جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

رگولاتور رقابت استرالیا خواهان مقابله با عملکرد مخرب شرکت ها

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
رگولاتور رقابت استرالیا خواهان مقابله با عملکرد مخرب شرکت ها

رگولاتور رقابت استرالیا از عملکرد پلتفرم‌هایی مانند گوگل و فیس بوک خسته شده و قانون جدیدی برای  مقابله با کلاهبرداری، شکایات مصرف کنندگان و کنترل رفتارهای ضدرقابتی پیشنهاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا در پنجمین گزارش پیشرفت خوددرباره تحقیقات مربوط به پلتفرم های دیجیتال خواهان قانونی مخصوص این صنعت شده و مدعی است آزارهای گسترده و سیستماتیکی علیه مشتریان و رقابت را شناسایی کرده است.

بیشتر بخوانید: واکنش وزارت ارتباطات درباره نامه اعمال محدودیتهای شدید در اینترنت

همچنین این رگولاتور می خواهد پلتفرم های دیجیتال ملزم شوند فرایندهای ساده برای هشدار کلاهبرداری ها فراهم کنند. براساس آمار سازمان Scamwatch خسارت های وارد شده به مشتریان در شبکه های اجتماعی و اپ های موبایل در سال ۲۰۲۱ میلادی ۲ برابر شده و به ۹۲ میلیون دلار رسیده است.

گوگل و فیس بوک پیش از این سعی کردند با وضع قانون نگرانی های مربوط به رفتارهای ضدرقابتی پلتفرم های دیجیتال با رسانه ها را برطرف کنند. آنها معترض بودند که پلتفرم های دیجیتال بدون پرداخت هزینه از محتوای تولیدی آنها استفاده می کنند. در همین راستا توافقنامه هایی بسته شد.

اما نگرانی های مربوط به بخش های دیگر رقابت از جمله شیوه ترجیح پلتفرم های دیجیتال برای سرویس های خود (به خصوص درباره تبلیغات آنلاین)، استفاده از داده های جمع آوری شده و غیره همچنان باقی است.

کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا در گزارش ۶ ماهه اخیر خود آسیب هایی به رقابت و مصرف کنندگان را در سراسر سرویس های دیجیتال شناسایی کرده که گسترده و سیستماتیک هستند.

جینا کاس گاتلیب مدیر این کمیسیون می گوید: موضع اصلی پلتفرم های دیجیتال به عنوان دروازه بانان یا واسطه هایی میان کسب وکارها و مصرف کنندگان به معنای آن است که شرکت های مذکور تاثیر وسیعی بر اقتصاد دارند. در همین راستا اجرای اصلاحات پیشنهادی ما برای تمام شهروندان استرالیایی حیاتی و لازم است.

در این گزارش کمیسیون خواستار وضع قانونی شده که پلتفرم های دیجیتال را ملزم می کند فرایندهایی ساده برای گزارش کلاهبرداری آنلاین، اپ های مخرب، اظهار نظر و بررسی های جعلی درباره کالاها و یک روش مناسب حل اختلاف ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید