جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟

در پاسخ به سئو چیست لازم است بگوییم که مخفف کلمه search engine optimization به معنای بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو می‌باشد. رایج‌ترین موتور جستجویی که امروزه مورداستفاده قرار می‌گیرد گوگل است؛ بنابراین می‌توان سئو را این‌گونه تعریف کرد: مجموعه اقداماتی که در داخل و خارج از سایت انجام می‌شود تا گوگل (یا دیگر موتور جستجوها مثل یاندکس و بینگ و غیره) سایت را به‌عنوان یک سایت معتبر شناسایی کنند و برای آن رتبه خوبی در نظر بگیرند.

چرا بهینه‌سازی سایت اهمیت دارد؟

سئو باعث دیده شدن سایت شما در نتایج گوگل می‌شود؛ بنابراین افزایش مخاطب را برای شما به ارمغان می‌آورد. هر سایتی که داشته باشید (خبری، فروشگاهی، خدماتی و غیره) می‌توانید با جذب مخاطب بیشتر به درآمد بالا هم برسید. حضور در نتایج اولیه گوگل می‌تواند به نام و برند شما اعتبار ببخشد و شما را در ذهن مخاطب ماندگار کند. سایت شما در هر وضعیتی که باشد، با انجام عملیات سئو روی آن می‌توانید باعث گسترش کسب‌وکار خود شوید. پس از جذب مخاطب بیشتر، سایت فروشگاهی، فروش بیشتری را تجربه می‌کند و در سایت خدماتی تقاضا بیشتر می‌شود. در سایت‌های خبری با افزایش مخاطب، اعتبار سایت هم افزایش پیدا می‌کند و می‌توان با درج رپورتاژ آگهی در آن به درآمد بیشتری رسید. به یاد داشته باشید که درآمد بیشتر به‌معنای گسترش کسب‌وکار بوده و نتیجه گسترش کسب‌وکار نیز درآمد بیشتر است. درواقع با بهینه‌سازی سایت می‌توانید در یک حلقه رشد و ترقی قرار بگیرید.

انواع سئو

سئو به سه روش کلاه‌سفید و کلاه‌سیاه و کلاه خاکستری انجام می‌شود. هرکدام از این روش‌ها احتیاج به دانش خاصی دارد که باید به آن تسلط داشته باشید:

سئو کلاه‌سفید

در این روش تمام اقدامات در چارچوب قوانین گوگل انجام می‌شود. شما باید به‌صورت مستمر و اصولی به تولید محتوا در سایت خود بپردازید تا به نتیجه برسید. رسیدن به نتیجه در این روش قطعی است؛ اما زمان زیادی لازم است تا توسط کاربران و موتورهای جستجو شناخته شوید.

کلاه‌سیاه

این روش خلاف کلاه‌سفید است. شما تمام قوانین را زیر پا می‌گذارید تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان به نتیجه برسید. نکته جالب در مورد روش کلاه‌سیاه این است که احتیاج به تسلط و تخصص بسیار بالایی دارد و کوچک‌ترین اشتباه در این روش باعث می‌شود که سایت شما به‌طورکامل از نتایج گوگل حذف شود. افرادی که قصد دارند تنها مدت خاصی از یک سایت استفاده کنند، از این روش بهره می‌گیرند.

کلاه خاکستری

این روش دقیقاً میان کلاه‌سفید و کلاه‌سیاه قرار می‌گیرد. شما در بسیاری از موارد طبق قوانین گوگل حرکت می‌کنید و در برخی موارد از قوانین سرپیچی می‌کنید! این روش را می‌توان بهترین نوع سئو نامید؛ زیرا در این روش سرعت رشد سایت شما بیشتر از روش کلاه‌سفید است و درعین‌حال اشتباهات شما به‌اندازه روش کلاه‌سیاه نیست. معمولاً در صورت بروز اشتباه در این روش، با جریمه‌هایی از سمت گوگل مواجه می‌شوید که آسیب چندانی به سایت نمی‌رساند و می‌توانید آن را جبران کند.

سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟

مراحل سئو

بهینه‌ سازی سئو سایت در سه بخش مختلف انجام می‌شود: داخلی و خارجی و تکنیکال. انجام هر سه مرحله در کنار هم می‌تواند به رشد سایت شما کمک کند. با حذف هر یک از این مراحل، راه سختی را برای پیشرفت پیش رو خواهید داشت. برای آشنایی با هرکدام از این مراحل با ما همراه باشید:

- 1. سئو داخلی

اولین قدم در بهینه‌ سازی سئو سایت، انجام فعالیت‌هایی در سایت است که به آن On Page SEO گفته می‌شود. در این بخش شما باید در سایت خودتان اقداماتی را در چارچوب قوانین موتورهای جستجو انجام دهید. On Page SEO بخش‌های متنوعی دارد که ما به‌عنوان‌مثال چند قسمت از مهم‌ترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

کلمات کلیدی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های بهینه‌سازی سایت، یافتن کلمات کلیدی (keyword) مرتبط با حوزه کاری شما و استفاده درست از آن است. ابزارهای فراوانی برای جستجوی کلمات کلیدی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها بهترین کلمات کلیدی را استخراج کرد. با استفاده صحیح از کلمات کلیدی در مقالات و بخش‌های مختلف سایت خود می‌توانید به کسب رتبه در آن کلمه برسید.

عناوین و زیر عنوان‌ها

استفاده صحیح از عناوین باعث می‌شود که کاربر و موتور جستجو به‌خوبی متوجه مضمون محتوای شما شوند. زیرعنوان‌ها نیز یک بخش دیگر برای نمایش محتوای بخش‌های خاص است؛ علاوه بر این، استفاده از زیرعنوان‌ها در مقالات، باعث خوانایی بیشتر و درک بهتر توسط کاربر می‌شود.

لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی یعنی از یک صفحه یا نوشته در سایت خود، به صفحه، نوشته، محصول و غیره در سایت خود لینک دهید. به بیان ساده‌تر شما در قسمتی از سایت‌تان، قسمتی دیگر از سایت خود را به موتور جستجو و کاربر معرفی می‌کنید.

سئو تکنیکال

پس از انجام عملیات سئوی داخلی، باید از نظر فنی سایت خود را بررسی کنید. برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

امنیت

یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها برای کاربر و موتور جستجو، امنیت می‌باشد. حفظ اطلاعات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. امنیت شامل اقدامات مختلفی می‌شود؛ تغییر آدرس از http به https و نصب افزونه‌های امنیتی و استفاده از درگاه‌های پرداخت معتبر، از مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.

واکنش گرایی

کاربران با دستگاه‌های مختلفی به جستجو در گوگل می‌پردازند؛ یکی از اصلی‌ترین موارد در بخش تکنیکال، واکنش‌گرایی است. طراحی سایت باید با توجه به نوع دستگاه (لپ‌تاپ، موبایل، تبلت و غیره) واکنش نشان دهد و در بهترین حالت و بدون هیچ مشکلی به کاربر نمایش داده شود.

سرعت

هیچ کاربری چندین دقیقه و یا حتی چندین ثانیه منتظر نمی‌ماند تا سایت شما بارگذاری شود. اهمیت سرعت سایت در سئو انکارناپذیر است. شما می‌توانید با بهینه‌سازی تصاویر، ویدئوها و دیگر فایل و همچنین بهینه‌سازی کدهای سایت، به‌ سرعت بهتری دست پیدا کنید.

- 3. سئو خارجی

اقداماتی که خارج از سایت خود انجام می‌دهید تا به معرفی و رشد آن کمک کنید، Off Page SEO نامیده می‌شود. رایج‌ترین موارد سئو خارجی به شرح زیر است:

سیگنال شبکه‌های اجتماعی

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، باعث جذب بازخوردهایی از سمت مخاطبان می‌شود؛ هر سیگنالی که از شبکه‌های اجتماعی به سمت سایت شما فرستاده شود، social signal نام دارد. این سیگنال‌ها به سایت شما اعتبار می‌بخشند. برخی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی در این بخش عبارت‌اند از: پینترست، یوتیوب، توییتر و لینکدین.

خرید بک لینک

خرید بک لینک یکی از راه‌هایی است که باعث افزایش اعتبار سایت شما می‌شود. در قبال پرداخت هزینه به یک سایت، لینک موردنظر شما در آن سایت درج خواهد شد. خرید بک لینک یکی از روش‌های سئو کلاه‌سیاه می‌باشد؛ درصورتی‌که گوگل درک کند که شما اقدام به خرید بک لینک نموده‌اید، سایت شما را جریمه می‌کند. بک لینک‌های زمان‌دار ( که معمولاً بعد از گذشت زمان خاص حذف می‌شوند) باعث ایجاد حساسیت موتورهای جستجو می‌شود. برای خرید بک لینک باید حتماً به آن تسلط داشته باشید و یا از مشاور کمک بگیرید.

رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی یکی از مواردی است که علاوه بر افزایش اعتبار، می‌تواند باعث افزایش مخاطب و بازدید سایت شما شود. در رپورتاژ آگهی، مقاله شما به‌همراه تعدادی لینک (معمولاً 1 تا 3 عدد) در سایت موردنظر درج خواهد شد. معمولاً رپورتاژها زمان ندارند و مقاله شما به‌صورت دائم در آن سایت باقی خواهد ماند؛ این یک امتیاز مثبت برای رپورتاژ آگهی محسوب می‌شود.

درج رپورتاژ آگهی

سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟

رپورتاژ آگهی یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های سئو خارجی محسوب می‌شود. تسمینو بزرگ‌ترین مجری انتشار رپورتاژ آگهی در برترین رسانه‌های فارسی است. شما می‌توانید با مراجعه به آدرس اینترنتی tesmino.com نسبت به خرید و درج رپورتاژ اقدام نمایید. پشتیبانی و مشاوره تمام‌وقت و همکاری با معتبرترین سایت‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله مزایای تسمینو است که برای سهولت هرچه بیشتر، در اختیار مشتری قرار داده‌شده است.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید