش (امکان استفاده از استودیوهای ضبط فرادرس)

- ثبت دروس شما در وزارت ارشاد و با نام مولف

- کسب اعتبار و ارتقای سطح رزومه در میان مدرسین و صاحب نظران آن رشته

- تدریس بیش از 3000 نفر از برترین اعضای هیات علمی

- بدست آوردن فرصت های تدریس بزرگتر و بیشتر در سایر جوامع دانشگاهی

در حال حاضر بسیاری از مدرسین مشهور و با سابقه در زمینه های مختلف با همکاری با فرادرس در حال تدریس آموزش های مورد نیاز مخاطبین در فرادرس میباشند که میتوان به افرادی چون مهندس فرشید شیرافکن که در حال حاضر مدرس 40 آموزش در فرادرس میباشند و در طی 5 سال فعالیت در مجموعه فرادرس بیش از 152 هزار دانشجو در داخل و خارج کشور دارند و مهندس امید زندی که توانسته اند از طریق شبکه گسترده تبلیغاتی فرادرس آموزش های خود را به هزاران نفر از مخاطبین ارائه کنند اشاره کرد.

آموزش مهارت سخنرانی - مدیریت استرس و افزایش اعتماد به نفس — کلیک کنید

چه کسانی میتوانند از طریق آموزش آنلاین کسب درآمد کنند

کسب درآمد از طریق آموزش آنلاین و مجازی دارای محدودیتی خاصی نیست و تقریبا هر کسی که دارای یک مهارت قابل آموزش دادن است و فن بیان مناسبی نیز دارد میتواند نسبت به ارائه آموزش و کسب درآمد از آن اقدام کند. به عنوان مثال افرادی که در ادامه معرفی میشوند میتوانند به عنوان مدرس از فضای آنلاین استفاده کنند و به راحتی از این بستر کسب درآمد کنند:

- معلمین شاغل با شاخه فعالیت خود (ابتدایی راهنمایی دبیرستان و دانشگاه)

- معلمان بازنشسته در تمامی مقاطع تحصیلی

- مدرسین آموزشگاه های آزاد در تمامی زمینه ها و رشته ها

- دانشجویانی که در دروس تخصصی رشته و فعالیت خود قوی هستند

و...

کسب درآمد از آموزش آنلاین از فرادرس

نحوه پرداخت حق التالیف به مدرسین

فرادرس برای راحتی مدرسین و ایجاد اطمینان از این موضوع که آموزش تهیه شده به مرحله فروش میرسد پلن های مالی متفاوتی را طراحی کرده است که مدرسین میتوانند در زمان انجام امور اداری مرتبط با ارائه آموزش یکی از این دو پلن را انتخاب کنند تا هزینه آموزش به شیوه مورد نظر به آنها پرداخت شود. در ادامه با دو شیوه پرداخت حق التالیف مدرسین آشنا میشویم:

۱ ) طرح پرداخت کامل و یک جا:

در این طرح به ازای آموزشی که شما در فرادرس منتشر کرده اید مبلغی را برای یکبار تحت عنوان حق التالیف آموزش دریافت خواهید کرد. لازم به ذکر است که دریافتی مدرس وابسته به میزان استقبال از آموزش شما و یا میزان فروش ندارد و مدرس از همان ابتدا کل مبلغ مربوط به ارائه آموزش را دقیقا طبق قیمت توافق شده دریافت خواهد کرد. این نوع پرداخت این اطمینان خاطر را به مدرسین میدهد تا مطمئن باشند که دریافتی آنها ارتباط مستقیمی به میزان استقبال و میزان فروش آموزش آنها نخواهد داشت.

۲ ) طرح مشارکتی (پرداخت درصدی از حق اثر):

اگر پلن مشارکتی توسط مدرس انتخاب شود در بازه های زمانی خاصی میزان و درصدی از میزان فروش و درآمد حاصله از آموزش تا زمانی که آموزش در حال فروش باشد پرداخت میشود و بازه های پرداخت این پلن 3 ماهه و به صورت منظم میباشد که میتوان این پلن را نوعی درآمد مادام العمر که در بالا اشاره کردیم معرفی کرد.

دیده شدن آموزش های شما

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن آن بسیاری از کسب کارها تمایل دارند تا در فضای اینترنت جای بگیرند و محصولات و توانایی های خود را در این فضا به اشتراک بگذارند. سایت کاپریلا یکی از بهترین سایت ها در زمینه تبلیغات اینترنتی است که با همراهی فرادرس موضوعات و آموزش های آنلاین را در سراسر وب در معرض نمایش قرار میدهد بدین صورت که بطور میانگین یک آموزش در فضای اینترنتی 2 میلیون بار در سایت ها نمایش داده میشود و در معرض دید 30 میلیون نفر مخاطب ایرانی قرار دارد. فرادرس با همکاری سایت کاپریلا این امکان را برای شما فراهم آورده است که شما بتوانید آموزش های خود را که تدارک دیده اید از طریق این بستر در معرض دید عموم قرار دهید تا بیشتر دیده شود و اینگونه بتوانید میزان بیشتری از فروش آموزش و کسب درآمد از آموزش آنلاین را تجربه کنید.

کسب درآمد از آموزش آنلاین در فرادرس

نحوه شروع کار

شما برای همکاری با فرادرس و یا تدریس در فرادرس میتوانید از طریق ورود به سایت فرادرس و صفحه مربوط به همکاری در تدریس کار خود را شروع کنید. همچنین شما برای مشاهده موضوعات و دسته بندی های فرادرس میتوانید به این سایت مراجعه کرده و موضوع و رشته ای که در آن تخصص دارید را مشاهده و با ساز و کار تدریس بیشتر آشنا شوید.

آموزش مدیریت و کنترل استرس - شیوه تفکر و ارزیابی موثر — کلیک کنید

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید