جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

زنگ هشدار به صدا درآمد/ طوفان خورشیدی به سمت زمین می‌آید!

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
زنگ هشدار به صدا درآمد/ طوفان خورشیدی به سمت زمین می‌آید!

طوفان خورشیدی احتمالا باعث نمایش شفق‌ها و اختلالات جزئی در شبکه‌های برق، ناوبری و سیستم‌های ارتباطی می‌شود.

تینا مزدکی_ مرکز پیش بینی آب و هوای فضایی سرویس ملی هواشناسی (SWPC) هشدار طوفان ژئومغناطیسی برای زمین را برای امروز، 3 سپتامبر صادر کرده‌است. با این حال، بعید است که هیچ گونه تهدیدی برای حیات در این زمین ایجاد کند زیرا به عنوان G-1 طبقه بندی شده‌است و انتظار می‌رود یک طوفان ژئومغناطیسی خفیف باشد.

این طوفان به احتمال زیاد باعث نمایش شفق‌های به همراه اختلالات جزئی در شبکه‌های الکتریکی، ناوبری و سیستم‌های ارتباطی می‌شود.

زنگ هشدار به صدا درآمد/ طوفان خورشیدی به سمت زمین می‌آید!

طوفن خورشیدی امروز به زمین برخورد می‌کند!

طوفان ژئومغناطیسی جزئی کلاس G1 در 2 سپتامبر آغاز شد و زمین در جریان پر سرعت خورشیدی قرار گرفت. با این حال، این طوفان با دو پرتاب جرم تاجی (CME) که به زمین نزدیک می شوند، ارتباطی ندارد. یک جرم تاجی در اواخر بعد از ظهر 30 اوت خورشید را ترک کرد و یکی دیگر در 1 سپتامبر پرتاب شد. ورود آن جرم‌های تاجی در 3 سپتامبر می‌تواند طوفان فعلی را تشدید کند و احتمالاً آن را به طوفان دسته G2 برساند.

خروج جرم تاجی (CMEs) رانده بزرگ پلاسما و میدان مغناطیسی از تاج خورشید است. آنها می‌توانند میلیاردها تن ماده تاجی را به بیرون پرتاب کنند و میدان مغناطیسی را ایجاد کنند که قوی‌تر از قدرت میدان مغناطیسی بین سیاره‌ای است. CME‌ها با سرعت‌های کمتر از 250 کیلومتر در ثانیه (کیلومتر بر ثانیه) تا نزدیک به 3000 کیلومتر بر ثانیه به سمت بیرون از خورشید حرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید